![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Niet 'minder' België. Een 'ander' België. Ik ben ook voorstander van grotere bevoegheden voor de deelstaten. Men moet een staat aanpassen aan de noodwendigheden van de tijd. Maar dat betekent niet dat ik 'minder' België wil. Ik zal me evenveel Belg voelen als Vlaanderen en Walloniê grotere bevoegdheden hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens doet het er weinig toe, N-VA haalt > 30 procent en de Vlaamse republiek is nog steeds het allereerste streefdoel van die partij. Net als van het VB. Dat betekent dat in totaal het Vlaams onafhankelijkheidsstreven reeds 42 procent haalt.
Wie geen onafhankelijk Vlaanderen wil moet maar niet zo achterlijk zijn op onafhankelijkheidspartijen te stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer bevoegdheden voor de deelstaten betekent per definitie minder België. Bevoegdheden die naar de deelstaten gaan gaan immers weg van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Ja, zo bekeken hebt u een punt. Maar alles gebeurt binnen een Belgische context. En dat zou u liever anders willen neem ik aan. Maar helaas voor u, 82% van de Vlamingen houdt vast aan die Belgische context en wil niet horen spreken over een splitsing van België. Dus u zult uw Groot-Nederland wat moet uitstellen. 'Sine die' uitstellen wel te verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() links en vlaams daar zou zogezegt ook een potentieel voor bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit blijft toch wel dit.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Waarschijnlijk belgicisme meestal de franskiljone kaart trekt of daarvan verdacht wordt. En dat pakt in Vlaanderen niet meer, buiten bij de echte franskiljons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee aannames van u waar die peiling het helemaal niet over heeft.
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ten eerste, ik wens ook niet de directe splitsing, dus ja 'ik wil België' (in uw termen), maar echter niet tout court. Dit fantaseert u ![]() En indien u de peilingen mag geloven (en dit is hoegenaamd niet altijd het geval) wil de meerderheid wel een 'ander belgie' (zoals u het formuleert). Lees: een hervormd belgië. Hoe die mensen van de peiling dit dan voorstellen, geen idee. Want laten we nog eens eerlijk zijn. 90% van de mensen op straat weet NIET wat unitair, confederalisme, federalisme,... betekent. Njadda. Geen idee hoe u dit ziet maar uit eigen ervaring schat ik dat percentage op 90% (en misschien zelfs nog hoger).
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 12 oktober 2010 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben enkel doorgegaan op de laatste peiling omdat de Vlaams-nationalisten op dit forum er zo mee dwepen. En dit omdat de NVA in de lift zou zitten. Zoals u weet geloof niet al te veel in peilingen. Maar goed, als deze mensen deze peiling wél willen aanhalen omdat ze erin geloven, dan moeten ze correct zijn en gans het plaatje tonen. En uit de bevindingen blijkt dan dat er 82% van de ondervraagde mensen willen dat België behouden blijft (zelfs 70% van de NVA-kiezers!...) Hiervan zijn er zelfs 16% bij die de federale staat willen opdoeken en terug willen naar het vroegere België. Vervolgens zijn er een hoop gepeilde Vlamingen die België willen aanpassen door aan de gewesten meer bevoegdheden te geven. En slechts 18 % van de Vlamingen wil België opdoeken. Dat zijn de bevindingen van die peilingen, hoe u het ook draait of keert. En vermits ik niet in peilingen geloof, geloof ik evenmin dat er 18% van de Vlamingen zijn die België willen opheffen, maar een goede 10 �* 12%. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2010 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans, feit blijft toch wel dit, hoe men het nu draait of keert...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bestaat zeker, maar is zeer klein. Alles heeft een potentieel, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edoch, ik zal me maar vergissen. Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2010 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen zijn meestal bange wezels en kijken de kat uit de boom omdat ze niet weten wie de volgende machthebbers zullen zijn. Ze hebben al eens de maken gekregen met nationalisten aan de macht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ik geef tenminste toe dat ik me kan vergissen.
U echter moet, uit geestelijke armoede, een Franstalige krant erbij sleuren om een schijn van gelijk te kunnen krijgen. Maar, zoals vaak, vist u naast het net en zit u er weer eens volledig langs. Toch maar volhouden, niet versagen en volgende keer beter! Misschien komt het nog goed. Laatst gewijzigd door system : 13 oktober 2010 om 15:03. |
![]() |
![]() |