Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 12:48   #161
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet meer ambiteus zijn.
Ja, maar er zijn situaties waar dat "ambitieus zijn" aanleiding geeft tot lichtzinnigheid, opscheppen en hufterigheid. En dat is iets wat jij niet door hebt.
Oud 14 oktober 2010, 12:58   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, maar er zijn situaties waar dat "ambitieus zijn" aanleiding geeft tot lichtzinnigheid, opscheppen en hufterigheid. En dat is iets wat jij niet door hebt.
En dat kunt u goed weten. Want u bent soms te ambitieus. Waardoor u in het verleden volledig de mist inging. Ondermeer (maar niet alleen hierin) in het verbeteren van taalfouten van anderen. Waarbij u meer dan eens de bal lelijk missloeg.

Eerstens omdat de door u aangeduide taalfout veelal geen taalfout was en
tweedens omdat u zelf regelmatig kemels van fouten schreef.

En zo ziet men maar : hoogmoed komt ten val bij te ambitieuze en betweterige mensen zoals u.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 13:05.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 13:25   #163
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat kunt u goed weten. Want u bent soms te ambitieus. Waardoor u in het verleden volledig de mist inging. Ondermeer (maar niet alleen hierin) in het verbeteren van taalfouten van anderen. Waarbij u meer dan eens de bal lelijk missloeg.

Eerstens omdat de door u aangeduide taalfout veelal geen taalfout was en
tweedens omdat u zelf regelmatig kemels van fouten schreef.

En zo ziet men maar : hoogmoed komt ten val bij te ambitieuze en betweterige mensen zoals u.
Ik houd geen statistische data bij van mijn of jouw taalfouten. Het staat dus helemaal niet vast wie van ons beiden op dat vlak de grootste zondaar is. Ik merk wel dat je Nederlands niet zo vlekkeloos is. Dat "eerstens" en "tweedens" zijn germanismen en staan als dusdanig ook aangeduid in de Van Dale. Bovendien zijn die uitdrukkingen, omdat ze geen goed Nederlands zijn, ook niet opgenomen in de woordenlijst van de Nederlandse taal (Groene Boekje). Wie correct Nederlands wil schrijven vermijdt ze dan ook best. Het is maar dat je het weet ...
Oud 14 oktober 2010, 13:27   #164
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik houd geen statistische data bij van mijn of jouw taalfouten. Het staat dus helemaal niet vast wie van ons beiden op dat vlak de grootste zondaar is. Ik merk wel dat je Nederlands niet zo vlekkeloos is. Dat "eerstens" en "tweedens" zijn germanismen en staan als dusdanig ook aangeduid in de Van Dale. Bovendien zijn die uitdrukkingen, omdat ze geen goed Nederlands zijn, ook niet opgenomen in de woordenlijst van de Nederlandse taal (Groene Boekje). Wie correct Nederlands wil schrijven vermijdt ze dan ook best. Het is maar dat je het weet ...
Weer discriminatie tegen onze Vlaams taalgebruik? Ze staan in Van Dale, dus slikken!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 oktober 2010, 13:32   #165
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Weer discriminatie tegen onze Vlaams taalgebruik? Ze staan in Van Dale, dus slikken!
Dat is geen Vlaams taalgebruik. Dat is doodgewoon een germanisme. Je kunt niet écht spreken van een fout, maar er zijn andere, meer geschikte uitdrukkingen. Meer wou ik niet zeggen. Bovendien moet je rekening houden met de reden waarom ik dit schreef.
Oud 14 oktober 2010, 13:36   #166
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat is geen Vlaams taalgebruik. Dat is doodgewoon een germanisme. Je kunt niet écht spreken van een fout, maar er zijn andere, meer geschikte uitdrukkingen. Meer wou ik niet zeggen. Bovendien moet je rekening houden met de reden waarom ik dit schreef.
WAT is een germanisme? Kwam dat niet van het Duits, net als eigenlijk feitelijk onze eigen taal? Nederdiets enzo, weet je wel. Ik vind het nogal raar dat taalgebruik hier in Vlaanderen maar als "germanisme" wordt aangeduid, terwijl het gewoon de volkstaal is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 14 oktober 2010 om 13:36.
EddyBal is offline  
Oud 14 oktober 2010, 13:54   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u toch af en toe aan zelfreflexie doet. U zou het meer moeten doen.
Ik kan het u alleen maar aanraden.
Oud 14 oktober 2010, 14:03   #168
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat u toch af en toe aan zelfreflexie doet. U zou het meer moeten doen.
Het is zelfrelectie en voor jou geldt hetzelfde. Ik ben het nog niet vergeten dat jij het aantal slachtoffers in Congo onder het bewind van Leopold 2 bagatelliseerde, even als het aantal Joden dat tijdens de Holocaust gedood is. Voor een zelfbenoemd neutraal onderzoeker ben je aardig door de mand gevallen.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 oktober 2010 om 14:04.
LiberaalNL is nu online  
Oud 14 oktober 2010, 14:43   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is zelfrelectie en voor jou geldt hetzelfde. Ik ben het nog niet vergeten dat jij het aantal slachtoffers in Congo onder het bewind van Leopold 2 bagatelliseerde, even als het aantal Joden dat tijdens de Holocaust gedood is. Voor een zelfbenoemd neutraal onderzoeker ben je aardig door de mand gevallen.
En die zelfreflexie zou zeker bij u goed van pas komen zijn wanneer u zich zou bezinnen over het gedrag van Israel in de bezette gebieden en mbt Getto Gaza. Ik weet wel dat u een onvoorwaardelijke vriend bent van de Israëlische staat, maar toch...

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 14:45.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 14:45   #170
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die zelfreflexie zou zeker bij u goed van pas komen zijn wanneer u zich zou bezinnen over het gedrag van Israel in de bezette gebieden en mbt Getto Gaza. Ik weet wel dat u een onvoorwaardelijke vriend bent van de Israëlische staat, maar toch...
ken je dat verhaal van die ezel en de steen?
Francis Vere is offline  
Oud 14 oktober 2010, 14:50   #171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer sommige Nederlanders afkomen met de bewering dat 'de Belgen miljoenen Congolezen hebben vermoord in de tijd van Congo Vrijstaat', terwijl het vrij zeker is dat er slechts een goede 500 Belgen en absoluut zeker dat er zich nog geen 1000 Belgen zich bevonden in heel de Congo Vrijstaat in die tijd, dan heb ik inderdaad mijn twijfels over zulke cijfers en gratuite beweringen.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 14:52.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 14:57   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer uit de vrijgegeven archieven van de Russische KGB enkele jaren geleden bleek dat er waarschijnlijk eerder 4. 000.000 joden omgekomen waren in de kampen dan de algemeen aanvaarde 6.000.0000, dan lijkt me dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk. En dat heeft hoegenaamd niets met 'bagatelliseren' te maken, want dat is nog steeds een heus groot aantal slachtoffers.

Maar wanneer men dus stelt dat het evengoed 4 000.000 joden zouden kunnen omgekomen zijn als de steeds vooropgestelde 6.000.000, dan krijgt men door mensen zoals u het woord 'antisemiet' opgeplakt. En u noemt zich dus een 'liberaal'?? Het wordt tijd dat u duchtig aan zelfreflexie gaat doen. U doet precies of die 6.000.000 een dogmatisch cijfer is. Welnu, dat is het dus niet!

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 15:11.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:03   #173
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U valt weer eens goed door de mand. U gaat ons dus komen vertellen wat nu 'Vlaams taalgebruik' is? Uitgerekend u ?? U, die zich constant bezondigt aan wat ik zou durven noemen 'hollandisme'.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 15:20.
system is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:16   #174
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tja, de waarheid wil niet altijd gezegd zijn, maar wat Kongo betreft ten tijde van de gelijknamige Vrijstaat is het wel zo, dat men onmogelijk 10 of 20 miljoen mensen kan ombrengen als er maar 3 miloen inwoners zijn en men er voldoende wenst over te houden om de rubberlianen te gaan oogsten.

Trouwens als men met hooguit een goede duizendtal blanken en tienduizend zwarte helpers een gebied zo groot als half Europa wenst te bezetten, dan zijn er enige beperkingen die zo'n slachting totaal onmogelijk maken. Hochschild is een fantast.
fcal is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:18   #175
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U valt weer eens goed door de mand. U gaat ons komen vertellen wat nu Vlaams taalgebruik is? Uitgerekend u ?? U, die zich constant bezondigt aan wat ik zou durven noemen 'hollandisme'.
In jouw geschreven boodschappen moet je geen "Vlaams taalgebruik" toepassen. Wel gewoon Algemeen Nederlands. De wettelijk bepaalde taal van Vlaanderen. En die geldt ook voor jou. Reserveer jouw "Vlaams taalgebruik" voor websites die de folkloristische en/of dialectale richting opgaan.

Laatst gewijzigd door quercus : 14 oktober 2010 om 15:18.
quercus is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:26   #176
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In jouw geschreven boodschappen moet je geen "Vlaams taalgebruik" toepassen. Wel gewoon Algemeen Nederlands. De wettelijk bepaalde taal van Vlaanderen. En die geldt ook voor jou. Reserveer jouw "Vlaams taalgebruik" voor websites die de folkloristische en/of dialectale richting opgaan.
'Eerstens' en 'Tweedens' is correct taalgebruik. Punt uit. Misschien niet zo alledaags, maar volledig correct. Het wordt tijd dat de Vlaamse uitdrukkingen terug aan bod komen. Dat u, als hollandofiel, dit niet zo graag hoort, neem ik er met plezier bij.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2010 om 15:27.
system is offline  
Oud 15 oktober 2010, 17:22   #177
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Eerstens' en 'Tweedens' is correct taalgebruik. Punt uit. Misschien niet zo alledaags, maar volledig correct. Het wordt tijd dat de Vlaamse uitdrukkingen terug aan bod komen. Dat u, als hollandofiel, dit niet zo graag hoort, neem ik er met plezier bij.
Wat hebben we nou ?
System wordt Vlaams deskundige !
Hij begint waarschijnlijk te beseffen dat een belgicist een kieken is dat denkt dat hij een pauwenstaart heeft...

Boduo is offline  
Oud 15 oktober 2010, 18:26   #178
EddyBal

Standaard

Citaat:
Iedereen mag op dit OPEN forum schrijven zoals het hem/haar belieft. Er zijn géén regels voor taalgebruik.
EddyBal is offline  
Oud 16 oktober 2010, 15:28   #179
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Iedereen mag op dit OPEN forum schrijven zoals het hem/haar belieft. Er zijn géén regels voor taalgebruik.
In Oostende zeggen ze "Iederèèn is vrie" ...

Boduo is offline  
Oud 16 oktober 2010, 16:12   #180
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Oostende zeggen ze "Iederèèn is vrie" ...

Vaneiges da!
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be