![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hiermee wil ik uw verdere argumentatie niet onderuit halen, was enkel als aanvulling en 'waarschuwing' bedoelt. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 6 juni 2006 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Burger
|
![]() Wat blijkt het toch zo moeilijk te zijn om een eerlijke nuchtere analyse te maken voor vele mensen op dit forum. Zoveel dogma's en vooringenomenheid is echt bedroevend.
Neem nu 2004gun: quote: Wat de verzetstrijders betreft is het voor mij ook duidelijk ... ... indien de VS Irak niet was binnengevallen ... was er geen verzet tegen de inval ... waren er geen bomaanslagen om de bezetter buiten te jagen ... werden er geen burgers aangevallen ... vielen er geen burgerslachtoffers Simpele en correcte redenering zou je zeggen. Doch fout, zeer fout, want hoe kan je de 100000de moorden op burgers (politieke en andere) vergeten die saddam en zijn cornuiten op hun geweten hebben???? Nog steeds worden er massagraven gevonden in Irak!!!! quote Elsevier:Mensenrechtenorganisaties schatten dat alleen al sinds de Golfoorlog van 1991 meer dan driehonderdduizend tegenstanders van het regime door Saddam aan dobermanns zijn gevoerd of op een andere manier zijn omgebracht. Nog een quote van 2004gun: In deze oorlog wordt er op een totaal andere manier verzet gestreden. De VS is een land binnengevallen waar verschillende bevolkingsgroepen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Sadam heeft tot scha en schande deze vijandigheden op een niet verdedigbare manier onder de knoet kunnen houden, maar er was geen anarchie en wildgroei zoals vandaag de dag wel het geval is. Opmerkelijke redenering is dit: Dit klinkt alsof de duizende burgerdoden die vallen door de bomaanslagen van ,wie de auteur de 'verzetstrijders'noemt onder het amerikaans bewind VEEL belastender zijn voor de US die er slechts onrechtstreeks schuld aan heeft, dan de duizende met eigen hand gepleegde burgermoorden belastend zijn voor saddam en zijn gevolg. Jullie hebben gelijk als jullie de beweegredenen tot oorlog voeren van de amerikanen in twijfel trekken. Dat doe ik ook. De feiten leren ons trouwens dat de amerikanen daar beter waren weg gebleven want sinds de oorlog is de wereld EN irak er geen veiligere plaats op geworden dankzij islamfundi's en een hoop door saddam vrij gelaten gespuis. Het verschil is dat ik probeer daarnaast een nuchter kijk op de evenementen te hebben terwijl 2004 gun, kaadt en (extreem)linkse consoorten te veel redeneren vanuit het princiepe' de vijand van mijn vijand is mijn vriend' en hierdoor heel wat feiten over het hoofd zien. En kaadt, droom verder als jij denkt dan saddam in zijn 'carriere' geen 100duizende onschuldige doden heeft gemaakt. Dat is een regelrechte aanfluiting van de realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben me daarvoor te zeer bewust van het feit dat zijn regime niet alleen verantwoordelijk is voor het onderdrukken van het grootste deel van de bevolking, maar ook het vermoorden van linkse tegenstanders, ondermeer de kaders en leden van de communistische partij. Mijn vriend is het dus nooit geweest en zal het nooit zijn. Maar dat rechtvaardigt geenszins de oorlog. Citaat:
Als het gaat over executies en massamoorden, dan komen we aan ettelijke duizenden gedocumenteerde gevallen. Duizenden teveel natuurlijk, maar geen honderduizenden. Laatst gewijzigd door kaatd : 6 juni 2006 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Verder denk ik niet dat het verzet echt sterk zou blijven als er onder de bevolking (waarbij ook veel sjiieten) totaal geen steun voor was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Consequentie ligt moeilijk bij mensen die ideologisch verblind zijn.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dus goed begrepen dat jij de Amerikanen ervan onder andere beschuldigt het de 'verzetstrijders' een reden gegeven om te strijden. Allemaal goed en wel begrepen, al ben ik er nog steeds niet mee eens. Voor mijn part waren de massamoorden onder Hussein gewoon dezelfde, alleen niet met bomauto's maar met ordetroepen. Maar wat jij dus een detail noemt en voor mijn part wezenlijk, en waar IK niet meer van wakker lig dat jij daar GEEN antwoord op gaat geven, is dat je duidelijk vindt dat die massamoordenaars GEEN smeerlappen zijn. En dat blijf ik even erg vinden als in het begin van deze thread. Een heldhaftig verzetsdaad ?. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 6 juni 2006 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Neen meneer de idioot, dat soort 'verzet' steunt de doorsnee irakees niet. Dat ze de amerikanen liever weg zouden willen zou ik niet durven tegenspreken, maar zeker niet op die mannier want ze zijn er zelf het slachtoffer van,veel meer dan de amerikanen. Lees volgende keer uw hersenspinsels wat beter na voor je ze op het forum gooit want je maakt je ongewoon belachelijk door zulke stupiditeiten te verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Wees er maar van overtuigd dat in de tijd van Saddam er niets werd geregistreerd van die moorden en dat de cijfers dus een pak hoger zullen liggen dan wat officieel gekend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Saddam... niet dus... Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juni 2006 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
... WAAR zeg ik dat ik de aanslagen goedkeur? ... WAAR zeg ik dat die verzetsrijders te verdedigen zijn? ... WAAR zeg ik dat ... Jij haalt één zin (het voornoemde DETAIL) uit zijn context, maakt er een eigengereidde conclusie over, en blijft er nu intussen al 2 dagen over doordrammen zonder de waarheid enig recht aan te doen! ![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Volgens de conventie van Genève kan je de verzetsstrijders in elk geval verdedigen (zolang ze tegen de bezettingsmacht vechten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
|
![]() Doe U zo niet voor als betweter en leer eerst met quotes om te gaan ...
Citaat:
Wie geeft hier godverdomme enig krediet aan Saddam, lees mijn eerdere posts in deze draad ... Citaat:
Citaat:
![]() De VS heeft hier rechtstreeks schuld aan en als U dit tegenspreekt dan stel ik voor om ff de krant te lezen. Citaat:
U bent dronken door de sterke drank U gratis aangeboden door main stream media en aangezien het verniet was bent U blijven drinken tot U ladderzat was Ik links? Ik ben een rechtse rakker, dank U, maar dat wil niet zeggen dat ik me akkoord verklaar met de koers van een aantal rechtse megalomanen.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() Een puberale oprisping? ![]() [SIZE=4][SIZE=1]8)Alle verzetstrijders die burgers aanvallen zijn smeerlapkes.8)[/SIZE] [/SIZE] Nu content? Waar men zich hier moet mee bezig houden, muggenzifters, mierenpissers, ... 't lijkt hier soms echt een kleuterklas ...
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Allee 'tis goe. Tien punten bonus en een bank vooruit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() leuge
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik denk dat Gun wel gelijk heeft. Bush Jr is een kwade Texas-rakker, met dezelfde ploeg die zijn vader adviseerde is hij de overval op Irak aangegaan.
"Een eitje" zeiden zijn adviseurs die zelf nog nooit een wapen in handen hebben gehad of een militaire operatie hebben geleid. Over het motief van de VS om Irak binnen te vallen hoeven we niet moeilijk te doen. Maar een klus beginnen om dan uiteindelijk te ontdekken dat het onbegonnen werk is, is nou net die stommiteit van grove domheid die je zo vaak binnen het Witte Huis en Pentagon aantreft. Dat Obama daar onverminderd mee doorgaat komt omdat dezelfde personen die Bush Jr aanstuurden ook Obama aansturen. Stuk voor stuk zijn het politieke bandieten die - vergeleken met Europese maatstaven allang voor de rechter waren gesleept.
![]() |
#60 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 oktober 2010 om 14:39. |
|||
![]() |
![]() |