Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 20:00   #101
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik ontwijk de vraag niet. Ik heb er duidelijk op geantwoord
Als het op discriminatie in naam van de islam aankomt, krijg je geen duidelijk antwoord over je lippen. Dan beperk je je tot het vaststellen.
Nu ja, op een bepaalde manier is die hypocrisie ook wel weer duidelijk. Zeker als jij je erin uitslooft.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:08   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Als het op discriminatie in naam van de islam aankomt, krijg je geen duidelijk antwoord over je lippen. Dan beperk je je tot het vaststellen.
Nu ja, op een bepaalde manier is die hypocrisie ook wel weer duidelijk. Zeker als jij je erin uitslooft.
Ik krijg de indruk dat jij ook discrimineert op basis van godsdienst. Aan dezelfde feiten til je zwaarder als het de islam betreft; dan als het een andere godsdienst betreft.

Je vroeg :
Waarom heb jij er geen probleem mee dat sommigen discrimineren op basis van religieuse gronden ?
mijn antwoord :
Ik heb er geen probleem mee dat een vrouwelijke imam de eucharistieviering zou voorgaan, en de hostie zou uitdelen.
Maar ik vrees dat de katholieke gelovigen daar wel een probleem mee zouden hebben.

Ik vind dat je alleen een onderscheid mag maken als het gerechtvaardigd kan worden.
Wat is daar niet duidelijk aan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 20:13   #103
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg de indruk dat .[/indent]Wat is daar niet duidelijk aan?
Jij zit er met je indrukken altijd naast. Maar goed, we mogen dus besluiten dat je discriminatie van niet-moslims door moslims in de halalsector afkeurt. Om kort te zijn, dat jij discriminatie op religieuse gronden, ook de islamitische, afkeurt.
Waarom zeg je dat niet meteen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2010, 22:30   #104
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat is dan jouw verdorven mening waar ik niet van wakker lig. En de joden en moslims hoogstwaarschijnlijk ook niet.

Gelukkig bepaalt u mijn beste niet waar moslims en/of joden werken. Zie maar dat jij niet gediscrimineerd wordt op de werkvloer zodat ge hopelijk deze maand uw huishuur kunt betalen.
verdorven? wat is daar nu verdorven aan? moslims discrimineren de anderen, maar de anderen zouden hun armen wijdopen moeten houden om hen te verwelkomen?
Oud 17 oktober 2010, 13:22   #105
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je een onderscheid kan maken? Niemand wordt geboren als crimineel; je bent pas een crimineel als je criminele feiten gepleegd hebt.

Waarvoor dienen selectiekantoren en interimkantoren eigenlijk? Om te kijken wie een vreemd klinkende naam heeft? Of komt er toch iets meer bij kijken om de juist mens op de juiste plaats te zetten?

Waarom iemand discrimineert? Dat moet je vragen aan degene die discrimineert. Meestal is dat op basis van vooroordelen; van horen zeggen.

Mijn werkgever discrimineert niet. Aangezien het al eens gebeurt dat iemand ontslagen wordt; kan je aannemen dat hij al eens negatieve ervaringen heeft. Dat is al gebeurd; zowel met allochtonen als met autochtonen.
Blijkbaar moeilijke vragen...
Je zult toch ook ooit eens op mijn vragen moeten antwoorden, anders heeft het geen zin. Als je wil dat ik de jouwe blijf beantwoorden...

Hoe kan je onderscheid maken? Kan jij zien dat het criminelen zijn dan?
Iedereen over dezelfde kam scheren is het enige wat je nog kan doen indien men niet genoeg middelen inzet om de rotte appels eruit te halen.
Dat kan hij wel, de kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen is nu eenmaal kleiner. En niet flauw doen e, als jij dezelfde negatieve ervaringen zou hebben gehad zou jij NET hetzelfde doen.

Nogmaals...Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 13:28   #106
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik probeer het ook vanuit een (gematigd) rechts standpunt te benaderen. Met een positieve ingesteldheid. De boel verder laten verrotten is een al te makkelijke optie en niet wenselijk.
Er moeten dan ook daadwerkelijk sancties genomen worden t.o.v. mensen die niet willen. Bij minderjarige hangjongeren moet men de ouders ook aanpakken.
Ze worden in het huidige systeem ook teveel beschermd. Daar heb je ook gelijk in. Dat krijg je als een rechts Vlaanderen constant geregeerd wordt door een linkse regering. Nog een nadeel van het federale België in zijn huidige vorm.
Maar stel je voor dat je een regering zou hebben met N-VA en VLD. Ik denk wel dat dat het er volledig anders zou uitzien.
Maar stilaan begint ook bij linkse partijen de frank te vallen dat hun pamperpolitiek niet gewerkt heeft.
Maar stel dat je een strenger asielbeleid wil voeren moet je hen ook mogelijkheden bieden. En daar zou dan ook aan moeten gewerkt worden. Men kan i.p.v. quota ook subsidies geven of andere fiscale voordelen. Net als met de dienstencheques. Het punt is dat gelijk welk voorstel bij velen al op voorhand afgeschoten wordt. Zelfs totaal onbespreekbaar is. En daarmee raak je echt nergens.
Je krijgt bij niemand een regeltje verkocht wat aan positieve discriminatie doet. Waarom moet je geld krijgen wanneer iemand een allochtoon aanneemt ipv een autochtoon? Wat een discriminatie is dat wel niet?
Nee, men moet enkel de rotte appels uit de maatschappij halen zodat de mensen zien dat er iets aan gedaan word en zodat de autochtoon de allochtoon terug kan vertrouwen. Anders krijg je bedrijven met allochtonen die ze enkel in dienst nemen omwille van fiscale voordelen maar eigenlijk niet willen in dienst hebben. En de gewone burger wil nog niet samenleven met de allochtonen omdat er teveel rondlopen die criminele feiten plegen.

Er moet grote kuis gedaan worden en de goede allochtoon moet dit steunen. Al de rest groeit automatisch.

Respect en vertrouwen zullen ze terug moeten verdienen en kunnen ze niet terugkopen door subsidies of dienstencheques.
Oud 17 oktober 2010, 13:29   #107
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ontwijk de vraag niet. Ik heb er duidelijk op geantwoord
Blijkbaar ontwijk je niet enkel mijn vragen.
Oud 17 oktober 2010, 13:41   #108
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel je voor...morgen zou het VB afkomen met een regeling dat bedrijven extra subsidies zouden krijgen indien ze autochtone Belgen zouden aannemen. LOL. Maar andersom zou geen probleem zijn zekers. Aub e!
Oud 17 oktober 2010, 15:29   #109
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je dan de niet-criminelen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren discrimineren?
Misschien met een brandijzer de kriminelen een "K" op hun voorhoofd, zoals in de middeleeuwen? Hoe weet je anders wie je voor je hebt?
Maar ja, "de rechten van de krimineel", nietwaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 15:35   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik probeer het ook vanuit een (gematigd) rechts standpunt te benaderen. Met een positieve ingesteldheid. De boel verder laten verrotten is een al te makkelijke optie en niet wenselijk.
Er moeten dan ook daadwerkelijk sancties genomen worden t.o.v. mensen die niet willen. Bij minderjarige hangjongeren moet men de ouders ook aanpakken.
Ze worden in het huidige systeem ook teveel beschermd. Daar heb je ook gelijk in. Dat krijg je als een rechts Vlaanderen constant geregeerd wordt door een linkse regering. Nog een nadeel van het federale België in zijn huidige vorm.
Maar stel je voor dat je een regering zou hebben met N-VA en VLD. Ik denk wel dat dat het er volledig anders zou uitzien.
Maar stilaan begint ook bij linkse partijen de frank te vallen dat hun pamperpolitiek niet gewerkt heeft.
Maar stel dat je een strenger asielbeleid wil voeren moet je hen ook mogelijkheden bieden. En daar zou dan ook aan moeten gewerkt worden. Men kan i.p.v. quota ook subsidies geven of andere fiscale voordelen. Net als met de dienstencheques. Het punt is dat gelijk welk voorstel bij velen al op voorhand afgeschoten wordt. Zelfs totaal onbespreekbaar is. En daarmee raak je echt nergens.
Ik vrees dat we al te lang pogingen doen om een "positief" asielbeleid te voeren en steeds meer en meer vaststellen dat het boter aan de galg is en de problemen er enkel maar groter onder worden en de vreemdelingen enkel maar talrijker. Na Frankrijk, Nederland, Italië enz laat Duitsland zich ook al horen ivm het grote succesverhaal van de multicul en haar verrijkers...
Waarom zou Europa dat moeten blijven dulden? Tot het echt te laat is?
Oud 17 oktober 2010, 15:37   #111
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe je een onderscheid kan maken? Niemand wordt geboren als crimineel; je bent pas een crimineel als je criminele feiten gepleegd hebt.

Waarvoor dienen selectiekantoren en interimkantoren eigenlijk? Om te kijken wie een vreemd klinkende naam heeft? Of komt er toch iets meer bij kijken om de juist mens op de juiste plaats te zetten?

Waarom iemand discrimineert? Dat moet je vragen aan degene die discrimineert. Meestal is dat op basis van vooroordelen; van horen zeggen.

Mijn werkgever discrimineert niet. Aangezien het al eens gebeurt dat iemand ontslagen wordt; kan je aannemen dat hij al eens negatieve ervaringen heeft. Dat is al gebeurd; zowel met allochtonen als met autochtonen.
Tiens, ik dacht dat interimkantoren en selectiekantoren alles in het werk moesten stellen om te doen alsof het begrip "allochtoon" niet bestond?
Oud 17 oktober 2010, 15:42   #112
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg de indruk dat jij ook discrimineert op basis van godsdienst. Aan dezelfde feiten til je zwaarder als het de islam betreft; dan als het een andere godsdienst betreft.

Je vroeg :
Waarom heb jij er geen probleem mee dat sommigen discrimineren op basis van religieuse gronden ?
mijn antwoord :
Ik heb er geen probleem mee dat een vrouwelijke imam de eucharistieviering zou voorgaan, en de hostie zou uitdelen.
Maar ik vrees dat de katholieke gelovigen daar wel een probleem mee zouden hebben.

Ik vind dat je alleen een onderscheid mag maken als het gerechtvaardigd kan worden.
Wat is daar niet duidelijk aan?
Dat je voorbeeld larie en apenkool is! Alsof een katholieke priester de koran zou mogen voorlezen in een mosk?
Trouwens, het gaat hier nu niet over die fucking godsdiensten en hun achterhaald geleuter, maar over toestanden op de werkvloer.
In moslimlanden kennen ze dat probleem waarschijnlijk niet...
Oud 17 oktober 2010, 18:35   #113
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De halalsector interesseer mij niet, de 72 maagden ook niet en gij nog minder.

Wat mij interesseert is dat bepaalden het recht menen te hebben anderen te discrimineren op de werkvloer. U weet evengoed als mij dat bepaalde vlaamse vrienden daar experts in zijn en dat moet maar eens gedaan zijn. Ik stel voor: vette boetes uitdelen ofwel het bedrijf failliet verklaren. Het zal rap gedaan zijn.

Leugens als je durft te verkondigen dat halal je koud laat. Kan zo een quote van je posten waar je schrijft dat het vlees op je bord moet afgezien hebben.

Halal is een groot onrecht. Het is het ultieme bewijs van de barbaarse rituelen van een achterlijke godsdienst. Als toemaatje bewijst het het discriminerende karakter van de islam.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 18:50   #114
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Blijkbaar moeilijke vragen...
Je zult toch ook ooit eens op mijn vragen moeten antwoorden, anders heeft het geen zin. Als je wil dat ik de jouwe blijf beantwoorden...

Hoe kan je onderscheid maken? Kan jij zien dat het criminelen zijn dan?
Iedereen over dezelfde kam scheren is het enige wat je nog kan doen indien men niet genoeg middelen inzet om de rotte appels eruit te halen.
Dat kan hij wel, de kans om een crimineel aan te nemen onder autochtonen is nu eenmaal kleiner. En niet flauw doen e, als jij dezelfde negatieve ervaringen zou hebben gehad zou jij NET hetzelfde doen.

Nogmaals...Waarom denk jij dat het gebeurt? Omdat plots autochtonen rasisten zijn geworden?
In de hoop dat je ooit mijn antwoord zal lezen.
http://forum.politics.be/showthread....06#post5035806
Oud 17 oktober 2010, 18:53   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Stel je voor...morgen zou het VB afkomen met een regeling dat bedrijven extra subsidies zouden krijgen indien ze autochtone Belgen zouden aannemen. LOL. Maar andersom zou geen probleem zijn zekers. Aub e!
Stel je voor!
Je weet niet dat het VB nog voorstelde dat iemand die een allochtoon in dienst neemt; zwaarder zou belast worden.
Oud 17 oktober 2010, 18:54   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat interimkantoren en selectiekantoren alles in het werk moesten stellen om te doen alsof het begrip "allochtoon" niet bestond?
Ze worden inderdaad verondersteld te selecteren op andere criteria; die er wel toe doen voor de job.
Oud 17 oktober 2010, 18:56   #117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze worden inderdaad verondersteld te selecteren op andere criteria; die er wel toe doen voor de job.
Zoals : kennis , op tijd komen , willen werken onder vrouwelijk gezag e.d.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 18:57   #118
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je voor!
Je weet niet dat het VB nog voorstelde dat iemand die een allochtoon in dienst neemt; zwaarder zou belast worden.
Waarom niet? Het voorstel heeft een zekere logica.

Laatst gewijzigd door Pericles : 17 oktober 2010 om 18:57.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 18:59   #119
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals religie, dus. allez, volgens de moslims is dat toch een relevant kenmerk.
Oud 17 oktober 2010, 19:13   #120
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
verdorven? wat is daar nu verdorven aan? moslims discrimineren de anderen, maar de anderen zouden hun armen wijdopen moeten houden om hen te verwelkomen?
Dat zijn dan ook maar ongelovigen. Minder dan niets. Dood hen staat in de koran. De islam discrimineert. De islam strooit haat rond.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be