Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 22:22   #1201
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Nog iets: ik hoop dat iedereen die hier weduwnaar Dewilde verdacht maakt, zelf geen kinderen heeft, want dan mag die persoon direct naar zijn kinderen en zeggen: 'kinderen, ik ben in staat je moeder te vermoorden, in koelen bloede, met voorbedachte rede.'

Dergelijke mensen zijn het gewoon niet waard ouder te zijn en hun kinderen te hebben, want
IN GODSNAAM WIE GAAT NU DE MOEDER VAN ZIJN EIGEN KINDEREN in koelen bloede, met voorbedachte rede VERMOORDEN?????? Je moet een onmens zijn om zoiets te suggereren!!

Dus iedereen die hier Dewilde verdacht maakt is het niet waard ouder te zijn. Een schande is het!!
Juist, want dit gebeurt nu echt nooit, dat een bedrogen man de moeder van zijn kinderen vermoord... Word eens wakker , mens, je zit in het echte leven hier, niet in een roman over " Sissi, l'imperatrice "...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 22:36   #1202
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Diegenen die haar verdenken maken gewoon gezonde rationele objectieve redeneringen.
Wat er gezond aan is, snap ik niet, maar dat iemand die haar verdenkt tot die conclusie komt op basis van wat hijzelf objectief en rationeel noemt, dat wil ik zelfs nog aannemen.

Maar als dat objectieve en rationele onderzoek niet tot een bekentenis en niet tot een bewijs(stuk) leidt.........dan heb je toch wel een probleem om te beschuldigen, vind ik.

Als er dan ook nog Hollanders uit de lucht komen gevallen die lijken beginnen te doorzoeken, of bedrogen echtgenoten opduiken die niks door hebben, ook al slaapt mevrouw meer uit dan thuis, als men na een jaar nog niet zeker weet hoe en of er chantage was en men zelfs 3 dagen voor de uitspraak nog niet weet welke touwen er eventueel achteraf zijn doorgesneden, ja dan rijst er bij mij alvast twijfel.

JDW en MS hebben tijdens dit proces duidelijk laten blijken dat zij dit voorbehoud niet maken, ik vind dat niet normaal. Zij zouden, gesteld dat ze niks te verbergen hebben, dit voorbehoud nog meer moeten maken dan buitenstaanders, je wil toch DE verantwoordelijke en niet EEN verantwoordelijke. Als ze bij een eventuele veroordeling van EC nu ook nog een keer zegevierend in elkaars armen gaan vallen, dan vind ik hen onmensen.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 23:14   #1203
discuz
Minister

Standaard

Barbara Vuylsteke trekt in HLN alle registers open. Wie zegt dat lyrisch proza dood is?

Citaat:
In de knop gebroken. Met trillende, hese stemmen. Snikkend vanuit hun middenrif. De pijnlijk emotionele getuigenissen sneden recht door het hart. Elke ziel in de assisenzaal leek tot in zijn kern geraakt door de hartverscheurende schreeuw om hun moeder. Clottemans - met bril - keek niet op of om.
Maar ze gaat in de fout bij de aanhef van haar artikel. Ze begint met: "Een kind zonder moeder is als ... een bloem zonder regen, zeggen ze in India." Waarom gaat Vuylsteke het in India zoeken? In Vlaanderen is een kind zonder moeder sinds 1974 toch "een vaas zonder bloemen"? http://www.youtube.com/watch?v=lj0kPkpO_dQ

Laatst gewijzigd door discuz : 17 oktober 2010 om 23:19.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 09:50   #1204
discuz
Minister

Standaard

Het proces zit er intussen bijna op. Vandaag de pleidooien van burgerlijke partij en openbaar aanklager.

Vermassen schiet al meteen met scherp:

Citaat:
“En Jan met de pet zegt dan dat we haar niet kunnen veroordelen omdat we geen materiële bewijzen hebben. Maar is het daarmee gedaan met het proces? Dat is voorbij, dat is 1900. Dit is dus een mythe. Dit is dus niet juist!”
Oud 18 oktober 2010, 10:24   #1205
kameleon
Minister

Standaard

Ik, jan met de pet, begrijp niet eens wat bij bedoelt met 1900 en proces gedaan enzo. In 1900 sloot men ook mensen onschuldig op of wat bedoelt die ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 10:29   #1206
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik, jan met de pet, begrijp niet eens wat bij bedoelt met 1900 en proces gedaan enzo. In 1900 sloot men ook mensen onschuldig op of wat bedoelt die ?
Hij heeft het over profiling. Clottemans is schuldig want ze past in het daderprofiel.

Citaat:
We staan 100 jaar verder en hebben andere methoden om te weten te komen wie de dader is. Amerika heeft ons geholpen om dat probleem op te lossen: profielen opstellen. Niemand wordt daar serieus ondervraagd zonder dat er een profiler bij is.
OK, gedragswetenschappers kunnen de politie zeker helpen bij een onderzoek. Maar Vermassen lijkt hier te suggereren dat een profilering even goed of nog beter is dan bewijzen! Mij dunkt dat hij wat minder TV moet kijken.

Citaat:
Dr Craig Jackson: "Behavioural profiling has never led to the direct apprehension of a serial killer or a murderer. It's not good science. It has also led to miscarriages of justice. The profiles which are given are too vague to be useful. There's a fine line between prejudice and profiling."

Laatst gewijzigd door discuz : 18 oktober 2010 om 10:30.
Oud 18 oktober 2010, 10:35   #1207
kameleon
Minister

Standaard

Stigmatisering kan je het ook noemen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 11:35   #1208
discuz
Minister

Standaard

Vermassen:

Citaat:
Die ging wat later het ontbijt maken en na het ontbijt zegt ze dat ze de afwas gedaan heeft. Ze herinnert zich zo een futiliteit van dat weekend. Wanneer denkt u dat die schaar afgekuist is?
Deze Jan met de pet herinnert zich toch nog dag 1 van het proces:

Citaat:
Vezeldeskundige Kris De Wael van het NICC onderzocht de bij Marcel Somers in beslag genomen schaar en stelde vast dat die niets te maken had met de mogelijke sabotage van de parachute van Els Van Doren.
Afgekuist of niet, het was niet met die schaar dat de bridle werd doorgeknipt.
Oud 18 oktober 2010, 11:42   #1209
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Vermassen:

Deze Jan met de pet herinnert zich toch nog dag 1 van het proces:

Afgekuist of niet, het was niet met die schaar dat de bridle werd doorgeknipt.
Arme Vermassen, zo tegengesproken worden door de feiten moet wel pijn doen. Maar het toont wel aan waar dit proces over gaat: veel blabla, maar bewijzen nul.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 11:59   #1210
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het proces zit er intussen bijna op. Vandaag de pleidooien van burgerlijke partij en openbaar aanklager.

Vermassen schiet al meteen met scherp:
De vermassen zou moest hij Clottemans moeten verdedigen exact dezelfde argumenten gebruiken. dat manneken is bij mij al lang geklasseerd als de zoveelste 13 in een dozijn advocaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 12:55   #1211
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Arme Vermassen, zo tegengesproken worden door de feiten moet wel pijn doen. Maar het toont wel aan waar dit proces over gaat: veel blabla, maar bewijzen nul.
Dat vind ik wat kort door de bocht, Vermassen doet gewoon waar hij voor betaald wordt, nl. Els Clottemans zoveel mogelijk aanvallen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 12:58   #1212
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat vind ik wat kort door de bocht, Vermassen doet gewoon waar hij voor betaald wordt, nl. Els Clottemans zoveel mogelijk aanvallen.
Dan kunnen ze net zo goed een pit bull inhuren, die doet hetzelfde en is veel goedkoper. En die wekt tenminste niet de schijn dat hij enkel geeft om rechtvaardigheid.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 13:08   #1213
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zieliege pleidooien van Vermassen en z'n hulpje ...
Een hele waslijst van aanvallen op EC waarmee hij de wanhoop van het gerecht aangeeft .
Z'n stukje over de schaar en het knipwerk klopt dan van geen kanten ... Eigenlijk denk ik dat Vermassen met z'n pleidooi zelfs veel mensen de onschuld van EC heeft laten zien

Grappig zelfs hoe hij de voorzitter en z'n "bloempotten" gaat ophemelen, is die dan al zooooo diep gevallen dat hij zo'n dingen nodig heeft ? Erg hé , advokaat zijn in een zaak waarbij niets te bewijzen valt ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 13:10   #1214
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Zijn jullie vermassen nu aan het verwijten dat hij een eenzijdig verhaal ophangt? Ik dacht dat die daar voor betaald werd.

Edit: sorry Kiko, je was me voor.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 18 oktober 2010 om 13:10.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 13:15   #1215
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zieliege pleidooien van Vermassen en z'n hulpje ...
Een hele waslijst van aanvallen op EC waarmee hij de wanhoop van het gerecht aangeeft .
Z'n stukje over de schaar en het knipwerk klopt dan van geen kanten ... Eigenlijk denk ik dat Vermassen met z'n pleidooi zelfs veel mensen de onschuld van EC heeft laten zien

Grappig zelfs hoe hij de voorzitter en z'n "bloempotten" gaat ophemelen, is die dan al zooooo diep gevallen dat hij zo'n dingen nodig heeft ? Erg hé , advokaat zijn in een zaak waarbij niets te bewijzen valt ...
De onschuld laten zien ? Ik denk dat veel mensen vermoeden dat EC het wel degelijk gedaan heeft. Ik ben daar trouwens één van, alles wijst naar haar, ook al zijn er geen rechtstreekse bewijzen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 13:23   #1216
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De onschuld laten zien ? Ik denk dat veel mensen vermoeden dat EC het wel degelijk gedaan heeft. Ik ben daar trouwens één van, alles wijst naar haar, ook al zijn er geen rechtstreekse bewijzen.
Ik weet niet of ze het gedaan heeft , wat ik wel weet is dat men niet zomaar iemand voor decennia achter de tralies kan steken op basis van enkelen die met een beschuldigende vinger wijzen ... Want wees eerlijk , meer hebben ze niet , mogelijkheden , vermoedens en zwartmakerij .
Indien men hetzelfde zou doen met bv. Somers, dan zou men nu ook zonder bewijzen iemand op de beklaagdenbank hebben zitten . Iemand die ook een motief en gelegenheid had , enkel de karakterschets van hem is enkel opgemaakt op basis van de paravrienden, de "esperts" van de psychiatrie zouden van hem ook een vernietigend profiel kunnen opmaken als ze dat willen . Hetzelfde geld voor de andere beklaagden, " 't is zo ne goeie" is ook niet echt een reden om iemand NIET te verdenken ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 14:08   #1217
discuz
Minister

Standaard

Vermassen:

Citaat:
'Jan met de pet aan de toog gaat zeggen dat er geen materiële bewijzen zijn, maar Jan met de pet heeft geen dossier gelezen.
Wel meester Vermassen, de jury ook niet.
Oud 18 oktober 2010, 14:19   #1218
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Vermassen, het zogenaamde "geweten van Vlaanderen"

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 18 oktober 2010 om 14:19.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 14:21   #1219
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel meester Vermassen, de jury ook niet.
Wat heeft de jury daar dan al die weken zitten doen behalve het dossier leren kennen en de getuigen aanhoren?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2010, 15:07   #1220
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zijn jullie vermassen nu aan het verwijten dat hij een eenzijdig verhaal ophangt? Ik dacht dat die daar voor betaald werd.

Edit: sorry Kiko, je was me voor.

Zijn pleidooi doet me deugd, tenminste, wat ik ervan gelezen heb hé, hij zet zelf in de verf dat ze niks hebben en hij doet smalend over Jan met de Pet tegen..........Jan met de Pet. Dat hij het verhaal van een jaloerse EC ophangt, die haar rivale uit de weg ruimt, verbaast me. Zelfs de meest overtuigden dat EC schuldig is, moeten gezien hebben dat zij nooit een blijk van gevoelens naar Somers heeft laten zien, niet kort na de feiten en tot op vandaag niet. Meester Mediageil spreekt zichzelf tegen als hij van iemand die hij zelf psychopatische trekjes toedicht, gaat pleiten dat ze een "passionele" moord pleegde, al hij gebruikt hij uiteraard dat woord niet.

Nog niks gehoord dat niet door de verdediging kan worden gecounterd.

De enige juiste uitspraak hier, is de vrijspraak, fingers crossed.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be