Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 augustus 2010, 23:28   #1621
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Brepoels vond het anders interessant genoeg om haar mandaat in het Europees parlement te behouden. Misschien dat ze ook liever tussen de groenen zit dan bij haar partijgenoten in het federaal parlement.
In het Europees parlement komen dan ook de belangrijke dingen aan bod die onze toekomst vorm zullen geven. En wat doen ze in de Belgische gemeenteraad? Rondjes draaien rond BHV, onzinnige vragen behandelen van parlementairen die wat interessant willen doen in de hoop op een goed klassement bij de hitparades van de kranten, ...
En dan doen ze dat ook nog eens lichtjes over in de senaat.
fonne is offline  
Oud 5 augustus 2010, 23:39   #1622
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een contradictie dat ik bij veel Vlaams-nationalisten ondervind. Belgen bestaan niet en Europeanen wel tot je hen de vraag stelt waarop ze zich baseren. Taal, kranten, TV programma's, Dan is het meestal a la Danny Pieters van eeuh.
Te merken aan de debatten over een mogelijke toetreding van Turkije schijnen de meeste mensen toch wel een goed idee te hebben wat Europa inhoudt en waar zijn grenzen liggen. De erfenis van de Christelijk-Europese beschaving, de basisprincipes van onze democratie, verwantschap van talengroepen, organizatie van het rechtsbestel, ...
En het Eurosongfestival natuurlijk, de Europese kampioenschappen, het Europese volkslied, de Europese vlag
Vermoedelijk is voor de meeste mensen de zaak redelijk eenvoudig: Europa eindigt waar de Islam begint, en de grote vijanden Rusland en China natuurlijk. Voor ondernemers is het nog simpeler: er zijn landen waarmee je op een simpele manier handel kunt drijven, en er zijn er andere.
fonne is offline  
Oud 5 augustus 2010, 23:45   #1623
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Word toch eens wakker man. De dixit Vlaams-nationalisten niet werkende federale staat heeft de financiële crisis in België in één nacht aangepakt (ok mischien niet op de beste manier maar goed) daar waar de Europese Unie er meer dan 5 maanden over heeft gedaan en dan nog alleen omdat Griekenland anders haar schulden aan Westerse banken niet meer zou kunnen afbetalen. (Want daar komt het op neer. Duitsland leent geld aan Griekenland zodat de Grieken hun schulden aan de Duitse banken kunnen afbetalen. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden ze kunnen kiezen tussen zelf geld geven aan hun Duitse banken of Griekenland militair bezetten. Het heeft 5 maanden geduurd vooraleer hun D-mark was gevallen.)
En wat is het resultaat zoals camel terecht opmerkt: dat er wordt gewerkt aan een Europees Monetair Fonds, dat er een betere coordinatie zal komen van de controle op financiele instellingen, dat er gezamenlijke normen komen voor de financiele gezondheid van die instellingen (de stresstests zijn daar een voorproefje van).
Zoals gezegd: crisissen zullen een drijfveer blijven voor steeds verdergaande Europese integratie. Terwijl crisissen in België er alleen schijnen toe te leiden dat het land verder uiteenvalt.

Laatst gewijzigd door fonne : 5 augustus 2010 om 23:45.
fonne is offline  
Oud 5 augustus 2010, 23:53   #1624
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergeet Brussel.
Brussel leeft allang bij de gratie van de Vlamingen en de Walen.
Citaat:
Sorry dat ik het woord separatisme verkeerd schrijf. Men komt het in het Nederlands dan ook zo danig weinig tegen dat men het makkelijk verkeerd kan schrijven.
Vanaf nu spreken we dan ook alleen nog over onafhankelijkheidsstreven. Al die vuile gallicismen moeten gebannen worden.
fonne is offline  
Oud 6 augustus 2010, 13:54   #1625
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een contradictie dat ik bij veel Vlaams-nationalisten ondervind. Belgen bestaan niet en Europeanen wel tot je hen de vraag stelt waarop ze zich baseren. Taal, kranten, TV programma's, Dan is het meestal a la Danny Pieters van eeuh.
Vraag je zulke domme vragen ook aan iemand (zoals ik) die zich wereldburger noemt ?

(domme vragen: vragen aan een Antwerpenaar wat een Antwerpenaar is, en wat iemand van Schoten dan niet is .. bla bla ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 augustus 2010, 13:59   #1626
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Word toch eens wakker man. De dixit Vlaams-nationalisten niet werkende federale staat heeft de financiële crisis in België in één nacht aangepakt (ok mischien niet op de beste manier maar goed) daar waar de Europese Unie er meer dan 5 maanden over heeft gedaan en dan nog alleen omdat Griekenland anders haar schulden aan Westerse banken niet meer zou kunnen afbetalen. (Want daar komt het op neer. Duitsland leent geld aan Griekenland zodat de Grieken hun schulden aan de Duitse banken kunnen afbetalen. Hadden ze dat niet gedaan dan hadden ze kunnen kiezen tussen zelf geld geven aan hun Duitse banken of Griekenland militair bezetten. Het heeft 5 maanden geduurd vooraleer hun D-mark was gevallen.)
De EU heeft daar inderdaad een zware onvoldoende behaald, met als verzachtende omstandigheid dat ze geen bevoegdheid heeft bla bla ...

De federale overheid heeft eveneens een zware onvoldoende, naar mijn norm, want er zit niemand in de gevangenis - terwijl een simpele agentschapshouder die nog maar voor een duizendste van een promilleke van de geriskeerde sommen in de kas zit, wel degelijk in 't gevang vliegt.

't Leven is verre van volmaakt;
maar dat is geen excuus om er niet verder aan te werken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 augustus 2010, 14:01   #1627
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets. Ik vind het alleen opvallend dat NVA daar zit tussen Groenen en links-progressieve nationalisten als rechts-conservatieve Groen-haters. Er mee in de regering zitten kan niet maar in één fractie is geen probleem.
Dat heet politiek.
Als je die nuances niet snapt, dan ben je waarschijnlijk voorstander van heel eenvoudige structuren zoals in extreme kommunistische of ultra-rechtse regimes.

De schoofzak is offline  
Oud 18 oktober 2010, 20:56   #1628
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Deze draad wil ik absoluut starten om de oververdiende felicitaties over te maken aan iedereen die meegewerkt heeft aan de formidabele overwinning van de NVA bij deze verkiezingen.

Ik hou eraan om dit nu reeds te doen omdat ik straks na het openen van de champagne misschien te veel typo's zou maken.

De conclusie van deze uitslagen zijn volgens mij de volgende:
Vlaanderen wint! punt.
Moge het pad van de NVA vanaf hier "long and prosper" zijn.

Vanuit het diepste van mijn hart heeft U allen de zegen van deze VB stemmende Vlaams Nationalist.

Beste Niveanen,
Maak er vanavond een knallend overwinningsfeest van en denk eraan: uw partij vertegenwoordigt vanaf nu meer dan 25 percent van uw volk.

Hou Zee!!!!
Even de bilan opmaken.

De NVA heeft op 13 juni een schitterende overwinning behaald.
Hierboven mijn welgemeende felicitaties.

De vraag was toen: wat gaan die broeders Vl Nationalisten doen met die overwinning.

Welnu:
- ik weet dat zij technisch gezien nog niets kunnen laten zien
- ik weet dat BDW in zijn compromisvoorstel naar mijn mening met dat inschrijvingsrecht voor Belgofonen in Brussel gespuwd heeft op het principe van "geen prijs" voor BHV
- ik weet dat wij (VB) als enigen de Vlaams Nationalistische vlag hebben moeten rechthouden in nog veel moeilijkere omstandigheden (cordon sanitair)

Echter:
Afgelopen weken spreken de Belgofone politici openlijk over "plan B".
Vanavond heeft La Libre Belgique een poll gehouden waarbij 50% kiest voor "la scission".

Laat ons eerlijk zijn: Dit zijn historische feiten en ze zijn bijna volledig het werk van Niveaan Bart De Wever.

Daarom buig ik vandaag reeds bij deze tusentijdse bilan in diep respect het hoofd en zucht, samen met meer dan anderhalf miljoen Vlamingen: "Bedankt Bart".

"Nog nooit hebben zovelen zoveel te danken aan slechts één dikkerd"
Oud 18 oktober 2010, 21:12   #1629
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom buig ik vandaag reeds bij deze tusentijdse bilan in diep respect het hoofd en zucht, samen met meer dan anderhalf miljoen Vlamingen: "Bedankt Bart".

Juist dat maakt de Franstaligen wanhopig en woedend: een Vlaamse politicus die voet bij stuk houdt en niet zwicht voor een bepaald postje. Dat hebben ze nog niet eerder meegemaakt. Vandaar ook hun paniekvoetbal en de manier waarop ze in het wilde weg links en rechts beginnen te kloppen (tegen de financiële responsabilisering zijn, maar tegelijkertijd dreigen met "pas op, hoor, we gaan onze eigen weg gaan...").
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 oktober 2010, 21:20   #1630
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even de bilan opmaken.

De NVA heeft op 13 juni een schitterende overwinning behaald.
Hierboven mijn welgemeende felicitaties.

De vraag was toen: wat gaan die broeders Vl Nationalisten doen met die overwinning.

Welnu:
- ik weet dat zij technisch gezien nog niets kunnen laten zien
- ik weet dat BDW in zijn compromisvoorstel naar mijn mening met dat inschrijvingsrecht voor Belgofonen in Brussel gespuwd heeft op het principe van "geen prijs" voor BHV
- ik weet dat wij (VB) als enigen de Vlaams Nationalistische vlag hebben moeten rechthouden in nog veel moeilijkere omstandigheden (cordon sanitair)

Echter:
Afgelopen weken spreken de Belgofone politici openlijk over "plan B".
Vanavond heeft La Libre Belgique een poll gehouden waarbij 50% kiest voor "la scission".

Laat ons eerlijk zijn: Dit zijn historische feiten en ze zijn bijna volledig het werk van Niveaan Bart De Wever.

Je brengt me de tranen in de ogen.

Toch wel een prachtige tijd waarin wij leven he?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 oktober 2010, 21:23   #1631
Tvi
Vreemdeling

Standaard misschien een oplossing

Hoe kan de politiek , deze politiek nog oplossen. waar gaan we snoeien en beginnen, bij de Belg ? . Waaarom geen voorbeeld van beleid.
Vlaamse,Duitse en Waalse regering kunnen blijven. Afschaffen de Brusselse regering , BHV opgelost, en bij de federale regering voegen. Brussel de hoofdstad van Europa, Nationale luchthaven, enz. = Federaal. Tevens de provinciebesturen afschaffen en de steden en gemeenten meer bevoegdheden geven. Dit zou al een begin zijn van bezuinigen. Wetgeving aanpassen, alsook bevoegdheden. Maar dit kan alleen opgelost worden buiten de politiek, aangezien deze politiek hun posten en stemmen moeten trachten te behouden. Tevens de dotatie aan de politieke partijen afschaffen. diegenen die verkozen zijn hebben recht op een goed loon volgens aanwezigheden. Dit zou een begin kunnen zijn van een vernieuwd Belgie
Tvi is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:00   #1632
willysproject
Vreemdeling

Standaard

Bestaat er in het zuiden dan een wil om België te vernieuwen...?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tvi Bekijk bericht
Hoe kan de politiek , deze politiek nog oplossen. waar gaan we snoeien en beginnen, bij de Belg ? . Waaarom geen voorbeeld van beleid.
Vlaamse,Duitse en Waalse regering kunnen blijven. Afschaffen de Brusselse regering , BHV opgelost, en bij de federale regering voegen. Brussel de hoofdstad van Europa, Nationale luchthaven, enz. = Federaal. Tevens de provinciebesturen afschaffen en de steden en gemeenten meer bevoegdheden geven. Dit zou al een begin zijn van bezuinigen. Wetgeving aanpassen, alsook bevoegdheden. Maar dit kan alleen opgelost worden buiten de politiek, aangezien deze politiek hun posten en stemmen moeten trachten te behouden. Tevens de dotatie aan de politieke partijen afschaffen. diegenen die verkozen zijn hebben recht op een goed loon volgens aanwezigheden. Dit zou een begin kunnen zijn van een vernieuwd Belgie
willysproject is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:02   #1633
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Churchill lijkt me niet de gepaste man om z'n uitspraken door jou verkracht te weten

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 18 oktober 2010 om 22:03.
The Paulus Experience is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:02   #1634
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willysproject Bekijk bericht
Bestaat er in het zuiden dan een wil om België te vernieuwen...?
Neen.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 18 oktober 2010 om 22:13.
poekieJ is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:03   #1635
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

direct linkje?
sjarel is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:10   #1636
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist dat maakt de Franstaligen wanhopig en woedend: een Vlaamse politicus die voet bij stuk houdt en niet zwicht voor een bepaald postje. Dat hebben ze nog niet eerder meegemaakt. Vandaar ook hun paniekvoetbal en de manier waarop ze in het wilde weg links en rechts beginnen te kloppen (tegen de financiële responsabilisering zijn, maar tegelijkertijd dreigen met "pas op, hoor, we gaan onze eigen weg gaan...").
Dag Jan, dat is lang geleden!

Als VB-er ook mijn gelukwensen aan BDW.

Ook de laatste week heeft hij heel handig geschaakt, alhoewel velen dat ontgaan is.

Hij heeft het voor mekaar gekregen dat de Vlamingen, partijen en media, weer samenstaan.

Zelfs YD van DM, Spa en zelfs Groen! gedragen zich redelijk voorbeeldig.
Ze durven of kunnen niet anders!

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 oktober 2010 om 22:13.
luc broes is offline  
Oud 18 oktober 2010, 22:56   #1637
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Churchill lijkt me niet de gepaste man om z'n uitspraken door jou verkracht te weten
Den Chirch was een toffe peer jongen, een vechter, 't is dank zij hem dat jij hem hier mag komen aanbidden...alhoewel pas op hé: was het in Jalta dat hij gezegd heeft "we slaugtered the wrong pig...". (Jalta: waar hij en Rooseveld hun akkoord hebben gegeven om Roemenen, Bulgaren en 500.000 Duitsers als slaven naar de russische mijnen te sturen als herstelbetaling )
Oud 18 oktober 2010, 22:57   #1638
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
direct linkje?
neen...cijfers hier ergens op dit forum tegegekomen...sorry
Oud 18 oktober 2010, 23:35   #1639
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het traject door BDW afgelegd is boven alle lof verheven. De tactiek van de verschroeide aarde 'geestelijk' toepassend gecombineerd met een gepast inspelen op de zich aanbiedende mogelijkheden heeft hij de talrijke franstalige maar ook nederlandstalige tegenpartijen eerst afgeweerd en vervolgens voor een voldongen feit gesteld. Iedereen moet nu met een uit het niet verrezen Vlaamse partij rekening houden.

Naast zijn persoonlijke voortreffelijkheid en doorzicht heeft hij van in den beginne als begeesterend teamleider bewust beroep gedaan op een stevige, wijd ge-oriënteerde en toch collegiale denk-tank. Aldus overklast men in de praktijk onvermijdelijk de nochtans gelauwerde apparatsjiks van de overburen.

Zonder de mogelijkheden evenwel, welke door internet verschaft werden de afgelopen jaren, ware dit ook veel moeilijker of niet doenbaar gewezen.

Daarom Bart doe zo voort! De weg is nog lang, maar er is licht aan het einde van de tunnel. "Point n’est besoin d’espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer" zouden de Oranjes gezegd hebben.

Laatst gewijzigd door fcal : 18 oktober 2010 om 23:43.
fcal is offline  
Oud 19 oktober 2010, 19:30   #1640
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Het traject door BDW afgelegd is boven alle lof verheven. De tactiek van de verschroeide aarde 'geestelijk' toepassend gecombineerd met een gepast inspelen op de zich aanbiedende mogelijkheden heeft hij de talrijke franstalige maar ook nederlandstalige tegenpartijen eerst afgeweerd en vervolgens voor een voldongen feit gesteld. Iedereen moet nu met een uit het niet verrezen Vlaamse partij rekening houden.

Naast zijn persoonlijke voortreffelijkheid en doorzicht heeft hij van in den beginne als begeesterend teamleider bewust beroep gedaan op een stevige, wijd ge-oriënteerde en toch collegiale denk-tank. Aldus overklast men in de praktijk onvermijdelijk de nochtans gelauwerde apparatsjiks van de overburen.

Zonder de mogelijkheden evenwel, welke door internet verschaft werden de afgelopen jaren, ware dit ook veel moeilijker of niet doenbaar gewezen.

Daarom Bart doe zo voort! De weg is nog lang, maar er is licht aan het einde van de tunnel. "Point n’est besoin d’espérer pour entreprendre, ni de réussir pour persévérer" zouden de Oranjes gezegd hebben.
Proficiat, in de mars der dwazen, zal hij straks niet anders kunnen dan consequent zijn en de onafhankelijkheid van... klein-VL, zonder BRUX uit te roepen.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be