Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 09:37   #1261
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard Clottemans vrij door Vermassen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik vind persoonlijk dat Vermassen in zijn pleidooi 2 keer serieus uit de bocht gaat....
De eerste keer met de woorden " is een zweem van twijfel genoeg voor een vrijspraak,nee,nee,nee! Het moet redelijke twijfel zijn.En ge moet er niet aan twijfelen"

De tweede keer met de woorden "Materiële bewijzen zijn niet nodig.We leven in de 21 ste eeuw.De studie van daderprofielen én de inzichten in de psychologie staan verder dan ooit"....

Jaja,woorden van die advocaat,diezelfde trouwens van de aalputmoord in beernem waar zijn verdachte werd vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs...

Iets wat Vermassen toen méér dan volkomen normaal vond....

Vermassen is op dit proces een pak ongeloofwaardiger dan de beschuldigde.

Of beschuldigde liegt weten we niet.

Maar dat Vermassen liegt kunnen we vaststellen :
Materiële bewijzen zijn niet nodig.We leven in de 21 ste eeuw.De studie van daderprofielen én de inzichten in de psychologie staan verder dan ooit

Wie gelooft Vermassen nog ?

Zo kort door de bocht gaan ? Nooit gezien, nooit geweten...

Vermassen : de leugenaar !
Oud 20 oktober 2010, 10:59   #1262
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Marcel Somers stond steeds paraat. Op de rand van zijn bed stond geschreven: ‘Als je komt, is het goed. Kom je niet, dan is het ook goed’.
Wat een gentleman ...
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:38   #1263
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Allemaal gewone beroepen ... Wat wel vreemd is is dat er geen enkele werkloze tussenstaat , gezien de cijfers zou dat toch moeten . Of mogen die niet zitten?
Nu maar afwachten , en hopen dat ze ook inzien dat men in deze zaak teveel fouten hebben gemaakt en te weinig onderzoek hebben gedaan ...

Laatst gewijzigd door manta : 20 oktober 2010 om 11:38.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:43   #1264
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Allemaal gewone beroepen ... Wat wel vreemd is is dat er geen enkele werkloze tussenstaat , gezien de cijfers zou dat toch moeten . Of mogen die niet zitten?
Nu maar afwachten , en hopen dat ze ook inzien dat men in deze zaak teveel fouten hebben gemaakt en te weinig onderzoek hebben gedaan ...
vooral hopen dat ze zich er niet vanaf maken met een "7-5", zodat het hof de knoop moet doorhakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 11:47   #1265
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
vooral hopen dat ze zich er niet vanaf maken met een "7-5", zodat het hof de knoop moet doorhakken.
Het hof heeft al laten weten dat het redelijk () partijdig is hé ...
Oud 20 oktober 2010, 11:50   #1266
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hij doet zijn werk,paardenbril op,zaak na zaak....

Het wordt spannend hoe de jury op het kompleet gebrek aan materieel bewijs zal reageren.....Een schuldig bevinden met een motivering van "we denken dat ze het gedaan heeft" lijkt me rijp voor een of andere Europese rechts-procedure.
Van Aelst heeft toch ook een klein dropje laten liggen door niets te zeggen over de lijkepikkerij en de gewiste sms'jes , 't was er de ideale moment voor .
Oud 20 oktober 2010, 11:54   #1267
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hof heeft al laten weten dat het redelijk () partijdig is hé ...
rechters zijn imo gevoellozer (niet zo verwonderlijk eigenlijk, als je dag in, dag uit in rechtzalen doorbrengt) dan een jury. Ik denk dat rechters na een tijd een soort "eelt" op hun hart krijgen. Daarom dat ik ook een jury van gewone burgers verkies boven een "jury" van proffessionele rechters.

Citaat:
Oud 20 oktober 2010, 12:07   #1268
discuz
Minister

Standaard

Faites vos jeux. Rien ne va plus. (tot cassatie dan, tenminste)

Citaat:
Voor een veroordeling is een volstrekte meerderheid van 8-4 nodig. Bij 6-6 stapt Els Clottemans straks als een vrije vrouw buiten. Bij 7-5 komen de assisenvoorzitter en zijn twee bijzitters tussen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:18   #1269
kameleon
Minister

Standaard

"Van Doren viel te pletter neer".

Clottemans reageert huilend => Clottemans is een theatraal narcistisch figuur die enkel aandacht trekt om de onschuld te spelen en de familie te choqueren.
Clottemans reageert lachend => Clottemans geniet van het leed en is meedogenloos.
Clottemans blijft stoicijns voor zich kijken => Clottemans is een gevoelloze bitch die anderen geen blik gunt en zich niet kan inleven met iemand anders.

Jaja....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:31   #1270
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Faites vos jeux. Rien ne va plus. (tot cassatie dan, tenminste)
Ik ben eens benieuwd. Gaan we straks eindelijk weten of ze het gedaan heeft of niet
Oud 20 oktober 2010, 12:32   #1271
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
"Van Doren viel te pletter neer".

Clottemans reageert huilend => Clottemans is een theatraal narcistisch figuur die enkel aandacht trekt om de onschuld te spelen en de familie te choqueren.
Clottemans reageert lachend => Clottemans geniet van het leed en is meedogenloos.
Clottemans blijft stoicijns voor zich kijken => Clottemans is een gevoelloze bitch die anderen geen blik gunt en zich niet kan inleven met iemand anders.

Jaja....

Jaja, elk van deze drie opmerkingen is totaal waardeloos als je de situatie er niet bij vermeld. Wanneer huilde ze, wanneer lachte ze, wanneer keek ze niet.
Oud 20 oktober 2010, 12:33   #1272
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik ben eens benieuwd. Gaan we straks eindelijk weten of ze het gedaan heeft of niet
Dat zullen we nooit weten, enkel wat de jury erover denkt.

Citaat:
Oud 20 oktober 2010, 12:36   #1273
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet krijgt de echte dader nog wel wroeging ...

Maar tot die tijd is het wachten om te zien of men met wat er op tafel ligt iemand voor jaren in de cel gaat steken ...

Citaat:
Stand-by] Zodra de jury uit de beraadslaging komt, verneemt u haar beslissing.

Oud 20 oktober 2010, 12:40   #1274
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Jaja, elk van deze drie opmerkingen is totaal waardeloos als je de situatie er niet bij vermeld. Wanneer huilde ze, wanneer lachte ze, wanneer keek ze niet.
Ik vermeld de situatie er wel bij. "Van Doren stort te pletter neer" en dan Clottemans haar reactie. Wat ik wil aantonen is dat ze aan alles een draai kunnen geven. Clottemans kan nooit iets goed doen. Haar stoicijnse houding is dan misschien nog de beste van allemaal.

Clottemans zei in haar laatste woorden aan de jury dat ze wist hoe het is om met één ouder te moeten leven. Dochter Van Doren loopt weer huilend naar buiten. VTM-reporter Ozgunes:"Clottemans liet weer een slechte indruk door nog maar eens op het hart te trappen van de familie Van Doren".

Tja.....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 12:50   #1275
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermeld de situatie er wel bij. "Van Doren stort te pletter neer" en dan Clottemans haar reactie. Wat ik wil aantonen is dat ze aan alles een draai kunnen geven. Clottemans kan nooit iets goed doen. Haar stoicijnse houding is dan misschien nog de beste van allemaal.

Clottemans zei in haar laatste woorden aan de jury dat ze wist hoe het is om met één ouder te moeten leven. Dochter Van Doren loopt weer huilend naar buiten. VTM-reporter Ozgunes:"Clottemans liet weer een slechte indruk door nog maar eens op het hart te trappen van de familie Van Doren".

Tja.....
Die familie heeft een deftige hersenspoeling gekregen , volkomen in de overtuiging geraakt dat ze de dader hebben en dat EC de grote gruwelijk zelve is ...
Begrijpbaar dat ze iemand als verantwoordelijke willen , waanzin hoe ze deze mensen naar de richting van EC hebben gedraaid ...
Als ze praat over hoe ze iemand heeft verloren en die familie bolt het af , dan zijn ze zelfs geen respect meer waard met hun blinde vooringenomendheid

Raar dat ze zijn vergeten te melden dat EC haar profiel mss "zou kunnen" overeenkomen met dat van de moordenaar van Kennedy ...Niet slecht als profiling
Oud 20 oktober 2010, 12:55   #1276
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Tja.....
Daar is wel iets van waar hoor, ze zal altijd negatief geinterpreteerd worden. We hebben nu eenmaal allemaal last van vooroordelen.

Uw laatste opmerking: De opmerking van EC zou als zalvend kunnen worden omschreven als ze het zeker niet had gedaan, en als provocerend als ze het zeker wel zou hebben gedaan.
Dus Ozgunes is zeker en vast opinies aan het vormen door dat woord te gebruiken.

Maar het stoort me weinig, want ik denk dat hij de juiste opinie vormt En trouwens, hij vormt de opinie van ons, niet die van de jury, dus: who cares. Wij hebben toch niks te zeggen.
Oud 20 oktober 2010, 12:57   #1277
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zullen dus de juridische waarheid kennen.

En wat me vooral interesseert is of iemand in Belgie kan veroordeeld worden zonder harde bewijzen. Bij vrijspraak weten we daar niks over, want het zou in een ander proces wel eens anders zijn.
Maar bij veroordeling is die twijfel weg.

En dat interesseert mij nu mateloos zie.
Oud 20 oktober 2010, 12:59   #1278
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Raar dat ze zijn vergeten te melden dat EC haar profiel mss "zou kunnen" overeenkomen met dat van de moordenaar van Kennedy ...Niet slecht als profiling
Niks raar aan, EC zou dat profiel kunnen hebben, maar geen motief en een eersteklas alibi. "ik was nog niet geboren meneer de rechter".

ni onozel doen he.
Oud 20 oktober 2010, 13:01   #1279
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen dus de juridische waarheid kennen.

En wat me vooral interesseert is of iemand in Belgie kan veroordeeld worden zonder harde bewijzen. Bij vrijspraak weten we daar niks over, want het zou in een ander proces wel eens anders zijn.
Maar bij veroordeling is die twijfel weg.

En dat interesseert mij nu mateloos zie.
Ik hoop alleszins van niet.

Citaat:
Oud 20 oktober 2010, 13:07   #1280
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks raar aan, EC zou dat profiel kunnen hebben, maar geen motief en een eersteklas alibi. "ik was nog niet geboren meneer de rechter".

ni onozel doen he.
's ni onnozel doen hoor , 't gaat om de sfeerschepperij en de verdachtmakingen van en tegen een persoon . Men heeft nu alles al gedaan om ze zwart te maken , tot haar grootste privé is op een lelijke manier gebruikt om haar als een onmens te bestempelen . Ze masturbeerde dus dat maakt ze NOG verdachter ...
Ik zei dan ook niet dat ze dat als beschuldiging zouden kunnen aanvoeren, wel dat ze dat simpelweg ertussen kunnen gooien als extraatje in de afbraak van de persoon EC , want zeg nu zelf , zo'n uitspraak zou toch wel in de oren van de jury blijven hangen , "de mogelijkheid dat iemand met een profiel als EC ook als profiel in die moordzaak zou gebruikt zou kunnen worden ...Niet dat ze dat gedaan heeft natuurlijk , maar 't profiel zou kunnen ... Profiling
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be