![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
| Schuldig |
|
48 | 38,71% |
| Onschuldig |
|
76 | 61,29% |
| Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1281 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#1282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1283 |
|
Europees Commissaris
|
Goh, ik hoop van wel. En dan heb ik het niet perse over EC. Maar over het principe.
Want als het niet kan, had EC hier heel het proces met een hele grote grijs kunnen staan en beweren "en ik zeg van ni, en jullie kunnen toch niks bewijzen" sliep uit.
|
|
|
#1284 |
|
Banneling
|
Ik begrijp niet hoe het vinden en overhandigen van die pilot chute aan de politie als teken van schuld kan worden erkend. De dader wéét dat de pilot chute is gesaboteerd. Als er op dat ogenblik nog aan een accident wordt gedacht is het sowieso beter dat die chute niet wordt gevonden. Als de dader hem weet hangen, dan zorgt die er toch voor dat die pilotchute stante pede verdwijnt? kan hij hem niet uit die boom krijgen, dan blijft de chute daar maar hangen tot de politie hem zelf vindt en dan zelf kan gaan zoeken naar mogelijke daders. Maar als EC de dader is, welk nut had het dan die chute aan de politie te overhandigen? Het was toch Somers die gezegd had dat daardoor de schuld van Jan De Wilde zou bewezen worden. Ik ga er dus van uit dat EC écht in de waan was dat JDW de dader was.
Zelf vind ik Marcel Somers, de plaatselijke fokstier, degene is die het profiel heeft om zonder enige schroom zijn lief te pletter te laten vallen, vermits ze heeft gezegd dat hun verhouding moest stoppen. D�*t is de enige logische piste die moet gevolgd worden. Uiteindelijk had hij �*lle kansen om de sabotage te plegen, en ja het was zijn schaar en het gebeurde in zijn huis. |
|
|
|
|
|
#1285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, ik verkies een mogelijke schuldige vrij te laten, dan een mogelijke onschuldige op te sluiten, want zonder harde bewijzen kan je nooit voor 100% zeker zijn van iemands schuld. Als ik beslis om iemand voor 30jaar op te sluiten (want daar komt "levenslang" ongeveer mee overeen) wil ik nadien nog met een gerust geweten gaan slapen.
|
|
|
#1287 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ze heeft nu nog eens bewezen dat ze domme dingen zegt volgens Farouk Sjonge jonge jonge..... |
|
|
|
|
|
|
#1288 |
|
Minister
|
Showtime, jongens. jury is al klaar. Allen naar de liveblog
|
|
|
|
|
|
#1289 |
|
Minister
|
benieuwd naar de motivatie van de jury ook
|
|
|
|
|
|
#1290 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Of dat in dit geval ook zo is weten we subiet.
|
|
|
|
#1291 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#1292 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2010 om 13:43. |
|
|
|
|
|
|
#1293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zoek het Assisen proces tegen die drie Outlaws eens op.
Het zal iedereen direct duidelijk zijn dat er ook levenslange straffen uitgedeeld worden aan onschuldigen, gewoon als boodschap aan de MC's. Ze hadden maar niet van de rechten van de verdediging gebruik moeten maken... De rechter zei, ze hadden het dan maar moeten zeggen. Zwijgen, zoals gestipuleerd in de uitgebreide wet Franchimont, de wet die de rechten van de verdediging "garandeert" = schuldig.
|
|
|
|
|
#1294 |
|
Minister
|
Zouden ze voor zoiets bellen dan ? Burgerlijke partijen moeten dan buiten blijven en al de rest wegens mogelijke beinvloeding.
Laatst gewijzigd door kameleon : 20 oktober 2010 om 13:41. |
|
|
|
|
|
#1295 | |
|
Banneling
|
Citaat:
is dat ooit aangevochten in Europa eigenlijk ? |
|
|
|
|
|
|
#1296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#1297 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, sinds de veroordeling van Belgie omdat Assisen niet motiveerde kan dat niet meer (zou niet meer mogen kunnen, maar we zijn in Belgie).
|
|
|
|
|
#1298 |
|
Banneling
|
|
|
|