![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Minister
|
![]() MOTIVERING
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1462 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met dergelijke logica kunnen ze u al op basis van een motief alleen al veroordelen. Ik hoop voor u dat er niemand is die ge haat, want stel u eens voor dat die vermoord wordt.
![]() |
![]() |
#1463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zucht.
![]() |
#1465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij tegenover mij komt te staan zal hij zeker winnen. Maar die van Aelst zal toch wel geen idioot zijn zeker?
![]() |
![]() |
#1466 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je hebt ooit eens met een riek de kat van de buren met lichte agressie van je terras gejaagd. De buurvrouw kon er niet mee lachen en heeft de politie gebeld. Laatst gewijzigd door kameleon : 20 oktober 2010 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu men beslist heeft dat schuldig is, gegeven de profilering die er tijds het proces voor opgevoerd is en het tekort aan fysisch bewijslast, zit ge nu in principe met een persoon die veel gevaarlijker is (voorgesteld wordt ?) dan een doorsnee geval van passionele moord. In principe kan men EC niet meer vrijlaten zelfs nadat ze haar opgelegde straftijd uitzit. Laatst gewijzigd door praha : 20 oktober 2010 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feiten : dader woont met vrouw en kind in zijn weduwe-schoonmoeder Feit : dochter wordt gevonden in bad levenloos,bijgeroepen geneesheer stelt dood door verdrinking vast (vrouw had voorgeschiedenis van epileptische aanvallen ) Feit : dader blijft inwonen bij zijn zorgzame schoonmoeder om enkele jaren later bij een 'nieuwe' liefde in te trekken.. Feit: tijdens een dronken ruzie met die vriendin dreigt de dader om haar ook te verzuipen in bad zoals zijn eerste vrouw.. Feit: vriendin verwittigd politie, nieuwe autopsie vindt residu's van verdovende middelen in het lijk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1469 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik sta nog altijd achter het principe van een volksjury (democratie in de rechterlijke macht) maar de toegelaten middelen moeten beperkt worden. De rechter moet meteen ingrijpen wanneer een partij zijn toevlucht zoekt in irrelevante feiten ("mijn cliënt is lid van SOS Kinderdorpen") en enkel de feiten.
Als ik Vermassen zijne preek hoor, dan is dat meer een scheldtirade dan wat anders.
![]() |
#1470 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat een joke dat hele proces , het volstaat dat een paar onnozelaars komen Zeggen dat je liegt en een slecht mens bent en je kan voor moord veroordeelt worden .
Ik heb slechts een leugen gemerkt op dat proces , de weduwenaar van die Els die doodleuk kwam zeggen dat hij geen vermoeden had dat zijn vrouw overspel pleegde terwijl ze 5 jaar in de club sliep en de kinderen moesten bellen om te weten hoe de wasmachine werkte .
![]() |
#1471 |
Banneling
|
![]() Nee, zijn irriterende mediageilheid heeft zelfs zijn geloofwaardigheid aangetast bij de 'geinformeerde' belg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 oktober 2010 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() WAT EEN OPLUCHTING!!! WAT EEN OPLUCHTING!!!
Ze is tweemaal schuldig verklaard: -ze is schuldig verklaard aan het begaan van een moord, -ze is schuldig verklaard die begaan te hebben met voorbedachte rade. Wat ben ik positief verrast te zien dat nog rechtvaardigheid bestaat. Wat ben ik verrast te zien dat de jury -dat nogthans bestaat uit heel gewone lieden- tot zulke wijze besluiten kan komen. Wat een opluchting voor de nabestaanden van Els Vandoren!! Hopelijk kunnen ze nu eindelijk een punt zetten achter deze pekzwarte periode. Wat een opluchting voor alle rechtschapen mensen met een rechtvaardigheidsgevoel. Omdat ik voor 99,9 procent zeker ben dat zij het heeft gedaan ben ik blij dat ze over de hele lijn schuldig is verklaard. Omdat ik voor 0,1 procent NIET ZEKER ben dat zij het heeft gedaan, vind ik dat zij de minimumstraf moet krijgen, dus 3 jaar, zodat ze dan als vrije vrouw de rechtszaal kan verlaten.
![]() |
#1475 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jury kan nu met een gerust geweten naar huis gaan. De liefdesrivale zal boeten, en dit is wat vrouwelijk vlaanderen ook wenst. Ik heb zojuist de uistpraak van de voorzitter rechtstreeks gevolgd via "De redactie". Alles is gebaseerd op hoogstwaarschijnlijkheid. Geen keiharde bewijzen. Het volk heeft de weg van de minste weerstand gevolgd. Stel je voor dat onschuldig werd gepleit. Een meerderheid - zo neem ik het waar ook in mijn ogeving - vertrekt van de veronderstelling dat de uitspraak van 12 volksjongens en/of dito -meisjes per definitie rechtspraak is. Sorry hoor. Waar het uiteindelijk om gaat is het vinden van een schuldige. Ook al zou de beschuldigde ook wel eens de schuldige kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1477 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De fout ( als die er was ) ligt hier dan duidelijk in de algemene manier van handelen..... bewijslast doet dezer dagen blijkbaar onder voor een potje 'het goed kunnen uitleggen'. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze volksjury bestaat uit -een schrijnwerker (41) uit Diepenbeek -een mannelijke bediende (43) uit Hoeselt -een besteller (46) uit Heusden-Zolder -een nachtwinkelier (45) uit Heusden-Zolder -een arbeider (39) uit Tongeren -een vrouwelijke bediende (35) uit Bilzen -een magazijnier (48) uit Borgloon -een vrouwelijke bediende (42) uit Tongeren -een winkelierster (40) uit Heusden-Zolder -een gezinshelpster (45) uit Kinrooi -een vertegenwoordiger (47) uit Heusden-Zolder -een vrouwelijke bediende (50) uit Hasselt Als vervangers zetelen -een huishoudster (56) uit Maasmechelen -een arbeidster (52) uit Tongeren -een arbeidster (46) uit Hoeselt -een arbeider (37) uit Genk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Noorman |
|
![]() |
![]() |