Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 22:22   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Louis Tobback waarschuwt Dewever

Hij heeft ook een waarschuwing voor De Wever. "Veel mensen zijn geen nationalist of flamingant, maar hebben op hem gestemd omdat ze hopen dat hij de problemen kan oplossen. Maar als blijkt dat hij ook niet tot een eerbaar compromis kan komen, dan komt er een moment dat de kiezer zich tegen De Wever zal keren. Dat is nu niet het geval, maar over enkele maanden misschien wel", zegt Tobback.

VRT

Het is door die 'eerbare compromissen' uit het verleden, dat de Vlaamse kiezer nu massaal op de SP-a stemt.

Laatst gewijzigd door De Prof : 20 oktober 2010 om 22:22.
De Prof is offline  
Oud 20 oktober 2010, 22:23   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Hij heeft ook een waarschuwing voor De Wever. "Veel mensen zijn geen nationalist of flamingant, maar hebben op hem gestemd omdat ze hopen dat hij de problemen kan oplossen. Maar als blijkt dat hij ook niet tot een eerbaar compromis kan komen, dan komt er een moment dat de kiezer zich tegen De Wever zal keren. Dat is nu niet het geval, maar over enkele maanden misschien wel", zegt Tobback.

VRT
Och, een oude krokodil meent dat ze ook nog eens iets te zeggen heeft...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 oktober 2010, 22:54   #3
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ja het is weer SP.A charmeoffensief op de VRT ze
op twee dagen tijd heb ik de frank, ons carolien en de tobback zien passeren. Ik heb wel genoten van Tobback.. die mens kan er nog altijd niet over dat de SPA altijd maar de dieperik ingaat Geef hem nog meer zendtijd!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 20 oktober 2010, 22:55   #4
system
Banneling

Standaard

Citaat:

VRT

Het is door die 'eerbare compromissen' uit het verleden, dat de Vlaamse kiezer nu massaal op de SP-a stemt.
Tobback zegt maar juist wat ik hier al lang zeg. Alleen zegt ie het een beetje later. En dus heeft hij overschot van gelijk.

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2010 om 22:56.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 22:57   #5
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Tobback zegt maar juist wat ik hier al lang zeg. Alleen zegt ie het een beetje later. En dus heeft hij overschot van gelijk.
uwe nek die blijft maar groeien he... wat gij beweert weet iedereen... het is LOGISCH dat de NVA niet altijd kan stijgen he... serieus man. Moest ge er een datum op kunnen plakken ik zou nog zeggen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 20 oktober 2010 om 22:57.
lollysticky is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:00   #6
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
uwe nek die blijft maar groeien he... wat gij beweert weet iedereen... het is LOGISCH dat de NVA niet altijd kan stijgen he... serieus man. Moest ge er een datum op kunnen plakken ik zou nog zeggen
Ik zeg al lang dat De Wever een gevaarlijk spel speelt en dat hij gokt op een succes van nieuwe verkiezingen die hij nu aan het uitlokken is. Dat heb ik toch gezegd. Niet? Al een paar dagen geleden. Niet? U kunt dit toch checken. Niet? En Tobback zegt dat nu ook. Niet?

En dus zegt Tobback nu, wat ik al een paar dagen geleden zei. Niet? Wat zit u dan te zaniken?

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2010 om 23:01.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:02   #7
turnavies
Vreemdeling

turnavies's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar turnavies
Standaard

Ik hoor het hem zo zeggen... 'een eejbaaj compjomis', komische mens is het toch eigenlijk he. Ik ben het geluidsfragment gaan opzoeken, en dit is wat ik hoor:

Citaat:
Er komt een moment dat de kiezer zich tegen De Wever zal keren. Dat is nu niet het geval, maar over enkele maanden misschien wel.
Twee zinnen later:
Citaat:
Nu zullen verkiezingen ook niets oplossen, maar misschien is dat over enkele maanden anders.
Ocharme de mensen die nog altijd niet ingezien hebben wat een opportunistische zwijnen het SP.A-hoofdkwartier bevolken. Verkiezingen, nu. Al gaan ze zelfs dan nog niet beseffen dat ze de Vlaamse kiezer totaal fout inschatten, al jarenlang.

Even later zegt hij ook nog:
Citaat:
In Vlaanderen zal er sneller een verandering plaatsvinden dan in Wallonië, dat een stabiel electoraat heeft.
Ik begrijp hieruit dat hij alles maar weer wil uitzitten en de lethargie voeden tot de Vlaamse politici, en hij op kop, de kans zien om de Wever buiten te werken en hun broek te laten zakken voor Di Rupo - hun portefeuille te openen voor de franstaligen.

Schande.
turnavies is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:08   #8
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook en ik dacht daar al eerder aan dan Louis.
De mensen gaan op den duur denken: "Bart kan het ook niet".
Tejokus is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:08   #9
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zeg al lang dat De Wever een gevaarlijk spel speelt en dat hij gokt op een succes van nieuwe verkiezingen die hij nu aan het uitlokken is. Dat heb ik toch gezegd. Niet? Al een paar dagen geleden. Niet? U kunt dit toch checken. Niet? En Tobback zegt dat nu ook. Niet?

En dus zegt Tobback nu, wat ik al een paar dagen geleden zei. Niet? Wat zit u dan te zaniken?
U verwart twee dingen (wat eigen is aan u)
ik praat over het feit dat Tobback zegt dat De populariteit van dewever ooit zal dalen en dus stemmen zal gaan verliezen (ooit... een exacte datum niet gegeven -> hierin heeft hij ook gelijk). Ik had het niet over eventuele nieuwe verkiezingen.

Soit daarop volgend:
U heeft het nu specifiek over nieuwe verkiezingen.. (tobback had het over de 'algemene' toekomst bij de dalende populariteit) -> denkt u dat de NVA zal 'verliezen' in nieuwe verkiezingen? Dan kan ik dit direct noteren voor later

Laatst gewijzigd door lollysticky : 20 oktober 2010 om 23:09.
lollysticky is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:11   #10
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet zolang geleden was er ook een 'Vlaamse' held met een miljoen voorkeur stemmen.
Die man heeft zo'n eerbaar compromis ondertekend.
En ja hoor, de kiezer heeft zich helemaal niet tegen hem gekeerd.
Zen stemmen aantal is zelfs verdubbeld....

Tobback heeft 'gelijk'...
De Prof is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:24   #11
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niet zolang geleden was er ook een 'Vlaamse' held met een miljoen voorkeur stemmen.
Die man heeft zo'n eerbaar compromis ondertekend.
En ja hoor, de kiezer heeft zich helemaal niet tegen hem gekeerd.
Zen stemmen aantal is zelfs verdubbeld....

Tobback heeft 'gelijk'...
Ik denk niet dat het de enige reden is waarom Leterme verloren heeft. Leterme heeft vooral verloren om twee redenen:

1)Hij loste de verwachtingen niet in van zijn kiezers. In de zin dat hij niet kwam met oplossingen inzake het communautair gehakketak.
2)Het is ontegensprekelijk zo dat Bart Dewever toen een opkomende ster was die de wind in de zeilen had.

De Wever zit nu maar in hetzelfde schuitje als Leterme wat punt 1) betreft.
Wat punt 2) betreft: we zullen zien of Olijke Bart zijn populariteit heeft weten vast te houden bij de komende verkiezingen.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:28   #12
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
men kan u gewoon niet uitvinden. De operatie beschadig nv-a / staatshervorming is begonnen (en ook een eind aan de vervlaamsing van de sp.a?)

Laatst gewijzigd door Miguelito : 20 oktober 2010 om 23:29.
Miguelito is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:29   #13
Busse87
Burgemeester

Standaard

Wat kan bart doen ? Voet bij stuk houden en de federale uithollen is niet goed . Een compromis maken is ook niet goed . Onafhankelijkheid is niet goed . Een sterkere federale staat is niet goed .

Tja wat kan je dan doen ?? Er wordt altijd maar naar de Vlaming gekeken want hij moet het oplossen en in het zuiden lachen ze er is goed mee want iemand die zich wil opofferen voor de Vlaamse zaak krijgt messen in de rug , de stemmers spuwen hem uit en de man wordt door jan en alleman tegengewerkt . Eerst NVA stemmen wetende dat ze de onafhankelijkheid willen . Een compromis mogen ze niet maken maar onafhankelijkheid willen de kiezers ook niet . Een man wilt verandering en in plaats van hem te steunen en moed te geven zijn ze hard voor hem omdat ze in het zuiden niks willen veranderen . Wie is hier dan de schuldige ? Zo'n goed onderwijs en toch zo gemakkelijk om de tuin de leiden . De vlaming...veel te gemakkelijk beinvloedbaar .
Busse87 is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:35   #14
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het de enige reden is waarom Leterme verloren heeft. Leterme heeft vooral verloren om twee redenen:

1)Hij loste de verwachtingen niet in van zijn kiezers. In de zin dat hij niet kwam met oplossingen inzake het communautair gehakketak.
2)Het is ontegensprekelijk zo dat Bart Dewever toen een opkomende ster was die de wind in de zeilen had.

De Wever zit nu maar in hetzelfde schuitje als Leterme wat punt 1) betreft.
Wat punt 2) betreft: we zullen zien of Olijke Bart zijn populariteit heeft weten vast te houden bij de komende verkiezingen.
Ik zie toch een groot verschil tussen Yves en Bart. Yves wou graag eerste minister worden. Hij was bang van de oppositie. Té bang, vind ik.

De perceptie is dat Yves met zijn carrière en de belangen van zijn partij bezig was. Bart probeert alleen de staatshervoming die hij beloofd had te realiseren. Yves wou macht, maar had geen principes. Hij heeft zijn kiezers verraden en bedrogen. Dat de PS nu nee zegt, daar kan Bart toch niet aan doen?
Stefanie is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:35   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Wat kan bart doen ? Voet bij stuk houden en de federale uithollen is niet goed . Een compromis maken is ook niet goed . Onafhankelijkheid is niet goed . Een sterkere federale staat is niet goed .

Tja wat kan je dan doen ?? Er wordt altijd maar naar de Vlaming gekeken want hij moet het oplossen en in het zuiden lachen ze er is goed mee want iemand die zich wil opofferen voor de Vlaamse zaak krijgt messen in de rug , de stemmers spuwen hem uit en de man wordt door jan en alleman tegengewerkt . Eerst NVA stemmen wetende dat ze de onafhankelijkheid willen . Een compromis mogen ze niet maken maar onafhankelijkheid willen de kiezers ook niet . Een man wilt verandering en in plaats van hem te steunen en moed te geven zijn ze hard voor hem omdat ze in het zuiden niks willen veranderen . Wie is hier dan de schuldige ? Zo'n goed onderwijs en toch zo gemakkelijk om de tuin de leiden . De vlaming...veel te gemakkelijk beinvloedbaar .
De Wever heeft een degelijke tekst uitgedokterd. Of die helemaal tot in de puntjes klopt qua berekeningen en dergelijke, is weer een andere zaak en dat moet worden uitgeklaard. Maar het is zeker een basistekst waarover een akkoord mogelijk moet zijn.

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2010 om 23:38.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:36   #16
lollysticky
Minister

Standaard

[system]Jawel, Bart is de oorzaak van alles[/system]

edit: serieus nu... ze zullen wel terug gaan onderhandelen... maar veel lager moeten ze zoiezo niet meer gaan. Want in tegenstelling tot andere partijen werkt de NVA wel met een democratische stemming door de leden... Ze mogen dan nog onderhandelen, als de leden het afschieten, dan is het njet

Laatst gewijzigd door lollysticky : 20 oktober 2010 om 23:37.
lollysticky is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:37   #17
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik zie toch een groot verschil tussen Yves en Bart. Yves wou graag eerste minister worden. Hij was bang van de oppositie. Té bang, vind ik.

De perceptie is dat Yves met zijn carrière en de belangen van zijn partij bezig was. Bart probeert alleen de staatshervoming die hij beloofd had te realiseren. Yves wou macht, maar had geen principes. Hij heeft zijn kiezers verraden en bedrogen. Dat de PS nu nee zegt, daar kan Bart toch niet aan doen?
Dat zou kunnen, maar wat De Wever wilde, komt maar niet van de grond. En dat is een zwak punt.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:37   #18
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
[system]Jawel, Bart is de oorzaak van alles[/system]
Neen neen, zie vorige post 15

Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2010 om 23:37.
system is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:37   #19
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Neen neen, zie vorige post.
het was maar om te lachen
zie mijn edit
lollysticky is offline  
Oud 20 oktober 2010, 23:49   #20
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht

De vrt is Belgicistisch, maar de meerderheid van de Vlamingen zijn blij dat hij niet toegeeft. Allez, volgens die peiling toch.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be