Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 23:32   #1621
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jup, dat denk ik ook. iemand is er in geslaagd de perfecte moord te plegen volgens mij.
Er zal in elk geval iemand zonder bewijs veroordeeld worden en een straf krijgen
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:33   #1622
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
In hoeveel procent van de jury-processen slaagt de jury erin om bij het debatteren over de schuldvraag ook nog onderzoeksdaden te doen en mysteries op te lossen?
Alleszins straffe gasten, die juryleden. Misschien moeten we ze eens loslaten op het bende-dossier?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:35   #1623
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De vondst van het fameuze tasje door de jury .. daar zijn toch geen woorden voor?

Volgens de Corelio-kranten gevonden in de tas van Van Doren, volgens de Persgroep in spullen van een huiszoeking bij Clottemans. Waar dan ook, het was op geen enkele lijst vermeld. Maar het wordt wel correct geïdentificeerd door een jurylid?

Hoe is zoiets mogelijk? Zoals een reactie op een ander forum: 'hier zouden zelfs de scenaristen van Vlaamse soaps zich voor schamen'.

Een kwartier na de vondst is de jury klaar. Ge gaat mij dan toch niet zeggen dat dit geen invloed heeft gehad.

1) Waar zat het nu? Welke krant heeft gelijk? Niet onbelangrijk verschil, toch. Of is dat, aangezien het op geen enkele lijst staat, niet meer te achterhalen?
2) Als het al jaren bij de bewijsstukken zit heeft geen enkele speurder of advocaat dit opgemerkt? Of heeft Vermassen het wel ontdekt en bij de getuigenis van De Wilde op dag 10 de tijdbom in gang gezet? Is hij of een van zijn assistenten ooit die stukken gaan bekijken? Heeft de familie de Wilde het er ooit in een vorige verklaring over gehad?
3) De strafste vraag van allemaal: welk jurylid komt op het idee om te gaan zoeken in een zak met spullen van een huiszoeking of een handtas? Dat ze de parachute binnenste buiten keren tot daaraan toe. En welk jurylid is, als ze een make-up tasje van 5 euro tegenkomen, zeker genoeg van zijn/haar zaak om dat te identificeren als het mysterieuze object dat Vermassen de dag ervoor de trofee van de moordenaar heeft genoemd? En blijkt dan nog correct te zijn ook als de familie De Wilde huilend binnenvalt?

In hoeveel procent van de jury-processen slaagt de jury erin om bij het debatteren over de schuldvraag ook nog onderzoeksdaden te doen en mysteries op te lossen?
Als dit alles een toeval zou zijn, waarom zegt Vermassen tijdens zijn pleidooi specifiek dat het een rood tasje is, een rood, goedkoop uitziend tasje? Goedkoop daar kan ik nog inkomen. Maar expliciet de kleur vermelden? Dat is voor het pleidooi zelf toch volledig nutteloos?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:39   #1624
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als dit alles een toeval zou zijn, waarom zegt Vermassen tijdens zijn pleidooi specifiek dat het een rood tasje is, een rood, goedkoop uitziend tasje? Goedkoop daar kan ik nog inkomen. Maar expliciet de kleur vermelden? Dat is voor het pleidooi zelf toch volledig nutteloos?
Ja ik hoop alleszins dat die hele tasje-episode in de komende dagen wordt uitgeklaard, want momenteel snapt niemand er een bal van.
Oud 20 oktober 2010, 23:39   #1625
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

uit het pleidooi van de openbare aanklager : "Clottemans had de kennis, de gelegenheid, het motief en de persoonlijkheid. Daar kunnen we niet langs kijken. Er is niemand in de hele wereld die méér in aanmerking komt voor de moord op Els Van Doren dan Els Clottemans", aldus Boyen"
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:42   #1626
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
uit het pleidooi van de openbare aanklager : "Clottemans had de kennis, de gelegenheid, het motief en de persoonlijkheid. Daar kunnen we niet langs kijken. Er is niemand in de hele wereld die méér in aanmerking komt voor de moord op Els Van Doren dan Els Clottemans", aldus Boyen"
En het gezin van Doren is vreselijk getraumatiseerd door de moord, dus Els Clottemans moet het gedaan hebben.
Oud 20 oktober 2010, 23:45   #1627
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een bende beinvloedbare domme koeien die enkel nakauwen wat Vermassen hun heeft voorgekauwd en wijsgemaakt.
Te gek voor woorden.
Tja, hij is niet voor niks de beste advocaat vh land. Hij kent volledig de klappen vd zweep en de truuken vd foor, en weet als geen ander een publiek voor zich te winnen. In een rechtzaak kan je hem maar beter met u hebben dan tegen u. Dat is vandaag weeral eens bewezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 oktober 2010 om 23:46.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2010, 23:51   #1628
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke uitspraak, een rechtstaat onwaardig. En er is ook nog eens geen beroep mogelijk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 00:11   #1629
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat tasjesverhaal is toch wat gecompliceerder dan op het eerste zicht lijkt:

Citaat:
Dat tasje is nu teruggevonden in een tas met spullen die vier jaar geleden in beslag genomen is bij Els Clottemans thuis in Ternat. Het make-uptasje komt echter nergens voor in de inventaris die de politie heeft opgemaakt.

Het plotse opduiken van het tasje kan op twee manieren verklaard worden. Ofwel zat het tasje al van meet af aan in de zak met spullen van Clottemans en maakte de politie een onwaarschijnlijke blunder. Ofwel werd het tasje later toegevoegd. Door wie is dan de vraag.

Hoe dan ook is het opduiken van het make-uptasje dramatisch voor alle partijen. Na de ontdekking werd iedereen bij elkaar geroepen. Zeker bij de familie van Els Van Doren laaiden de emoties erg hoog op.
Doorgestoken kaart?
Wie gelooft nu dergelijke onzin? Alsof de "speurders" die bijna van dag 1 alles in het werk stelden om Clottemans aan de paal te nagelen even simpelweg zou vergeten om net dat ene flardje materieel bewijs dat ze in handen hadden in te schrijven, er geen vingerafdrukken op namen, géén DNA onderzoek en er verder nergens zouden op doorgaan in de verhoren van Clottemans...

Meer dan waarschijnlijk heer mijnheer De Wilde beweert dat het verdwenen was (overgekeken?) en heeft de politie zelfs niet de moeite gedaan om het te controleren.
Oud 21 oktober 2010, 00:27   #1630
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja ik hoop alleszins dat die hele tasje-episode in de komende dagen wordt uitgeklaard, want momenteel snapt niemand er een bal van.
Ik hoop het zeker, maar ik vrees ervoor. Geen melding ervan in de motivatie wil volgens mij zeggen dat de voorzitter de jury heeft opgedragen er geen rekening te houden, wegens ontoelaatbaar als bewijsmateriaal. Daarmee is het proces safe.

[Irritant rimpel-flash-back-effect]
Maar zijt eens even een vlieg op het plafond van de jurykamer. Na een paar uur discuteren waarbij er geen schot in de zaak komt, gaat een van de juryleden in een doos rommelen. 'Kijk eens hier! Moesten we niet beter weten, zou dit het make-up tasje van Van Doren kunnen zijn'.

Iemand roept: 'Doe niet onnozel'. Nog iemand anders: Wat is dat eigenlijk?' 'Kijk eens op de lijst, hè' ''T staat er nie op' 'Kom hier, laat mij eens kijken'

'Potverdorie, ge hebt gelijk'

'Wat nu?' Consternatie alom. Een snuggere: 'We kunnen nog eens bellen...' Zo gezegd, zo gedaan. Het hele hof en de familie komen binnen met lange gezichten van wat scheelt er nu weer.

Ze zijn de drempel nog niet over of dochter De Wilde begint te gillen en valt in zwijm. De juryleden zitten aan hun stoelen genageld, hun monden vallen open. Vader De Wilde strekt met trillende handen de vingers uit naar het tasje en zegt: 'Dat ... is ... het!'

Het hof en de advocaten zijn meteen klaarwakker en kijken elkaar verbijsterd aan
Oud 21 oktober 2010, 00:36   #1631
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Een bende beinvloedbare domme koeien die enkel nakauwen wat Vermassen hun heeft voorgekauwd en wijsgemaakt.
Lol. Ik ben blij dat de jury juist geoordeeld heeft. De bewijzen dat Els VC de dader is achter de moord lagen ook zo goed als allemaal op tafel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 00:44   #1632
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Stel: ik haat mijn buurvrouw. Iemand slaagt erin de perfecte moord op mijn buurvrouw te plegen. Gevolg: ik draai ervoor op omdat ik een motief heb. Desnoods kunnen we de jury wel overtuigen dat ik zo'n rotkarakter heb en dat die buurvrouw de goedheid zelve was. Dat er geen feitelijke bewijzen zijn is maar een detail.
- Als jij al eerder iemand hebt proberen te vermoorden, dan is dat een duidelijke aanduiding tot wat jij in staat bent (en geen feitelijk bewijs)
- Als jij de enige bent met een enorm motief om die persoon te vermoorden (en je hebt de kennis om dat stiekem te doen en op het ongeval te doen lijken), ja ..
- Als tal van psychiaters bovendien nog eens zeggen dat jij in staat bent om iemand te vermoorden ...

Het ging in dit proces niet om feitelijke bewijzen, maar om keiharde aanduidingen die telkens weer wijzen in de richting van één persoon. Ik ben blij dat er in de jury niet zoveel fantasten aanwezig waren als hier op het forum.
Oud 21 oktober 2010, 00:46   #1633
discuz
Minister

Standaard

Van Aelst begint te briesen: 'Wat is dat hier voor een zottekot? Ik eis dat dit proces onmiddelijk wordt stopgezet!'
Vermassen springt op een stoel, doet zijn toga achterste voor aan en wijst Clottemans aan met een gestrekte vinger: 'Ahaa! Wat hebt gij daarop te zeggen, gij--

De voorzitter hoest luid, slikt drie keer en kijkt naar het openbaar ministerie. Na veel vijven en zessen verbiedt de voorzitter de jury dit incident in hun beraadslagingen op te nemen.

Ondertussen zitten 11 juryleden nog steeds met hun mond wijd open, de onderlip tegen de tafel geplakt. Als het hof al een kwartier weg, is zitten ze daar nog zo.

Dan reikt het twaalfde jurylid voorzichtig naar de bel en zegt traag: 'We ... weten het ... nu wel, denk ik'.
[Irritant flash-forward-effect]

Laatst gewijzigd door discuz : 21 oktober 2010 om 01:07.
Oud 21 oktober 2010, 00:56   #1634
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Belachelijke uitspraak, een rechtstaat onwaardig. En er is ook nog eens geen beroep mogelijk.
²

er is een reden waarom bij de samenstelling van een jury iedereen met een greintje intelligentie gewraakt wordt.
Oud 21 oktober 2010, 00:59   #1635
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Citaat:
De beklaagde had de vereiste technische kennis, ze had de tijd om het te doen en de driehoeksverhouding is een duidelijk motief. Het vinden van de pilot chute toont aan dat ze een pathologische leugenaar is.

Rechter Jordens
Al maar goed dat ze jou trouwens niet tussen die jury hebben geplaatst. God weet met wat voor theoriëen je daar was afgekomen.
Oud 21 oktober 2010, 00:59   #1636
discuz
Minister

Standaard

Disclaimer: Hiermee ken ik mij onder alle voorbehoud ook alle bestaande en onbestaande rechten toe op 'het twaalfde jurylid', 'ze waren met 11', 'de immanente apostel', het getal twaalf, de kleur rood en om het even welk personal care product met een of meer van die elementen.

Alle gelijkenissen met bestaande personen of gebeurtenissen zijn louter toevallig.

Laatst gewijzigd door discuz : 21 oktober 2010 om 01:12.
Oud 21 oktober 2010, 01:08   #1637
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Assisenjury's worden zo samengesteld dat ze beïnvloedbaar zijn. Heel die jury bestaat uit laaggeschoold volk. Heel die jury is dan nog eens van de leeftijd van Van Doren.

Deze volksjury bestaat uit

-een schrijnwerker (41) uit Diepenbeek

-een mannelijke bediende (43) uit Hoeselt

-een besteller (46) uit Heusden-Zolder

-een nachtwinkelier (45) uit Heusden-Zolder

-een arbeider (39) uit Tongeren

-een vrouwelijke bediende (35) uit Bilzen

-een magazijnier (48) uit Borgloon

-een vrouwelijke bediende (42) uit Tongeren

-een winkelierster (40) uit Heusden-Zolder

-een gezinshelpster (45) uit Kinrooi

-een vertegenwoordiger (47) uit Heusden-Zolder

-een vrouwelijke bediende (50) uit Hasselt

Als vervangers zetelen

-een huishoudster (56) uit Maasmechelen

-een arbeidster (52) uit Tongeren

-een arbeidster (46) uit Hoeselt

-een arbeider (37) uit Genk.

- Kameleon (x), forumhoaxer, politics.be
Zo beter?
Oud 21 oktober 2010, 01:18   #1638
nero1
Burger

Standaard

Even off-topic: de vrijspraken van Vermassen
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 01:46   #1639
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Niet één man op de duizend weet wat er allemaal in de handtas van zijn vrouw steekt... en dan zou mijnheer De Wilde de "verdwijning" van een prulletje van amper €5 kunnen vaststellen.

Dat lijkt mij meer iets voor een achterdochtige hoorndrager die de handtas van zijn vrouw stiekem doorsnuiterd heeft op zoek naar bewijzen, eerder dan een naïeve sul die in geen vijf jaar doorheeft dat moeder Theresa een scheve schaats rijdt.
Oud 21 oktober 2010, 07:04   #1640
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dank zij het slettengedrag van z'n vrouw was hij al lang z'n waardigheid kwijt ... Wat meer had hij te verliezen ??? Z'n vrouw kon hij niet verliezen want die was hij al lang kwijt aan een ander ...
Net omdat hij zoveel te verliezen heeft , heeft hij ook meer reden om drastische maatregelen te nemen ...
IMO Heeft deze man zwaar gelogen als hij zei dat hij van niets wist ... Of 't is echt wel de domste lompe kip die er in de lage landen rondloopt ...
5 jaar niet zien of willen zien dat je vrouw vreemdgaat terwijl je zelf niet eens meer aan bod komt ??? Ow komaan , grow up ...
Vanaf het ogenblik dat een partner liever ergens anders blijft slapen dan even enkele minuten te rijden om samen met jou het bed te delen, mag je er zeker van zijn dat er iets mis is.

Het argument dat Clottemans haar rivale wilde uitschakelen is te weerleggen juist door het feit dat Van doorne har echtgenoot beweerd nergens van op de hoogte te zijn geweest. Het eerste wapen om haar rivale uit te schakelen is namelijk net haar rivale haar echtgenoot en haar kinderen.
Clottemans kon Van doorne dus opzij zetten juist door haar in een strijd om haar gezin te redden te doen belanden.

Volgens mij was die man dus weldegelijk op de hoogte en is het zelfs niet uit te sluiten dat dit niet de eerste maal was dat hij hoornes opgezet kreeg.
Maar er is geen enkel onderzoek gedaan naar hem, hoewel hij ook financiële motieven had. Als weduwenaar krijgt hij namelijk niet enkel de levensverzekering van zijn echtgenote uitgekeerd, maar ook een verhoogd kindergeld.
Het gaat dan over een verhoging van 300€ naar 600€ per maand.
Per jaar komt dit op een verhoging van 3600€ en op 10 jaar komt dat op 36000€, plus dat hij hogere studietoelagen krijgt.

Er zijn dus weldegelijk een pak zaken die niet onderzocht zijn en die zeer duister blijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be