Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 22:22   #121
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Klinkt alvast netter dan mestkevers.
Mestkevers zijn eigenlijk nette diertjes. Zij ruimennamelijk achtergelaten mest VAN ANDEREN weg. Daarom vind je in een omgeving waar vrije mestkevers rondlopen, weinig mest. Als je géén mestkevers in de buurt wil, kan je beter zorgen dat je géén mest achterlaat. België stinkt. Zou dat mest zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:23   #122
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Awel, 's maandags zijn we ziek
Dinsdags zijn we moe
's Woensdags is 't halfweg
't Donderdags zijn w'haast zot
's Vrijdags ist de laatste
En dan drinken w'ons allemaal zat

Hier zit ne werkmens
Ne werkmens, ne werkmens
Hij zit hij hier
Mor de lochting mokt toch vele goe
Patatten en tomatten op een roe
Hier zit ne werkmens
Ne werkmens, ne werkmens
Hij zit hij hier

En 's zaterdags slapen we uit
En 's avonds naar de match
En 's zondags eten we frit
En dan ook nog soep
En dan tussendeure
Dan nog efkes uit de broek

refr.

En azoe is 't leven goe
Want God heeft 't zo gemaakt
Mor 'k heb toch al gepeinsd
En 'k heb toch al gevloekt
'k Had toch geere wa meer tijd
Om te werken op m'n roe
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:26   #123
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Vanzelfsprekend dat men van simpele populismen, zoals "blanco cheques", "vette vissen" en "fabuleus actieve Esten" niet gespaard hoeft te worden.
Dat dat pamflet vol leugens en onvolledigheden staat, vind je natuurlijk normaal..
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:28   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Och, maak je toch zo druk niet over een vodje papier...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:31   #125
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat dat pamflet vol leugens en onvolledigheden staat, vind je natuurlijk normaal..
Hoe zou jij ze weerleggen? Ik heb er eens over nagedacht maar de meeste zaken zijn zo verdraaid, leugenachtig of gewoon "als, als, als,als^999" dat ik niet weet waar te beginnen.
Gwyndion is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:32   #126
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hoe zou jij ze weerleggen? Ik heb er eens over nagedacht maar de meeste zaken zijn zo verdraaid, leugenachtig of gewoon "als, als, als,als^999" dat ik niet weet waar te beginnen.
Simpel: dat is speculatie. Als wat de N-VA wil werkelijkheid wordt, dan gaan de vissen kunnen vliegen en hoeven we nooit meer te strijken.

Probeer maar te weerleggen. Of omgekeerd: probeer maar aan te tonen. Hetzelfde geldt voor dat vodje papier. Gooi dat gewoon weg, het is al die kouwe drukte niet waard.
Txiki is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:33   #127
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Och, maak je toch zo druk niet over een vodje papier...
Druk???
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:33   #128
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
U noemt het zielig hoe links, dat slechts 20% van de bevolking vertegenwoordigt, opkomt voor de belangen van werknemers.

Ik kan voor het vuistje tientallen andere bijvoegelijke naamwoorden verzinnen bij het feit dat links opkomt voor de belangen van werknemers. Zielig komt echter niet in dat rijtje voor.

Het is immers allesbehalve zielig dat links er toch nog steeds in slaagt in om deze maatschappij rechts af te blokken. Ik hoef echt niet veel moeite te doen om me te beelden dat het machtige rechts (80% procent van de bevolking, als we voor het gemak het centrum wegdenken) hier nogal pissig over is.

Bijvoegelijke naamwoorden, wat zouden we aanvangen zonder. Hetzelfde met werkwoorden. Vlaanderen vrij! Mij best, met wie had u Vlaanderen dit graag zien doen?
U leest mijn zinnen verkeerd. Ik vind het niet 'zielig' dat links het politiek project verdedigt dat ze voorstaat. Trouwens, of hun politiek project datgene is dat in het best in het belang speelt van de werknemers durf ik te betwijfelen...

Wat ik wél zielig vind, is dat de linkerzijde (SPa, Groen! en de vakbonden) doet alsof ze de stem vertegenwoordigt van alle werknemers (die waarschijnlijk wel meer dan de helft van de totale Vlaamse populatie uitmaken) terwijl ze eigenlijk maar de stem vertegenwoordigt van 1/5 van de Vlamingen. Ze doen alsof de Vlaams-nationalisten maar een klein groepje marginalen zijn die ze zo maar even buitenspel kunnen zetten, terwijl deze groter zijn dan hen. Ze vergeten dat heel wat werknemers hun ideeëngoed al lang vaarwel hebben gezegd en dat deze zich veel beter vertegenwoordigt voelen door centrum- en rechtse partijen.

Dat links erin slaagt om een rechtse meerderheid in Vlaanderen met een links bestuur te kunnen blijven opzadelen, noem ik inderdaad niet zielig. Dat noem ik particratie en dat noem ik het gevolg van hoe de Belgische constructie het zelfbeschikkingsrecht van de Vlamingen kan belemmeren.
Oud 21 oktober 2010, 22:37   #129
EddyBal

Standaard

Citaat:
Gewoon een voor een doorprikken, en uitleggen waarom bepaalde maatregels nodig zijn. Zoals onze groeiachterstand=> stimuleren investeerders => not Ink Aftr
Stimuleren jobs: verplicht werk zoeken, ook al past het niet in je straatje(diploma) Een onmogelijk diploma dat nergens gevraagd word mag géén garantie zijn op een leven lang stempelen
etc..
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:41   #130
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als NVA dat mag doen dan mag een ander dat toch ook?
solidarnosc is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:41   #131
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon een voor een doorprikken, en uitleggen waarom bepaalde maatregels nodig zijn. Zoals onze groeiachterstand=> stimuleren investeerders => not Ink Aftr
Stimuleren jobs: verplicht werk zoeken, ook al past het niet in je straatje(diploma) Een onmogelijk diploma dat nergens gevraagd word mag géén garantie zijn op een leven lang stempelen
etc..
Alé, begin er maar aan. We luisteren.
Txiki is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:43   #132
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waar vind je een soortgelijk pamflet van de NVA met zoveel leugens in????
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:46   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik hoor hier precies een klein kind verontwaardigd zeggen: "en hij mag da, en ikke ni"...
Txiki is offline  
Oud 21 oktober 2010, 22:48   #134
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alé, begin er maar aan. We luisteren.
Ik heb geantwoord op de vraag. Ik heb zelfs voorbeelden gegeven. Hoewel lid van de NVA, heb ik niet de funtie om die om die zever te ontzenuwen, hoewel iedereen die het NVA programma kent, daar wel weg mee weet

NB: Ik zou er natuurlijk ook wel HUN ideologie onder vuur nemen. Vakbonden zijn de beschermhulzen van de werklozen ipv de arbeider. Ze komen liever op om schoolverlaters die de maatschappij alleen maar geld hebben gekost, een uitkering te geven, dan U een degelijk pensioen te betalen. Geld kan je maar één keer uitgeven, nietwaar?
EddyBal is offline  
Oud 21 oktober 2010, 23:16   #135
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja de vijand zit in eigen land.
solidarnosc is offline  
Oud 21 oktober 2010, 23:21   #136
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101021_118

hoe durft die eigenlijk ??
Stond er iets in de nota die hem niet aanstond zeker ???

Heb ik het niet gezegd, onderschat niet de macht van de zuilen jongens;..
De macht van de zuilen, het is ondermeer dat wat ik bedoel als ik zeg dat de CD&V op het juiste moment Vlaanderen zal verkopen om Belgie te redden.

Citaat:
In feite moet dus praktisch elke Vlaming zijn ABVV kaart inleveren; Dat links nog geen 20% van de stemmen in Vlaanderen haalt kan deze persoon duidelijk geen bal schelen.
Maak je geen zorgen over wat de rode Belgicistische vakbond zegt.

Op het werk zegt de Vlaming, "ja, je hebt gelijk!" tegen de delegè, en in het stemhokje maakt hij het N-VA bolletje rood met enig leedvermaak.

Want de Vlaming, met heel zijn goed hart, die heeft een slecht karakter.
Oud 21 oktober 2010, 23:34   #137
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite moet dus praktisch elke Vlaming zijn ABVV kaart inleveren; Dat links nog geen 20% van de stemmen in Vlaanderen haalt kan deze persoon duidelijk geen bal schelen.
Of moet zowat elke partij haar dotaties terugstorten.
Oud 21 oktober 2010, 23:40   #138
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Kunt ge geloven dat ik werkelijk begin te vrezen voor de slaagkansen van de NVA?

Ik vertrouw die linksen voor geen haar en aangezien ze niks te verliezen hebben zullen ze voor niks terugdeinzen om de Vlaamse zaak tegen te werken in de naam van s-o-l-d-a-r-i-t-e-i-t.

Eigen pens eerst weet u wel.
Oud 21 oktober 2010, 23:40   #139
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Het is interessant om vast te stellen dat een campagne tegen eenheidsdenken zoveel weerstand oproept. Veel mensen hier zijn dus duidelijk voor dat eenheidsdenken.

Ik krijg er kouwe rillingen van.

ministe van agitatie is offline  
Oud 21 oktober 2010, 23:41   #140
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is interessant om vast te stellen dat een campagne tegen eenheidsdenken zoveel weerstand oproept. Veel mensen hier zijn dus duidelijk voor dat eenheidsdenken.

Ik krijg er kouwe rillingen van.
Resitance is futile, you will be Flemish nationalised.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be