Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 10:58   #221
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat vindt die tuinkabouter uit Riemst daarvan?
Dat vraag ik mij ook af. Alsook of het ontslag van 'Kim Geybels' hier ook geen verband mee houdt. Plus het feit dat Bourgeois de provincies wil afschaffen.

Toch wel enkele opvallende toevalligheden.
pajoske is offline  
Oud 22 oktober 2010, 10:59   #222
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Waarom we langer moeten werken? Omdat we langer leven. En de pensionsleeftijd, die al van voor de 2de wereldoorlog is, berekend is op het feit dat de mensen na hun pension niet lang meer zullen leven. Het feit dat ze niks meer produceren, was niet zo erg omdat het niet erg lang duurde eer ze stierven, en de staat dus geen pension meer moest uitbetalen.

Nu leven we echter 20 tot 30 jaar langer, met bijna geen verhoogde productie ten opzichte van 50 jaar geleden. Het huidige productieniveau volstond toen men op 70/75-jarige leeftijd stierf. Dat was maar 10 jaartjes dat ze geld kregen zonder te produceren.

Maar heden is dat productieniveau onvoldoende om voorzetting van de welvaart te garanderen. De productie moet omhoog, zonder dat er meer werkers bijkomen, want dat zijn weer extra kosten. Als je de mensen langer laat werken, heb je nauwelijks extra kosten en heb je meer productie. Zodoende.

En ja, het komt er op neer dat de regering dit alles baseert op berekeningen die moeten uitwijzen wanneer mensen gaan sterven.
Laat ons dan maar eerst beginnen met brugpensioen af te schaffen en het percentage mensen uit de leeftijdscategorie 50-65 dat werkt, drastisch op te trekken.
Als die dingen gerealiseerd zijn kun je spreken over verhoging van de pensioensleeftijd...
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:06   #223
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Laat ons dan maar eerst beginnen met brugpensioen af te schaffen en het percentage mensen uit de leeftijdscategorie 50-65 dat werkt, drastisch op te trekken.
Als die dingen gerealiseerd zijn kun je spreken over verhoging van de pensioensleeftijd...
Ancienniteitssysteem buitenkieperen en belonen op basis van functie en prestaties invoeren.

Dan worden ouderen goedkoper en terug aantrekkelijk om in dienst te nemen.
Tavek is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:09   #224
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom zou ik als Antwerpenaar me moeten laten knechten in dat domme Vlaanderen van jou? Onze Antwerpse vrijheid gaat beknot worden door westfluuten, limburgers en brusselaars/vlaamsbrabanders die geen bal begrijpen van onze noden en er ook geen zak om geven.
Antwerpen onafhankelijk, Vrijheid, tegen de verknechting!
Tja, waarom België splitsen he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:16   #225
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE Bekijk bericht
http://www.gva.be/blog/standpunt/ext...e-krijgen.aspx

Correcte analyse als je het mij vraagt.

Ik stemde decennia SPA, met toenemende tegenzin, in 2009 ben ik overgestapt naar NVA. Als ik Gennez hoor of zie moet ik spuugen tegenwoordig. En die moeten nu een land redden waar ik me nog allesbehalve thuis voel.
Zeker de slotalinea kan ik zeer goed smaken. Een goede vingerwijzing voor het ABVV, niet dat die zich er een bal van aansluiten.
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:19   #226
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Als je dan ook nog eerst de jongeren aan het werk zet, ben ik akkoord.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:30   #227
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als Antwerpenaar me moeten laten knechten in dat domme Vlaanderen van jou? Onze Antwerpse vrijheid gaat beknot worden door westfluuten, limburgers en brusselaars/vlaamsbrabanders die geen bal begrijpen van onze noden en er ook geen zak om geven.
Antwerpen onafhankelijk, Vrijheid, tegen de verknechting!
En Borgerhout als hoofdstad!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:33   #228
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel dan nog eens waarom we zogezegd moeten besparen en langer werken?
Omdat de politiek ons geld langs ramen & deuren buitensmijt in bodemloze putten en eigen zakken, het geld is op.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:51   #229
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tja, waarom België splitsen he.
Ik trek gewoon uw debiele ollanderhatende retoriek door.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:52   #230
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een land met een gezonde brede middenklasse is een ideaal. Maar wij stevenen af op een toplaag en een enorme brede onderlaag zonder er iets tussen.

Werken is niet meer de manier om welstand te vergaren, maar erfrijkdom en investeren op kapitaalmarkten wel. En dat is een enorm probleem.
Dat is inderdaad een enorm probleem.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:53   #231
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
divide et impera

again ...

het is strategie bij jou hé ? ...
Ik trok gewoon de ollanderhatende zever van eddybal door.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:53   #232
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Omdat de politiek ons geld langs ramen & deuren buitensmijt in bodemloze putten en eigen zakken, het geld is op.
Pak die politiek dan aan, niet ons pensioenen.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 11:59   #233
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik trek gewoon uw debiele ollanderhatende retoriek door.
Nee, jij speelt anneel de onnozele. Vlamingen willen op zichzelf zijn, gerust gelaten worden. En jij gaat proberen om die warm te krijgen voor een aansluiting bij iemand anders? Na de ervaringen die ze hebben met België, gaan ze zeker niet voor je standpunt bewogen worden. Ze gaan je eens flink uitlachen.

BTW, ik ben géén hollanderhater, en probeer dat maar eens te staven met een post van mij. Je bewering is gratuit!

Feit is wel dat ik veel meer hollanderhaters ken dan mensen die NIKS hebben tegen die mensen, zoals ik Er één natie mee vormen, das een ander paar mouwen. Ik heb namelijk ook niks tegen Walen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 12:00   #234
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik trok gewoon de ollanderhatende zever van eddybal door.
BEWIJS dat ik in een post zeg dat ik Hollanders haat, of trek die woorden terug. Up tu you...
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 12:04   #235
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Kan je je even nader verklaren?
Als je vaststelt dat wat het ABVV zegt en wat de Vlaamse politieke partijen zeggen niet met elkaar strookt, dan kan dat betekenen dat het ABVV tegen de wil van haar leden ingaat en/of dat die Vlaamse politieke partijen heel andere dingen zeggen dan hun leden. Die laatste mogelijkheid wordt in dit subforum nogal eens vergeten.
Oud 22 oktober 2010, 12:06   #236
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Als je dan ook nog eerst de jongeren aan het werk zet, ben ik akkoord.
Uiteraard.
sjarel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 12:11   #237
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als je vaststelt dat wat het ABVV zegt en wat de Vlaamse politieke partijen zeggen niet met elkaar strookt, dan kan dat betekenen dat het ABVV tegen de wil van haar leden ingaat en/of dat die Vlaamse politieke partijen heel andere dingen zeggen dan hun leden. Die laatste mogelijkheid wordt in dit subforum nogal eens vergeten.
je kunt toch moeilijk als 'machtblok' die 10% van de kiezers vertegenwoordigt gaan claimen dat je de mening van de belg vertegenwoordigt.
Je grijpt hier gewoon de macht. Thats it
brother paul is offline  
Oud 22 oktober 2010, 12:23   #238
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt toch moeilijk als 'machtblok' die 10% van de kiezers vertegenwoordigt gaan claimen dat je de mening van de belg vertegenwoordigt.
Je grijpt hier gewoon de macht. Thats it
Het ABVV heeft geen kiezers, maar leden. Het N-VA, dat heeft kiezers.
Oud 22 oktober 2010, 12:24   #239
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Nooit geweten dat de kerk een opinie betreffende de regionalisering van de belastingen gehad zou hebben, laat staan dat de kerk tegen die regionalisering zou geweest zijn. URL'eke?
Dezelfde tactiek... Mensen bang maken.. Begrijp je het niet?
camel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 12:30   #240
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Het ABVV heeft geen kiezers, maar leden. Het N-VA, dat heeft kiezers.
ABVV is verweven met SP-PS andy dat weet jij toch ook, dus de rode zuil grijpt de macht.
brother paul is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be