Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 13:46   #261
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn steun heb je, hoe meer Belgie geblokkeert zit hoe beter.
Dat zeg je nu, tot VOKA en UNIZO het ordewoord geven dat "echte Vlamingen tegen die acties zijn".

Laatst gewijzigd door abou Anis : 22 oktober 2010 om 13:46.
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 13:49   #262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Dat zeg je nu, tot VOKA en UNIZO het ordewoord geven dat "echte Vlamingen tegen die acties zijn".
Hahahah...

Belgie schade toebrengen is belangrijk.

Wat de mensen van VOKA en UNIZO zeggen niet.

Misschien lees ik het wel op het forum wat die te zeggen hebben, of misschien ook niet.
Oud 22 oktober 2010, 13:49   #263
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In België hebben de vakbonden een groot leden aantal omdat de mensen verplicht zijn om lid te zijn als ze hun sociale uitkeringen willen bekomen zonder zich naar de grote steden te moeten begeven.
In België is het zelfs zo erg, dat je bepaalde zaken zelfs niet eens krijgt van de sociale zekerheid als je geen lid bent van een vakbond of je moet je er 100km voor verplaatsen.
Arbeiders die tijdelijk werkloos zijn, moeten via de vakbonden of kunnen een dag verletten om hun uitkering te bekomen.

Zelfs voor hun bouwpremies moeten de arbeiders uit de bouwsector lid zijn van een vakbond of ze kunnen maanden wachten op deze premies.
Kortom: dat zijn geen overtuigde leden. Staan zwaaien met cijfertjes alsof Boduo wil zeggen "zie ne keer hoe lang mijne lul is" is dus compleet misplaatst.
Oud 22 oktober 2010, 13:49   #264
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kijk naar je eigen handtekening.
Waar staat daar dat Ik Hollanders haat??? Omdat ik ze niet als nieuwe heerser wil??? Rare hersenkronkels hebben jullie.

EDIT: Ik wil ook niet bij Duitsland. Ben ik nu duiterhater? Ik wil ook niet bij de USA, ben ik nu USA hater? Ik wil ook niet bij Zweden, ben ik nu zwedenhater?

Check your brains PLEASE!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 22 oktober 2010 om 13:51.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 13:52   #265
EddyBal

Standaard

Citaat:

Alsof Vlamingen van "ordewoorden" houden Een staaltje daarvan zagen webij de laatste verkiezingen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 13:53   #266
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hoeveel leden zouden ze nog hebben moesten deze de werkloosheidsuitkering niet mgoen uitbetalen? Als er een volwaardig alternatief was om je sociale rechten te laten gelden? Alternatieven zijn in opbouw maar zijn er nog niet.
Met deftige HVW zou het ABVV nog steeds meer leden hebben dan het N-VA kiezers zonder De slimste mens. De belangrijkste dienstverlening van die bonden bestaat immers niet uit het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen, maar uit het geven van tal van informatie. Informatie over je verlof, informatie over je rechten bij ziekte,... En ja: ook syndicale premies, uitbetaling van je vakantiegelden, en voor sommigen ook uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen. Dat soort van info biedt de N-VA niet. Die zijn nog steeds het Eden aan het aankondigen. Het ene is praktisch, onmiddellijk bruikbaar en heeft een duidelijke payoff. Het andere speelt zich af in een verre toekomst, is niet concreet en heeft als dusdanig weinig nut.
Citaat:
Zou je beter wel doen om serieus over te komen. Je kan niet de hoogste rechtlijnigheid en moraal van de NL eisen als de FR de vuilste tactieken inzetten om het "spel" te winnen.
Waarom zou ik verrottingsstrategen vertrouwen?
Oud 22 oktober 2010, 13:55   #267
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dus Vlaanderen wil geen deel uitmaken van de EU, de VN, het IMF of eender welke internationale organisatie?
Voor mij hoeft dat inderdaad niet. De huidige EU is een lachertje, ware het niet dat het om te huilen is. VN en IMF hebben geen zeggenschap in Vlaanderen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 13:57   #268
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht

Zou je beter wel doen om serieus over te komen. Je kan niet de hoogste rechtlijnigheid en moraal van de NL eisen als de FR de vuilste tactieken inzetten om het "spel" te winnen.
Nogmaals, de Franstalige partijen interesseren mij geen zak.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 13:58   #269
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waar staat daar dat Ik Hollanders haat??? Omdat ik ze niet als nieuwe heerser wil??? Rare hersenkronkels hebben jullie.

EDIT: Ik wil ook niet bij Duitsland. Ben ik nu duiterhater? Ik wil ook niet bij de USA, ben ik nu USA hater? Ik wil ook niet bij Zweden, ben ik nu zwedenhater?

inderdaad,dit is zelfs geen zwart en wit denken van deze zwart en geel,
maar gewoon zwart...
Oud 22 oktober 2010, 14:55   #270
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Lees dan ook eens wat ik schrijf. Alleen al dat woordje 'heerser' in je reactie bewijst dat jouw politieke ontvoogding nog moet plaatsvinden. Omdat je ervan uit gaat dat Vlaanderen zich in een constructie met anderen niet kan verdedigen en dat het in eender welke samenwerking 'overheerst' gaat worden. Omdat je ervanuit gaat dat ieder samenwerkingsverband automatisch tot 'Belgische' situaties gaat leiden. Het toont aan dat jouw wens naar onafhankelijkheid niet meer is dan een 'wegvluchten'. En het argument dat Vlaanderen binnen een Nederlands samenwerkingsverband in de minderheid zou zijn houdt geen steek omwille van het feit dat a) Nederland helemaal geen monolithisch blok is dat zich als één man tegenover Vlaanderen gaat verhouden en bovenal b) in de Belgische context de Franstaligen zich ondanks hun minderheidspositie nooit laten 'onderdrukken' of 'overheersen' hebben.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:56   #271
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Met deftige HVW zou het ABVV nog steeds meer leden hebben dan het N-VA kiezers zonder De slimste mens. De belangrijkste dienstverlening van die bonden bestaat immers niet uit het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen, maar uit het geven van tal van informatie. Informatie over je verlof, informatie over je rechten bij ziekte,... En ja: ook syndicale premies, uitbetaling van je vakantiegelden, en voor sommigen ook uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen. Dat soort van info biedt de N-VA niet. Die zijn nog steeds het Eden aan het aankondigen. Het ene is praktisch, onmiddellijk bruikbaar en heeft een duidelijke payoff. Het andere speelt zich af in een verre toekomst, is niet concreet en heeft als dusdanig weinig nut.

Waarom zou ik verrottingsstrategen vertrouwen?
Ik deel je mening totaal niet. Ik was zelfs delegee bij het ABVV, maar MIJN mening, NOCH die van vele andere leden, vertolkt die klootzak echt NIET! Als er morgen een echte Vlaamse Vakbond opstaat, ben ik lid.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:57   #272
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
inderdaad,dit is zelfs geen zwart en wit denken van deze zwart en geel,
maar gewoon zwart...
Naam: PacMan300-3.gif
Bekeken: 91
Grootte: 16,6 KB
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 14:57   #273
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik deel je mening totaal niet. Ik was zelfs delegee bij het ABVV, maar MIJN mening, NOCH die van vele andere leden, vertolkt die klootzak echt NIET! Als er morgen een echte Vlaamse Vakbond opstaat, ben ik lid.
richt anders zelf één op samen met medeleden
of werk de leeuw en co buiten

Laatst gewijzigd door Shadowke : 22 oktober 2010 om 14:58.
Shadowke is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:00   #274
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom help je die vakbond niet oprichten met je syndicale ervaring?
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:01   #275
EddyBal

Standaard

Citaat:
Lees dan ook eens wat ik schrijf. Alleen al dat woordje 'heerser' in je reactie bewijst dat jouw politieke ontvoogding nog moet plaatsvinden. Omdat je ervan uit gaat dat Vlaanderen zich in een constructie met anderen niet kan verdedigen en dat het in eender welke samenwerking 'overheerst' gaat worden. Omdat je ervanuit gaat dat ieder samenwerkingsverband automatisch tot 'Belgische' situaties gaat leiden. Het toont aan dat jouw wens naar onafhankelijkheid niet meer is dan een 'wegvluchten'. En het argument dat Vlaanderen binnen een Nederlands samenwerkingsverband in de minderheid zou zijn houdt geen steek omwille van het feit dat a) Nederland helemaal geen monolithisch blok is dat zich als één man tegenover Vlaanderen gaat verhouden en bovenal b) in de Belgische context de Franstaligen zich ondanks hun minderheidspositie nooit laten 'onderdrukken' of 'overheersen' hebben.
Jij leest maar wat jij wil lezen en er bij denkt. Ik weet waarom ik die woorden schrijf. Ik wil een ONafhankelijk Vlaanderen. EIGEN bestuur, en samenwerking daar waar het nodig is met andere naties. Wij zijn Vlamingen, géén Nederlanders. En zoveel anderen het recht hebben te pleiten voor hun orangisme, heb ik het recht er TEGEN te zijn. Blijkbaar doet dat nogal pijn en probeert men me zelfs racisme aan te smeren. Patria y Libertad
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:02   #276
EddyBal

Standaard

Citaat:
Waarom help je die vakbond niet oprichten met je syndicale ervaring?
Helpen? Ben jij er mee bezig dan?
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:06   #277
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
richt anders zelf één op samen met medeleden
of werk de leeuw en co buiten
Ach man... de politiek BINNEN de vakbond is ZIEKELIJK. Het is een top-down structuur. Als leden, zelfs als delegee, heb je geen kloten te vertellen. Niet eens je secretaris kan je kiezen. En die laatste wou alleen maar secretaris zijn als ze TWEE afdelingen mocht doen.. VOOR EEN DUBBEL LOON!!!

Ziek wordt je daarvan!
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:09   #278
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij leest maar wat jij wil lezen en er bij denkt. Ik weet waarom ik die woorden schrijf. Ik wil een ONafhankelijk Vlaanderen. EIGEN bestuur, en samenwerking daar waar het nodig is met andere naties. Wij zijn Vlamingen, géén Nederlanders. En zoveel anderen het recht hebben te pleiten voor hun orangisme, heb ik het recht er TEGEN te zijn. Blijkbaar doet dat nogal pijn en probeert men me zelfs racisme aan te smeren. Patria y Libertad
Ik antwoord alleen maar op wat ik zwart op wit léés. Kijk, dat jij een onafhankelijk Vlaanderen wil is jouw goed recht, maar de reden waarom je dat wil is hoofdzakelijk uit angst omdat je niet wil dat anderen jou 'overheersen'. Met andere woorden, omdat je zelf twijfelt aan de slagkracht en de ruggengraat van Vlaanderen en daarom wil je het gewoon zo goed als maar mogelijk afschermen van alles. Juist die mantra die jij hier constant poneert zou eigenlijk bij jou een lichtje moeten doen branden over de slaagkansen van een onafhankelijke Vlaamse staat.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 oktober 2010 om 15:11.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:10   #279
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helpen? Ben jij er mee bezig dan?
Is de vakbondscel van het VB daar niet mee bezig dan?
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:12   #280
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
180 jaar belgicisme heeft nare gevolgen Dit totaal gebrek aan zelfvertrouwen van Vlamingen is nu net waarom ook een onafhankelijk staatje zal mislukken, een soort Kosovo worden, volledig in handen van "de wereldpolitiek", de financiële markten en supranationale technocratieën.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be