Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 oktober 2010, 15:16   #281
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Met deftige HVW zou het ABVV nog steeds meer leden hebben dan het N-VA kiezers zonder De slimste mens. De belangrijkste dienstverlening van die bonden bestaat immers niet uit het uitbetalen van werkloosheidsuitkeringen, maar uit het geven van tal van informatie. Informatie over je verlof, informatie over je rechten bij ziekte,... En ja: ook syndicale premies, uitbetaling van je vakantiegelden, en voor sommigen ook uitbetaling van werkloosheidsuitkeringen. Dat soort van info biedt de N-VA niet. Die zijn nog steeds het Eden aan het aankondigen. Het ene is praktisch, onmiddellijk bruikbaar en heeft een duidelijke payoff. Het andere speelt zich af in een verre toekomst, is niet concreet en heeft als dusdanig weinig nut.
-facepalm- Man, wat voor onzinnige praat verkoop je hier. Ik was bezig over een niet verzuilde hulpkas en meneer begint hier over de hulpkas...Appelen met peren, ja? Ik zit meer te denken aan iets zoals http://www.neutr-on.be/10000096ac002d70d/index.html. Wat ik wens is iets zoals het onafhankelijk ziekenfonds tav de CM. Voorts vind ik de NV-A verhalen stukken realistischer dan het PS verhaal "22 miljard besparen? We gaan zelfs 9 miljard extra uitgeven en niemand zal hieronder leiden".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Waarom zou ik verrottingsstrategen vertrouwen?
Was een citaat van Pelgrims post, de acties van de FR politici opvolgen is natuurlijk altijd aan te raden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Nogmaals, de Franstalige partijen interesseren mij geen zak.
Dan kan ik enkel vaststellen dat je mening geen waarde draagt. Als je enkel krijst naar een kant zonder de andere kant te bekijken ben je onzinnig bezig. Moet dient over je houding niet gezegd te worden.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 22 oktober 2010 om 15:16.
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:19   #282
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de Franstalige partijen interesseren mij geen zak.
De franstalige partijen zijn wel geinteresseerd wat er in uw zak zit.
giserke is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:19   #283
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik antwoord alleen maar op wat ik zwart op wit léés. Kijk, dat jij een onafhankelijk Vlaanderen wil is jouw goed recht, maar de reden waarom je dat wil is hoofdzakelijk uit angst omdat je niet wil dat anderen jou 'overheersen'. Met andere woorden, omdat je zelf twijfelt aan de slagkracht en de ruggengraat van Vlaanderen en daarom wil je het gewoon zo goed als maar mogelijk afschermen van alles. Juist die mantra die jij hier constant poneert zou eigenlijk bij jou een lichtje moeten doen branden over de slaagkansen van een onafhankelijke Vlaamse staat.
?????
Angst om me te laten overheersen?

Waarom bestaan er dan uberhaubt LANDEN in de wereld??? Allemaal angst dat ze overheerst worden?

NEEN. Een eigen volk wil een eigen staat. Niet de staat van een ander. Als ze die wél willen, dan kunnen ze aansluiten, willen ze dat niet, dan zal dat NIET gebeuren. Tot hiertoe zijn er nog niet teveel staten van mening geweest dat ze bij een ander willen aansluiten en de touwtjes uit handen willen geven. Toch zeker geen staten die perfect op eigen benen kunnen staan.
Jij zoekt echt spijkers op MIJN laag water, en die zijn er echt niet te vinden zene. Ik heb een andere mening dan sommige anderen hier. Dat is mijn recht, en vooral hier op een politiek forum. Eens nadenken voor je met namen , hjokjes en/of verwijten smijt, zou zeker geen kwaad kunnen.
Ik ben trouwens benieuwd wat er van zwart en geel overblijft in een orangistisch geheel...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:21   #284
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vooral wat ze er kunnen UIT prutsen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:25   #285
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wie gaat er voor De Wever zijn besparingen opdraaien als hij daar ooit aan toe komt?
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:25   #286
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Is de vakbondscel van het VB daar niet mee bezig dan?
Ik ben niet lid van het VB maar van NVA. Ik heb er geen idee van. Wel dwaalt hier ergens een "neutron" rond, maar die heeft me nog niet echt weten overtuigen. Lijkt me niet erg actief.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:27   #287
EddyBal

Standaard

Citaat:
En wie gaat er voor De Wever zijn besparingen opdraaien als hij daar ooit aan toe komt?
Wij met zijn allen, maar met een beetje geluk (en dat geldt ook als ANDEREN de besparingen moeten doen) groeit onze economie een beetje sneller en zal de pijn verzacht worden.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:29   #288
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dan kan ik enkel vaststellen dat je mening geen waarde draagt. Als je enkel krijst naar een kant zonder de andere kant te bekijken ben je onzinnig bezig. Moet dient over je houding niet gezegd te worden.
Ik ben geen Belgicist, ik wil niet dat de franstalige partijen zich in Vlaanderen moeien. Wat ze ginder uitvreten is hun zaak. Ik bekommer me om wat aan deze kant van de toekomstige staatsgrens gebeurt.
Pelgrim is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:29   #289
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben niet lid van het VB maar van NVA. Ik heb er geen idee van. Wel dwaalt hier ergens een "neutron" rond, maar die heeft me nog niet echt weten overtuigen. Lijkt me niet erg actief.
Ik dacht dat die Vlaamse vakbond niet partijgebonden moest zijn. Maakt het dan iets uit welke Vlaams-nationalisten met de oprichting ervan bezig zijn? Of hanteren leden van de N(v,a) misschien een cordon sanitaire tegen het VB?
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:37   #290
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat die Vlaamse vakbond niet partijgebonden moest zijn. Maakt het dan iets uit welke Vlaams-nationalisten met de oprichting ervan bezig zijn? Of hanteren leden van de N(v,a) misschien een cordon sanitaire tegen het VB?
Nee, niet dat ik weet, maar ik heb geen kennis van een vlaamse vakbond die werkt, op dit ogenblik. Uit jouw gespin kan ik begrijpen dat jij Neutron aan het VB bindt? Ik vind daar niks van terug, maar ik vind er WEINIG terug op hun site.
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 15:41   #291
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nee, niet dat ik weet, maar ik heb geen kennis van een vlaamse vakbond die werkt, op dit ogenblik. Uit jouw gespin kan ik begrijpen dat jij Neutron aan het VB bindt? Ik vind daar niks van terug, maar ik vind er WEINIG terug op hun site.
Neutron aan het VB binden? Ik zou niet durven daar iets aan te binden hoor. Neen, ik had het nog altijd over die vakbondscel. Maar er zijn inderdaad mensen die Neutron wel eens aan het VB durven koppelen ja.
abou Anis is offline  
Oud 22 oktober 2010, 16:18   #292
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Ik ben geen Belgicist, ik wil niet dat de franstalige partijen zich in Vlaanderen moeien. Wat ze ginder uitvreten is hun zaak. Ik bekommer me om wat aan deze kant van de toekomstige staatsgrens gebeurt.
Ik beweer niet dat je een belgicist ben, wel dat ik moeite heb om je mening serieus te nemen indien je enkel kijkt naar reactie en niet naar actie (van de FR).
Gwyndion is offline  
Oud 22 oktober 2010, 17:31   #293
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vakbonden zullen NOOIT iets ondernemen om de werkloosheid in België naar lage te krijgen.
De vakbonden verdienen immers miljarden aan de werkloze.

Vergeet niet dat er op dit ogenblik meer dan 300.000 mensen hun kost verdienen juist door de hoge werkloosheid.
Als er geen werklozen meer zijn moet de overheid er minder laten uitbetalen door de vakbonden en verliezen de vakbonden een groot deel van hun inkomsten.
De grote bazen van de vakbonden zouden het dan moeten geen stellen met een inkomen van 2000€ per maand.
Dit wordt hier met de regelmaat van de klok beweert.
Tot nu toe kon niemand uitleggen hoe de vakbonden miljarden verdienen aan de werklozen.
Misschien kan jij het uitleggen?
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2010, 17:37   #294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ah, Rudy De Leeuw dus...
Ik zou toch wel gezworen hebben dat jij die zin hier neerschreef.
artisjok is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:14   #295
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan doe ik toch wel mee met acod
Gaat in de knipselmap

"Ik doe mee met het ACOD"

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:21   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit wordt hier met de regelmaat van de klok beweert.
Tot nu toe kon niemand uitleggen hoe de vakbonden miljarden verdienen aan de werklozen.
Misschien kan jij het uitleggen?
In geen enkel Europees land worden de werkloosheidsuitkeringen door een andere organisatie uitbetaalt dan de overheid. België is het enige land waar dat gebeurt (er is ook een Hulpkas, maar de meeste mensen weten het bestaan er niet van). Voor deze dienst krijgen de vakbonden een bijkomend bedrag per werkloze.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:25   #297
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In geen enkel Europees land worden de werkloosheidsuitkeringen door een andere organisatie uitbetaalt
170 jaar Vlaamse Beweging
BWarrior is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:26   #298
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lees dan ook eens wat ik schrijf. Alleen al dat woordje 'heerser' in je reactie bewijst dat jouw politieke ontvoogding nog moet plaatsvinden. Omdat je ervan uit gaat dat Vlaanderen zich in een constructie met anderen niet kan verdedigen en dat het in eender welke samenwerking 'overheerst' gaat worden. Omdat je ervanuit gaat dat ieder samenwerkingsverband automatisch tot 'Belgische' situaties gaat leiden. Het toont aan dat jouw wens naar onafhankelijkheid niet meer is dan een 'wegvluchten'. En het argument dat Vlaanderen binnen een Nederlands samenwerkingsverband in de minderheid zou zijn houdt geen steek omwille van het feit dat a) Nederland helemaal geen monolithisch blok is dat zich als één man tegenover Vlaanderen gaat verhouden en bovenal b) in de Belgische context de Franstaligen zich ondanks hun minderheidspositie nooit laten 'onderdrukken' of 'overheersen' hebben.
volgens mij ben jij ooit eens zo hard in je kont geneukt door een nederlander en vond je dit blijkbaar zou zalig dat je hier wat reclame zit te maken voor een samengaan van vlaanderen en nederland,
dit is overigens typische hollandse humor...
Oud 22 oktober 2010, 20:29   #299
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
volgens mij ben jij ooit eens zo hard in je kont geneukt door een nederlander en vond je dit blijkbaar zou zalig dat je hier wat reclame zit te maken voor een samengaan van vlaanderen en nederland,
dit is overigens typische hollandse humor...
EddyBal is offline  
Oud 22 oktober 2010, 20:30   #300
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In geen enkel Europees land worden de werkloosheidsuitkeringen door een andere organisatie uitbetaalt dan de overheid. België is het enige land waar dat gebeurt (er is ook een Hulpkas, maar de meeste mensen weten het bestaan er niet van). Voor deze dienst krijgen de vakbonden een bijkomend bedrag per werkloze.
En om deze dienst te kunnen leveren maken de vakbonden kosten.

Hoe verdienen vakbonden miljarden aan werklozen?
artisjok is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be