![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() U bent zelf doctorandus, doctor of professor aan een unief geweest dat u blijkbaar zo goed weet wat er daar zich afspeelt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een drogargument gebruiken tegen het ontbreken van een argument, is, voor alle duidelijkheid, geen argument.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat geen hippe zin is.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me echter nen non sequitur. Het is eerder 'Anyhow, als universiteiten en hogescholen andere gedachten dan de mainstream actief zouden opspeuren en uit de universiteit zouden weren, hadden we u toch niet, ofwel?' ![]() Dat is inderdaad waar; ik ga niet beweren dat ik actief wordt tegengewerkt met mijn politieke opvattingen. Maar zo goed voel je je ook niet in je vel als je 'wtf-blikken' krijgt van professoren. Ook het feit dat enkel Nozick uit de libertarische beweging is gekend, is redelijk triestig. (Onze prof politieke filosofie vond het nodig om Milton Friedman bij de libertariërs te rekenen, wat onzin is.) Maar, het moet ook gezegd worden, onlangs wel een professor aan de UA tegengekomen die me aanmoedigde om verder te gaan met 'de Oostenrijkers' en 'het libertarisme een consistente filosofie vond, met een stevige rationele basis' en dat een goed uitgangspunt vond. ('k denk wel niet dat hij zelf een libertariër is.) Ik bespeur wel een bias in de humane wetenschappen die ik gevolgd heb (politieke wetenschappen en filosofie), maar biassen zijn op zich des mensens. Soms gaat het echter wel verder dan 'biasen' - zoals een professor die doodleuk op het examen beweerd dat zo'n wereld dat de libertariërs zouden willen, toch écht wel onrechtvaardig is. Dat lijkt me niet zijn taak omdat te zeggen, zeker niet op een examen. (Het grappige was dat het tegenover een LVSV'er was... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |