Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 12:28   #401
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Partijen als VB en PVV wensen dan ook geen integratie; dat zou hen stemmen kosten.
Partijen als VB en PVV fixeren zich op wat er misloopt, blazen het op, en preken haat en racisme.
Partijen als VB en PVV hebben geen oog voor allochtonen die zich wel integreren; die wel meedraaien in de maatschappij.
Dat kan wel allemaal deels waar zijn, de opkomst en het succes van die partijen is te wijten aan de slechte integratie van groepen allochtonen.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 oktober 2010 om 12:28.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:28   #402
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien het niet eigen is aan de islam noch aan Arabieren, is dat een foute voorstelling van feiten, in het geval van het VB (volgens de rechtbank) ingegeven door racistische motieven.
Het is wel Mohammed die het gebruik van vrouwenbesnijdenis heeft goedgekeurd en aanbevolen. Daarom is het nu zo dat vele niet-islamitische animistische streken de besnijdenis hebben afgeschaft, maar dat het in islamitische landen in voege blijft nèt omdat Mohammed het aanbevolen heeft.
Maar dit terzijde, het is dus racistisch om te veronderstellen dat een bepaalde bevolkingsgroep waar het verschijnsel weldegelijk het meest voorkomt, ook dat verschijnsel het meest toepast? of hoe wil je het uitleggen?

Je mag wèl zeggen : zwarte afrikanen besnijden hun dochters, maar je mag niet zeggen: moslims besnijden hun dochters? Ook niet als de meeste islamitische zwart afrikanen hun dochters besnijden. Anders ben je racistisch bezig of zo?

Zeggen dat katholieken op vrijdag geen vlees mogen eten is dus ook racistisch, omdat dit gebruik ondertussen is afgeschaft en omdat het in feite niet voortspruit uit een katholiek gebruik? Willen we ze dan ineens maar allemaal gaan aanklagen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:29   #403
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nee, absoluut niet. Het wordt pas racistisch als je dat soort verminking onterecht toeschrijft aan een specifieke groep, zoals Arabieren of moslims. Daar heeft het namelijk niets mee te maken, wel met veel oudere en volstrekt achterlijke tradities.

Aangezien het niet eigen is aan de islam noch aan Arabieren, is dat een foute voorstelling van feiten, in het geval van het VB (volgens de rechtbank) ingegeven door racistische motieven.

Los daarvan moet au fond elke vorm van besnijdenis om niet-medische redenen verboden worden, ook bij jongens. Het is een bijzonder verwerpelijke methode om het individu doorheen zijn seksualiteit te onderwerpen.
En als die oudere en volstrekt achterlijke tradities geïntegreerd werden in de islamitisch cultuur die ze in stand houdt door ze niet te verbieden of te veroordelen, zoals bij vb in Egypte, dan kan je die verminking toch wel terecht toeschrijven aan een specifieke groep. Ik zie niet in wat er daar racistisch aan is. Het is vaststelling zoals een andere. Een vaststelling die gepaard gaat met ergernis bij de linkse kerk die de term racisme misbruikt om het zwijgen op te leggen. Omdat de vaststelling niet klopt met haar simplistische slogan van de 'verrijkende' multikultuur.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:30   #404
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, absoluut niet. Het wordt pas racistisch als je dat soort verminking onterecht toeschrijft aan een specifieke groep, zoals Arabieren of moslims. Daar heeft het namelijk niets mee te maken, wel met veel oudere en volstrekt achterlijke tradities.

Los daarvan moet au fond elke vorm van besnijdenis om niet-medische redenen verboden worden, ook bij jongens. Het is een bijzonder verwerpelijke methode om het individu doorheen zijn seksualiteit te onderwerpen.
Naar het schijnt komt het ook in de westhoek en zuid-limburg voor..

Het komt potverdomme alleen voor bij (voornamelijk ) moslims uit specifieke delen van Afrika...dat kan moeilijk een multicultureel probleem genoemd worden...

Schandalig is dat links onmiddelijk met pek & veren klaar staat bij de pedopaters maar met geen woord rept over duizenden sexuele verminkingen in eigen land..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:32   #405
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het komt potverdomme alleen voor bij (voornamelijk ) moslims
Zever. Ga verder levenservaring opdoen achter den band.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 12:34   #406
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

De journalist bezondigde zich dus aan een racistische vaststelling?

Citaat:
Onkelinx vroeg aan het Tropisch Instituut om te schatten hoeveel vrouwen en meisjes seksueel verminkt waren of een heel ernstig risico liepen begin januari 2008. Wat blijkt?

* Het Instituut komt voor 2008 op een totaal van 8.235, van wie 6.260 besneden en 1.975 in groot gevaar. Dat is meer dan dubbel zoveel als in 2003. Maar de cijfers van 2003 waren onvolledig, ze betroffen alleen asielzoeksters, illegalen en Afrikaanse meisjes die Belg geworden waren. De huidige cijfers zijn vollediger. In ieder geval is er sinds 2003 een sterke stijging door de toegenomen immigratie uit de risicolanden.
Oud 29 oktober 2010, 12:35   #407
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
bij wie komt het dan volgens jou nog voor? Wie ondergaat de Faraonische besnijdenis denk je? De chinezen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 oktober 2010, 12:35   #408
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Hier zie nog wat lesmateriaal....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis

met kaart en al..de westhoek en zuid-limburg staan er niet bij..
Oud 29 oktober 2010, 12:35   #409
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

Schandalig is dat links onmiddelijk met pek & veren klaar staat bij de pedopaters maar met geen woord rept over duizenden sexuele verminkingen in eigen land..
Ja, dat valt weer op. Hypocrisie is zo eigen aan links.
Oud 29 oktober 2010, 12:36   #410
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Besnijdenis is een gebruik van een zeer groot aantal vooral negerstammen in noordelijk zwart Afrika. Ook christelijke landen in de regio besnijden hun vrouwen.
Oud 29 oktober 2010, 12:37   #411
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier zie nog wat lesmateriaal....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenbesnijdenis

met kaart en al..de westhoek en zuid-limburg staan er niet bij..
Heeft vooral te maken met oa. negercultuur. Niks met islam.
Oud 29 oktober 2010, 12:40   #412
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
En die hebben dat geëxporteerd naar Egypte?
Oud 29 oktober 2010, 12:41   #413
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
En die hebben dat geëxporteerd naar Egypte?
Oud 29 oktober 2010, 12:41   #414
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel: islam heeft het gebruik overgenomen. Mohammed heeft gezegd dat het aan te bevelen is (in de tijd van Mohammed werd er dus alreeds besneden, klopt, maar hij heeft het niet afgeschaft).

Het probleem daarmee is nu dat vooral moslims niet gevoelig zijn voor de moderne argumenten om geen besnijdenis uit te voeren. Vooral de analfabete moslims baseren zich op hun heilig boekje dat ze als een orakel ondersteboven nemen en er dan een of andere bezweringsformule bij prevelen. Het zijn vooral de analfabete moslims die dus het slachtoffer zijn, omdat er effektief dus hadith bestaan waarbij mohammed het gebruik als aanbevelenswaardig heeft aangeduid. Niet de faraonische besnijdenis, want hij wou dat ze "niet te diep" sneden, hoe diep staat er wel niet bij vermeld.

Indonesie is géén afrikaans land, toch is 99% van de vrouwen daar besneden, allemaal op aanraden van Mohammed en niet omdat het een animistisch gebruik was in die streken.

Maar van mij mogen ze dus knippen en plakken en snijden �* volonté. Van mij geen racistische praat!

Laatst gewijzigd door circe : 29 oktober 2010 om 12:42.
Oud 29 oktober 2010, 12:45   #415
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het wordt pas racistisch als je dat soort verminking onterecht toeschrijft aan een specifieke groep, zoals Arabieren of moslims.
Negers zijn geen specifieke groep, dan is het goed...

Dat het de schuld is van de islam heb ik ook niet gezegd, dat ook daar de islam waardeloos is als moraliteitsverheffer is wel duidelijk...
Oud 29 oktober 2010, 12:48   #416
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Negers zijn geen specifieke groep, dan is het goed...

Dat het de schuld is van de islam heb ik ook niet gezegd, dat ook daar de islam waardeloos is als moraliteitsverheffer is wel duidelijk...
Ik heb nooit gezegd dat ik het rassendenken afzweer.

Wat ik wel niet doe, is zitten pretenderen dat ik het toppunt van de evolutie ben omdat ik wcpapier gebruik en een KMO run.
Oud 29 oktober 2010, 12:51   #417
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat ik het rassendenken afzweer.

Wat ik wel niet doe, is zitten pretenderen dat ik het toppunt van de evolutie ben omdat ik wcpapier gebruik en een KMO run.
Ik ben niet zo bescheiden dat ik iets anders zie dan walgelijke folteringen in een vrouwenbesnijdenis..dat is een achterlijk onmenswaardig gebruik...
Oud 29 oktober 2010, 12:52   #418
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo bescheiden dat ik iets anders zie dan walgelijke folteringen in een vrouwenbesnijdenis..dat is een achterlijk onmenswaardig gebruik...
Dat is zo. Ik zei enkel aan welke groepen het inherent was.
Oud 29 oktober 2010, 13:13   #419
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je mag wèl zeggen : zwarte afrikanen besnijden hun dochters, maar je mag niet zeggen: moslims besnijden hun dochters? Ook niet als de meeste islamitische zwart afrikanen hun dochters besnijden. Anders ben je racistisch bezig of zo?
Van mij mag je alles zeggen, maar ik geef de voorkeur aan correcte informatie en feiten. Zo is de stelling "zwarte Afrikanen besnijden hun dochters" om verschillende redenen fout aangezien niet �*lle maar slechts een heel kleine groep dat doet. Het is dus een veralgemening die fout is.
Of die veralgemening doelbewust gebeurt - bijvoorbeeld met het doel aan te zetten tot racisme - kan ik niet beoordelen. Ik ben ook geen voorstander van de wet Moureaux.
Citaat:
Idioot is dat rechts altijd zo eenzijdig citeert en maar de helft leest van wat er staat of langs één kant doof is. Ik schreef namelijk zeer duidelijk:
Citaat:
Wat die besnijdenis betreft, ik heb het hier al eerder gepubliceerd, maar ik doe het nog maar eens. Uit de gegevens blijkt dat het niet eigen is aan moslims maar ook door christenen, animisten en joden werd of wordt toegepast en dat het alles te maken heeft met veel oudere tradities en gewoontes, niets met de godsdienst op zich.

Citaat:
The traditional cultural practice of FGC predates both Islam and Christianity. A Greek papyrus from 163 B.C. mentions girls in Egypt undergoing circumcision and it is widely accepted to have originated in Egypt and the Nile valley at the time of the Pharaohs. Evidence from mummies have shown both Type I and Type III FGC present.(Note that the earliest evidence of male circumcision is also from Ancient Egypt.)

The U.S. Department of Health and Human Services states that the custom of FGC "cuts across religions and is practiced by Muslims, Christians, Jews and followers of indigenous religions."

The minority Ethiopian Jewish community (Beta Israel) practice FGC in a non-religious ceremony. It may be performed only by a Jewish woman.[16] Toubia (1995) states that "female circumcision is not even mentioned in any religious text," and that scholars in Africa "would testify that [in Africa] traditional and tribal rituals commonly supersede religion"

Al-Azhar Supreme Council of Islamic Research, the highest religious authority in Egypt, issued a statement saying FGM/C has no basis in core Islamic law or any of its partial provisions and that it is harmful and should not be practised.
Coptic Pope Shenouda, the leader of Egypt's minority Christian community, said that neither the Qur'an nor the Bible demand or mention female circumcision.
Citaat:
Cultural, religious and social causes

The causes of female genital mutilation include a mix of cultural, religious and social factors within families and communities.

Where FGM is a social convention, the social pressure to conform to what others do and have been doing is a strong motivation to perpetuate the practice.
FGM is often considered a necessary part of raising a girl properly, and a way to prepare her for adulthood and marriage.
FGM is often motivated by beliefs about what is considered proper sexual behaviour, linking procedures to premarital virginity and marital fidelity. FGM is in many communities believed to reduce a woman's libido, and thereby is further believed to help her resist "illicit" sexual acts. When a vaginal opening is covered or narrowed (type 3 above), the fear of pain of opening it, and the fear that this will be found out, is expected to further discourage "illicit" sexual intercourse among women with this type of FGM.
FGM is associated with cultural ideals of femininity and modesty, which include the notion that girls are “clean” and "beautiful" after removal of body parts that are considered "male" or "unclean".
Though no religious scripts prescribe the practice, practitioners often believe the practice has religious support.
Religious leaders take varying positions with regard to FGM: some promote it, some consider it irrelevant to religion, and others contribute to its elimination.
Local structures of power and authority, such as community leaders, religious leaders, circumcisers, and even some medical personnel can contribute to upholding the practice.
In most societies, FGM is considered a cultural tradition, which is often used as an argument for its continuation.
In some societies, recent adoption of the practice is linked to copying the traditions of neighbouring groups. Sometimes it has started as part of a wider religious or traditional revival movement.
In some societies, FGM is being practised by new groups when they move into areas where the local population practice FGM.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 13:20   #420
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag je alles zeggen, maar ik geef de voorkeur aan correcte informatie en feiten. Zo is de stelling "zwarte Afrikanen besnijden hun dochters" om verschillende redenen fout aangezien niet �*lle maar slechts een heel kleine groep dat doet. Het is dus een veralgemening die fout is.
LEER NEDERLANDS!

"zwarte afrikanen" is niet hetzelfde als ALLE zwarte afrikanen.

Dé zwarte Afrikanen is niet hetzelfde als "zwarte afrikanen".
een meervoud zonder lidwoord duidt de ONBEPAALDE hoeveelheid aan. wil zeker niet zeggen "alle" maar kan zijn "sommige" of "vele": ONBEPAALD dus.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be