![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#8241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet met zoveel woorden.
|
|
|
|
|
#8242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom? Denk je je kans bij hem te wagen? Laat ons vooral weten hoe d�*t afloopt!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie is al die stokoude draden aan het uppen?
|
|
|
|
|
|
#8244 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#8245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
:u
|
|
|
|
|
#8246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees er misschien iets over Uiteraard kan je nu trachten die stuk voor stuk naast je neer te leggen _ ik zei immers dat het uitingen/gedragingen waren_ en stellen dat ze niks met bewustzijn te maken hebben... okay mij best hoor. Maar dan mag jij mij nu eens gaan aantonen waarom ik van jou zou denken dat jij een bewustzijn zou hebben. Kan je dat ? Welke waarnemingen zouden mij moeten overtuigen ? |
|
|
|
|
|
|
#8247 |
|
Minister-President
|
homoseksualiteit is een uitstapje van de natuur naar een pretpark,
meer aandacht heeft het niet nodig
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 31 oktober 2010 om 22:05. |
|
|
|
|
|
#8248 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
( allez... niet dat ik van plan was dit 'spelletje' ook effectief uit te gaan voeren... 't was eerder als denkpiste geponeerd ) In mijn vorige post heb ik net de nadruk gelegd op t feit dat 1) Er geen eenduidige definitie voor is 2) Er ook niet te spreken is ver een universeel gegeven en dat elke vraag ernaar een reflectie is naar ons eigen perspectief erover 3) het niet testbaar is ... tenzij wat men indirect waarneemt en waar men a priori al vanuit gaat dat het erop kan wijzen vanwege ( wederom) de herkenbaarheid tov eigen gedragingen. Misschien moet je hier eens beginnen : http://www.leokrans.nl/psychologie/bewustzijn.htm http://www.txtxs.nl/artikel.asp?artid=73 http://members.multimania.nl/dierbewust/antroverk.html Leuk onderwerp btw... weliswaar volledig off-topic |
|
|
|
|
|
|
#8250 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mijn weten niet... maar wie weet, misschien heb je gelijk . Goed ze overtuigen je niet... kan best Maar hoe overtuig jij dan ? Verder dan wat dogmatische stellingen als : ' je bent bewust of je bent het niet' 'communicatie vereist bewustzijn' 'Er is geen spoor ( je kan er niet mee praten ? ) van bewustzijn terug te vinden bij dieren' kom je toch ook niet ? En hoe je het nu draait of keert .... één ding is zeker Het begrip bewustzijn ( voor wat het moge zijn ) is enkel ergens testbaar op jezelf en dient steeds veronderstelt te worden bij anderen |
|
|
|
|
|
|
#8252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stokoud, maar nog steeds brandend actueel!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8253 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dieren gedragen hun nu eenmaal als dieren.
|
|
|
|
|
#8255 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#8256 |
|
Burgemeester
|
Homoseksualiteit is uiteraard niet onnatuurlijk, maar gewoon een afwijking van de natuur zelf. Met de seksualiteit heb ik nooit een probleem mee gehad (waarom zou je ook?, is wederzijdse sex met toestemming van beide partners) maar toch heb ik altijd moeite gehad met het o.a. het homohuwelijk en dat blijf ik vinden. Dat zal ik nooit als een huwelijk zien.
|
|
|
|
|
|
#8257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#8258 |
|
Burgemeester
|
Het is waar dat ze de maatschappij geen grote schade toebrengen, maar ik vind het nog steeds niet logisch.
Ik vind het toch wel opvallend dat het homohuwelijk toch in een behoorlijk aantal landen nog is ingevoerd, zelfs in Argentinie. In dat land is het zeker heel opvallend aangezien het katholicisme er nog officieel staatsgodsdienst is. Maar als het ingevoerd wordt in meerdere landen vind ik toch dat het afbreuk doet aan het normale man-vrouw huwelijk. Stel dat het over de wereld ingevoerd zou worden (wat natuurlijk nooit ovéral gaat gebeuren) dan blijft er van het mooie imago steeds minder van over vind ik. En het homohuwelijk invoeren heb ik altijd een beetje onrespectvol gevonden naar de religies en beschavingen toe, die het altijd als verbintenis tussen man en vrouw hebben gebruikt. We hebben scheiding van kerk en staat, maar toch vind ik het ook niet nodig om dit in te voeren om de kerk en religieuze ambtenaren voor het hoofd te stoten. Ik ben altijd voor een gelijkwaardig partnerschap geweest, maar tegen dit psuedo-huwelijk. |
|
|
|
|
|
#8259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het huwelijk is van oudsher een instelling waarbij de echtgenoten beschermd worden door de gemeenschap, maar waar de gemeenschap ook procreatie van mag verwachten, ter instandhouding van die samenleving. Daarom wordt het ook gevierd en met traditionele gebruiken overladen. Overal ter wereld en door alle tijden heen. Aangezien men van bepaalde relatievormen zoals vriendschappen, maar ook homoseksuele relaties geen procreatie kan verwachten, is het niet logisch dat ook deze zouden trouwen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#8260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|