![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is het toch meer uw onverdraagzaamheid die ten toon gesteld wordt, dan wel de dingen die Leonard zogezegd, gezegd zou hebben. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft alles te maken met het artikeltje uit De Morgen waarmee ik dit topic vanonder het stof haalde. Onverdraagzaamheid is trouwens de enige gezonde reactie op de achterlijke uitspraken van Léonard. Iemand die aids een soort van gerechtigheid noemt, verdient geen verdraagzaamheid.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 30 oktober 2010 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"De aidsepidemie is geen straf van God: hoogstens een soort van immanente gerechtigheid." D�*t heeft hij gezegd. Volgens uw eigen bronnen dan nog wel. Enfin, je bent toch wel zo fair je eigen onverdraagzaamheid toe te geven. Waarvoor mijn dank. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En een soort van immanente gerechtigheid is geen soort van gerechtigheid, Paulus?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt Leonard niet verantwoordelijk stellen voor de grenzen van uw bavattingsvermogen toch? Bovendien zegt hij ook niet dat het een soort van immanente gerechtigheid is. Hij zegt dat het hoogstens dit kan zijn. Daar is heel wat ruimte tussen. Blijft natuurlijk de vraag wat dat artikeltje uit De Morgen, waarmee je deze thread van onder het stof haalde, daarmee te maken heeft.... ...ah nee, je gaf al toe dat het om jou persoonlijke onverdraagzaamheid ging.. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo vreemd is dit dus niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij in dat verhaaltje trapt... Of doe je gewoon graag tegendraads? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom jij dan ook overdraagzaam moet zijn dat begrijp ik niet, tenslotte stel je jezelf daarmee op dezelfde hoogte als Leonard. Probeer uw haat te beteugelen, je zal er een beter mens door worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in wezen gaat het over hetgene dat Raf Leonard verwijt, haat en onverdraagzaamheid, Raf maakt er zich zelf schuldig aan. Zijn geroep tegen Paulus is dus misplaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Consequentiedwang is een van de problemen in onze maatschappij. Ook trouwens de oorzaak van een falende justitie (en indirect dus ook de oorzaak van bepaalde dingen in je leven). Zo moet in onze maatschappij, als iets op een bepaalde manier gebeurt, iets wat erop lijkt ook op dezelfde manier gebeuren. Maar dat is eigenlijk totaal niet nodig. Zo kan men vrije meningsuiting voor eigen kliek wensen maar niet voor andermans kliek. Dat het misschien onsympathiek is, is iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mag iedereen zijn mening verkondigen zonder dat ik hem daarvoor haat. Ook als het over joden of homo's gaat. Ik ben zelfs van mening dat het beteugelen van meningen die door de staat niet graag gehoord worden ondemocratische nazistreken zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u, Paulus. Dat was toch niet zo moeilijk hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem nu bijvoorbeeld de privatisering van de spoorwegen als voorbeeld. Als een kolumnist in een krant een pro-privatiseringsbericht schrijft, heeft hij daar van mij alle recht op en zal ik met plezier in debat gaan tegen die man door een tegenbericht te schrijven. Ding is: ik mag geen tegenbericht schrijven tenzij ik de juiste connecties heb. En wat gebeurt er: de privatiseringslobby zorgt ervoor dat het bericht dat "het in den prive beter is" keer na keer over de bevolking rolt waarbij het eerder een hypnotisch iets wordt dan het uiten van een mening. Andere meningen komen dan niet echt aan bod omdat ze worden verstoten. Kijk maar als Flamingant naar de staatsmedia. Ze weren de Flamingante gedachte volledig. Blijven keer na keer zeggen dat Belgie beter is. Vrijheid van meningsuiting is niet enkel iets wat met wet te maken heeft. Maar ook met dingen die tegenwoordig nog meer relevantie hebben dan wetten. Informatiedragers bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Leonard iets gezegd heeft wat niet mag, dan moet men daar maar een klacht over indienen en het oordeel laten aan de bevoegde instanties. Maar die man z'n zinnen verdraaien, woorden van specifieke betekenis weglaten om 'm vervolgens aan de schandpaal te willen brengen...dat is nog wat anders dan eens je mening over de zaak zeggen. Dat is laag. Heel laag. Te laag voor mij in elk geval. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 oktober 2010 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Memento mori. |
|
![]() |
![]() |