![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een godsdienst die zich propageert is een beetje zoals een taal. Het Engels verspreidde zich ook over de wereld, en je kunt vrij snel dialecten horen van mensen, alsook toevoegingen aan de taal. Het christendom heeft heel veel Romeinse invloeden geabsorbeerd (ik denk in feite aan de ganse structuur), alsook Germaanse invloeden. De Kabbalah heeft haar verdiensten, maar heeft een andere functie. Overigens zijn de joodse heilige boeken van nu reconstructies. Ballingschap enzo, weetjewel. |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe zou men in de psychiatrie iemand noemen die beweert dat door te bidden, men een betere wereld zou creëren ?
Hoe noemt men in het strafwetboek het verkopen van een bepaalde zaak, vb. kaarsen, die men bijzondere gaven toedicht, zoals vb. een betere behandeling van zogenoemde geestelijke overleefsels van een overledene, op een onbereikbare plaats voor een ongelovige ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan het ook anders zien; het Jodendom als afscheuring van de ene ware godsdienst, die verder is gegaan in het Christendom. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En er bestaat niet zoiets als een "ware godsdienst". Mensen die dat beweren zou ik graag als straatverlichting zien dienen, waren zulke maatregelen niet erg contraproductief. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Neen, we hebben een zeer goede aartsbisschop, kijk naar het goede werk van de commissie Adriaansens. Ook zijn uitspraak over HIV kan ik volledig steunen. Enkel met zijn laatste uitspraak heb ik het wat moeilijker. Pedofilie is een vorm van verderfelijk seksueel gedrag en daar moet ook een vorm van gerechtigheid tegenover gebeuren. Wat mij betreft kunnen enkel zwaar zieke en dementerenden van deze gerechtigheid vrijgesteld worden, zoals dat gangbaar is ook in de normale rechtsprocedures. Gezonde, gepensioneerde priesters moeten wel vervolgd kunnen worden. Maar ondanks dit verschil van mening blijf ik wel Leonard steunen, het is iemand de boodschap van de katholieke kerk op een heldere en krachtige manier kan verkondigen. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
|
Citaat:
Trouwens moest België splitsen, wat ik om politieke redenen wel wens, weet ik niet wie aartsbisschop van Vlaanderen zou kunnen zijn, wie de mentale sterkte heeft als Leonard. Ongetwijfeld zal het iemand minder bekend moeten zijn, want de kerk BV's hier in Vlaanderen stellen inhoudelijk niets voor. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
|
Citaat:
Pedofilie is een verschrikkelijke doodzonde die altijd bestraft moet en zal worden. Trouwens gebeurd dit niet hier op aarde dan zal dit in het hiernamaals gebeuren. Wees maar zeker dat het vies ventje Vangheluwe zijn straf niet zal ontlopen. De duivel staat al klaar. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 oktober 2010 om 18:38. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#230 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Staatssecretaris
|
Jij wacht waarschijnlijk op de reïncarnatie van nazi-fan Cyriel Verschaeve? Tja, met jouw instelling schrik ik niet dat je ook een fan bent van Léonard.
|
|
|
#233 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het kindermisbruik in de kerk is even oud als de kerk zelf.
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor het overige ben ik het trouwens met u eens. Misdaden horen berecht te worden volgens de regels die in voege zijn. Daarom heeft het maar weinig zin mensen naar de rechtbank te slepen waarvan de aangenomen of veronderstelde misdaad met grote zekerheid verjaard is. |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien moet u toch echt eens de moeite nemen om te lezen wat mgr. Léonard nu eigenlijk heeft gezegd. |
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb trouwens nog niemand horen pleiten om "bejaarde pedoseksuele opvoeders" voor het gerecht te sleuren en dus veronderstelde misdaden (want in ons land is niemand schuldig tot het bewijs wordt geleverd) boven te halen die met zekerheid zijn verjaard. |
|
|
|
|