![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk denk ik dat enkel religies die niet zijn gebaseerd op een godsconcept kans hebben om voort te bestaan (boeddhisme bv)
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie supremacie van "het ware geloof" is een vergif dat samen met de dragers moet sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
|
![]() Citaat:
Misschien moet dit in dat licht eens herbekeken worden. Uiteindelijk heeft Frankrijk een overeenkomst, maar België niet. Opent perspectieven.
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() Ja, maar ik zei dus dat we niet meer teveel aandacht moeten besteden aan zulke mensen. Die lopen nog achter en hun geest is nog vol heimwee naar 'de Grote kerk', die in Europa niet meer bestaat. En hun aanhang al evenmin.
Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() Met de nadruk op 'was'.
Dus we hebben geen afspraken met Rome en kunnen dus eenzijdig aanpassingen maken aan de subsidiëring van de RKK. Hebben we alvast een begin van besparingsmaatregelen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 oktober 2010 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus bent u even fundamentalistisch als degenen die u meent te mogen aanvallen. U denkt dat uw inzichten hoger staan dan de onze en dus de onze moeten sterven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan ook komen vertellen dat God een enorme zwarte kikker is die uiterst intelligent is. En dan zeg ik qua waarheid maar evenveel als Bodifee. Niemand zal kunnen zeggen dat ik lieg en niemand zal kunnen zeggen dat ik de waarheid spreekt. En zo is het met de uitspraak van Bodifee over zijn 'hogere intelligentie' maar net evenzo. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me niet vergis, gaat het om het concordaat dat is afgesloten tussen Willem I en het Vatikaan, en dat later door de Belgische staat werd overgenomen en bevestigd. Ik geloof dat er kort na de onafhankelijkheid onderhandelingen zijn geweest tussen het Vatikaan en het jonge België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees gerust, mgr. Léonard heeft helemaal geen heimwee naar de Kerk op z'n Cardijns. Ik ook niet ten andere. Daar gaat het ons helemaal niet om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij zegt dat jouw religie de enige is. Ik zeg dat het niet zo is. Ik geef de andere religies een kans en sommigen ervan een even hoge plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelde heel duidelijk dat het concept "ketterij" enkel in het christendom voorkwam en niet in de islam. Welnu, dat is onjuist. Wist u dat de islam ook brandstapels heeft gekend en dat notoire filosofen en vooral soefigeleerden en -mystici op de brandstapel zijn geëindigd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan bestaat er dus geen waarheid, daar religies nu eenmaal verschillende zaken leren waarvan heel veel met elkaar in tegenspraak is. Dan hangt u gewoon het relativisme aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft niets meer te maken met een 'godsdienst' of met 'geloof'. Dat heeft te maken met het besef dat we beperkt zijn. Laatst gewijzigd door system : 30 oktober 2010 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 oktober 2010 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |