![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wow echt ambetnaartje... de wereld is maar een compromis hoor jongen. Zonder regels zou je vermoedelijk ongeveer op hetzelfde resultaat uitkomen als nu, maar daar kun jij blijkbaar niet bij. Jij gelooft blijkbaar in de almacht van de wetgever, en ik zeg dat wetten op mensenmaat moeteng emaakt worden.
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De dodencijfers zijn daar navenant. Ik vrees dat ge de weggebruiker overschat.
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Maar zoals gezegd, mensen die het huidige verkeer niet aankunnen zonder de snelheid uit het oog te verliezen kunnen dat opvangen door een GPS te gebruiken.
|
|
|
|
#166 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zeggen gewoon dat een 'weg' door zijn opbouw de indruk geeft dat hij gebouwd is voor een bepaalde snelheid, en dat hij inderdaad bvb een snelheid kan opgelegd zijn die te laag is, zodat inderdaad iedereen op die plaats in de fout gaat... Doe op dezelfde groep, een mating het hoekje om, het verlengde van die straat, maar eentje die smal is, met wisselend geparkeerde auto's, en dikwijls te smal om met twee te passeren, en je zult daar haleluja geneen van diezelfde groep flitsen... dat zegt gewoon alles: mensen rijden niet te snel, ze rijden de snelheid die ze intuitief schatten te kunnen rijden. En toegegeven, je moet ze een beetje helpen, dus die bordjes helpen u de snelheid te schatten, want dikwijls overschat je uzelf, maar je moet geen genie zijn om te begrijpen dat het wegregelmet abosuluut niet meer idiot-proofed is. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
Wanneer de cijfers slecht zijn (en dat zijn ze in vergelijking met de rest van Europa) dan wil dit zeggen dat er verbetering nodig is. En gezien snelheid een instrument is om die verbetering te bereiken is het maar logisch dat het gebruikt wordt. Snelheid is toch niets heiligs waar niet aan geraakt mag worden?
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als je stroken hebt waar je 140 kunt rijden, en de limiet wordt op 50 gezet, dan ben je als wetgever, of inrichter niet optimaal bezig;.. |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar kan inderdaad over nagedacht worden. Maar gezien de huidige mogelijkheden, zal het bij de meeste mensen begrijpelijkerwijs enkel bij nadenken blijven.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet je, zet de snelheid op 5km/u, eerste vites ralenti.. en je zult volgens mij bijna geneen ongeval meer hebben. Dat heeft daar nu eens allemaal niets mee te maken. Als een vliegtuig crasht, zitten ze toch ook niet te zeggen, alé we gaan eens alle vliegers trager doen vliegen ?? Dan zoeken ze naar de fout. als snelheid zo'n probleem is, waarom kunnen die Formule 1 piloten veilig zo snel rijden ? Waar is in Belgie de wetenschappelijk studie en analyse van alle ongevallen, die minitieus probeert te achterhalen wat de 'ECHTE' oorzaak is van een ongeval... - onaangepaste communicatie tussen gebruikers - verkeerde interpretatie van wegwijzers/signalisatie - wegdek geeft aanleiding tot watergladheid in de weken na lange droogte - hoe waren de banden ? - heeft de abs gewerkt ? - welke klasse NCAP kreukelzone en score had de wagen ? - had iedereen zijn gordel aan, en heeft de ABS gewerkt ? - en duizenden andere redenen... Je moet toch niet alles simplificeren naar snelheid...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 oktober 2010 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#173 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is echt niets moeilijks aan de snelheidslimieten te volgen. Ik zeg dan jan, geef mij een 'robot auto' zodat ik achteraan kan zitten een boek lezen, of surfen op het web.
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ecologisch is de zuinigste snelheid zo'n 70-90km/u
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een factor mogelijk wel, maar daarom niet per se de hoofdoorzaak. En zelfs dan nog zou dat niet willen zeggen dat je de snelheid dan maar overal moet naar beneden halen. Op een plaats waar nauwelijks of geen ongevallen gebeuren, heeft het sowieso geen enkele zin om dat te doen (voor zover snelheid daar de oorzaak is van die weinige ongevallen). Integendeel zelfs, een nutteloze snelheidsvermindering op die plaats leidt weer tot frustraties (chauffeurs voelen dat heus wel aan wanneer de snelheid belachelijk laag ligt), wat heel het zaakje juist gevaarlijker maakt. En toch is het dat wat gebeurt. Kijk bvb maar naar Brussel: alles 30 nu. Collectief. Of het nu nodig was of niet.
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neem dan een tweede test, lijk naar de snelheid die je maximaal kunt halen op die plaats, stel bvb 160km/u, dat is indicatie twee. Je kunt er 3 keer harder rijden dan de wet oplegt... EN ik denk dat je al een goed scenario hebt hoe je die plaatsen moet ontmijnen waar mensen in feite spontaan harder rijden dan de wet oplegt... |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bekijk een verkeersbord eens als een 'consulting' Ik ken de weg niet, en er staat een bordje 50km/u, en bochtig parcours; Dit bordje verwittigt mij dat als ik die bocht wil nemen sneller dan 50km/u dat ik onveilig bezig ben... Dus dat vind ik een goed systeem. En nu kom jij af, dat elke lokale ambtenaar, met de NATTE VINGER limieten mag bedenken, en altijd maar in een spiraal de snelheid naar beneden mag duwen tot in het absurde ??? En dat met veel geduld iedereen zich wel zal aanpassen ??? Kijk, stel dat je als gemeente meer geld in uw kas wilt hebben, dan moet je gewoon op een expressweg een bordje 30km/u zetten, en zit je permanent aan de kasa ? Ik bedoel daarmee: snelheidslimieten zijn toch echt wel in dat geval geen eerlijke objectieve wetenschappelijk bepaalde getallen, die bewezen lijden tot minder ongevallen op die plaats ? |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
. Maar enfin als blokrijden iets illustreert is als iedereen ongeveer dezelfde snelheid rijdt, dat het verkeer vlotter kan gaan. En als het nog iets illustreert is, als je als politie tussen de file gaat rijden, dat de cowboys zich koesthouden... En voor de rest denk ik niet dat het effect van blokrijden anders te verklaren is. Want waarom wordt er dan niet geblokreden elke morgen tussen aalst en brussel ?? |
|
|
|
|
|
|
#180 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn er ook die er het leven bij inschieten. 1) Extrapoleer even de 24 deelnemers aan de race naar 2.4 miljoen deelnemers aan het verkeer. Dat is maal 100.000 Extrapoleer de 20 races naar 200 dagen per jaar. Dat is maal 10. Vermenigvuldig het aantal ongevallen, gekwetsten en doden met 1 miljoen en ge weet hoe veilig F1 is in vergelijking met het gewone verkeer 2) Die mannen hebben een doorgedreven rijopleiding, rigoureuze training en een enorme ervaring. Gij hebt uw rijbewijs bij een zakje chips gekregen denk ik (niet beledigend bedoeld). 3) De Monocoque van een F1 wagen kost 100.000€ omwille van de veiligheidsvereisten. Wilt ge zo iets voor een gezinswagen bouwen, vermenigvuldig dat dan maar met 5. Citaat:
|
|