Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2010, 12:04   #301
Alexandr Borodin
Burger

Alexandr Borodin's schermafbeelding

Standaard

Je geeft daar als voorbeeld de rat. Nochtans is een rat zeer genotszuchtig, en uitermate vatbaar voor verslaving.
Alexandr Borodin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 12:07   #302
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hoe bedoel je?
Dat men het aantal misbruiken binnen en buiten de Kerk in verhouding moet bekijken en dan ligt het misbruik in de Kerk wel aanzienlijk hoger.
Oud 31 oktober 2010, 13:33   #303
bartje
Minister-President

Standaard

Eens te meer word hier bewezen wat een meer dan walgelijke partij het VB is; totaal geen respect voor niets of niemand en dat zeg zeggen dat de uitspraken van Leonard verkeerd begrepen zijn maakt het nog walgelijker.... zodus Colen vind het dus normaal dat die oudere priesters niet moeten gestraft worden om hun vreselijke wandaden... en daar het VB daar nog niet op gereageerd heeft het ganse VB incluis.

Dat er hier ook weer zijn die homoseksualiteit en pedo's over dezelfde kam scheren tja.... doe maar door hoor maar desondanks kunnen homo's ondertussen toch trouwen hé, herinner me hier uit een ver verleden iemand die zei dat dit huwelijk er nooit zou komen...
Het VB is gewoon nog altijd hetzelfde zoals altijd geweest: haatdragend tot en met.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:07   #304
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Dat men het aantal misbruiken binnen en buiten de Kerk in verhouding moet bekijken en dan ligt het misbruik in de Kerk wel aanzienlijk hoger.
Ik denk dat in verhouding het aantal misbruiken binnen scholen veel hoger ligt.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:11   #305
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb gezocht naar cijfers hierover, maar ik heb er geen gevonden. Als u zo vriendelijk wilt zijn om mij ze even te tonen?
Oud 31 oktober 2010, 15:35   #306
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb gezocht naar cijfers hierover, maar ik heb er geen gevonden. Als u zo vriendelijk wilt zijn om mij ze even te tonen?
Noch vind ik exacte cijfers over het aantal misbruiken door priesters.

Het aantal keren dat misbruik door "priesters" in de media komt vergeleken met het aantal keren dat misbruik door leerkrachten of ouders in de media komt, is niet representatief. De media kiest gewoon voor het meest sensationele nieuws.
Oud 31 oktober 2010, 15:38   #307
Zapatista
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Noch vind ik exacte cijfers over het aantal misbruiken door priesters.

Het aantal keren dat misbruik door "priesters" in de media komt vergeleken met het aantal keren dat misbruik door leerkrachten of ouders in de media komt, is niet representatief. De media kiest gewoon voor het meest sensationele nieuws.
Case closed in dat geval.
Oud 31 oktober 2010, 15:39   #308
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarop baseer je dit? Op paleokatholieke redeneringen of op iets degelijks?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 15:50   #309
Albrecht
Banneling

Standaard

Paleokatholiek? Waar heb je dat misvormde woord vandaan gehaald?
Oud 31 oktober 2010, 15:52   #310
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Paleokatholiek? Waar heb je dat misvormde woord vandaan gehaald?
Uit mijn verlichte duim. Het woord is toepasselijk op jou. Jij bent een paleoconservatieve katholiek die het oude (paleo, snapjem?) katholicisme pre Vaticanum II wilt bovenhalen.
Oud 31 oktober 2010, 16:00   #311
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Toen ik deze ochtend het bijgaand artikel in Het Laatste Nieuws las, viel ik van mijn stoel.

Alexandra Colen en Philippe Vander Sande steunen de middeleeuwse seniel Léonard?

Je weet nog dat ik me druk maakte toen Alexandra kranten ging verbranden vanwege de link met de nazi-boekenverbranding. Ze heeft ze uiteindelijk verscheurd, maar het blijft dégoutant en negatief.

Heel de (katholieke) wereld keert zich tegen Léonard, en terecht, maar het Vlaams Belang vindt het bij monde van Alexandra en Philippe een toffe gast ? Gekker kan toch niet!

Als je een losbandig sexleven lijdt, ben je het dus waard bent om te kreperen? Ikzelf vrij altijd veilig met condoom, mensen die dat niet doen zijn uitermate dom, akkoord. Maar als alle domme mensen door hun domheid moesten sterven zou het uitermate stil worden op onze aardbol.

Om verder te gaan: homo's zijn abnormaal en moeten bestreden worden, bejaarde pedofiele klootzakken-priesters moeten niet gestraft worden, échte gelovigen houden van kinderverkrachters, enzoverder! Hallo? Is dit een nachtmerrie? Nee, het VB is akkoord met deze walgelijke nonsens!

Een gouden raad Filip. Als je niet wil dat �*lle VB-ers overlopen naar de N-VA en het VB onder de kiesdrempel zakt, smijt dan onmiddellijk Alexandra en Philippe uit de partij! Dat is het enige signaal dat je kan geven om het VB te redden, neem het van mij aan. Deze extreem-conservatieve krankzinnige koers k�*n niet. Je houdt de foute figuren bij en smijt de juiste (Morel en van Hecke) buiten.
Goed betoog, maar ook een paar opmerkingen.

- Niet de gehele Katholieke Kerk (wat er nog van over is) keert zich tegen deze uitspraken)
- Eerder betoogde ik al eens dat 'eigen volk' op veel steun/mededogen van het eigen volk kan rekenen. Bisschop Vangheluwe bv is niet alleen op vrije voeten maar geniet ook van een royale uitkering van het eigen volk.
- Het goedpraten van misdaden door blanken is in veel gevallen staande politiek van het VB (en andere partijen). Alleen de gekleurde medemens kan immers crimineel zijn.

En om af te sluiten: Misschien is het uitkotsen van mevrouw Coolen , door een groot gedeelte van de samenleving, ook wel de straf van god. Net zo goed als dat deze Coolen zal denken dat een opgerekte kinderaars een straf van god is. Deze g.o.d. is onfeilbaar nietwaar?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 31 oktober 2010 om 16:01.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 17:02   #312
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heel het extreem rechtse clubje van het VB waren al ziekmakend maar nu doen ze mij echt wel kokhalzen .... Mensen als Leonard en Danneels, die weet hadden van verschillende ernstige gevallen van seksueel misbruik binnen de kerk, en daar jarenlang niets over gezegd hebben, zijn imo even schuldig als de pedofielen zelf en dan krijgen ze steun uit de VB hoek ... Begrijpelijk maar dan ook weer ziek .
Zou het kunnen dat de geëvolueerdsten eerst nadenken en slechts daarna handelen?

Mensen als Mgr. Leonard en Kardinaal Daneels horen mss. bij deze groep.

Zijn misschien ook van het soort die eveneens, in hun medemensen geloven, vertrouwen, met de hoop dat deze zich zullen beteren en bekeren.

Zij allen weten beslist dat het vlees zwak is en de kwade drang uiterst groot.

Het kwaad dient te worden bestreden, echter wel met aangepaste en menslievende middelen!

Is o.m. ook de reden waarom de doodstraf werd afgeschaft.

Meer dan ooit ben ik blij voor het VB gestemd te hebben!!!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 17:13   #313
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Case closed in dat geval.

Idd , of het nu priesters ,onderwijzers of hottentotten waren . Het waren pedofielen en het trachten om deze onmensen hun straf te laten ontlopen is om te spugen ......

Laatst gewijzigd door Wisord : 31 oktober 2010 om 17:13.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 17:20   #314
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de geëvolueerdsten eerst nadenken en slechts daarna handelen?

Mensen als Mgr. Leonard en Kardinaal Daneels horen mss. bij deze groep.

Zijn misschien ook van het soort die eveneens, in hun medemensen geloven, vertrouwen, met de hoop dat deze zich zullen beteren en bekeren.

Zij allen weten beslist dat het vlees zwak is en de kwade drang uiterst groot.

Het kwaad dient te worden bestreden, echter wel met aangepaste en menslievende middelen!

Is o.m. ook de reden waarom de doodstraf werd afgeschaft.

Meer dan ooit ben ik blij voor het VB gestemd te hebben!!!

Behalve blij mag je er ook trots op zijn .... [:sick]
Oud 31 oktober 2010, 17:22   #315
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goed betoog, maar ook een paar opmerkingen.

- Niet de gehele Katholieke Kerk (wat er nog van over is) keert zich tegen deze uitspraken)
- Eerder betoogde ik al eens dat 'eigen volk' op veel steun/mededogen van het eigen volk kan rekenen. Bisschop Vangheluwe bv is niet alleen op vrije voeten maar geniet ook van een royale uitkering van het eigen volk.
- Het goedpraten van misdaden door blanken is in veel gevallen staande politiek van het VB (en andere partijen). Alleen de gekleurde medemens kan immers crimineel zijn.

En om af te sluiten: Misschien is het uitkotsen van mevrouw Coolen , door een groot gedeelte van de samenleving, ook wel de straf van god. Net zo goed als dat deze Coolen zal denken dat een opgerekte kinderaars een straf van god is. Deze g.o.d. is onfeilbaar nietwaar?
Jij slaat de nagel op de kop , een dikke 2 voor deze reactie ..
Oud 31 oktober 2010, 17:26   #316
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn samenvatting:

de hoogste piefer van de kaloten kraamt daar maar woorden uit, waarvan hij achteraf moet zeggen dat ze verkeerd begrepen, uit hun context gerukt, enz. zijn.
Wel, kan die man ('t is inderdaad geen m/v voor die functie) niet beter communiceren ??
Spreekt hij misschien een andere taal dan "zijn volk" ? Ik denk dat dat inderdaad het probleem is. Hij spreekt een taal die uitgaat van "ik heb gelijk".

Wat betreft specifiek zijn ergerlijke opmerking over bejaarde criminelen, raad ik hem aan in zijn het reglement van inwendige orde van zijn eigen VZW (vereniging met Zeer groot winstbejag) op te zoeken:
"geef aan de keizer (het gerecht) wat de keizer toekomt, ..."

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 19:44   #317
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Uit mijn verlichte duim. Het woord is toepasselijk op jou. Jij bent een paleoconservatieve katholiek die het oude (paleo, snapjem?) katholicisme pre Vaticanum II wilt bovenhalen.
De term die daarvoor gebruikt wordt, is traditionalist.
Oud 31 oktober 2010, 19:50   #318
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De term die daarvoor gebruikt wordt, is traditionalist.
Een traditionalist is iemand die de school van Rene Guenon, Fritjof Schuon en aanverwanten volgt. Traditionalisme heeft niks te maken met zuur, verstard paleokatholiek geloof.
Oud 31 oktober 2010, 19:51   #319
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarop baseer je dit? Op paleokatholieke redeneringen of op iets degelijks?
De vraag blijft.
Oud 31 oktober 2010, 20:14   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heel het extreem rechtse clubje van het VB waren al ziekmakend maar nu doen ze mij echt wel kokhalzen .... Mensen als Leonard en Danneels, die weet hadden van verschillende ernstige gevallen van seksueel misbruik binnen de kerk, en daar jarenlang niets over gezegd hebben, zijn imo even schuldig als de pedofielen zelf en dan krijgen ze steun uit de VB hoek ... Begrijpelijk maar dan ook weer ziek .
Heeft u dus echt niet gelezen wat mgr. Léonard heeft gesteld in dat interview? Of gaat u ervan uit dat dat ene zinnetje dat door de Vlaamse media werd weerhouden, niet in de context van het interview moet worden gelezen?

Of begrijpt u gewoon niet zo goed Frans waardoor de brontekst voor u niet toegankelijk is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be