![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Asgard toch, ik heb altijd gehouden van je bijdrages maar een persoonlijke aanval vind ik niet zo leuk. Moest ik een zus hebben en ze pleegt abortus zou ik haar keuze respecteren. Ook al ben ik natuurlijk tegen abortus. Het is niet omdat ik vanuit een bepaalde visie naar de wereld kijk, dat ik andere visies niet accepteer. Trouwens, ik kan het zelfs begrijpen wanneer mensen abortus plegen, maar ik heb liever dat ze het niet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Inno : 31 oktober 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Als je twee kinderen hebt denk ik wel dat anticonceptie kan voor mij persoonlijk. Ook al zijn de kerkelijke regels duidelijk. Mijn grootmoeder bv was het altijd vanaf de eerste keer raak, dus die ging er 20 hebben, wat niet zo gezond zou zijn denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Dus geslachtsgemeenschap is, als men nog geen kinderen heeft en nog geen wil, voor een goede katholiek af te raden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dit hoogstaand noch consequent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Ook binnen het huwelijk dus.
Ik vraag mij af hoeveel % van alle mensen in Europa door de geschiedenis heen zich daaraan hielden. De redenen waarom de RKK tegen anticonceptie is zijn interessant. Het zijn historische redenen. Volgens bepaalde historici hebben ze nauwe banden met de heksenprocessen in Europa. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 31 oktober 2010 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij abortus wilt plegen, dat is jouw keuze, ook al ben ik daar tegen. Als jij een condoom wil gebruiken, dat is jouw keuze. Let wel, ik heb er wel begrip voor. Liever anticonceptie dan abortus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Maar wij gebruiken geen anticonceptie. Nu je kunt de regels nastreven maar het is niet altijd gemakkelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Periodieke onthouding heb je natuurlijk of minder seksen. Maar zoals je ziet zijn er weinig katholieke families die meer dan 6 kinderen hebben, dus moeten ze iets doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
*anticonceptie bannen en kweken als konijnen met als gevaar dat je uw kinderen geen goede, godsdienstige opvoeding kunt geven. U weet evengoed als ik dat binnen onze en uw religie het verplicht is om onze kinderen een goede opvoeding te geven of * gebruik maken van anticonceptie en maar 2 kinderen baren die je wel een goede opvoeding kan schenken. Wat is volgens jou het belangrijkste?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
Wat zijn die redenen dan (buiten het feit dat je als katholiek voor zo veel mogelijk nakomelingen moet zorgen)?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 31 oktober 2010 om 19:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() De redenen om geen anticonceptie te gebruiken? Ik denk uit liefde voor het leven en de natuurlijke omgang tussen man en vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom of en niet En ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Neen, niet letterlijk. Het bannen van anticonceptie kan leiden in bepaalde gevallen tot het kweken van zielen die ge niet kunt opvoeden. Alsof dat de religie daar een voorstander van zou zijn. Ofwel kweek je en geef je de kinderen allen een deftige opvoeding ofwel houdt je uw benen gesloten als je weet dat je ze geen deftige opvoeding kunt schenken. Hou het dan liever bij 1 kind dat ge wel kunt opvoeden.
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 31 oktober 2010 om 19:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |