Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2010, 15:13   #261
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Doe dan eens eerst de berekenig met de snelheidslimiet van Duitsland erbij, en dan eens zonder.
Waarom zou ik, Duitsland is het 5e verkeersveiligste land in Europa.

En daarenboven ca. 8570 km ongelimiteerde snelwegen (totaal 12.800 km)
Daar moet je al pakweg 3-4 kleinere landen nemen om aan 8570 km snelweg te komen.

En als ik een modale 200 kmh-max voor Duitsland neem kom ik op 132,2 kmh.
(vergeet de 4 Oostbloklanden niet die de laatste 2 jaar hun maxima allemaal verhoogd hebben met 20 �* 30 kmh, gewoon googlen.)

132,6 kmh als ik de toekomstige 130 kmh van Nederland neem.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2010 om 15:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:15   #262
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat het probleem is, dan kunnen we daar een heel eenvoudige oplossing voor vinden die ze al vele jaren in Nederland toepassen: verwerking en inning van de verkeersboetes wordt niet door de politie gedaan, maar door een externe firma. Dat gaat snel, doeltreffend en ook goedkoper.
Hoeveel procent krijg jij ?
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:21   #263
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lagere snelheden zijn "op mensenmaat", vooral op die plaatsen waar zwakke als sterke weggebruikers elkaar ontmoeten.
En wat op al die wegen waar ze zich nooit kunnen ontmoeten ?

Dat hoeven helemaal geen snelwegen of autowegen te zijn, zelfs op 5 km van mijn deur vind ik deze borden op een 90 kmh 1+1-weg. (verboden fietsers en bromfietsers)


http://www.steunpuntstraten.be/vadem...n1h2n5h3n3h4n3

Allemaal borden uit onze wegcode.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2010 om 15:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:46   #264
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is niets fout, frustrerend of onaangepast aan de huidige regels en hun toepassing. Dat wordt het alleen voor de automobilist die nog altijd denkt dat hij in de jaren tachtig leeft.

Dat hij dan nog eens snel blijft rijden en dus meerdere malen beboet wordt, bewijst dat hij blijkbaar niet tot de snuggersten behoort.
Citaat:
Normaal? Het is normaal dat mensen de regels opvolgen in het verkeer. Blijkbaar zijn sommigen die basis uit de rijbewijsopleiding vergeten.
Je doet alsof de verkeersregels onfeilbaar en door god gegeven zijn.
Dat is onwaar. Ze zijn gemaakt door sossen die niet houden van vrijheid of van wagens.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:46   #265
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zou ik, Duitsland is het 5e verkeersveiligste land in Europa.

En daarenboven ca. 8570 km ongelimiteerde snelwegen (totaal 12.800 km)
Daar moet je al pakweg 3-4 kleinere landen nemen om aan 8570 km snelweg te komen.

En als ik een modale 200 kmh-max voor Duitsland neem kom ik op 132,2 kmh.
(vergeet de 4 Oostbloklanden niet die de laatste 2 jaar hun maxima allemaal verhoogd hebben met 20 �* 30 kmh, gewoon googlen.)

132,6 kmh als ik de toekomstige 130 kmh van Nederland neem.
Kunt u eens aangeven welke landen (+ snelheden) u allemaal in die berekening heeft opgenomen?

En ja, ik vind het maar normaal dat men ook een berekening zonder Duitsland geeft, omdat die 200 km die u opgeeft voor Duitsland het totaalbeeld voor Europa totaal verandert en aldus een verkeerde indruk geeft.

En ook 130 km/u voor Nederland is niet correct, daar dit nog steeds niet in voege is. Het is slechts een punt in het beleidsplan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:47   #266
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wat op al die wegen waar ze zich nooit kunnen ontmoeten ?

Dat hoeven helemaal geen snelwegen of autowegen te zijn, zelfs op 5 km van mijn deur vind ik deze borden op een 90 kmh 1+1-weg. (verboden fietsers en bromfietsers)


http://www.steunpuntstraten.be/vadem...n1h2n5h3n3h4n3

Allemaal borden uit onze wegcode.
Geldt op de weg waarvan we de foto zien, soms 30 km/u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:48   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Je doet alsof de verkeersregels onfeilbaar en door god gegeven zijn.
Dat is onwaar. Ze zijn gemaakt door sossen die niet houden van vrijheid of van wagens.
U doet alsof automobilisten niet kunnen lezen. Wie van een dergelijke domheid is, hoort echter helemaal niet thuis achter het stuur.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:49   #268
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Micele, reeds tot tweemaal toe negeert u onderstaande vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Micele, waarom kan een Amerikaan schijnbaar wel wat volgens u een Belgische automobilist niet kan en erdoor gefrusteerd raakt?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=260
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:51   #269
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U doet alsof automobilisten niet kunnen lezen. Wie van een dergelijke domheid is, hoort echter helemaal niet thuis achter het stuur.
Wederom doe je het. Het gaat er net om dat die regels niet goed zijn (en daarom ook niet gevolgd worden). Jij blijft vertrekken vanuit de onfeilbaarheid van de regel.
Iemand die stopt voor een rood licht in de woestijn vind ik persoonlijk getuigen van een grotere domheid.
Of een voertuig gebruiken aan 40% van z'n capaciteit...
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:52   #270
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Micele, reeds tot tweemaal toe negeert u onderstaande vraag:



http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=260
Omdat Amerikaanse wagens brol zijn, ze hebben daar geen auto-cultuur, noch een race-cultuur (het beste wat ze hebben is NASCAR, een paar honderd kilometer naar links draaien, en drag racing)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:56   #271
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wederom doe je het. Het gaat er net om dat die regels niet goed zijn (en daarom ook niet gevolgd worden). Jij blijft vertrekken vanuit de onfeilbaarheid van de regel.
Iemand die stopt voor een rood licht in de woestijn vind ik persoonlijk getuigen van een grotere domheid.
Of een voertuig gebruiken aan 40% van z'n capaciteit...
De regels zijn weldegelijk goed. Alleen zijn ze frustrerend voor wie niet met z'n tijd heeft meegeëvolueerd en nog altijd meent dat hij met z'n auto in de jaren tachtig rondrijdt.

Wat het laatste betreft, er komt ooit wel een snelheidsbegrenzer op de auto's net zoals dat met de vrachtwagens is gebeurd. Bij mijn weten is het ook niet nodig met een wagen te rijden waarvan je toch maar zo weinig van het vermogen kunt gebruiken. Wagens horen aangepast te zijn aan het wegennet en niet omgekeerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:56   #272
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Omdat Amerikaanse wagens brol zijn, ze hebben daar geen auto-cultuur, noch een race-cultuur (het beste wat ze hebben is NASCAR, een paar honderd kilometer naar links draaien, en drag racing)
Uw uitspraken horen in de categorie thuis "ik weet van niets, dus sla ik een beetje onzin uit".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:01   #273
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De regels zijn weldegelijk goed. Alleen zijn ze frustrerend voor wie niet met z'n tijd heeft meegeëvolueerd en nog altijd meent dat hij met z'n auto in de jaren tachtig rondrijdt.

Wat het laatste betreft, er komt ooit wel een snelheidsbegrenzer op de auto's net zoals dat met de vrachtwagens is gebeurd. Bij mijn weten is het ook niet nodig met een wagen te rijden waarvan je toch maar zo weinig van het vermogen kunt gebruiken. Wagens horen aangepast te zijn aan het wegennet en niet omgekeerd.
De snelheidslimieten zijn er (met de natte vinger) gekomen in de jaren stillekens toen de auto's bijlange niet zo goed en zo veilig waren als nu. In plaats van omhoog te gaan op de autostrade, zijn ze overal elders drastisch omlaag gegaan. Te onnozel voor woorden.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:03   #274
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw uitspraken horen in de categorie thuis "ik weet van niets, dus sla ik een beetje onzin uit".
Geen onzin, de waarheid.
Mensen die van niets weten houden zich doorgaans gewoon aan de regel. Kwestie van het simpel te houden.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:05   #275
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De snelheidslimieten zijn er (met de natte vinger) gekomen in de jaren stillekens toen de auto's bijlange niet zo goed en zo veilig waren als nu. In plaats van omhoog te gaan op de autostrade, zijn ze overal elders drastisch omlaag gegaan. Te onnozel voor woorden.
Of hoe u dus nogmaals bevestigt wat ik eerder al stelde: u gaat uit van de primauteit van de auto die u schijnbaar tot de enige actor in het verkeersgebeuren maakt. Er zijn echter nog vele andere actoren die allemaal recht hebben op een veilige deelname aan het verkeer. Zelfs al rijdt u met een tank rond, dan betekent dat niet dat u zomaar vlug kan rijden. Ook anderen hebben recht op veiligheid. Daarom ook is het maar normaal dat de dominantie van de wagen op velerlei terreinen teruggedrongen wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:08   #276
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Geen onzin, de waarheid.
Haal dan eens wat argumenten aan die uw stelling over de VS kunnen illustreren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:22   #277
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u eens aangeven welke landen (+ snelheden) u allemaal in die berekening heeft opgenomen?
Alle landen die snelwegen hebben van de huidige EU-27 landen.
En dat zijn 24 landen die tot de Europese Unie horen.

Citaat:
En ja, ik vind het maar normaal dat men ook een berekening zonder Duitsland geeft, omdat die 200 km die u opgeeft voor Duitsland het totaalbeeld voor Europa totaal verandert en aldus een verkeerde indruk geeft.
Gij wilt het een verkeerde indruk geven ik niet.

Maar om uw Kindergartenredenering te volgen, ik zal van Duitsland 130 maken ja
Dan is het 129,29 kmh en dan negeren we het grootste ongelimiteerde autowegennet van Europa. Lekker eerlijk.

Citaat:
En ook 130 km/u voor Nederland is niet correct, daar dit nog steeds niet in voege is. Het is slechts een punt in het beleidsplan.
Heb ik gedaan blijft bij @ Jan Kindergarten 129,29 kmh.
En aangezien ge me nu nog altijd net gelooft zoek dan alle links eens lekker zelf op, beterweter. .
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2010 om 17:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:24   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alle landen die snelwegen hebben van de huidige EU-27 landen.
En dat zijn 24 landen die tot de Europese Unie horen.
En nu eventjes een lijstje met 110, 120 en 130.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:25   #279
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.067
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En nu eventjes een lijstje met 110, 120 en 130.
Zoek het zelf.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:26   #280
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar om uw Kindergartenredenering te volgen, ik zal van Duitsland 130 maken ja
Dan is het 129,29 kmh en dan negeren we het grootste ongelimiteerde autowegennet van Europa. Lekker eerlijk.
Ja, dat is lekker eerlijk. Het is zoals u een inkomensberekening zou doen van een arbeiderswijk waar tussen al de honderden arbeidershuisjes een domein staat met daarop de woning van een multimiljonair. Het inkomen van die laatste meenemen in de berekening vervormt het resultaat. Net zo met uw snelheidsberekening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be