Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 16:53   #341
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in Marokko? geen idee, dat is daar toch die grote schotel met couscous waar elkeen met de rechterhand zijn grabbel in doet. Of dit uw elitaire klasse is weet ik niet.

Wij aten in ieder geval steeds allen hetzelfde menu. Wat het personeel beneden at weet ik niet. De restjes van de dagen voordien zeker?
Jesus, wat een barbaarse afgang, hetzelfde menu eten, net als koeien, terwijl je gewoon aan je personeel het bevel moet geven wat je zelf wil eten.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:54   #342
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit samenspel hoeft helemaal niet in de Chiro gebeuren.

Het is een vraag, los van een bepaalde situatie. Gewoon om te polsen naar de eigen mening van de forumgebruiker.

De vraag "wat is er belangrijker? Samenspelen? Of de hoofddoek?" is niet alleen een vraag voor degenen die een hoofddoek willen dragen; of een hoofddoek verplichten.
Het is evengoed een vraag voor degenen die de hoofddoek willen verbieden.

Dus; wat primeert voor jou? Dat die kinderen kunnen samenspelen? Of die hoofddoek?
Dan hebt u uw antwoord gekregen, nl. mijn vraag 2 is dezelfde als wat u hierboven schrijft, alleen zou u in de toekomst uw vraag wat duidelijker moeten stellen, we hadden het hier over de Chiro en u stelde uw vraag voortdurend alsof u ervan uitging dat het spelen binnen de Chiro gebeurde. Als u nu de moeite eens zou doen om mijn vraag 1 te beantwoorden?
Oud 1 november 2010, 16:55   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Jesus, wat een barbaarse afgang, hetzelfde menu eten, net als koeien, terwijl je gewoon aan je personeel het bevel moet geven wat je zelf wil eten.
tja, het is niet meer wat het ooit geweest was hé. Dat personeel kost me bloed zweet en tranen.
Gewoonlijk gaan we op restaurant als we iets individueels willen hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 16:57   #344
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
tja, het is niet meer wat het ooit geweest was hé. Dat personeel kost me bloed zweet en tranen.
Gewoonlijk gaan we op restaurant als we iets individueels willen hebben.
Als je niet tot het plebs behoort kost dat geen zweet, bloed en tranen, je betaalt daar gewoon personeel voor. Ik zie het probleem niet.
Oud 1 november 2010, 17:00   #345
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niet tot het plebs behoort kost dat geen zweet, bloed en tranen, je betaalt daar gewoon personeel voor. Ik zie het probleem niet.
ho maar ik bèn plebs hoor.
Niet iedereen kan zoals jij tot de Laekense bastaarden behoren nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 november 2010, 17:00   #346
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Polle Kebab heeft het precies gemaakt.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:01   #347
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wow! Mij geen woorden in de mond leggen, hé. De kinderen van filosoof zijn niet bij de vernoemde jeugdbewegingen omdat hij dat niet wil - waarschijnlijk zijn kinderen zelf ook niet. Dat heeft niets met uitsluiting van mijnentwege te maken.
Uw dochter hoeft ook niet uitgesloten te worden. Maar ik vind het wel raar dat u haar naar de Chiro stuurt terwijl u zo fel anti-katholiek bent, maar kom, 't is uw keuze.
Anderzijds vind ik dat de Chirogroep waar uw dochter deel van uitmaakt, zich bijzonder soepel opstelt. U herhaalde meermaals dat u atheïst bent, ik neem aan dat u uw kind ook op die manier opvoedt. Toch heeft de Chirogroep uw kind zonder problemen aanvaard. Uw kind krijgt zelfs vegetarisch eten. In uw plaats zou ik dat alles met dank aanvaarden en blij zijn dat die groep zo soepel is.
Stel u even voor dat u als atheïst in een omgeving woont met een meerderheid aan moslims en dat u graag uw kind wilt laten deelnemen aan de plaatselijke jeugdbeweging die echter moslim is. Zouden ze daar zo soepel zijn tegenover uw atheïstische dochter die zich bv. niet aan de ramadan wil houden?
Ik vind het allesbehalve dat u de Chiro zou bekritiseren terwijl zij zo vriendelijk zijn voor u en uw dochter.
Ik stuur haar helemaal niet naar de Chiro. Dit is niet mijn keuze. Er is immers geen keuze.

Mijn dochter wilde naar de Chiro. Want alle kinderen van de straat gaan naar de Chiro. Moet ze de zondagmiddag alleen op straat spelen? Vré plesant!

Mijn dochter heeft gevraagd om naar de Chiro te mogen gaan. Ik heb haar niet gestuurd. Ik heb het wel toegestaan.
Omdat ik samenspelen belangrijker vindt dan religie/levensovertuiging. Ik ben wel blij dat de plaatselijke afdeling gemengd is, ze geen proost hebben, en geen eucharistievieringen houden.
Maar het is mijn dochter haar keuze!
Ik bekritiseer de Chiro toch niet. Waar heb je dat gelezen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 17:03   #348
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
ho maar ik bèn plebs hoor.
Niet iedereen kan zoals jij tot de Laekense bastaarden behoren nietwaar?
Als je geen cultuur, noch opvoeding, noch geld hebt, is de kans inderdaad heel klein om zich dat te kunnen veroorloven.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 1 november 2010 om 17:03.
Oud 1 november 2010, 17:03   #349
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stuur haar helemaal niet naar de Chiro. Dit is niet mijn keuze. Er is immers geen keuze.

Mijn dochter wilde naar de Chiro. Want alle kinderen van de straat gaan naar de Chiro. Moet ze de zondagmiddag alleen op straat spelen? Vré plesant!

Mijn dochter heeft gevraagd om naar de Chiro te mogen gaan. Ik heb haar niet gestuurd. Ik heb het wel toegestaan.
Omdat ik samenspelen belangrijker vindt dan religie/levensovertuiging. Ik ben wel blij dat de plaatselijke afdeling gemengd is, ze geen proost hebben, en geen eucharistievieringen houden.
Daarom dat je 15 bladzijden de niqaab probeert op te dringen.
Je bent gewoon stapel op de religieuse eisen van haatbaarden.
Oud 1 november 2010, 17:04   #350
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je geen cultuur, noch opvoeding, noch geld hebt, is de kans inderdaad heel klein om zich dat te kunnen veroorloven.
gelijk heb je.

allez, en nu terug netjes in je negeerhoek. d�*�*g.

Oud 1 november 2010, 17:04   #351
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het bastaardschap iets dat men zich veroorlooft?
Oud 1 november 2010, 17:32   #352
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebt u uw antwoord gekregen, nl. mijn vraag 2 is dezelfde als wat u hierboven schrijft, alleen zou u in de toekomst uw vraag wat duidelijker moeten stellen, we hadden het hier over de Chiro en u stelde uw vraag voortdurend alsof u ervan uitging dat het spelen binnen de Chiro gebeurde. Als u nu de moeite eens zou doen om mijn vraag 1 te beantwoorden?
2. als kinderen buiten een zekere groep met elkaar spelen moeten ze zich dan aan bepaalde kledingsregels houden
2 nee, want er worden in zo'n groep geen regels vastgelegd.

Mag ik dit interpreteren als : "Samenspelen primeert op de hoofddoek."?

Je vraag 1. als kinderen zich aansluiten bij de Chiro moeten ze zich dan aan de regels houden om te kunnen meespelen
mijn antwoord : ja.
Oud 1 november 2010, 17:34   #353
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, "samenspelen primeert op het SS uniform" dat bedoel je toch? Of zou je willen dat kinderkes in SS uniformkes worden uitgesloten? Dat kan toch niet hé! Ook niet als mama en papa met swastika tatouagekes rondlopen. Dat is hun eigen religieuze overtuiging zeggen ze.

Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2010 om 17:35.
Oud 1 november 2010, 18:17   #354
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2. als kinderen buiten een zekere groep met elkaar spelen moeten ze zich dan aan bepaalde kledingsregels houden
2 nee, want er worden in zo'n groep geen regels vastgelegd.

Je vraag 1. als kinderen zich aansluiten bij de Chiro moeten ze zich dan aan de regels houden om te kunnen meespelen
mijn antwoord : ja.
Ik heb u een antwoord gegeven en uit bovenstaande begrijp ik dat u het zeer goed begrepen hebt. Toch blijft u hetzelfde maar herhalen. Voor mij is het duidelijk : u wilt dat ik precies uw woorden herhaal en dan kan u mij achteraf quoten en zeggen : ziedewel dakkikke gelijk èb, sè, kem toch echt altij gelijk, hé!
Wel, mevrouw, u zult nog lang mogen wachten. Ga ergens anders verder zagen.
Oud 1 november 2010, 18:18   #355
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neenee, "samenspelen primeert op het SS uniform" dat bedoel je toch? Of zou je willen dat kinderkes in SS uniformkes worden uitgesloten? Dat kan toch niet hé! Ook niet als mama en papa met swastika tatouagekes rondlopen. Dat is hun eigen religieuze overtuiging zeggen ze.
2
Oud 1 november 2010, 18:42   #356
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u een antwoord gegeven en uit bovenstaande begrijp ik dat u het zeer goed begrepen hebt. Toch blijft u hetzelfde maar herhalen. Voor mij is het duidelijk : u wilt dat ik precies uw woorden herhaal en dan kan u mij achteraf quoten en zeggen : ziedewel dakkikke gelijk èb, sè, kem toch echt altij gelijk, hé!
Wel, mevrouw, u zult nog lang mogen wachten. Ga ergens anders verder zagen.
Marie toch, ik wel enkel je mening kennen.
Ik wil zeker zijn dat ik je mening correct begrepen heb.

Daarom mijn vraag :
Oud 1 november 2010, 18:43   #357
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie toch, ik wel enkel je mening kennen.
Ik wil zeker zijn dat ik je mening correct begrepen heb.

Daarom mijn vraag :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Oud 1 november 2010, 18:47   #358
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behoort "samenspelen" tot onze waarden?
Ja, en daar dient een jeugdbeweging ook voor...om kinderen te leren samenspelen, te leren samenwerken, enz.
Maar de jeugdbeweging draait niet enkel om spel en plezier. Daar leer je ook andere waarden zoals zelstandigheid en respect. Respect voor elkaar ,maar ook voor je uniform. Want met je uniform ben je in feite een wandelend reclamebord voor jou jeugdbeweging. En dat respect voor dat uniform is niet enkel voor de scouts maar ook voor de chiro is dat zo.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:04   #359
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je gaf al te kennen dat ze meegaat op kamp.
Stel dat je dochter 15 of 16 jaar is, mag ze dan mee op dat gemengd kamp?
En geloof me vrij dat er in die leefstijdscategorie meer gebeurd dan "samenspelen" alleen ,en al helemaal als ze op kamp zijn.
Ik denk niet dat een hoofddoek dit gaat tegenhouden

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 19:08   #360
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Je gaf al te kennen dat ze meegaat op kamp.
Stel dat je dochter 15 of 16 jaar is, mag ze dan mee op dat gemengd kamp?
En geloof me vrij dat er in die leefstijdscategorie meer gebeurd dan "samenspelen" alleen ,en al helemaal als ze op kamp zijn.
Ik denk niet dat een hoofddoek dit gaat tegenhouden
Ze is 17 geworden. En ja, ze gaat mee op dat gemengd kamp.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be