![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook daar heeft de media een enkel zinnetje uit een groter geheel gehaald. In het laatste geval heeft men het zelfs nog bruiner gebakken: het gaat om een stukje uit een grotere zin. Of hoe tendentieus er soms geciteerd wordt. Doelbewust?
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Banneling
|
Eigenlijk zei hij dat wel. Wat hij schermde met het begrip 'menselijk'. Of als u wilt 'onmenselijk'. En hij vroeg dus mededogen voor deze oude priesters. In feite zegt hij: laat die toch met rust, ze zijn te oud.
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:15. |
|
|
|
|
|
#543 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben voor de afschaffing van de verjaringstermijn, zoals ik op (ik gok even) pagina 3 van deze discussie al heb meegedeeld. Als je met me wil discussiëren, dan zou het wel zo handig zijn dat je de hele discussie eerst even leest. Dan moet ik mezelf niet de hele tijd herhalen.
|
|
|
|
|
|
#544 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#545 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#546 |
|
|
Ik vind eigenlijk dat je je aartsbisschop schromelijk onderschat. Alsof die kerel niet weet dat de media elk woord van hem in de gaten houdt.
|
|
|
|
|
|
#547 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als dat geen "rekening houden met de slachtoffers is", dan zijn we onredelijk bezig vrees ik. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#548 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om even uit de biecht te klappen: ik ken mgr. Léonard al vele jaren (meermaals ontmoet in Maleisen bij pastoor Herroelen). Hij neemt inderdaad geen blad voor de mond, maar hij nuanceert zich altijd. Als de media dus maar een enkel zinnetje citeert, goed wetend dat er na dat ene stukje nog een hele toelichting komt, dan is de media niet ernstig bezig. Zo eenvoudig is dat.
|
|
|
|
|
|
#549 |
|
Banneling
|
Heeft hij de vraag opgeworpen en/of de suggestie, zich te bezinnen of het eigenlijk niet wat onmenselijk is die oude priesters nu nog lastig te vallen met die feiten of niet?
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:20. |
|
|
|
|
|
#550 |
|
|
Zou ik inderdaad verduidelijken, schriftelijk en aan de hand van voorbeelden. Akkoord. Het gaat hier om een zeer delicaat onderwerp en om een ernstig misdrijf.
|
|
|
|
|
|
#551 |
|
Minister-President
|
Nog zoiets dat hij maar durft te zeggen dat hij denkt dat de meerderheid van de slachtoffers dat ook wenst; nogmaals voor zo'n krapuul bestaan er geen menselijke oplossingen.
|
|
|
#552 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#553 |
|
|
Dat laatste zinnetje maakt u er zelf van en ook de pers trouwens. Daarom pleit ik ervoor dat de aartsbisschop zijn standpunt zou verder verduidelijken. Maar geef die mens ook de kans op een faire recht van antwoord.
|
|
|
|
|
|
#554 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit de bevindingen van de Commissie-Adriaenssens blijkt inderdaad dat de meerderheid van de slachtoffers die daar klacht hebben neergelegd, niet wensen dat er openbaarheid, laat staan gerechterlijke stappen, komt.
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
To the point is het uw recht om tegen de verjaring van de feiten te zijn. Maar het feit dat de verjaring voor dergelijke feiten nog steeds bestaat, kun je Leonard niet gaan verwijten. Ook hij pleit voor verdere uitbreiding van vervolgingsmogelijkheid. Hij zou de beslissing bij de slachtoffers laten. Je moet eiegenlijk boos zijn op de wetgever ipv op Leonard. Mogen we nu weten waarom je dit zo schandalig vindt? (derde keer al) Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#556 |
|
Minister-President
|
Maar er staat niet in dat ze menswaardig moeten behandeld worden, in dat rapport. Das nog iets totaal anders toch.
|
|
|
#557 |
|
Minister-President
|
Over die verjaring gesproken, het parlement moet zich daar toch dringend eens mee bezighouden om de wetgeving daaromtrend aan te passen; nu dat is voer voor een andere disscusie.
|
|
|
#558 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|