Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 november 2010, 21:47   #301
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Daar kan jij als geniqaabte geconditionneerde natuurlijk niet over oordelen. Ge spreekt voor uw kerk, enfin moskee.
Geniqaabte?
Oud 1 november 2010, 21:48   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Look who's talking. Madame de atheist zit 20 bladzijden vol te lullen om toch maar de kopvod binnen te loodsen bij de scouts. Plots is haar respect voor de kledijregels van die scoutsverenigingen weg en moet het plaats maken voor respect voor allah's hoofddoekregels. Haar prioriteitenzijn duidelijk : Allah uber alles.
Ik stelde dat "samenspelen" primeert op "de hoofddoek".
Jij vond dat "de hoofddoek" belangrijker is dan "samenspelen".
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 21:48   #303
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ben jij een moslimfundamentalist? dat je de teksten letterlijk neemt.
Voor een goede moslim is de koran het letterlijke woord van 'allah'.

Nu lees dit vers uit de koran dan eens niet letterlijk ... wat staat daar dan volgens u geschreven ?

Koran 65:4. En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die God vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Oud 1 november 2010, 21:50   #304
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stelde dat "samenspelen" primeert op "de hoofddoek".
Jij vond dat "de hoofddoek" belangrijker is dan "samenspelen".
Ben je weer aan het liegen. Het houdt niet op.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 21:50   #305
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar islamofiele pleidooien zeggen wat anders.
Jij wil er wat anders in lezen.
filosoof is offline  
Oud 1 november 2010, 21:50   #306
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Look who's talking. Madame de atheist zit 20 bladzijden vol te lullen om toch maar de kopvod binnen te loodsen bij de scouts. Plots is haar respect voor de kledijregels van die scoutsverenigingen weg en moet het plaats maken voor respect voor allah's hoofddoekregels. Haar prioriteitenzijn duidelijk : Allah uber alles.

Als je van mening bent, dat een godsdienst niet bevordelijk is, dan is dat je goed recht, ik deel die ook . Net zoals een godsdienstige persoon zijn mening mag hebben over zijn manier van leven. Maar in het westen is het hot om de Islam aan te vallen en te bekritiseren vanuit de westerse arrogante bril, zonder recht te doen aan de mensen die godsdienstig zijn.Ieder actie van kritiek is een bevestiging van het gelijk van de godsdiensten . Wil men met godsdienstigen in discussie, dan is de voorwaarde dat men hen ook respecteert en accepteert. Hun religie is henzelf , het is iets dat ingebakken zit en er niet uitkomt door haat te zaaien.
Wisord is offline  
Oud 1 november 2010, 21:51   #307
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Oei, nog ene voor wie enkel de moslimfundamentalisten/extremisten moslims zijn.

De 99% andere moslims zullen dit niet leuk vinden hoor.
Zijn die anderen dan atheïsten volgens jou?
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 21:51   #308
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu lees dit vers uit de koran dan eens niet letterlijk ... wat staat daar dan volgens u geschreven ?

Koran 65:4. En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die God vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
Inderdaad, het letterlijke woord van God waarbij bepaalde zaken op een verschillende manier kunnen geïnterpreteerd worden.

Weet jij eigenlijk wel waarover dat vers gaat? Of kom je weer interessant doen?
Oud 1 november 2010, 21:52   #309
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij wil er wat anders in lezen.
Ik kan voor mezelf denken Filosoof. Dat zou jij en Artisjok ook eens moeten proberen.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 21:54   #310
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat staat daar dan volgens u geschreven vroeg ik. Die volgens jou niet letterlijke interpretatie. De hypocriete politiek correcte 'interpretatie'. m a w de ontkenning van iets wat klaar en duidelijk geschreven staat maar wat voor sommigen moeilijk te slikken valt. Gewoonweg niet willen lezen wat er staat.

Laatst gewijzigd door smiley : 1 november 2010 om 21:55.
smiley is offline  
Oud 1 november 2010, 21:54   #311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je weer aan het liegen. Het houdt niet op.
Ik zal dat citaat met link terug opzoeken.
Zoek jij onderwijl de citaten met link voor de zever die je net over mij vertelde.
En vergeet niet om de criteria te geven waaraan iemand moet voldoen om atheïst te zijn.
artisjok is offline  
Oud 1 november 2010, 21:54   #312
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Zou aangenaam zijn moest meneer Smiley het woord 'letterlijk' definiëren. Ik vermoed immers dat zelfs letterlijke interpretaties erg context- en taalgebonden zijn.
Oud 1 november 2010, 21:54   #313
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zit er niet in?

Dit schreef je
Ik haat elke vorm van religie . Sterker nog, ik kots er op.
Dus ja ik kots op het christelijk geloof, op het katholiek geloof, het joodse geloof, de islam, enz...
Dus neen, ik heb er geen respect voor. Ik kan geen respect of begrip opbrengen voor dingen die niet bestaan.
Je haat religie, je kotst er op. Je hebt er geen respect voor.
Je kan er geen respect voor opbrengen want het bestaat niet, maar je kan het wel haten, er op kotsen.

Leg dan uit wat je bedoeld.

Oke , ik zal het in plat vlaams uitleggen misschien snap je het dan:
de bijbel/koran kan nuttig zijn als wc papier als ge het vliegend schijt hebt of zonder maandverband zit.
Ik ben atheiste en heb geen respect voor kruisbeelden, hoofddoeken, keppeltjes, en dergelijke rommel.
Ik zal het met een voorbeledje uitleggen. Mijn collega Naghmeh is een Iraanse, een alleenstaande mama.Zij is naar eigen zeggen moslima. Maar zij draagt geen hoofddoek en haar garderobe is om jaloers op te zijn. Op de jaarlijkse BBQ eet zij net als iedereen spare-ribs en een glas wijn of frisse pint slaat ze niet af. Ze heeft een losvaste relatie met een knappe vent, zij noemt hem een fuckbuddy. Haar Nederlands is soms hilarisch, maar ze doet op z'n minst een poging.
Zij bid en heeft zo haar rituelen, ze doet ook mee met de rammadan, maar niemand die deze zaken echt opmerkt, ze valt er niemand mee lastig.

Wel, voor haar heb ik een immens respect en bewondering. Dat noem ik nu eens echt integreren.

Artisjok, ik hoop dat je nu snapt met wat ik bedoel als ik zeg dat ik kost op religie. Ik kots niet op de mensen die in het fabeltje willen geloven, wel op het fabeltje op zich, omdat het zoveel leed en misverstanden teweegbrengt.
Ik leg het je nu uit op het niveau voor een 7 jarige, ik hoop dat je hersencel(len) het aankunnen en dat je niet zoals in dat andere topic tot in den treure toe je vraag zal blijven herhalen zoals een grijsgedraaid plaatje van Elvis.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 1 november 2010, 21:55   #314
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal dat citaat met link terug opzoeken.
Zoek jij onderwijl de citaten met link voor de zever die je net over mij vertelde.
En vergeet niet om de criteria te geven waaraan iemand moet voldoen om atheïst te zijn.
Ophouden met 20 bladzijden pro-niqaab vol te lullen bij voorbeeld.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 21:56   #315
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moslimbashers houden van moslimfundamentalisten/extremisten. D�*�*r herkennen ze zich het beste in en dat zijn hun beste bondgenoten.

Een achterlijke paus is toch ook de beste bondgenoot van anticlericalen.
filosoof is offline  
Oud 1 november 2010, 21:57   #316
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Oké, u mag zich bemoeien op voorwaarde dat u geen leugens over anderen verzint.

Als Artisjok beweert dat ze een atheïste is, wie ben jij dan om haar tegen te spreken?
Een atheïste die haar dochter vrijzinnig opvoedt maar haar dochter draagt een hoofddoek .... ik kan dus echt niet meer volgen hé.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 1 november 2010, 21:58   #317
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
't Zou aangenaam zijn moest meneer Smiley het woord 'letterlijk' definiëren. Ik vermoed immers dat zelfs letterlijke interpretaties erg context- en taalgebonden zijn.
Citaat:
hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad
Natuurlijk, voor oude islamitische bokken zal dat betekenen 'ik penetreer ze niet tot ze de leeftijd hebben van Aisha, het kindsbruidje van de profeet.
Dus als ze 7 jaar zijn, wacht ik tot ze negen zijn, of er nu gemenstrueerd hebben of niet.
Sunny is offline  
Oud 1 november 2010, 21:58   #318
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

En niet alleen de koran ook de bijbel .....
Citaat:
(Genesis 3:16) Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Citaat:
(Exodus 20:17) Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
Citaat:
Als er zich een mooie vrouw onder de krijgsgevangenen bevindt mag men deze mee naar huis nemen haar om uit te proberen. Mocht ze niet bevallen dan moet men haar de vrijheid teruggeven.
Citaat:
(Deuteronomium 21:11-14) En gij onder de gevangenen zult zien een vrouw, schoon van gedaante, en gij lust tot haar gekregen zult hebben, dat gij ze u ter vrouwe neemt; Zo zult gij haar binnen in uw huis brengen; en zij zal haar hoofd scheren, en haar nagelen besnijden. En zij zal het kleed harer gevangenis van zich afleggen, en in uw huis zitten, en haar vader en haar moeder een maand lang bewenen; en daarna zult gij tot haar ingaan, en haar man zijn, en zij zal u ter vrouwe zijn. En het zal geschieden, indien gij geen behagen in haar hebt, dat gij haar zult laten gaan naar haar begeerte;
Wisord is offline  
Oud 1 november 2010, 21:58   #319
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat staat daar dan volgens u geschreven vroeg ik. Die niet letterlijke interpretatie. De hypocriete plolitiek correcte interpretatie. m a w de ontkenning van iets wat klaar en duidelijk geschreven staat maar wat voor sommigen moeilijk te slikken valt.

Voor iemand die staat te zwaaien met letterlijke interpretaties springt ge toch nogal slordig om met je argumentatie. Ik lees immers geen woord Arabisch in die teksten, terwijl de oorspronkelijke teksten wellicht geheel in het Arabisch geschreven werden. Het zou van belezenheid getuigen moest je bvb de woordkeuze in die teksten kunnen gebruiken om de context te reconstrueren. Kijk bvb waar die specifieke termen nog gebruikt worden. Platte vertalingen kan iedereen opstellen. Die platte vertalingen zonder zelfs nog maar de oorspronkelijke teksten te raadplegen verspreiden is zelfs nog zwakker.

Misschien moet je eerst woordkeuzes en woordgebruik bekijken. Dan zal je wellicht beseffen dat de 'letterlijke interpretatie' nogal veelzijdig kan zijn en/of niet bestaat.

Laatst gewijzigd door Andy : 1 november 2010 om 22:00.
Andy is offline  
Oud 1 november 2010, 21:59   #320
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moslimbashers houden van moslimfundamentalisten/extremisten. D�*�*r herkennen ze zich het beste in en dat zijn hun beste bondgenoten.

Een achterlijke paus is toch ook de beste bondgenoot van anticlericalen.
Je bent dus een fan van de paus?
Sunny is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be