![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2721 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jullie smijten enkel met modder naar iedereen behalve Els Clottemans, komen met al lang ontkrachte zaken af en noemen dit "denkpistes". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zekerheid heb je helemaal niet na een bekentenis en ondanks dat het geldt als een vorm van juridisch bewijslast wordt het nooit aanzien als dé bewijslast de maakt dat je dan schuldig zou worden bevonden.... en maar een geluk ook gezien de vele gedocumenteerde gerechtelijke dwalingen en het gevaar dat een verhoor zich daarop zou spitsen. Dat is een verschil met het Angelsaksisch systeem waar dat wel het geval is. Laatst gewijzigd door praha : 2 november 2010 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij komt te stellen is dat er bij gebrek aan ander ( zelfs meer ) plausibel verhaal ( met uiteraard een andere geviseerde ) men maar moet grijpen naar EC als het meest plausibel kennende en voor te stellen scenario. ( Ik vraag me dus ook ergens af wie men bij het ontbreken van zo'n figuur als EC had naar voren geschoven ) Op die manier is een moordonderzoek ( of beter onderzoek ) dus niet geïnteresseerd in de waarheid maar gewoon in iemand die men als dader kan laten doorgaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst geven ze EC , mede omdat ze haar op zovele leugens betrappen, de stempel van pathetische leugenaar. Vervolgens stel je de vraag of ze het gedaan heeft waar ze uiteraard vanuit dat dogma en het geloof dat ze schuldig is wel moet op antwoorden dat ze onschuldig is ? En klaar is kees ? En dan nog schermen met het weigeren om een leugendetectortest te doorstaan ? Er zijn er zovelen die dat niet willen , net omwille dat zulke uitdraai zo goed als onbetrouwbaar is... Bovendien waarom zou ze ? .... Haar profiel was reeds glashelder : pathetische leugenaar Moest die test net anders uitwijzen dan had men die wel onbetrouwbaar geacht Laatst gewijzigd door praha : 2 november 2010 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2726 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2727 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS. Het weigeren van een polygraftest is een recht.
Als men dit uitoefent en dat dan vervolgens weer gaat aanwenden als een indicatie van schuld dan zijn dan is het recht niet meer van praktische aard en slechts een dode letter wettekst op papier. Er zijn er nog zulke ( recht om te zwijgen, recht op een advocaat, recht om wat in de notulen te mogen laten opnemen, etc ) die als je ze wilt uitoefenen je vaker nog verdachter opstellen en al even vaak gewoon geweigerd of genegeerd worden. Het ironische van heel de zaak is dan nog dat onschuldigen er helemaal niet verstandig aan doen zich voor een polygraaftest aan te melden. De kans dat zij hun 'onschuld' niet kunnen 'aantonen' is zeer groot. Daarnaast is het hele zaakje onbetrouwbaar te noemen vanwege het feit dat je het resultaat kan beïnvloeden en dat de zogenaamde controlevragen te wensen overlaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat de pijlen dan wel op iemand anders zouden gericht zijn met het 'gelukkige' gevolg dat men voldoende aanwijzingen zou gevonden hebben om die persoon voor de rechter te slepen. Of die persoon dan ook veroordeeld zou zijn geweest.... geen idee Laatst gewijzigd door praha : 2 november 2010 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2729 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2730 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke link wil je? Die naar "denkpistes" of die naar "sarcasme"?
![]() |
#2731 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nogmaals, jij speculeert. Dacht dat je daar tegen was.
![]() |
![]() |
#2732 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook dat is speculatie.
![]() |
#2733 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jullie kunnen gewoon geen kant op, als ooit komt vast te staan dat EC de dader is, bewijst dat gewoon dat de "speculatie" waarop ze veroordeeld werd, puur geluk was. Als ooit komt vast te staan dat EC NIET de dader is, dan wil ik de bochten eens zien, die al die zelfverklaarde "rechtvaardige rechters" hier gaan nemen om zich daar uit te lullen.
Intussen zit er "iemand" in de cel, goed voor het imago van de onderzoeksrechter en zijn "Van Zwam's", goed voor de gemoedsrust van de maatschappij en goed voor de schadevergoeding van Jantje "ik wist van niks" De Wilde. Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
![]() |
![]() |
![]() |
#2734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het steeds maar ontkennen van de beschuldiging dat zij dit in haar bezit zou hebben bestempelde haar volgens meester jef tot pathologische leugenares.... Sterker nog,Vermassen hing zijn héle pleidooi zowat aan dat verdwenen make up tasje.... De trofee van de moordenares.... Juist ja.... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leugens ( net als een bekentenis ) kunnen enkel een extra aanwijzing opleveren en kunnen nooit weerhouden worden als een soort bewijslast an sich. Leugens kunnen wel op zich strafrechtelijk vervolgd worden als het gaat om smaad, laster ed en/of ze onder eed plaatsvonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe je het draait of keer , schuldig of niet, ik denk niet dat het te ontkennen valt dat vanuit een dogmatische redenering ( allerlei aanwijzingen ) dat ze dader moest zijn en maar bleef volhouden dat ze het niet was met bovenop een gedrag dat niet werd gepikt het plaatje werd versterkt. Als hier al wordt gesteld dat het weigeren van een polygraaftest ( in tegenstelling tot de andere twee ) dat bevestigt dan zegt dat toch iets. Tot 40% kans dat het ding ernaast zit met een zo goed als zekerheid op een Othello's fout...vraag ik me af wat ze had moeten doen... dan sta je in feite met je rug tegen de muur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2737 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2738 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2739 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Awel, dan zul je mij alvast niet horen klagen en zagen zoals jij/jullie nu. Ik ben alvast niet rotsvast overtuigd van haar schuld of onschuld. Ik erken echter wel dat, gegeven alles wat bekend is, EC de meest logische schuldige is en er, alles wel beschouwd, weinig redelijke twijfel overbleef om haar onschuldig te verklaren. Recht is geschied en zal geschieden, meer moet dat niet zijn.
![]() |
#2740 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |