![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1661 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...
een bijna-dood ervaring |
![]() |
![]() |
![]() |
#1662 |
Banneling
|
![]() echt arm zijn is...
verplicht zijn om gebruik te moeten maken van alle mogelijke soorten gratis |
![]() |
![]() |
![]() |
#1663 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De nieuwste consoles, grote plasma TV dat binnenkort vervangen zal worden met een LED 3D tv. Torenhoog gestapelde games, cd's, dvd's, ... Internet, eten in overvloed, .... Echt arm zijn bestaat niet in België.
![]() |
![]() |
#1664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 november 2010 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1666 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toet toet... niet voor de doorsnee mens. De mensen dat hier in een asiel zitten is iets anders.
Maar de Belgische burgers moeten maar eens naar enkele streken in Afrika gaan. Daar kom je zelfs niet aan eten met geld in je zakken, daar is gewoonweg geen eten. En het enige drinken dat je ter beschikking hebt, maakt je doodziek. Dat is arm zijn Eno... Echt arm zijn is, de laagste klasse van een ander land aanzien als een luxe.
![]() |
#1667 |
Banneling
|
![]() Je moet je natuurlijk niet blindstaren op de groep van 15% Belgen die gewoon maar onder de (vrij arbitrair bepaalde ) armoedegrens zitten van 875€.
Er zijn wel een degelijk een aantal dat door de mazen van de hangmat valt af helemaal geen hangmat heeft. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 november 2010 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1668 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ene al erger dan de andere. Deze discussie is niet nieuw hier. Ik ga mijn definitie van echt arm zijn eens terug oprakelen. Afrika heeft zo zijn eigen onderlinge steunstructuren die hier ontbreken. Daar kan je inderdaad overleven op een paar dollar per dag. Hier niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 november 2010 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1669 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik en mijn vriendin hebben een hele zware offerte ontvangen. Als wij daarvoor gaan lenen, hangen we ook een geruime tijd vast aan een tamelijk zwaar bedrag. Ik heb dit goed in het achterhoofd en ga dan ook niet alles wat op die offerte staat laten uitvoeren. Gewoonweg omdat ik niet kan zien of wij later nog evenveel verdienen dan nu. Ik hoop meer, maar je weet nooit wat er kan gebeuren. We willen ook een wagen op afbetaling aanschaffen, dus dat zijn allemaal leningen. Het is jammer, maar het is zo dat veelal armoede in België zelf gecreëerd wordt. En dat is jammer voor sommige mannen/vrouwen wiens partner de schulden aanging en er mee voor kan opdraaien.
![]() |
![]() |
#1670 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind armoede een heel jammer feit, echt enorm.... Maar Jezus zei ons al dat armoede er altijd zal zijn. We moeten de rijkdom in het goede vinden Eno. Als mijn dochter mij wakker maakt en ze pakt me eens lief vast, dan besef ik, ik heb de rijkdom gevonden. En ge moet mijn woonst eens zien, hier is nog jaren werk aan ! Ik ben bijlange geen middenstander, toch waan ik mij één van de meest gelukkigste rijkste mensen dat er is, als ik in de ogen van een medemens kijk dat me heel nauw aan het hart ligt. Ik klaag zoveel op ons systeem, ik klaag zoveel op geld, ... en als ik dat doe, zijn dat net de momenten dat ik eigenlijk vergeet wat ik heb.
![]() |
![]() |
#1671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gebruik mogen maken van alle mogelijke gratis maar er wel moeten aan meebetalen.
![]() |
![]() |
#1672 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dom kan een mens zijn? Sorry, ik trek mijn woorden terug nadat ik je verdere bijdrages gelezen heb.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 3 november 2010 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1673 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, loop maar eens mee in een OCMW van een gemeente.
![]() |
#1674 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1675 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De 3D films vind ik ook al prachtig, terwijl ze nog niet lang op hun toppunt zitten. Ik ben een materialist op veelal zaken, geef dat ook toe. Maar ik zou me zeker niet in schulden zetten dat te kopen. Ik heb niets op afbetaling behalve mijn huis. En net daarom voel ik me niet arm. Ik voel wel aan dat ik "niet genoeg" heb om alle verlangens te vervullen. De weelde vertegenwoordigt lang niet rijkdom, maar zonder middelen hebt ge niets he. Ge kunt bijvoorbeeld genen auto op afbetaling kopen als ge geen inkomen hebt dat het aankan he.
![]() |
![]() |
#1676 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Overbodigheden en slechte kwaliteitsproducten. 2. De subtiele dwang tot werken, meer verdienen, bij-jobs, dit voor het kopen van snel vergankelijke onbenulligheden, modegrillen en materialisme in zijn geheel. Waar is het begin en waar is het einde? · 50 verschillende soorten shampoo in de kast, is dat een betere levensstandaard? · 100 paar schoenen in de kast, is dat is dat een betere levensstandaard? · 50 jassen in de kast, is dat is dat een betere levensstandaard? · Een keuken van 50.000 Euro in hardhout, is dat een betere levensstandaard? · 5 wagens voor de deur, is dat een betere levensstandaard? · 30 kamers in een woning, is dat een betere levensstandaard? · 3.000 m² gazon voor de deur, is dat een betere levensstandaard? · 3.000 flessen merkwijn in de kelder, is dat een betere levensstandaard? · In elke kamer een flatscreen van 1,40m 3d, is dat een betere levensstandaard? · Een olympisch zwembad in de tuin en geen tijd om te zwemmen? Is dat……. · 1 miljoen Euro op de rekening en niet kunnen leven? is dat een betere levensstandaard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1677 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is geen misleidende reclame.
Ik ben al vanaf ik me kan herinneren verwant gamer en volg die evolutie daarin. Iemand dat voor zijn hobby aquaria houdt, wil toch ook het juiste materiaal?
![]() |
#1678 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen ..... Iets doen als hobby, bv - iemand die oldtimers opmaakt, kan perfect een vijftal wagens hebben, al dan niet voor de deur. - iemand die een frevent zwemmer is, mag van mij, indien hij de plaats de goedkeuring en ... heeft zelf een zwembad aanleggen. - Iemand die schoenefreek is mag van mij 50 tot 100 paar schoenen hebben - Iemand die .... Maar iemand die zoveel geld heeft dat hij dat allemaal kan kopen maar geen tijd heeft om er gebruik van te maken, dat is pas een arme sukkelaar. Die zou zich beter tijd kopen om met minder materiele zaken een gelukkiger leven te leiden.
![]() |
![]() |
#1679 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
touché !
![]() |
![]() |
#1680 |
Burger
|
![]() Hetgeen voor mij het toppunt is/was van armoede...mijn stervende moeder die op palliatieve lag niet meer kunnen gaan bezoeken wegens geen geld meer voor benzine/ de bus. Zelf meegemaakt. Kom dus aub niet zeggen dat armoede niet bestaat hier in ons landje. Schrijnend, heel schrijnend...
|
![]() |
![]() |