![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2741 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat Vermassen ze allemaal gehypnotiseerd heeft.
![]() |
#2742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar voor wat hoort wat hé Is er enig bewijs dat Clottemans loog over het handtasje, of ze wist wat de plaats van die reserve-chute was, etc... toch wel ernstige leugens ( rechtstreeks in verband met de zaak ) die het plaatje pathologische leugenaar moeten bevestigen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2744 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2745 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wou enkel maar duidelijk maken dat iedereen hier hamert op het feit dat je niet 100 procent zeker kan zijn dat EC schuldig is omdat er geen concrete materiële bewijzen zijn. Zeker mensen als Noorman eisen een vrijspraak omdat ze vinden dat het niet genoeg is om de 'meest waarschijnlijke persoon' te zijn. Langs de andere kant hebben jullie er allemaal geen probleem mee om zonder bewijzen aan te nemen dat JDW wist van zijn vrouw's buitenechtelijke relatie... Noorman noemde hem Jantje "ik wist van niks" De Wilde. Ik vind het dus nogal achterbaks om langs de éne kant te schreeuwen "je hebt geen concreet bewijs!', maar dan langs de andere kant zonder bewijs beschuldigingen aan het adres van Jan De Wilde maken. Dat gaat toch tegen je eigen principes in of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2746 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2747 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie ook niet goed in hoe je dat zou moeten veranderen? Iedereen in eerste instantie in verdenking stellen, zonder dat men mag terugvallen op enkele algemene regels (zoals: meestal is het een bekende die de moord pleegt)? Aan alle 11 mio Belgen een alibi vragen? Citaat:
![]() |
![]() |
#2748 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in feite wel ja. ik zie totaal geen enkele reden om aan te nemen dat die bepaalde overvallers (die het dan zouden gedaan hebben) hem zelf dus gewoon ongedeerd zouden overgelaten hebben... waarom geeft hij geen gedetailleerde beschrijving?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2749 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2750 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn beide processen net voorbeelden waar je nooit 100% zekerheid kunt hebben. OK, bij Storme was er meer waarschijnlijkheid voorhanden dat hij het gedaan heeft, maar 100% zekerheid? Neen, dat niet. Toch moet je tot een verdict komen. Het is aan de jury om voor en tegen af te wegen, maar een zwart-wit verhaal wordt zoiets nooit. Ook niet als professionele rechters dat oordeel zouden moeten vellen. Ik stoor me dan ook voornamelijk aan de "stelligheid" waarmee bepaalde mensen hier stellingen neerpoten, die ze van geen kanten kunnen hard maken. Iets meer deemoedigheid zou soms wel op zijn plaats zijn.
![]() |
![]() |
#2751 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
ps. en toch ook weer niet Het woord van de speurders/politie staat niet op gelijke hoogte tov het woord van de beschuldigde/verdachte... ook dat is weer een misvatting met het Anglo-Amerikaans systeem. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar zijn er drie zwaar verdachten, er zijn voor alle drie de verdachten bezwarende aanwijzingen. Ik vind dat de twee anderen evenveel het "daderprofiel" hebben dan EC. Dus ik vind dat daar vrijspraak had moeten volgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2753 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die brief verwees immers helemaal niet expliciet naar een buitenechtelijke relatie.
![]() |
![]() |
#2754 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet U waarom ze de halve familie van het slachtoffer moeten laten opdraven om de "schuldige" aan te wijzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2757 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met zulke redenering zoekt men niet naar de waarheid maar gewoonweg naar een dader. Zelfs de zekerheid dat het om moord ( 'k kan me vergissen hoor... maar ik heb ze niet ) ging is nooit geleverd doch bestaat enkel in het geopperd scenario dat men rond EC opbouwde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2759 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar u sluit het niet uit, en dat is goed.
Citaat:
![]() |
![]() |
#2760 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie me ook niet als pro of contra noch de anderen ( op wat uitzonderingen na misschien ) maar enkel als iemand die twijfels heeft, deze uit samen met een zekere bezorgdheid omtrent de gang van zaken ( zover ik die ken, uiteraard ) in dit proces en het naar, mijn inziens, al meer verglijden van het hele juridische systeem. En zijdelings als ik inderdaad wat lees, wat niet juist is of een verkeerd beeld opwerpt, dan zeg ik dat gewoon Citaat:
Daarom net dat er een belangrijk verschil tussen beide is : een materieel iets is wat je in handen hebt whatever de betekenis ervan.... van een bekentenis ( ook een getuigenis ) heb je enkel het feit dat er eentje is neergelegd, de info of waarheidsgetrouwheid ervan heb je in feite niet in handen. |
||
![]() |
![]() |