Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2010, 14:00   #661
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Shocking is niet de juiste term, ik noem het achterlijk.
Als je niet wil weten wat precies leonard gezegd en gedaan heeft, dan is er geen praten aan met jou.

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:03   #662
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [COLOR="Red"
Hot[/color] Marijke;5070497]Haha, goed idee. Ik vrees echter dat de tegenstelling tussen Léonard en mijzelf nog groter is dan deze tussen Di Rupo en De Wever.

Léonard staat voor alles wat ik haat: onvoorstelbare arrogantie, een totaal gebrek aan empathie, godsdienstwaanzin, grootheidswaanzin, enfin, waanzin tout court. Hij is een wrede middeleeuwse dictator, overtuigd van zijn eigen grote gelijk, ten koste van alles en iedereen. Zijn Kerkfabriek is een Godslastering op zich, het tegenovergestelde van de Echte Liefde die Jezus preekte: "Bemin uw naaste als uzelf." Hoe kunnen kerkperverten een eucharistieviering leiden, een gelovige de absolutie geven en over Liefde lullen terwijl ze kindjes tot orale en anale sex dwingen? En dat soort afval moet niet gestraft worden? ZUM KOTSEN.

Léonard is een klootzak in het kwadraat die levenslang in de bak thuishoort. Hij is even schuldig als degenen die hij verdedigt. Maar ja, in het slechtste geval kan zo'n uitschot gaan bezinnen "in het verborgene". Terwijl hun slachtoffers sedert hun prille jeugd gruwelijk getraumatiseerd zijn, elke dag terug kreperen en er sommigen zelfmoord plegen, zuipen deze kinderverkrachters glimlachend een triple in een klooster! Zonder enige spoor van berouw, ze hebben enkel spijt dat hun misdaden uitgekomen zijn.

Dat er hier achterlijken zijn die dat krapuul verdedigen, tot daar aan toe, op ieder forum zitten idioten. So be it. Maar laat ons terugkomen op de feiten die de aanleiding waren van mijn topic: hoe is het in Godsnaam (héél toepasselijk) mogelijk dat het Vlaams Belang bij monde van Alexandra Colen en Philippe Vander Sande deze aartsbisschop verdedigen, zelfs bewonderen? Filip Dewinter had van deze partijgenoten afstand moeten nemen en ze buitensmijten, hij heeft ze zelfs niet terecht gewezen.

Wie stemt nu nog voor het Vlaams Belang, een partij die dus vindt dat homo's ziek zijn, dat AIDS een immanente rechtvaardigheid is en dat bejaarde kinderverkrachters vrijuit moeten gaan? Want daar staat deze partij voor als ze Alexandra en Philippe niet schorsen, zo simpel is dat. Een stem voor het VB is stem voor Léonard.
Iets té hot, als U het mij vraagt.

Voor Léonard dient niet gestemd: die man heeft door de jaren heen zijn geestelijke waarde en zijn bezorgdheid voor de mensen al lang bewezen. Daardoor is hij zijn aanstelling als Aartsbisschop meer dan waardig.

Beoordeel hem niet al te vlug, zonder U de moeite te getroosten hem te leren kennen.

Remember Lukas 23:34 'Vader', vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen’!!!

In plaats van hem te belazeren, heeft men er alle belang bij hem te begrijpen, te steunen en vooral lessen te trekken uit de fouten van het verleden.

Hebzucht, egocentrisme en jaloersheid beheren onze wereld. Dit zou moeten veranderen; laat ons daar nuttig werk van maken!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:42   #663
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Hebzucht, egocentrisme en jaloersheid beheren onze wereld. Dit zou moeten veranderen; laat ons daar nuttig werk van maken!
100 % mee akkoord! Een goed begin zou zijn om die totaal overbodige hypocriete maffia-kerkfabriek af te schaffen.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 14:51   #664
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Iets té hot, als U het mij vraagt.

Voor Léonard dient niet gestemd: die man heeft door de jaren heen zijn geestelijke waarde en zijn bezorgdheid voor de mensen al lang bewezen. Daardoor is hij zijn aanstelling als Aartsbisschop meer dan waardig.

Beoordeel hem niet al te vlug, zonder U de moeite te getroosten hem te leren kennen.

Remember Lukas 23:34 'Vader', vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen’!!!

In plaats van hem te belazeren, heeft men er alle belang bij hem te begrijpen, te steunen en vooral lessen te trekken uit de fouten van het verleden.

Laat Uzelf géén Vader noemen. Er is slechts één Vader: die in de Hemel.

En wat doet de paus... en wat betekent "pater"?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:11   #665
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Ik laat jullie even meegenieten van de poll over Leonard op mijn site. Dit is de actuele stand en hij loopt nog steeds, stem lekker mee!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Hot Marijke

Oud 3 november 2010, 15:13   #666
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: een deel van de naamkatholieken keert zich tegen mgr. Léonard met daarnaast enkele grote trommelaars die in hun hoogmoed menen dat ze namens "de" katholieken spreken.
Er zijn ook godsdienst extremisten ( zoals gij ) die in hun hoogmoed menen dat ze namens god spreken.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:14   #667
Albrecht
Banneling

Standaard

Jouw site. Waar voor waarde heeft de opinie van een hoop geile mensen op de site van een hoertje?

Overigens is het een heel kinderachtige opiniepeiling. Gefrustreerd om de Kerk niet positief staat tegenover je "beroep"?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:19   #668
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jouw site. Waar voor waarde heeft de opinie van een hoop geile mensen op de site van een hoertje?

Overigens is het een heel kinderachtige opiniepeiling. Gefrustreerd om de Kerk niet positief staat tegenover je "beroep"?
Terwijl de overspelige vrouw juist in bescherming genomen werd door Jezus.
Oud 3 november 2010, 15:22   #669
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

De opinie van geile mensen is véél interessanter dan die van geobsedeerde godsdienstwaanzinnigen zoals jullie. Hoe de kerk staat tegenover mijn beroep laat me ijskoud. Trouwens, Jezus Himself nam het op voor hoeren, lees het NT nog eens. Noteer ook dat ik verschillende toffe geestelijken als klant heb en die KOTSEN allemaal op jullie Führer Léonard.

Hot Marijke

Oud 3 november 2010, 15:27   #670
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De opinie van geile mensen is véél interessanter dan die van geobsedeerde godsdienstwaanzinnigen zoals jullie. Hoe de kerk staat tegenover mijn beroep laat me ijskoud. Trouwens, Jezus Himself nam het op voor hoeren, lees het NT nog eens. Noteer ook dat ik verschillende toffe geestelijken als klant heb en die KOTSEN allemaal op jullie Führer Léonard.
Ja, voor jou is dat interessanter, want zonder hen had je geen ingekomen.

Het laat je schijnbaar niet koud, want je loopt over van de haat tegen de Kerk.

Je leest de bijbel ook verkeerd, Jezus sloot de zondaars niet uit, opdat ze weer op het rechte pad zouden komen. Hij vergeeft zonden.

Geestelijken als klant? Dat vertelt veel over die hun geloofwaardigheid. Je noemt ze tof omdat ze breken met de regels van de Kerk, en je inkomen bezorgen. Dat maakt ze tof?
Oud 3 november 2010, 15:29   #671
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Dat het VB Leonard steunt dat kan toch niemand verwonderen...
Beide bevinden zich in de oerconservatieve kant van de maatschappij met een pak gelijklopende overtuigingen en vooroordelen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 15:31   #672
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat het VB Leonard steunt dat kan toch niemand verwonderen...
Beide bevinden zich in de oerconservatieve kant van de maatschappij met een pak gelijklopende overtuigingen en vooroordelen..
Je mag gerust iets concreter zijn.
Oud 3 november 2010, 15:41   #673
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, voor jou is dat interessanter, want zonder hen had je geen ingekomen.

Het laat je schijnbaar niet koud, want je loopt over van de haat tegen de Kerk.

Je leest de bijbel ook verkeerd, Jezus sloot de zondaars niet uit, opdat ze weer op het rechte pad zouden komen. Hij vergeeft zonden.

Geestelijken als klant? Dat vertelt veel over die hun geloofwaardigheid. Je noemt ze tof omdat ze breken met de regels van de Kerk, en je inkomen bezorgen. Dat maakt ze tof?
Ik heb helemaal niets tegen oprecht geloof en loop helemaal niet over van haat tegen de kerk. Wel ben ik tegen eender welk instituut van eender welk geloof dat hypocriet de Liefde verkondigt, maar tegelijkertijd (kinder)verkrachters beschermt.

En hou op met de zeveren over zonde en vergiffenis, ieder leeft het leven dat hij wenst te leiden, hou die idiote termen voor jezelf. Geestelijken als klant vind ik héél normaal en menselijk, zij verkrachten tenminste geen kinderen. Het is gewoon een bevestiging van het feit dat het celibaat tegennatuurlijk en onmenselijk is.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 15:42.
Oud 3 november 2010, 15:48   #674
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb helemaal niets tegen oprecht geloof en loop helemaal niet over van haat tegen de kerk. Wel ben ik tegen eender welk instituut van eender welk geloof dat hypocriet de Liefde verkondigt, maar tegelijkertijd (kinder)verkrachters beschermt.
Nee, je bent een blind meisje dat zich laat misleiden door de media. Maar trek het je niet aan, je bent heus niet de enige.

Je kritiek over hypocrieten duidt op modernisten als Danneels En Vangheluwe, die pedofilie niet alleen toedekte, maar ook het aanmoedigden.

Godsdienstboekje uit het bisdom Brugge in de tijd van Vangheluwe.

Knipsel uit Kerk en Leven van het aartsbisdom, ten tijde van Danneels.

Citaat:
En hou op met de zeveren over zonde en vergiffenis, ieder leeft het leven dat hij wenst te leiden, hou die idiote termen voor jezelf.
Iedereen leidt zijn eigen leven, maar dat betekent niet dat het leven goed is. Leiden dieven en terroristen een goed leven?

Citaat:
Geestelijken als klant vind ik héél normaal en menselijk, zij verkrachten tenminste geen kinderen. Het is gewoon een bevestiging van het feit dat het celibaat tegennatuurlijk en onmenselijk is.
Integendeel, het zijn vaak die ontuchtige modernisten die kinderen verkrachten.
Oud 3 november 2010, 16:05   #675
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Mensen met godsdienstwaanzin zijn ervan overtuigd dat zij en zij alleen de absolute wijsheid in pacht hebben. Al de anderen zijn zondaars en ketters. Mannen en vrouwen dienen maagd te blijven tot het huwelijk, seks dient enkel om kinderen te verwekken, condooms mogen niet, abortus mag niet, euthanasie mag niet, 1001 dingen mogen niet of je zal eeuwig branden in de Hel. Not my problem als jullie dat in jullie eigen godsvruchtig leven willen toepassen maar stop ermee om al die bullshit aan anderen op te dringen terwijl de kerkfabriek zelf bestaat uit een bende hypocriete misdadigers.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 16:06.
Oud 3 november 2010, 16:12   #676
Albrecht
Banneling

Standaard

Kijk, ik voel me helemaal niet verbonden aan al die ketters die zich al Katholieken voordoen. Die pedofielen en andere modernisten die kerken vernielden, de liturgie verkrachtten en andere wandaden deden.
Oud 3 november 2010, 16:40   #677
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik laat jullie even meegenieten van de poll over Leonard op mijn site. Dit is de actuele stand en hij loopt nog steeds, stem lekker mee!
Het gaat nog steeds over de relatie VB hier volgens mij.

Leonard zegt wat veel Katholieken waarschijnlijk denken. Prima. Het pleit voor hem dat hij helderheid schept over zijn denkwereld en die van een deel vd katholieken.

Maar waarom gaat het VB met kinderverkrachting goedpraters in zee?

Het sterkste statement tegen de islam?
Terug naar de oude goede waarden, toen Vlaanderen nog blank was?
Non conformisme?
Het verlangen om de latste kiezers van zich af te stoten?
Een geniaal plot van een aantal VBers om de partij van binnen uit op te blazen?

Zeg het maar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 16:57   #678
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kijk, ik voel me helemaal niet verbonden aan al die ketters die zich al Katholieken voordoen. Die pedofielen en andere modernisten die kerken vernielden, de liturgie verkrachtten en andere wandaden deden.
Het woord "ketter" alleen al, zo middeleeuws! Tja, ik wil jouw oprechtheid min of meer geloven, hetgeen zeer moeilijk is, want je weet nooit of iemand integer of corrupt is. Trouwens, wangedrag in de kerk is van alle tijden, of denk jij nu echt dat het enkel de "Modernisten" zijn die misdaden begaan? Omdat jij tot de oerconservatieve strekking behoort ben jij ervan overtuigd dat er bij jullie enkel oprechten zijn die Gods wijsheid in pacht hebben en als beloning voor hun Godsvruchtig leven naar de Hemel mogen? Zoals het er de laatste tijd aan toegaat zal de "Stairway to Heaven" er voor weinigen bij zijn, voor de meesten wordt het "The Highway to Hell".

Ik vrees dat je, zoals elke gelovige, vreselijk naiëf bent. Niemand heeft de wijsheid in pacht, ik niet, jij niet, enkel God Himself, indien Hij bestaat, hetgeen echter niet te bewijzen is. Vandaar de term "Geloof" = geloven in een sprookje dat er met de moedermelk of de paplepel ingeramd wordt. Met als doel je schrik aan te jagen, je klein en dom te houden. Je hoeft immers niets te verklaren, je kan altijd terugvallen op Bijbelteksten en het gebrabbel van zogenoemde Kerkelijke Hoogwaardigheidsbekleders. Sommigen bevrijden zich helaas nooit uit dat keurslijf, zoveel is duidelijk.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 3 november 2010 om 17:02.
Oud 3 november 2010, 16:57   #679
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Godsdienstboekje uit het bisdom Brugge in de tijd van Vangheluwe.
...
Ik dacht dat deze cartoon er gekomen was, omdat vele
katholiek opgevoede moeders en vaders nog steeds dachten hun kinderen zware straffen te moeten geven, als ze eens hun genitaliën aanraakten of met mekaar speelden ...

Gewoonweg afgrijselijk, al die ouderwetse zakken.

Ik hoop nu nog één ding, en dat is dat de uitspraken van Leonard nu aanleiding geven tot een parlementaire discussie over scheiding van kerk en staat, met als gevolg dat die "bedienaars van erediensten" niet langer betaald zullen worden met overheidsgeld, en hun gebouwen niet langer onderhouden met onze belastingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 17:09   #680
Albrecht
Banneling

Standaard

De gebouwen zijn eigendom van de staat, en we zijn beiden nog steeds verbonden door het concordaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be