Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 08:20   #781
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
100 % mee akkoord! Een goed begin zou zijn om die totaal overbodige hypocriete maffia-kerkfabriek af te schaffen.
Wat is volgens U een Kerkfabriek?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:41   #782
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mensen met godsdienstwaanzin zijn ervan overtuigd dat zij en zij alleen de absolute wijsheid in pacht hebben. Al de anderen zijn zondaars en ketters. Mannen en vrouwen dienen maagd te blijven tot het huwelijk, seks dient enkel om kinderen te verwekken, condooms mogen niet, abortus mag niet, euthanasie mag niet, 1001 dingen mogen niet of je zal eeuwig branden in de Hel. Not my problem als jullie dat in jullie eigen godsvruchtig leven willen toepassen maar stop ermee om al die bullshit aan anderen op te dringen terwijl de kerkfabriek zelf bestaat uit een bende hypocriete misdadigers.
Wat bedoel jij eigenlijk met : Kerkfabriek?
Oud 4 november 2010, 08:46   #783
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
100 % mee akkoord! Een goed begin zou zijn om die totaal overbodige hypocriete maffia-kerkfabriek af te schaffen.

Afschaffen hoeft niet geldkraan dicht zou al een goed begin zijn ... ik wil niet langer betalen voor dit zootje ongeregeld.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:48   #784
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
kerkfabriek is een vennootschap die al de gebouwen beheert. Is nogal gigantisch rijke vzw hoor.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 08:53   #785
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is volgens U een Kerkfabriek?
De kerkfabriek is de arrogante dictatuur van de zogenaamde kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders, te beginnen met de zogezegde onfeilbaarheid van de paus. Deze kerkelijke macht is een (letterlijke) verkrachting van de échte waarden van het geloof zoals o.a. naastenliefde. Nu de macht van de kerkfabriek - terecht - verbrokkelt omdat de misdaden van deze schijnheilige bende eindelijk aan het licht komen, is er grote paniek bij de oerconservatieve vleugel. Zij voelen aan dat het einde van hun onmenselijke bullshit in zicht is. Al goed, want dat is pas een echte immanente rechtvaardigheid: loontje komt om zijn boontje, in mensentaal uitgedrukt.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 09:14   #786
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
In bericht 750 richt ik mij ('gij') rechtstreeks tot Jan van den Berghe met de zinsnede 'zo vurig'. Dat is heel duidelijk.

In bericht 758 eigent gij u dat toe.

Dat is zo zielig. Daar krijg ik een krop van in de keel. Ik heb zo te doen met u. Ik zou nooit het zielige dat gij hier vertoont associëren met, noch aanduiden als 'vurig'.

Ik zou uit (misplaatst) medelijden (net zoals Leonard) wel eens foute dingen kunnen gaan zeggen. Of ik zou kunnen verzachten door uw zieligheid.

Daarom is het maar beter dat ik uw gat op negeer gooi. Nie waar ?
Op dit forum mag iedereen reageren op iedereen en dat is ook wat hier aldoor gebeurd. Als jij dat niet leuk vindt; zoek dan een ander forum hé jongen...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 09:14   #787
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik bedoel er dus niét de gebruikelijke omschrijving van: Een kerkfabriek is een openbare instelling die de materiële middelen beheert, nodig voor de uitoefening van de eredienst in de parochie.

Hot Marijke

Oud 4 november 2010, 09:23   #788
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Blijkbaar krijgt Leonard er meer van langs dan de kinderverkrachter zelf: Roger Vangheluwe.

Daar kan ik echt niet bij.

Als ik het forum van het HLN en zo lees, dan moet ik vaststellen dat heel wat Vlamingen debiel volk is. Anders kan ik het niet zeggen. Altijd maar meepraten met den hoop, nooit eens zelf nadenken

Bitter weinig verwantschap voel ik met dat volk. Klein Vlaanderen ! Bah
Zou het ook soms kunnen, dat 'Leonard' en diens ongelukkige uitspraken de aanzet zijn geweest tot het opstarten van een lokale 'Heilige' twistpartij: 'Katholieken' VS 'Mohammedaansen' bv.?

Massa en/of kuddegeest bestaat overal. Waarschijnlijk enorm populair; geen kopbrekerij, gewoon bij de sterkste aanleunen, praktisch en goedkoop

De schaamteloze inmenging van 'Moslim' forummers in dit debat, getuigd nogmaals van het mensonwaardig gedrag van deze laatst genoemden.

'Multiculti' mislukt, hoe zou het anders kunnen!

.
Oud 4 november 2010, 09:26   #789
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welneen, in de grond gaat het in beide gevallen immers om een psychische afwijking. Pedoseksualiteit is natuurlijk nog een stap erger, want daarbij worden minderjarigen het slachtoffer.
Dank U!
Oud 4 november 2010, 09:43   #790
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: een deel van de naamkatholieken keert zich tegen mgr. Léonard met daarnaast enkele grote trommelaars die in hun hoogmoed menen dat ze namens "de" katholieken spreken.
Ik zie dat sommige rechtse katholieken inderdaad het VB-discours overnemen: na de "echte Vlamingen" vs. de "landverraders" nu ook de "echte katholieken" en de "naamkatholieken"

Zo simpel ligt het echter niet, tenzij u natuurlijk dermate bekrompen bent om een deel van de Belgische bisschoppen en vooraanstaande geestelijken zoals de priesters Van Neste (prof. em.) en Ringlet (vicerector UCL) ook te degraderen tot "nepkatholieken".

Over hoogmoed gesproken, is het trouwens niet vooral Léonard die daaraan leidt? Ik veronderstelde nochtans dat nederigheid eerder een kwaliteit is die christenen zich dienden aan te meten (zo heb ik het toch altijd geleerd).
Oud 4 november 2010, 09:48   #791
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij valt steeds weer op dat niet-gelovigen er als de kippen bij zijn om de Kerk, haar geloof, haar moraal, haar afspraken, haar kerkorde, haar regels, haar gezagsdragers en zelfs haar gelovigen... met brandend pek te overgieten. Als het over bepaalde andere godsdiensten gaat, zwijgt diezelfde groep kritikasters evenwel als vermoord. De vraag dringt zich dan ook op of het die mensen wel te doen is om bepaalde (morele) principes te verdedigen, maar eerder om zich te voorzien van een goedkope en gemakkelijk aan te vallen bliksemafleider.
Vwalla!!

De nagel op de kop Jan.

Laatst gewijzigd door De Prof : 4 november 2010 om 09:50.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:01   #792
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik bedoel er dus niét de gebruikelijke omschrijving van: Een kerkfabriek is een openbare instelling die de materiële middelen beheert, nodig voor de uitoefening van de eredienst in de parochie.
Waar een wil is, is een weg! Werkt blijkbaar ook voor U.
Oud 4 november 2010, 10:21   #793
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat is een mening en die kan nog juist zijn ook. Maar blijkbaar oordeelde Leonard daar anders over en dat is zijn goed recht.

Persoonlijk heb ik een sterk vermoeden dat als de kerk door monde van Leonard gezwegen had, het ook iets ging zijn. Dan ging men misschien zeggen dat hij als nieuwe leider zijn verantwoordelijkheid niet nam ter navolging van de schandalige gebeurtenissen.

Maar ja, dat zijn vijgen na Pasen natuurlijk.
Wel, als hij dan toch had gesproken, dan was een boodschap met iets meer nederigheid, om niet te spreken van excuses, toch beter geweest.

Op dat aids-citaat kun je hem inderdaad niet veel verwijten, en bovendien kwam het uit een boek dat al een tijdje geleden geschreven was.

Maar die uitspraak over het vergeven van kinderverkrachters, die zat er toch serieus naast.

Als je ziet wat er allemaal aan het licht is gekomen, dan is het momenteel niet de beurt aan de Kerk om, met het opgeheven vingertje, morele adviezen rond te strooien. Godbetert, zelfs de paus heeft zich nederiger opgesteld dan Léonard ivm de recente pedofilieschandalen.

Och ja, van een man die gedoctoreerd heeft over Hegel kun je natuurlijk wel een tikkeltje wereldvreemdheid verwachten.

Citaat:
Maar in alle eerlijkheid, en ik heb wél gelezen en gevolgd wat Leonard precies gezegd en geschreven heeft, vind ik daar inhoudelijk niks verkeerd mee.

Mij lijkt het eerder dat hij het mikpunt geworden is van een maatschappij, die terecht woedend is om de vele pedofiliezaken die aan het licht kwamen, en de nonchalance waarmee "operatie kelk" is verlopen.
Absoluut juist. En er is het sterk vermoeden dat achter de schermen de potjes afgedekt zijn dankzij ze politieke tentakels van de kerk. En daarom is niemand momenteel nog in de stemming om naar preken te luisteren.

Citaat:
Die volkswoede is volgens mij terecht. Maar het is niet terecht om deze op Leonard persoonlijk te richten. Begrijpelijk. Dat wel. Typend kuddegedrag zelfs.

Maar niks wijst er op dat Leonard persoonlijk daar ook maar enige schuld aan heeft.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 november 2010 om 10:28.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:45   #794
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik zie dat sommige rechtse katholieken inderdaad het VB-discours overnemen:
Neen. Het VB-discours gewoonlijk anti-andere-godsdiensten-dan-katholiek en anti-Waals.

Dat het blok ditmaal pro iets lijkt is al heel opmerkelijk. Maar het is niet het normale (normaal in de zin van "te verwachten extrapolatie" ) VB-discours.

In alle andere omstandigheden zou het blok nu iets staan roepen over " een vuile Waal die niet eens de moeite doet om den brief ook in het Nederlands ter beschikking te stellen ". In alle andere omstandigheden zou het blok dit communautair tot op het bot hebben uitgebuit. Meer nog, het blok zou zich ostentatief onthouden hebben omdat de brief enkel en alleen in het Nederlands is opgesteld.

Wat we nu zien is alles behalve het 'normale' VB-discours.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:45   #795
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar een wil is, is een weg! Werkt blijkbaar ook voor U.
Bovendien zijn mijn wegen ondoorgrondelijk!

Hot Marijke

Oud 4 november 2010, 10:53   #796
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Wat we nu zien is alles behalve het 'normale' VB-discours.
Niet mee akkoord. U stelt het alsof het "normale" VB-discours rechtlijnig zou zijn, en dit een soort uitzondering (Léonard is een Waal, dus had het VB tegen moeten zijn). Dat is het echter niet. Zoals elke politieke partij is het officiële discours een resultaat van een constant wikken en wegen. Het VB zou bvb de spreekbuis zijn van de kleine man, maar houdt er toch een zeer rechts economisch programma op na. En dat rechts economisch programma is nu ook weer niet zo rechts, want de partij is in wezen ook protectionistisch. Maar dan enkel wat de economische markt betreft, want op het vlak van bvb milieubehoud zijn ze dan weer uitgesproken anti-groen. Maar ook weer niet helemaal, want ze kennen duidelijk een waarde toe aan de verbondenheid tussen een volk en de morzel grond waarop het leeft.
Het discours bestaat dus uit een niet erg consequente hoop stellingen die veelal �* la tête du client worden opgemaakt, dan dat ze zouden behoren tot een strikt generisch normatief kader.
Oud 4 november 2010, 10:54   #797
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Wel, als hij dan toch had gesproken, dan was een boodschap met iets meer nederigheid, om niet te spreken van excuses, toch beter geweest.

Op dat aids-citaat kun je hem inderdaad niet veel verwijten, en bovendien kwam het uit een boek dat al een tijdje geleden geschreven was.

Maar die uitspraak over het vergeven van kinderverkrachters, die zat er toch serieus naast.
Die uitspraak over het vergeven van de mensen van binnen de kerk die kinderen hebben verkracht, kwam niet van Leonard.

Het is een uitspraak, eigenlijk meer een persoonlijk voorstel van Danneels, naar het slachtoffer toe, zoals bleek uit de tapes, waarop het gesprek werd opgenomen.

Ook hier blijft Leonard volledig buiten schot

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 11:18   #798
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik zie dat sommige rechtse katholieken inderdaad het VB-discours overnemen: na de "echte Vlamingen" vs. de "landverraders" nu ook de "echte katholieken" en de "naamkatholieken"

Zo simpel ligt het echter niet, tenzij u natuurlijk dermate bekrompen bent om een deel van de Belgische bisschoppen en vooraanstaande geestelijken zoals de priesters Van Neste (prof. em.) en Ringlet (vicerector UCL) ook te degraderen tot "nepkatholieken".

Over hoogmoed gesproken, is het trouwens niet vooral Léonard die daaraan leidt? Ik veronderstelde nochtans dat nederigheid eerder een kwaliteit is die christenen zich dienden aan te meten (zo heb ik het toch altijd geleerd).
Paulus was niet bepaald een toonbeeld van nederigheid in zijn uitspraken, hij sprak met autoriteit, vanuit zijn kennis van het OT. Hij had echter nooit Jezus gekend zoals de apostelen. Toch toont hij dat hij in het dagelijks leven best die nederigheid ten toon spreidt. Dat is echt niet contradictorisch. Het is wel een ander soort nederigheid dan algehele nederigheid.
Net omdat hij vanuit het OT redeneert, is hij zowat de "moeilijkste" om te volgen. Zijn teksten zijn dan ook de aanleiding tot het "wettisch' redeneren binnen diverse kerken. Ze verdoezelen een beetje het beeld van de echte verlossing door Jezus. Dit omdat de woorden die hij predikte tijdens de stichting of opbouw van de gemeentes, NIET in de teksten voorkomen. De brieven zijn bedoeld ter correctie, niet ter stichting.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 12:22   #799
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Léonard heeft gesproken op een moment dat de kerk beter een potje beschaamd kon zwijgen.
Zwijgen met kennis van misdrijven duidt op medeplichtigheid.

In de meeste landen strafbaar.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 13:02   #800
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zipper, ik begrijp niet waarom je met zulke Godsdienstwaanzinnigen nog in discussie probeert te gaan. Zij hebben toch altijd Het Grote Gelijk, verspil je tijd toch niet met kerkslaven.
Ik vrees dat je nu ontdekt dat het Vlaams Belang een huis is met vele kamers. Je hebt de zuivere Vlaamsgezinde, de xenofoob, de pilaarbijter, de ultraliberaal, de nationaal-solidarist,...

Jij bent thuis in alvast twee kamertjes, maar hoor je thuis in het huis?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be