Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 november 2010, 15:37   #2141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
System, het feit dat jij steeds afkomt met nieuwe namen voor BDW toont duidelijk aan dat die persoon je duidelijk moeilijk ligt maar jij geen gefundeerde kritiek op hem kan geven. Probeer es een volwassen politieke discussie te voeren zonder steeds 13 juni in dachtig te zijn.
Als mensen zoals u zich zorgen beginnen te maken over de namen en kwaliteiten die ik De Wever toedicht, dan weet ik dat ik op de goede weg zit.

Het zijn natuurlijk niet altijd flatteuze koosnaampjes, maar, al bij al, valt dit nog reuze mee.

*Wanneer De Wever vrolijk en onbezonnen de olijke hansworst uithangt in TV spelletjes, dan mag men hem ook Olijke Bart noemen.

*Wanneer De Wever op zijn huwelijk zich laat omringen door legioensoldaten (sic) en regelmatig forse uitspraken doet, onderstreept door Latijnse spreuken (die hij dan nog af en toe verkeerd citeert), mag men hem tevens Stoere Bart noemen.

*Wanneer De Wever zich altijd verongelijkt voelt en 'niet kan slapen omdat men zijn voorstel afschiet', dan mag men hem zeker Calimero-Bart noemen.

*Wanneer De Wever steeds weer jankt nu eens omdat hij nu eens door de kranten wordt 'beledigd', dan weer omdat een psychiater hem een machtwellusteling noemt, dan mag men De Wever zonder problemen Bleiter Bart noemen.

En nu voeg ik er nog eentje aan toe.
*Wanneer De Wever met zijn vette weddens na 4 maanden tijd er nog altijd niets van bakt, dan mag men hem terecht een Prutser Bart noemen. Bovendien en helaas voor mijn portemonee: een prutser 'op staatskosten '!

Gesnopen en begrepen? Indien niet, zie mijn handtekening.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 16:02.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 16:02   #2142
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als mensen zoals u zich zorgen beginnen te maken over de namen en kwaliteiten die ik De Wever toedicht,
Ik zou persoonlijk eerder storen ipv zorgen gebruiken tenzij we het hier over je mentale staat hebben.

Citaat:
dan weet ik dat ik op de goede weg zit.
Om wat, nogmaals te bewijzen dat je een trol bent? Waarom we je niet serieus dienen te nemen? Om een ban te krijgen? ...? Over elke politici kan je wel bijnamen bedenken en gebruiken maar jouw posts draaien vaak uitsluitend rond het nieuwste naampje dat je ergens gevonden hebt. Inhoudelijk draag je doorgaans bitter weinig toe.

Kunnen we nu terug on-topic gaan aub? Wanneer verwachten jullie de financiëringsvoorstellen van de overige partijen (heeft iemand een linkje naar de NL versie van het groen!/ecolo voorstel btw?)? Wat verwachten jullie van de inhoud en de gevolgen? Ik heb mijn twijfels bij de tekst die PS zal afleveren, zal vast vol met ondoorzichtige mechanismen zitten.
Gwyndion is offline  
Oud 4 november 2010, 16:10   #2143
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zou persoonlijk eerder storen ipv zorgen gebruiken tenzij we het hier over je mentale staat hebben.

Om wat, nogmaals te bewijzen dat je een trol bent? Waarom we je niet serieus dienen te nemen? Om een ban te krijgen? ...? Over elke politici kan je wel bijnamen bedenken en gebruiken maar jouw posts draaien vaak uitsluitend rond het nieuwste naampje dat je ergens gevonden hebt. Inhoudelijk draag je doorgaans bitter weinig toe.

Kunnen we nu terug on-topic gaan aub? Wanneer verwachten jullie de financiëringsvoorstellen van de overige partijen (heeft iemand een linkje naar de NL versie van het groen!/ecolo voorstel btw?)? Wat verwachten jullie van de inhoud en de gevolgen? Ik heb mijn twijfels bij de tekst die PS zal afleveren, zal vast vol met ondoorzichtige mechanismen zitten.
Of u mij ernstig neemt of niet, is het minst van mijn zorgen. Ik zeg wat ik te zeggen heb. En ik zeg dit op mijn manier. Uw antwoorden echter en deze van uw politieke vrienden zijn vaak cliché-antwoorden zonder al te veel inhoud. Dat u dat allemaal niet graag hoort wat ik vertel, is dan spijtig voor u. Misschien komt dit omdat u zich teveel ophoudt met gelijkgezinden die uw idool de hemel in prijzen.

Ik zeg inhoudelijk maar evenveel als u. U debiteert hier de hele tijd hetzelfde, maar dan in andere woorden. U herkauwt en herkauwt en herkauwt altijd dezelfde praat. Ik heb u gezegd wat ik denk over die hele poespas. Dat het uitdraait op verkiezingen. En als ik moest nagaan hoe vaak u en uw geestesgenoten off topic gaan in andere draden, dan hebt u hier geen lessen te geven aan anderen. Meer nog, dan kan men u beschouwen als trollen eerste klas.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 16:31.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 16:34   #2144
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Je vakjesdenken is weer aandoenlijk "Ik en mijn politieke vrienden"? En wie mogen dat dan wel zijn? Er zijn mensen met wie ik de mening vaker deel dan anderen maar je kan bezwaarlijk stellen dat ik het altijd met "hen" (wie dat ook mag zijn) eens ben. Dat je mijn posts niet leest verbaast me niets, dan is het moeilijk om enige inhoud te vinden.

Ik debiteer steeds hetzelfde...Ja, ik debiteer dat BDW doet wat EDR zou moeten doen wat waar is. De tekst die BDW schreef had in feite van EDR moeten komen of ga je dat ontkennen? Ik debiteer dat er institutionele hervormingen nodig zijn omdat het nu al te vaak immobilisme troef is. Wens je dit te ontkennen of is bvb de ganse asielheisa, discussie rond de kleur van verkeersborden,... voldoende tekenend hiervoor? Voorts kan ik me niet direct enige oplossingen van verkiezingen van jouw kant herinneren. Buiten een paar zetels die links en rechts verschuiven blijft alles hetzelfde maar zijn we wel dik een half jaar verder wat natuurlijk ideaal is voor sommigen.
Gwyndion is offline  
Oud 4 november 2010, 16:43   #2145
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als mensen zoals u zich zorgen beginnen te maken over de namen en kwaliteiten die ik De Wever toedicht, dan weet ik dat ik op de goede weg zit.

Het zijn natuurlijk niet altijd flatteuze koosnaampjes, maar, al bij al, valt dit nog reuze mee.

*Wanneer De Wever vrolijk en onbezonnen de olijke hansworst uithangt in TV spelletjes, dan mag men hem ook Olijke Bart noemen.

*Wanneer De Wever op zijn huwelijk zich laat omringen door legioensoldaten (sic) en regelmatig forse uitspraken doet, onderstreept door Latijnse spreuken (die hij dan nog af en toe verkeerd citeert), mag men hem tevens Stoere Bart noemen.

*Wanneer De Wever zich altijd verongelijkt voelt en 'niet kan slapen omdat men zijn voorstel afschiet', dan mag men hem zeker Calimero-Bart noemen.

*Wanneer De Wever steeds weer jankt nu eens omdat hij nu eens door de kranten wordt 'beledigd', dan weer omdat een psychiater hem een machtwellusteling noemt, dan mag men De Wever zonder problemen Bleiter Bart noemen.

*Wanneer De Wever met zijn vette weddens na 4 maanden tijd er nog altijd niets van bakt, dan mag men hem terecht een Prutser Bart noemen. Bovendien en helaas voor mijn portemonee: een prutser 'op staatskosten '!

Het gaat in deze niet zozeer om de de flauwe koosnaampjes die je de populairste en verstandigste politicus van dit apenland toedicht, het gaat over de selectiviteit die je ten toon spreidt.

De vaudeville die we sinds de laatste verkiezingen gekend hebben heeft drie hoofdrolspelers gekend. Te weten BDW, EDR en VDL.

Nu steekt BDW met kop en schouders boven de anderen uit. Heimelijk bewonder je de man maar tegelijk haat je hem vanwege zijn overtuiging. Deze haat camoufleer je door hem allerlei bijnamen te geven in de hoop dat de lezer jouw povere beschuldigingen t.o.v. deze grote meneer niet opmerkt. Het feit dat BDW de enige politicus is met wie je dit doet bewijst mijn stelling.
robert t is offline  
Oud 4 november 2010, 16:47   #2146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je vakjesdenken is weer aandoenlijk "Ik en mijn politieke vrienden"? En wie mogen dat dan wel zijn? Er zijn mensen met wie ik de mening vaker deel dan anderen maar je kan bezwaarlijk stellen dat ik het altijd met "hen" (wie dat ook mag zijn) eens ben. Dat je mijn posts niet leest verbaast me niets, dan is het moeilijk om enige inhoud te vinden.

Ik debiteer steeds hetzelfde...Ja, ik debiteer dat BDW doet wat EDR zou moeten doen wat waar is. De tekst die BDW schreef had in feite van EDR moeten komen of ga je dat ontkennen? Ik debiteer dat er institutionele hervormingen nodig zijn omdat het nu al te vaak immobilisme troef is. Wens je dit te ontkennen of is bvb de ganse asielheisa, discussie rond de kleur van verkeersborden,... voldoende tekenend hiervoor? Voorts kan ik me niet direct enige oplossingen van verkiezingen van jouw kant herinneren. Buiten een paar zetels die links en rechts verschuiven blijft alles hetzelfde maar zijn we wel dik een half jaar verder wat natuurlijk ideaal is voor sommigen.
Nu zegt u alweer hetzelfde. U herhaalt weer oude koek. Iedereen die wat nadenkt, weet dat België een grondige staatshervorming nodig heeft. Waarom moet u dat nu herhalen. Dus ik zal dan ook weer moeten herhalen: als men 4 maanden de kans heeft gekregen om die staatsvorming te realiseren of op zijn minst te initialiseren, en men is er niet toe in staat gebleken, dan moeten die onbekwamen die op staatskosten er niets van bakken, vervangen worden door anderen die meer bekwaam zijn.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 16:53   #2147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu zegt u alweer hetzelfde. U herhaalt weer oude koek. Iedereen die wat nadenkt, weet dat België een grondige staatshervorming nodig heeft. Waarom moet u dat nu herhalen. Dus ik zal dan ook weer moeten herhalen: als men 4 maanden de kans heeft gekregen om die staatsvorming te realiseren of op zijn minst te initialiseren, en men is er niet toe in staat gebleken, dan moeten die onbekwamen die op staatskosten er niets van bakken, vervangen worden door anderen die meer bekwaam zijn.
Nieuwe verkiezingen dus.
Oud 4 november 2010, 17:06   #2148
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

System, sorry hoor, jij doet dit enkel met N-VA'ers. Objectiviteit????
winnezele is offline  
Oud 4 november 2010, 17:07   #2149
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het gaat in deze niet zozeer om de de flauwe koosnaampjes die je de populairste en verstandigste politicus van dit apenland toedicht, het gaat over de selectiviteit die je ten toon spreidt.

De vaudeville die we sinds de laatste verkiezingen gekend hebben heeft drie hoofdrolspelers gekend. Te weten BDW, EDR en VDL.

Nu steekt BDW met kop en schouders boven de anderen uit. Heimelijk bewonder je de man maar tegelijk haat je hem vanwege zijn overtuiging. Deze haat camoufleer je door hem allerlei bijnamen te geven in de hoop dat de lezer jouw povere beschuldigingen t.o.v. deze grote meneer niet opmerkt. Het feit dat BDW de enige politicus is met wie je dit doet bewijst mijn stelling.
2
winnezele is offline  
Oud 4 november 2010, 17:08   #2150
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom ik het herhaal? Omdat je ofwel onzin verkondigt ofwel beweert dat PS'ers etc. niet in staat zijn om na te denken. De wens voor "verandering" druipt er echt vanaf, daarom dat ze al van 2007 bezig zijn. heb je dit artikel al gelezen http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=C731BI58 ? Ik heb weinig tot geen indicaties tot een wens voor een fundamentele hervorming van FR-zijde gezien.

Waaraan denk je? Bij mogelijke verkiezingen, die weeral onwettig zijn (normaal gezien geen onbelangrijk detail) zou ik geen vereenvoudiging van de situatie verwachten. Ik zou eerder een verdere polarisering verwachten. Of waaran denk je, het land laten hervormen door een raad van wijzen bestaande uit academici, WG- en WN vertegenwoordigers?
Gwyndion is offline  
Oud 4 november 2010, 17:11   #2151
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

VB-praat net gelijk.

winnezele is offline  
Oud 4 november 2010, 17:15   #2152
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

BDW steekt met de kop boven de anderen uit? Wat zou het . U maakt zichzelf iets wijs. Want in ieder geval, wat zijn uiteindelijke prestaties betreft, doet hij het niet beter dan Leterme en di Rupo. Hij steekt er dus helemaal niet boven uit. En als hij zo verstandig was als u beweert, had hij al lang een akkoord op zak. Dus erg verstandig is hij ook al niet.

BDW is gewoon een middelmatige politieker die rad is van tong. Bovendien heeft BDW voorlopig de politieke wind mee. Zijn eertijds clownesk gedrag op TV zal niet de enige oorzaak zijn daarvoor natuurlijk, maar heeft toch flink bijgedragen tot zijn succes.

Elke tijd heeft zo zijn politieke pseudo-helden. Zoals Dewinter toen hij begon, en Verhofstadt en Stevaert nog niet zo lang geleden. Dat waren toen ook de grote mannen die het populairst en het verstandigste waren, enz, enz. 'Uitzonderlijke politici' noemden men hen toen. We weten nu wel beter. Een goede middelmaat, meer niet. Dus geloof uw eigen nonssens maar niet. Uwen Bart De Wever presteert slecht. Volstrekt onvoldoende. Zeker na 4 maanden tijd waarover hij heeft kunnen beschikken. En daar zal ik het maar bij houden.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 17:24.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 17:20   #2153
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
BDW steekt met de kop boven de anderen uit? Wat zou het . U maakt zichzelf iets wijs. Want in ieder geval, wat zijn uiteindelijke prestaties betreft, doet hij het niet beter dan Leterme en di Rupo. Hij steekt er dus helemaal niet boven uit. En als hij zo verstandig was, had hij al lang een akkoord op zak. Dus erg verstandig is hij ook al niet.

BDW is gewoon een middelmatige politieker die rad van tong is. Bovendien BDW heeft voorlopig de politiek wind mee. Zijn clownesk gedrat op TV zal niet de enige oorzaak zijn daarvoor, maar heeft toch flink bijgedragen daar toe. En elke tijd heeft zo zijn pseudo-helden. Zoals Dewinter en Verhofstadt en Stevaert eertijds. Dat waren toen ook de grote mannen die het populairst en het verstandigste waren, enz, enz. Geloof het maar niet. Uwen Bart De Wever presteert slecht. Volstrekt onvoldoende. Zeker na 4 maanden tijd waarover hij heeft kunnen beschikken. En daar zal ik het maar bij houden.

TV??? Ondertussen was er al een nieuwe reeks 'De Slimste Mens' voor 13 juni.
Volgens 32 procent van de Vlamingen presteert BDW uitstekend. System en democratie.........
winnezele is offline  
Oud 4 november 2010, 18:07   #2154
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
System, sorry hoor, jij doet dit enkel met N-VA'ers. Objectiviteit????
Ja ik doe dit inderdaad misschien wat meer met NVA-ers, zoals u dat meer doet met andere partijen. Maar dat maakt deel nu eenmaal uit van het politiek debat.

Vermits u echter mijn handtekening zeker begrijpt, weet u dan ik di Rupo maar even hoog schat als De Wever.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 18:07.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 18:21   #2155
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En als mensen in de sloot springen, doet u dat dan ook? Word vooral geen 'naprater system'.
Ernst Niessen is offline  
Oud 4 november 2010, 18:26   #2156
system
Banneling

Standaard

Ik had het dan toch bij het rechte eind en het goed gehoord op Terzake destijds. Namelijk dat het schriftelijk voorstel De Wever eerder een 'dictaat' De Wever was . En dat blijkt nu uit te komen. Inderdaad, wat lees ik immers vandaag in De Morgen?

Dat De Wever blijft bij zijn schriftelijke basistekst en er niets fundamenteels wil aan veranderen. De aap komt nu stilletjes uit de mouw. Want wat geeft hij als argument: 'Ik ga niet in een regering zitten om elke dag af te zien(*) en dan drie vier jaar later afgeslacht te worden bij de verkiezingen'.

En dus, is de man uit op verkiezingen, zoals ik altijd al zei, vermits hij niet meer over de tekst wil discussiëren. Stap 2 is nu ingezet.
Nu nog een beetje palaveren tot Vande Lanotte over zijn eigen voeten struikelt na een fors achterbaks duwtje van de NVA, en De Wever de schuld van de mislukking op Vande Lanotte kan stoten. Binnenkort te verwachten in Stap 3 van het op voorhand uitgedokterde, maar zeer doorzichtige, NVA-scenario. De gekunstelde NVA-soap is zelfs niet eens spannend te noemen.

(*)
Het is toch een echte een bleiter die hele De Wever.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 18:51.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 18:31   #2157
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het dan toch bij het rechte eind en het goed gehoord op Terzake destijds. Namelijk dat het schriftelijk voorstel De Wever eerder een 'dictaat' De Wever was . En dat blijkt nu uit te komen. Want wat lees ik vandaag in De Morgen?

Dat De Wever blijft bij zijn schriftelijke basistekst en er niets fundamenteels wil aan veranderen. De aap komt nu stilletjes uit de mouw. Want wat geeft hij als argument: Ik ga niet in een regering zitten [color="DarkSlateGray"]om elke dat af te zien(*) en dan drie vier jaar later afgeslacht te worden bij de verkiezingen'.

En dus, is de man uit op verkiezingen, zoals ik altijd al zei, vermits hij niet meer over de tekst wil discussiëren. Stap 2 is nu ingezet.

(*)

Het is toch maar weer een bleiter.
Zelfs al is het precies zoals jij het zegt, ik zie daar niets verkeerd in.
Oud 4 november 2010, 18:38   #2158
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zelfs al is het precies zoals jij het zegt, ik zie daar niets verkeerd in.
Behalve dan de grote komedie die de NVA opvoert dan.

Want nu doet de NVA precies alsof ze Vande Lanotte een kans willen geven, maar achter zijn rug zijn ze hem deftig aan het kl.. en staan de rotatiepersen al klaar alsmede de Verkiezingswebsite van de NVA.

Laatst gewijzigd door system : 4 november 2010 om 18:53.
system is offline  
Oud 4 november 2010, 18:47   #2159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve dan de grote komedie die de NVA opvoert dan.

Want nu doet de NVA alsof ze Vande Lanotte een kans willen geven, maar achter zijn rug zijn ze hem deftig aan het kl.. en staan de rotatiepersen al klaar alsmede de Verkiezingswebsite van de NVA.
En je gaat zien dat de Vlaming massaal op hen gaat stemmen.

Laat het maar niet aan je hart komen en neem afscheid stilaan van Belgie, het land zonder toekomst.
Oud 4 november 2010, 18:48   #2160
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En je gaat zien dat de Vlaming massaal op hen gaat stemmen.

Laat het maar niet aan je hart komen en neem afscheid stilaan van Belgie, het land zonder toekomst.
Nooit het vel van de beer verkopen voordat hij geschoten is.

En dus nogmaals, we zullen zien wat we zullen zien.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be