Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 16:28   #1301
corse
Banneling

Standaard

Goede argumenten moeten wetenschappelijk onderbouwd zijn, het is juist de wetenschappelijke onderbouwing die de waarde van het argument bepaald, deze onderbouwing is gewoonlijk niet in drie woorden te weerleggen maar verlangt studie, tijd, onderzoek en ervaring.
(evolutietheorie Darwin)

Ethiek en moraal zijn gebaseerd op de rede en niet op een geloof.
Waar men regeert in naam van God gaat de mens ten onder.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen dan noemt dit krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden dan noemt dit religie.
Als een kleine minderheid vecht tegen religieonrecht dan noemt dit humanisme en atheïsme.
Je kunt de waarheid niet verwarren met de mening van een meerderheid die zich laat manipuleren.
Als één miljoen mensen in een leugen geloven dan blijft dit nog steeds een leugen, dit is het gevaar van een tolerante democratie, dit leerde ons de geschiedenis, dit is het grensgebied van onze democratie, over deze grens is er enkel dictatuur.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 16:29   #1302
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Kom, zeg nu eens zwart op wit welke leugen ik vertel, welke leugen ik in andermans mond leg. Dit met op de juiste manier precies te herhalen wat er geschreven, te beginnen met de post van Andy die we nu al tientallen keren herhaald hebben.
Proficiat aan al die mensen hier die de moed hebben en de tijd nemen om met zoiets zo lang bezig te zijn...
De islamaanhangers kunnen wellicht met zoiets hun dagen en hun leven vullen, maar ik bedank voor die nutteloze bullshit...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 16:33   #1303
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Vooral verder schuimbekkend over de grond liggen rollen in de drek die jullie als groot gelijk beschouwen.
Bendes godsdienstfanaten die schuimbekkend op straat lopen voor een prul, die zijn niet hier te vinden maar in de islamlanden dacht ik...
Oud 4 november 2010, 16:38   #1304
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bendes godsdienstfanaten die schuimbekkend op straat lopen voor een prul, die zijn niet hier te vinden maar in de islamlanden dacht ik...
Hopelijk met de nadruk op dacht ik.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 16:41   #1305
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Dus volgend jaar zullen wij niet meer naar Marokko op vakantie kunnen gaan?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 17:47   #1306
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Hopelijk met de nadruk op dacht ik.
Met wat je zoal tijdens de nieuwsberichten ziet uit de ganse wereld en hier inbegrepen is het toch meer een gewone vaststelling dan "dacht ik" hoor...
Oud 4 november 2010, 18:00   #1307
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze mogen er commentaar op geven. Maar het is een leugen om vrouwenbesnijdenis toe te schrijven aan de islam/moslims.
Het VB vertelt die leugen enkel omwille van hun haatcampagne.
Haatcampagne??? Zij waren wellicht de eersten die durfden bepaalde zaken in het daglicht gooien bedoel je! Wanneer de kanselier Merkel klaar en duidelijk zegt dat "de multicul een mislukking is", komende van zo'n hooggeplaatst persoon (hoorde juist dat ze de "machtigste vrouw" is volgens een peiling of zo)...d�*t is pas een "haatcampagne" zeker? En een die rap een heel pak volgelingen zal krijgen die eindelijk zullen durven zeggen wat ze denken!
Ik weet nu niet of ze "de moslims" bij naam heeft genoemd, maar niet getreurd, die staan overal waar ze aanwezig zijn bekend als de grootste lastposten. Dus...
Oud 4 november 2010, 18:04   #1308
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
mijn stelling is uiteraard niet gebaseerd op een mythe maar op persoonlijke ervaring.
.
Jij hebt persoonlijke ervaring met de helft van de gemeenschapsscholen + 1 en met alle katholieke scholen.
Dat is sterk. Hoe doe je dat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:04   #1309
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze mogen er commentaar op geven. Maar het is een leugen om vrouwenbesnijdenis toe te schrijven aan de islam/moslims.
Het VB vertelt die leugen enkel omwille van hun haatcampagne.
Mohammed heeft het besnijdenisgebruik AANBEVOLEN en in stand gehouden. Daarom dat het nu nog hoofdzakelijk moslims zijn die zich eraan houden, terwijl de anderen kunnen evolueren en het ritueel afgeschaft hebben.

aniministen en anderen die het zuiver doen omwille van het ritueel, zijn gemakkelijker te overtuigen van ermee te stoppen, dan dezen die bovenop nog eens menen dat hun na te volgen Profeet vond dat ze het best konden blijven doen.
Om aan die mensen uit te leggen dat ze van de schaamlippen en clitoris van hun dochters moeten afblijven, is een pak lastiger dan om de zuiver animistische gebruiken af te schaffen.

Verder geen commentaar, want dat schijnt te getuigen van racisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2010 om 18:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:07   #1310
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mohammed heeft ...
U hecht meer belang aan wat Mohammed zou gezegd hebben en wat wel of niet in de koran staat dan alle moslims die ik ken.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:07   #1311
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat heb ik al gedaan in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1261

De religie kan uieteraard van iedereen zijn, maar ze vindt haar oorsprong bij de bosjesmannen. Er zijn ook volkeren (Papoea's) die het gewoon als kleingstuk dragen.

Ga je dan nu eens eindelijk een antwoord geven?

Paulus.
Neen, die linken gaan over jakarta, niet over Europese rechtzaken.

Ik je al talloze keren geantwoord.
Het kan niet wegens in strijd met de wet op de openbare zeden.
Oud 4 november 2010, 18:09   #1312
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De vraag is een non-issue, er is geen enkele reden waarom ze niet zouden kunnen studeren met hun hoofddoek op, ze moeten gewoon naar een school gaan die het toestaat.
Ongeacht of dit een issue is, ken ik graag de mening van de forumgebruiker.

Hoomer vond dit een voorbeeld van een duidelijke vraag.
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.
Oud 4 november 2010, 18:13   #1313
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hecht meer belang aan wat Mohammed zou gezegd hebben en wat wel of niet in de koran staat dan alle moslims die ik ken.
ik ben dan ook van plan me binnenkort te bekeren hé. En dus wil ik verdomd goed weten welke profeet ik als voorbeeld ga nemen.

Beetje Profi-shopping heet dat geloof ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 november 2010 om 18:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:22   #1314
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet eveneens ongelooflijk naïef of oerstom zijn om op basis van 1 voorbeeld te oordelen of iets gelukt of mislukt is.
Zo'n drama's komen ook voor bij autochtonen, moeten we dan besluit dat de mono-cultuur mislukt is?

Uiteraard gaat ons medeleven naar de familie van de arme vrouw. Zij had immers een verzorgd uiterlijk.
Misschien moet je ook ongelooflijk naïef of oerstom zijn om zogezegd niet te weten dat het hier om een voorbeeldje uit de vele gaat, te danken aan de multiculverrijking die ons omringt! Of om te denken dat het ons nog niet was opgevallen! 1 voorbeeld beoordelen enz ... komaan zeg!
Zeg maar zelf: hoeveel keer horen en lezen we niet dat men weer met een mes iemand bijgewerkt heeft? En wie zijn in bijna alle gevallen de daders?
En kom niet af dat het "zoveel tijd geleden enz" ook bij ons schering en inslag was. Zal wel kloppen maar we zijn daar ondertussen uit gegroeid. Dat een bepaalde migrantensoort precies decennia achterloopt met haar gewoontes en er zoveel van met een mes op zak rondlopen weten we ondertussen ook...
Draai rond de pot zoveel je wil: de multicultuur zijn gangetje laten gaan was een grote vergissing en we dragen er de negatieve gevolgen van. Punt.
Hopelijk krijgen die politiekers die dat hun bevolking hebben aangedaan binnenkort de rekening.
Oud 4 november 2010, 18:27   #1315
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeacht of dit een issue is, ken ik graag de mening van de forumgebruiker.

Hoomer vond dit een voorbeeld van een duidelijke vraag.
Wat is voor u het belangrijkste? Dat ze studeren met hoofddoek of dat ze niet studeren of werken omdat ze de hoofddoek niet mogen dragen"? Dit is een voorbeeld van een duidelijke vraag waar een antwoord op is.
Als de regels zijn dat er zonder hoofddoek gestudeerd wordt , zal het zonder hoofddoek zijn. En als ze daar problemen mee hebben , dan is dat pech voor hen.
De regels zijn de regels en ze gelden voor iedereen.
U hebt het zelf gezegd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:30   #1316
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het is een onoverbrugbaar cultureel verschil. Vlamingen doen zoiets niet op straat.

Die knallen hun vet wijf en hun kroost met de longrifle af, thuis in de fermette, achter neergelaten rolluiken, als de anti-depressiva op zijn..

Teken van beschaving.
Wat een hypocrisie!
Kijk eens hoe groot de ene groep is tov de andere.
Kijk eens in welke groep het x-keer meer voorkomt in verhouding tot hun aantal!
Wat zou de verhouding zijn? 10 % "Vlamingen en andere echte Belgen" en 90% de rest?
Natuurlijk kun je dit "nattevingerwerk" rechtzetten met effectieve cijfers, alhoewel... gezien bepaalde instanties zo hun best doen om niet te vermelden bij dat soort misdaden om welke lieden het gaat, want dat is niet "relevant" nietwaar!
Gewoon "Belgen", gelijk of dat ze zeggen. En misschien vinden die gasten dat zelfs een affront dat men hen "Belg" noemt...

Laatst gewijzigd door andev : 4 november 2010 om 18:32.
Oud 4 november 2010, 18:33   #1317
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook eigen ervaring :
Mijn zus en mijn schoonzus (de zus van mijn man) zijn beide gehuwd met een allochtoon en ze leven nog altijd gelukkig.

Geen opsluiting, geweld, verkrachting,..
Niks van je "gekende" verhaal.

En ik ken nog wel wat gemengde gelukkige huwelijken.
Ja, en...? Je kent er een paar, wat een geluk!
En die staan model voor al de anderen (waarover men hier halve boeken aan het volschrijven is)?

Laatst gewijzigd door andev : 4 november 2010 om 18:34.
Oud 4 november 2010, 18:33   #1318
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben dan ook van plan me binnenkort te bekeren hé. En dus wil ik verdomd goed weten welke profeet ik als voorbeeld ga nemen.
U bent een beetje zoals die macho homo-haters die eigenlijk kampen met hun eigen, latente homoseksualiteit?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 18:39   #1319
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een beetje zoals die macho homo-haters die eigenlijk kampen met hun eigen, latente homoseksualiteit?
Nee hoor circe heeft niets met moslims gemeen.
Oud 4 november 2010, 18:39   #1320
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
laten we beginnen met de dubbelpaspoortigen in de gevangenissen de Belgische nationaliteit te ontnemen en terug te zenden naa hun heimweeland.
Dat geeft onmiddellijk veel plaats in de gevangenissen en een besparing van 10 miljard euro die niet in gevangenisnieuwbouw moet gestoken worden.
Na de bijna-overal-vaststelling, ook in de ons omringende landen over het mislukken van die multicul moeten we inderdaad politiekers krijgen die durven eindelijk in die richting te denken ipv oeverloos te zeveren over hoofddoekjes!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be