Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 16:19   #1141
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als lid van een piepklein minderheidsgroepje (katholieken) hier in vlaanderen, kan je beter zwijgen over andere minderheden.
Wij zijn een minderheidsgroepje. Voila, en dan?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:19   #1142
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Maar daarom is die norm niet beter, een meerderheid (waar jij duidelijk toe behoort) is in al die gevallen niet beter dan een minderheid.
Voila, een norm houdt geen waardeoordeel in. Dat heb ik aan enkelen hier proberen uit te leggen.
Oud 5 november 2010, 16:21   #1143
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wij mogen dat dus ook doen.

U vindt homoseksualiteit normaal; wij niet.

En wij bepalen onze moraal wel zelf...
Citaat:
Vroeg of laat wordt daar een wet over gestemd, dat het niet meer mogelijk maakt bepaalde bevolkingsgroepen, te kwetsen en te vernederen. En dan zullen jullie de eersten zijn om daarover te janken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 5 november 2010 om 16:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:21   #1144
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mij lijkt dat vrij eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. Ik kan homoseksualiteit abnormaal vinden en bijgevolg het ook niet passend vinden dat het huwelijk voor deze vorm van samenleven wordt opengesteld, maar dit betekent niet dat ik voor een discriminatie ben op andere vlakken. Homoseksuelen mogen hun samenleven 'beleven' zonder straf, maar moeten mijns inziens niet op dezelfde rechten rekenen als het gaat om zaken als erkende gezinsvormen en kinderen.
Hiermee deel je duidelijk het standpunt van het VB bij monde van Alexandra Colen: je discrimineert homoseksuelen door ze niét dezelfde rechten toe te kennen als heteroseksuelen. Onvoorstelbaar in 2010.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:21   #1145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zo eventjes de discussie volg, dan stel ik vast dat iedereen naast de zaak praat.

Homoseksualiteit is inderdaad niet normaal, omdat het, in tegenstelling tot bijvoorbeeld roodharigen, ingaat tegen de finaliteit en de gegevenheid van onze lichamelijkheid. Man en vrouw zijn er voor elkaar, door de complementariteit van hun lichaam. Uit een intieme eenheid kunnen hierdoor kinderen komen. Bij homoseksuelen is die lichamelijke complementariteit er niet. Er is zelfs sprake van een tegenstelling. Het gaat in tegen de lichamelijk van man en vrouw. Daarom ook is abnormaal.
Ge moet al deftig ingewerkt zijn als kaloot, om het zo te kunnen uitleggen !!
Dat doet ge niet, de eerste vijf jaren na uw bekering, mijn gedacht.

Wij houden het bij onze simpele vraag: "Moeder, waarom leven wij?"

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:22   #1146
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mij lijkt dat vrij eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen. Ik kan homoseksualiteit abnormaal vinden en bijgevolg het ook niet passend vinden dat het huwelijk voor deze vorm van samenleven wordt opengesteld, maar dit betekent niet dat ik voor een discriminatie ben op andere vlakken. Homoseksuelen mogen hun samenleven 'beleven' zonder straf, maar moeten mijns inziens niet op dezelfde rechten rekenen als het gaat om zaken als erkende gezinsvormen en kinderen.
Jij hangt dan weer een persoonlijke klalitatieve betekenis vast aan die norm. Je bent vrij daar een mening over te hebben. Sommigen zullen die delen, anderen dan weer niet.

Ik vraag me af hoe deze discussie zou er uitzien als we OVERAL het woord homofiel zouden vervangen door WAAL en normaal door VLAMING. Of omgekeerd
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:23   #1147
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij houden het bij onze simpele vraag: "Moeder, waarom leven wij?"
Om gelukkig te zijn! En dat geldt voor heteroseksuelen én homoseksuelen.

Hot Marijke

Oud 5 november 2010, 16:24   #1148
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
[...]
Andere interpretatie. Ik zou het anders verwoorden.
Oud 5 november 2010, 16:25   #1149
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar daarom is die norm niet beter, een meerderheid (waar jij duidelijk toe behoort) is in al die gevallen niet beter dan een minderheid.

Diversiteit is de norm !
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:26   #1150
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wij zijn een minderheidsgroepje. Voila, en dan?

En dan ? Dan zijn jullie een sekte ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:27   #1151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeg of laat wordt daar een wet over gestemd, dat het niet meer mogelijk maakt bepaalde bevolkingsgroepen, te kwetsen en te vernederen. En dan zullen jullie de eersten zijn om daarover te janken.
Dus, u vindt dat de staat ergens een moreel oordeel kan opleggen op straffe van... en waardoor dus een grondwettelijk recht op vrijemeningsuiting wordt ingeperkt.

M.i. getuigt het in een democratie van een zekere vorm van volwassenheid dat men met andere meningen kan en weet om te gaan. Het getuigt van krampachtigheid en een onvoldragen geest om andere meningen te verbieden. Als ik iets zegt over het liberalisme dat liberalen niet echt zint, kunnen ze ook beledigd zijn of zich zo voelen. Moet mijn kritiek op het liberalisme dan verboden worden? Net zo met een kritische benadering van homoseksualiteit of andere afwijkende samenlevingsvormen. Ongetwijfeld zullen bepaalden zich beledigd voelen, maar het is aan hen daarmee om te gaan. En niet naar kinderlijke methodes te grijpen, net alsof men op de speelplaats staat van een lagere school en een kind naar de meester holt om te zeggen: "Meester, hij heeft dat gezegd over mij..."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:28   #1152
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Diversiteit is de norm !
Juist! En in die diversiteit heeft niemand het recht, al is die dan in een meerderheid, om zijn normen op te leggen aan de anderen, al zijn die dan in de minderheid. Zodra dit gebeurt is een dictatuur niet ver meer af.

Hot Marijke

Oud 5 november 2010, 16:28   #1153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiermee deel je duidelijk het standpunt van het VB bij monde van Alexandra Colen: je discrimineert homoseksuelen door ze niét dezelfde rechten toe te kennen als heteroseksuelen. Onvoorstelbaar in 2010.
Dat is geen discriminatie, daar het niet om gelijke samenlevingsvormen gaat. Een niet-gehandicapte heeft ook geen recht op bepaalde steunmaatregelen. Iemand die zijn huis niet isoleert, kan ook geen recht laten gelden op de isolatiepremie. Enz.

Net zo is de homoseksuele samenlevingsvorm een heel andere dan de heteroseksuele. Bijgevolg horen er andere rechten te worden gegeven.
Oud 5 november 2010, 16:30   #1154
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk je moet wel onderscheid maken: ik ken een pak lesbische koppels die kindjes kopen waarvan uiteraard 50% uit hun eigen materiaal komt. Maar wat doe je met de mannelijke homokoppels ? De natuur zorgt ervoor al dat ze geen kindjes kunnen krijgen ? Dus moeten ze dan kindjes kunnen adopteren... dat wordt dan ja...

En wat doe je dan met het feit, (en dat is geen statistische zever) dat die koppels significant minder lang samen leven.... Dus komt bvb de gemiddelde 'koppelduur' bvb op 4 jaar uit, dan heb je voor dat kind wel 16jaar tekort voor de begeleiding naar het volwassen leven?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:31   #1155
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En dan ? Dan zijn jullie een sekte ....
ZIJN is een veel te groot woord. Eén van de kenmerken van een sekte, is de moeilijkheid er uit te stappen. Ik denk niet dat uit de RKK stappen een probleem is. Dat er sektarische kantjes aanzitten, zal wel zijn, maar die zitten er aan alle denominaties. Religie gaat nu eenmaal uit van GELOOF, niet van wetenschappelijke vaststellingen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
Oud 5 november 2010, 16:31   #1156
EddyBal

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 november 2010 om 16:33.
Oud 5 november 2010, 16:31   #1157
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen discriminatie, daar het niet om gelijke samenlevingsvormen gaat. Een niet-gehandicapte heeft ook geen recht op bepaalde steunmaatregelen. Iemand die zijn huis niet isoleert, kan ook geen recht laten gelden op de isolatiepremie. Enz.

Net zo is de homoseksuele samenlevingsvorm een heel andere dan de heteroseksuele. Bijgevolg horen er andere rechten te worden gegeven.
Dat mag jij vinden. Net zoals jij ook mag vinden dat abortus en euthanasie verboden zou moeten zijn. Je mag zelfs partijen oprichten en/of steunen die daarvoor ijveren. Dat is democratie. Maar uiteindelijk beslist de meerderheid. Dat is ook democratie.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 16:34   #1158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat mag jij vinden. Net zoals jij ook mag vinden dat abortus en euthanasie verboden zou moeten zijn. Je mag zelfs partijen oprichten en/of steunen die daarvoor ijveren. Dat is democratie. Maar uiteindelijk beslist de meerderheid. Dat is ook democratie.
Ja, natuurlijk. Alleen is dat laatste geen punt van discussie, dacht ik zo.

Daarbij even aansluitend op wat u schrijft: zult u met evenveel gemak dat allemaal stellen wanneer de wet een onderscheid maakt tussen beide samenlevingsvormen en daarbij homoseksuelen uitsluit van huwelijk, adoptie, enz.? Mij komt het immers voor dat er een soort triomfalistische ondertoon in uw bericht zit, in de zin van "ja, uiten jullie maar kritiek, de wet laat het toch lekker toe... hehehehe!"
Oud 5 november 2010, 16:35   #1159
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus, u vindt dat de staat ergens een moreel oordeel kan opleggen op straffe van... en waardoor dus een grondwettelijk recht op vrijemeningsuiting wordt ingeperkt.

M.i. getuigt het in een democratie van een zekere vorm van volwassenheid dat men met andere meningen kan en weet om te gaan. Het getuigt van krampachtigheid en een onvoldragen geest om andere meningen te verbieden. Als ik iets zegt over het liberalisme dat liberalen niet echt zint, kunnen ze ook beledigd zijn of zich zo voelen. Moet mijn kritiek op het liberalisme dan verboden worden? Net zo met een kritische benadering van homoseksualiteit of andere afwijkende samenlevingsvormen. Ongetwijfeld zullen bepaalden zich beledigd voelen, maar het is aan hen daarmee om te gaan. En niet naar kinderlijke methodes te grijpen, net alsof men op de speelplaats staat van een lagere school en een kind naar de meester holt om te zeggen: "Meester, hij heeft dat gezegd over mij..."
Extreem-rechts is altijd straf geweest is deze kromme redenering. In de naam van vrije meningsuiting en democratie vermoorden ze uiteindelijk de vrije meningsuiting én de democratie. Hun eigen "vrije mening" wet maken is altijd al de natte droom van extreem-rechts geweest. Sommigen zijn er even in geslaagd, je weet wel wie ik allemaal bedoel. Franco is het lichtende voorbeeld, hij hield zijn regime vol tot zijn laatste adem, en hij was niet zo jong meer.

Het begint met een discussie. Halen ze het niet, beginnen ze te schelden. Helpt dat niet, beginnen ze te vechten. Enzovoort, tot enkel zijzelf met hun eigen mening overblijven én die met geweld opdringen aan de anderen. En d�*t is precies hun bedoeling.

Hot Marijke

Oud 5 november 2010, 16:35   #1160
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik dénk dat IEDEREEN tegen abortus is. De bepalende norm hierin is de lengte van de draagtijd. Of zie jij het zitten om een foetus van 8 maanden te aborteren?

Laatst gewijzigd door EddyBal : 5 november 2010 om 16:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be