Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2010, 11:55   #1301
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Deze man is de vervanger van Jezus op aarde. Verder commentaar overbodig.
Prins Claus van Amsberg zat bij de HJ, een hoop oudere Duitse politiekers ook.

Jij sluit verder commentaar uit. Zowat alle doordachte critici van de paus rekenen hem hier niet op af, want het was toen Nazi-Duitsland. Ze kunnen hem bekritiseren op van alles, maar niet op dit.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 11:56   #1302
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Rarara WIE heeft er eergisteren gepleit voor het VERPLICHTEN van het invoeren van de tridentijnse mis?... Juist ja: Leonard.

Je uitleg rammelt dus wel ergens, niet?
Waar heeft hij dat gepleit? Juist, nergens.

Hij wou de NOM wat aanscherpen, zoals men in Nederland al lang gedaan heeft.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 6 november 2010 om 11:57.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:18   #1303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Waar heeft hij dat gepleit? Juist, nergens.

Hij wou de NOM wat aanscherpen, zoals men in Nederland al lang gedaan heeft.
Inderdaad, mgr. Léonard heeft het nergens over de Tridentijnse mis, maar wel over het naleven van de voorschriften m.b.t. de mis zoals ze onder Paulus VI was uitgewerkt. Als men immers deze mis zou celebreren zoals in de misboeken staat voorgeschreven, was ongetwijfeld voor veel mensen het verschil tussen oude en nieuwe liturgie heel klein en hadden de meeste gelovigen weinig verschil gezien. Wat er nu in veel parochiekerken gebeurt, is evenwel niet overeenkomstig het concilie en al evenmin volgens de rubrieken van het officieel misboek.

Wat mgr. Léonard trouwens doet, is slechts het herhalen en hopeloos ook toepassen van de rondzendbrief die de paus al enige tijd heeft gestuurd. Onder kardinaal Danneels is dat niet ter sprake gebracht. Men heeft er toen voor gekozen te doen alsof de neus bloedde en de brief feestelijk te negeren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:25   #1304
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Yep. Adam en Eva zijn getrouwd in de RKK God himself speelde pastoor. Deed die dat ook toen de zonen van Adam en Eva hun zusters als als vrouw namen? Of waren er toch nog andere mensen geschapen? Pastoors bvb?

Allemaal retorisch hoor, dus je hoeft hier niet op te antwoorden. Ik wou maar even laten nadenken
Hun zusters, werden die niet pas véél later geboren? Dat maakt een andere hypothese waarschijnlijker.
Decadent boeltje, gepland door een ziekelijke fantasie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 november 2010 om 12:27.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 12:31   #1305
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En mgr. Léonard heeft mijn vriend afgewezen,
Pijnlijk. Gelukkig voor je vriend dat jij er was.
Enfin, eind goed, al goed.
Oud 6 november 2010, 12:34   #1306
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dan hebben we nog 4.8 miljard mensen te bekeren en we hebben zo weinig tijd.
Het gaat er spannen. (en geen gedrum aan de hemelpoort! Zo zie je maar dat alles zijn goede kanten heeft)
Oud 6 november 2010, 13:33   #1307
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

En zeggen dat precies De Morgen de zaak in een ander daglicht stelt... Bravo !

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...entiteit.dhtml
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 13:42   #1308
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
En zeggen dat precies De Morgen de zaak in een ander daglicht stelt... Bravo !

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...entiteit.dhtml
Voor ons, traditionele katholieken, is dat eigenlijk geen nieuws. Wat De Dijn zegt, is een inzicht dat al sedert de jaren tachtig leeft bij heel wat gelovigen in de katholieke Kerk.

Niettemin best wel mooi dat het ook eens ter sprake komt in DM.
Oud 6 november 2010, 13:58   #1309
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor ons, traditionele katholieken, is dat eigenlijk geen nieuws. Wat De Dijn zegt, is een inzicht dat al sedert de jaren tachtig leeft bij heel wat gelovigen in de katholieke Kerk.

Niettemin best wel mooi dat het ook eens ter sprake komt in DM.
Ook in De Standaard, zij het vanuit een andere visie.

http://www.destandaard.be/artikel/de...kelid=GH31N3OQ
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:07   #1310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bedankt voor de verwijzing; een heel interessant artikel.
Oud 6 november 2010, 14:14   #1311
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de verwijzing; een heel interessant artikel.
Dat is het inderdaad...

Interessant is ook om zien hoe het vb, zonder het zo gewild te hebben, hier in de debatten weer eens alle records aan het breken is. Een paar dagen tijd meer dan 10.000x bekeken en meer dan 1000 antwoorden.

Zeg nu nog eens dat we geen taboe's breken of debatten openen!
Oud 6 november 2010, 15:38   #1312
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat is het inderdaad...

Interessant is ook om zien hoe het vb, zonder het zo gewild te hebben, hier in de debatten weer eens alle records aan het breken is. Een paar dagen tijd meer dan 10.000x bekeken en meer dan 1000 antwoorden.

Zeg nu nog eens dat we geen taboe's breken of debatten openen!
Correctie: IK heb dit debat geopend, dat nu gedegeneerd is tot een theekransje onder hypocriete oerconservatieven die absoluut niets kunnen weerleggen. Ze blijven simpelweg met zalvende nonsens de essentie van de feiten ontkennen. Er is geen enkele taboe doorbroken, alle taboes zijn gebleven en worden tot in den treure bevestigd.

Deze topic toont duidelijk aan dat het VB aartsbisschop Léonard en co steunt. Bijgevolg vinden VB-ers eveneens dat AIDS een immante rechtvaardigheid is, homo's abnormaal zijn en gepensioneerde pedo-kerkelijke kinderverkrachters niet moeten vervolgd worden.

Keep it in mind als je nog eens in het stemhokje staat.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 15:52   #1313
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Correctie: IK heb dit debat geopend, dat nu gedegeneerd is tot een theekransje onder hypocriete oerconservatieven die absoluut niets kunnen weerleggen. Ze blijven simpelweg met zalvende nonsens de essentie van de feiten ontkennen. Er is geen enkele taboe doorbroken, alle taboes zijn gebleven en worden tot in den treure bevestigd.

Deze topic toont duidelijk aan dat het VB aartsbisschop Léonard en co steunt. Bijgevolg vinden VB-ers eveneens dat AIDS een immante rechtvaardigheid is, homo's abnormaal zijn en gepensioneerde pedo-kerkelijke kinderverkrachters niet moeten vervolgd worden.

Keep it in mind als je nog eens in het stemhokje staat.
Het laatste wat ik in mijn 'mind' zal hebben als ik naar het stemhokje trek is hetgeen U hier te orakelen hebt Want zeg nu zelf, ge raakt kant nog wal tegen diegenen die gij 'oerconservatief' noemt. Integendeel meen ik alleen maar te mogen vaststellen dat U met Uw ronduit absurde causale redeneringen steeds meer en meer een karikatuur van U eigen aan het worden bent... de karikatuur van de karikatuur

Laat het U gezegd zijn door een niet-confessionele VB-er in hart- en nieren die dus niet schatplichtig is aan Léonard maar toch blijkbaar beter begreep wat de man bedoelde dan U...

Laatst gewijzigd door dominatrix : 6 november 2010 om 15:52.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 16:44   #1314
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het laatste wat ik in mijn 'mind' zal hebben als ik naar het stemhokje trek is hetgeen U hier te orakelen hebt Want zeg nu zelf, ge raakt kant nog wal tegen diegenen die gij 'oerconservatief' noemt. Integendeel meen ik alleen maar te mogen vaststellen dat U met Uw ronduit absurde causale redeneringen steeds meer en meer een karikatuur van U eigen aan het worden bent... de karikatuur van de karikatuur

Laat het U gezegd zijn door een niet-confessionele VB-er in hart- en nieren die dus niet schatplichtig is aan Léonard maar toch blijkbaar beter begreep wat de man bedoelde dan U...
Pfff. Zoals nog eens blijkt: als je jullie iets niet kunnen weerleggen (omdat het niet te weerleggen valt) worden jullie persoonlijk. Zielige types.

Hot Marijke

Oud 6 november 2010, 16:46   #1315
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Kijk hier eens hoe geliefd jullie Léonard is! Kom, ga gauw commentaartjes schrijven dat het een toffe is en jezelf nog eens onsterfelijk belachelijk maken!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Leonard.dhtml

Hot Marijke

Oud 6 november 2010, 16:47   #1316
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk hier eens hoe geliefd jullie Léonard is! Kom, ga gauw commentaartjes schrijven dat het een toffe is en jezelf nog eens onsterfelijk belachelijk maken!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Leonard.dhtml
Hoge bomen vangen veel wind en af en toe een taart.

Laatst gewijzigd door Inno : 6 november 2010 om 16:48.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 17:03   #1317
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pfff. Zoals nog eens blijkt: als je jullie iets niet kunnen weerleggen (omdat het niet te weerleggen valt) worden jullie persoonlijk. Zielige types.
Ik heb eerlijk gezegd Uw scheldtirade niet echt nodig om vast te stellen dat Uw openingspost bulkt van de persoonlijke aanvallen. Of niet soms? Laat trouwens het woordje VB weg in Uw titel en geen haan die kraait naar deze post... Kijk maar naar de persmededeling van de VCD. Een mededeling waar het integendeel wel gaat om een partij-standpunt. Een bewijs dat U wel degelijk speelt op de bal en niet op de boodschap. Ik begrijp dat, de media doet zelf niets anders...

Verder zie ik niet in waarom ik als non-confessioneel dingen moet weerleggen? Wat begrijpt U eigenlijk niet als ik dat zeg? Leden van de katholieke Kerk, en dat zijn nogal wat VB-ers evenals CD&V'ers en, en, en ... leden van alle partijen, staat het vrij om hun standpunt pro of contra in te nemen op inhoudelijke kwesties in de katholieke Kerk. Ik weerhoud mij daarvan. Zou U ook beter doen trouwens.

Verder vind ik het verwerpelijk dat U onze partij wil toedichten dat wij akkoord zouden zijn met het onbestraft laten van sexueel misbruik binnen de Kerk. Dat is een hoogst walgelijke manier van redeneren temeer daar ik HIER in DEZE DRAAD al duidelijk heb aangegeven dat het Vlaams Belang als eerste wetsvoorstellen formuleerde die het mogelijk moesten maken om de verjaringstermijn voor kindermisbruik van 10 naar 30 jaar te brengen.

Kijk, zoals ik toen al zegde was Alexendra Colen voor en al de andere partijen tegen. Ja, mv. Colen was voor. Als men jaren geleden dus niet zo halsstarig had vastgehouden aan het CORDON dan kon men vandaag menig pedo-priester voor de rechtbank slepen.

Het is net zoals met Danneels, de grote lieverd van Laken en de media JAREN NIETS HEEFT GEDAAN AAN HET KINDERMISBRUIK BINNEN DE KERK terwijl toen toch ook al Dévillés werkgroep actief was? Of niet soms... het is pas, en dat hoor je niet graag dat weet ik, onder Léonard dat er dingen begonnen te schuiven binnen de doofpot van de Kerk.
Oud 6 november 2010, 17:04   #1318
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mooi!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 17:15   #1319
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het burgelijk huwelijk zoals we dat nu kennen, is tamelijk recent. In sommige Europese landen is het zelfs nog veel recenter ingevoerd, omdat daar het kerkelijk huwelijk nog steeds als rechtsgeldig wordt erkend door de overheid. In Griekenland en Italië kan mensen voor de Kerk huwen en wordt dit automatisch ook geregistreerd en erkend door de overheid.
Wat was eerst IN DE GESCHIEDENIS. Ik dacht dat dit al duidelijk was iut mijn antwoord...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 17:17   #1320
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mgr. Léonard heeft het nergens over de Tridentijnse mis, maar wel over het naleven van de voorschriften m.b.t. de mis zoals ze onder Paulus VI was uitgewerkt. Als men immers deze mis zou celebreren zoals in de misboeken staat voorgeschreven, was ongetwijfeld voor veel mensen het verschil tussen oude en nieuwe liturgie heel klein en hadden de meeste gelovigen weinig verschil gezien. Wat er nu in veel parochiekerken gebeurt, is evenwel niet overeenkomstig het concilie en al evenmin volgens de rubrieken van het officieel misboek.

Wat mgr. Léonard trouwens doet, is slechts het herhalen en hopeloos ook toepassen van de rondzendbrief die de paus al enige tijd heeft gestuurd. Onder kardinaal Danneels is dat niet ter sprake gebracht. Men heeft er toen voor gekozen te doen alsof de neus bloedde en de brief feestelijk te negeren.
En Danneels had daarme dik gelijk. Of komen diegenen die die brief niet volgen, NIET in de "hemel" misschien?? Wat een belachelijke stoerdoenerij.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be