![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5081 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5082 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net gezien: The Hurt Locker. Beklijvend stuk film. Geen einde, maar voor deze vergeef ik het eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5083 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 5 november 2010 om 05:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5084 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die Mabuse-reeks, daar hebben ze er een stuk of 8 van gemaakt tijdens de jaren '60. De titels vind ik schitterend. Im Stahlnetz des Dr. Mabuse Die 1000 Augen des Dr. Mabuse Die Unsichtbaren Krallen des Dr. Mabuse prachtig gewoon ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5085 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zag van de week voorstukjes van de nieuwe Vlaamse kaskraker, "Firmin met zijn hamster." ...
![]() |
![]() |
![]() |
#5086 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zopas naar de cinema geweest Des hommes et des dieux
Toch wel redelijk onder de indruk. Het waargebeurde verhaal van een Franse monnikengemeenschap in Algerije in 1996, die tijdens de burgeroorlog daar, werd uitgemoord door de de moslimextremisten. We zien de maanden in de aanloop naar die fatale nacht, hoe het steeds gevaarlijker en moeilijker wordt voor de monniken, hoe ze omgaan met dit gevaar, maar hoe hun lot uiteindelijk onafwendbaar wordt. Aangrijpend.
![]() |
![]() |
![]() |
#5087 |
Banneling
|
![]() ![]() bwa, niet echt mijn ding |
![]() |
![]() |
![]() |
#5088 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 6 november 2010 om 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5089 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5090 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mamma Mia.
![]() Schitterend!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5091 |
Gouverneur
|
![]() Helemaal mee eens. Vroeger kregen we niet anders dan Gezin Van Paemel-achtige figuren op ons bord (ik denk nog maar aan de toch vrij recente dramaserie Terug naar Oosterdonk), als het dan al wat anders is dan krijg je Chris Van den Durpel zijn figuurtjes op je teljoor. En dan nog eens die eeuwige Jan Decleir, kotsbeu ben ik die vent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5092 | ||
|
![]() Citaat:
Daens blijft een hoogtepunt. Ook Gastons' War is top, maar je ziet dat onze filmindustrie geen commerçanten heeft hé: Gastons' War is bekend in Vlaanderen en that's it, terwijl het veel slechtere Soldaat van Oranje een wereldhit werd, die Nederlanders weten tenminste hun boel te verkopen: het was meteen het begin van de internationale carriere van zowat iedereen die bij die film betrokken was: Paul Verhoeven, Jeroen Krabbé en Rutgher Hauer.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 november 2010 om 12:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5093 |
Gouverneur
|
![]() Jan Decleir heeft de laatste 40 jaar in 74 films meegespeeld. Onafgezien van des mans acteerprestaties vind ik het op een duur wat vervelend, als er een Vlaamse film uitkomt, de eeuwige Jan Decleir er altijd een grote rol moet inspelen.
Hoewel er heel mooie films van Vlaamse bodem afkomstig zijn, constateer ik toch dat het merendeel tegen eenzelfde achtergrond gemaakt wordt, namelijk dat van het Vlaenderen van weleer, waar de boerinnekens met hun rokskens zwaaien en meneer pastoor en den baron heer en meester zijn. (ik weet dat ik overdrijf in mijn beschrijving, toch is het een steeds weerkerende achtergrond) Als we dan al eens iets anders krijgen, dan komen ze met zo'n dingen als Firmin af. De Franstaligen pakken het toch anders aan, C'est arrivé pres de chez vous heeft een origineel verhaal, en heeft toch verschillende prijzen in de wacht gesleept en geniet internationale bekendheid.
Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Pauvre Belgique - argument du livre sur la Belgique Charles Baudelaire (oeuvres postumes): Amoenitates Belgicae Laatst gewijzigd door Fien Fluytenzuyger : 6 november 2010 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5094 |
Minister-President
|
![]() De laatste film was gisteren The X files: I want to believe. Het was een slechte film en slecht geacteerd. Ik dacht eventjes mijn leuke jeugd te herbeleven, maar het bleek een verspilling van mijn kostbaar leven te zijn. Na de film wou ik mezelf de kop inschieten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5095 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb wel eens een paar eerste afleveringen van de X-files binnengehaald, uit jeugdsentiment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5096 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5097 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5098 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Niet alleen zijn de mooiste Abba-songs tot een leuk verhaal verweven, bovendien is het een schitterende cast, die zich fenomenaal van haar taak kwijt. Een must see!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5099 | |
|
![]() En worden de songs op een deftige manier gebracht, of zijn het zo van die hatelijke remixen, of "eigentijdse versies"?
![]() |
![]() |
![]() |
#5100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze werden hier en daar lichtjes tekstueel aangepast om het verhaal ten goede te komen.
![]() |
![]() |