![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De tweelingparadox is gewoon een gevolg van de relativiteitstheorie die op dat vlak al menig maal bewezen is. Het is te vergelijken met een tweeling waar de 14 dagen binnen blijft achter zijn computer en de andere 14 dagen door de sahara gaat wandelen. Na die 14 dagen merkt ge dat de ene wit is van huid en de andere bruin. Hoe kan dat nu dat de ene blank en de andere niet, het is toch een tweeling? De eigenschappen van twee broers of zussen kunnen wijzigen door een andere levensloop. Zo ook bij de tweelingparadox. Duidelijker zo?
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De oplossing is nooit gevonden en zal waarschijnlijk ook nooit gevonden worden om dat de theorie van Einstein fout en tegenstrijdig is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook de wetenschap niet die die tweeling ongelijk behandelt ( net als jij ) en dus van een tweeling gewoon twee verschillende broers maakt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
|
![]() Dat heb ik.
Ge zegt: als het een paradox is, dan moet ik die oplossen. Gezien een paradox slechts een schijnbare tegenstelling is moet die niet opgelost worden. Dus ge begrijpt duidelijk niet wat een paradox is Citaat:
De theorie klopt, want bewezen. Correctie: Schijnbaar tegenstrijdig. Citaat:
(voor iemand die het Nederlands tot heilige taal promoot gaat ge er wel slordig mee om). Ik ken de paradox wel degelijk, we hebben dat gezien in de les quantumfysica. Gij langs de andere kant maakt hier duidelijk dat ge het niet wilt of kunt begrijpen. Maar ik begrijp, het. Het is niet voor iedereen weggelegd, het is niet zo eenvoudig als microwezentjes. Citaat:
Het kan perfect zijn dat de ene tweelingbroer gelukkig is in de theoretische fysica en blij is thuis te blijven en dat de andere tweelingbroer eerder een practicus is en die reis met het ruimteschip wil maken.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 november 2010 om 19:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo niet dan is het een tegenstrijdigheid. En dat is wat ik beweer. Het is echter algemeen bekend als tweelingparadox, die echter geen echte paradox is, maar een tegenstrijdigheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is echt iets voor iemand met een IQ van 70, vooruit: 80......... ![]() Citaat:
Citaat:
Nou: zo heeft dan een iedere zijn taak. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
|
![]() Citaat:
Het lijkt alsof er een tegenstrijdigheid is omdat iemand een aantal dingen over het hoofd ziet, zoals gij. Citaat:
Het enige dat ge aangetoond hebt is uw gebrek aan kennis. En dat was ook de bedoeling van de oorspronkelijke vraag vermoed ik (weet niet direct meer wie de vraag stelde)
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Kijk, dit filmke toont in ZEER eenvoudige woorden de theorie van Einstein.
Zelfs als ge te tekst niet begrijpt is de tekening van het ruimteschip toch wel heel erg duidelijk in het aantonen van tijdsdilatatie. Als ge dat zelfs niet begrijpt, dan zijt ge wel heel erg dom. http://www.youtube.com/watch?v=62yHC...eature=related edit En deze is misschien nog duidelijker. http://www.youtube.com/watch?v=KHjpB...eature=related
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 november 2010 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is wel eens verteld dat de theorie van Einstein één van de allermoeilijkste theorieën is en dat slechts een paar mensen op aarde die begrijpen. Hier wordt die hele theorie even in twee minuten verteld zonder enige duidelijke verklaring daarvan. Tenminste: ik heb ze niet gehoord. Maar gelukkig dat Alboreto, die zo vreselijk knap is, de theorie van Einstein stap voor stap aan mij gaat uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt allemaal gewoon maar beweerd. Maar gelukkig gaat Alboreto dit alles stap voor stap aan mij uitleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dus tegenstrijdig is, want wat er op neer komt dat beiden de anderen een langzamere tijd moeten toeschrijven. Dit filmpje is dus alleen maar een duidelijke bevestiging van het feit dat de relativiteitstheorie tegenstrijdig is. Dank je wel Alboreto dat jij me in deze zo goed geholpen hebt. Laatst gewijzigd door harriechristus : 7 november 2010 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementslid
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Rizzz : 7 november 2010 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet als het slechts schijn is, zoals mensen elkander wederzijds kleiner zien door perspectief, maar als het echt zou zijn. Dan moet er namelijk 4 personen zijn in plaats van 2. Namelijk 2 voor zichzelf met gelijke klok en 2 met tragere klok. Oftewel: ik heb een gelijke klok voor mezelf en een tragere klok voor een ander. Dus dan zijn er 2 harries. En ook die ander valt in tweeën. Citaat:
Niet die menen dat bronnen iets bewijzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maak er zelf maar een tekening van en je begrijpt het zo. Zon en aarde en trein. Zon is de basis en dan de aarde en dan de trein. Beweging van de trein heft die van de aarde ten opzichte van de zon op. Het is dus een optelsom van twee bewegingen. Citaat:
Citaat:
Met als gevolg een totale langzamere lichtsnelheid. ( c- v en c+ v in beide richtingen leiden namelijk niet tot 2 x c, wat je eenvoudig na kunt rekenen met een ander voorbeeld van een boot die eerst 10 km gaat in de heenrichting en 20 in de terugweg over 10 km. Is niet gelijk aan 2 x 15 km. Dat zou namelijk een duur zijn van 15 km over 20 km = 1 uur en 20 minuten. Maar het is 1 uur plus een 1/2 uur = 1 1/2 uur, dus langzamer. Dat is de verklaring van de tijdsvertraging. (Bij Einstein komt er dan nog de contractie van de lengte bij.) Citaat:
Citaat:
Maar omdat de zwaartekracht tot versnelling leidt en een versnellende raket een effect van zwaartekracht opwekt, zijn bij Einstein zwaartekracht en versnelling ook nog eens relatief. Citaat:
Te verklaren door de optelsom van twee bewegingen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beter is het om de zaak hier zo eenvoudig mogelijk te houden. Citaat:
Nergens zeg ik dat ik zelf de oplossing zou weten. Wel heb ik daarnaar gezocht en zal dat ook blijven doen. Want de theorie op zichzelf leidt tot de meest interessante speculaties. En ik heb er zelf al heel veel door gevonden. Ik ben er Einstein dan ook dankbaar voor. Dus: bedankt Stein....eh....Einstein....... ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 november 2010 om 00:19. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daardoor ontstaat de tegenstrijdigheid dat beiden ten opzichte van elkaar een klokvertraging zouden hebben. Dan hebben beiden een gewone klok en een tragere. Maar in de praktijk van het GPS systeem en ook alle andere bewijsvoering wordt de zaak slechts van één kant gezien en berekend. En niet ook van de andere kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Zou geen schande zijn als je zou weten dat slechts enkelen op deze aarde Einstein echt begrijpen.) En vooral mijn atoomtheorie helemaal niet. Van Einstein hebben jullie tenminste nog enige schoolse kennis. Van mijn atoomtheorie ook dat niet eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() van je website: Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ja: opnieuw een intelligent licht...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Stel je 2 mensen voor die elkaar voorbij scheren aan 1/2 de lichtsnelheid, die zien elkaars klokken elk trager bewegen dan hun eigen klok, tot ver ben je mee. Maar, als 1 van de 2 personen op het moment dat ze elkaar passeren een versnelling uitvoert om z'n beweging gelijk te stellen met de andere zodat ze stil komen te staan tegenover elkaar, zullen ze hun klokken weer aan dezelfde snelheid zien lopen maar de persoon die de versnelling onderging, z'n klok zal achter staan tegenover de klok van de persoon die z'n beweging niet aanpaste. Tijdens de versnelling zal de persoon die de versnelling ondergaat plots de andere z'n klok ook zien sneller lopen dan z'n eigen klok (tijd gaat voor hem trager op dat moment), de persoon die niet versnelt blijft de andere z'n klok trager zien lopen dan de zijne tot die persoon's stil staat tegenover hem, vanaf dan lopen de klokken weer even snel, maar niet gelijk. Absoluut niks tegenstrijdig aan en dit is proefondervindelijk vele malen aangetoont, elk experiment hierover heeft tot nu toe exact de uitkomst gehad die Einstein's theorie voorspelde. Als je een betere theorie hebt zal je theorie allereerst ook de zelfde uitkomsten moeten voorspellen voor deze experimenten en vervolgens, om zichzelf "beter" te kunnen noemen, zal ze dingen moeten voorspellen die Einstein's theorie niet voorspelt. Tot nu toe bewijs je dat je theorie niet eens dat eerste doet maar tegenstrijdig is met wat we experimenteel kunnen aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want hun klokken stonden al wederzijds ten opzichte van elkaar achter. Het versnellen = remmen van de een, zal dat slechts gedeeltelijk compenseren, maar het gehele probleem niet oplossen, maar er alleen een nieuwe tegenstrijdigheid aan toe voegen. Namelijk dat remmen identiek is aan versnellen. En dat dat ook aan de ander toegeschreven mag worden. En je zou het bovendien gelijk moet behandelen, dus zo dat beiden remmen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je begint al met versnellen als het remmen is. Dan vergeet je dat remmen en versnellen ook nog eens relatief zijn. Je vergeet helemaal de eerste tegenstrijdigheid op te lossen. En ik ga dat niet allemaal doorlopen om alles te weerleggen, want dat wordt veel te veel werk. Ik ken het hele verhaal al bovendien als zogenaamde oplossing van de tweelingparadox waarin die zogenaamde tweeling niet werkelijk gelijkwaardig behandeld wordt. Men denkt iets op te lossen door het hele verhaal steeds moeilijker te maken, zoals een leugenaar steeds nieuwe leugens bedenkt om zijn eerste leugen te maskeren. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het concept "remmen" is iets dat op ge grond gebeurt en daar heb je "remmen" voor nodig, maar het blijft gewoon een verandering van beweging (snelheid en of richting). Als een helicopter plots overgaat van vooruit vliegen naar stil hangen boven de aarde kan je niet zeggen dat die "remt", wel dat die z'n bewegen gelijk stelt aan die van de aarde. Versnelling is wel meetbaar, had ik al gezegd en aangetoond, in mijn voorbeeld zal er maar 1 van de 2 de krachten van de versnelling ondervinden en als het ware "met z'n neus tegen z'n vooruit plakken" op de moment dat die z'n beweging aanpast. Er is dus op dat moment een verschil meetbaar in wat elk van de personen ondervindt. Versnelling kan je dus wel onafhankelijk meten, zoals zwaartekracht, wat gelijk gesteld wordt aan versnelling in algemene relativiteit. Als je ook maar iets van relativiteit had gelezen had je deze opmerking dus niet gemaakt. Laatst gewijzigd door Rizzz : 8 november 2010 om 03:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat ik hier vertel staat in ontelbare boeken, websites, cursussen, ... gedocumenteerd. hier bvb (ik heb m'n best gedaan om een nederlandse bron te zoeken want ik begrijp dat je geen engels spreekt ook...): http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_paradox Citaat:
De enige die hier telkens weer z'n verhaal moet aanpassen omdat die erop gewezen wordt dat wat hij zegt niet klopt, ben jij hoor! |
||
![]() |
![]() |