![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1321 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Katholieken zijn eigenlijk te braaf. Moest er een imam een taart in zijn gezicht krijgen tijdens een viering. De gooier mocht direct vrezen voor zijn leven. Nu zo extreem als binnen de islam hoeft zeker nu ook niet, maar het wordt toch tijd dat de katholieken tegenacties geven.
Heel die sfeer van spot en zelfs vervolging (zie klacht door die homofilie idioot) doet mij denken aan de Christenen vervolging in de eerste eeuwen... |
|
|
|
|
|
#1322 |
|
Minister-President
|
ahja 't is allemaal weer de fout van den islam.
|
|
|
|
|
|
#1323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feit is dat in het christelijke Europa het huwelijk voor de Kerk werd gesloten zonder dat de staat zich daar verder mee moeide. Pas met de Franse Revolutie wordt dit gewijzigd en treedt de overheid ook op het voorplan. |
|
|
|
|
|
|
#1325 |
|
|
Heel zeker niet, heb ik dat gezegd ?
De katholieke kerk kan op sommige vlakken misschien nog iets leren van de Islam, omdat die zich niet zomaar laten doen. |
|
|
|
|
|
#1326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Louter gezien vanuit een wereldlijke stelling heeft Danneels al ongelijk. Stel je eens voor dat een werknemer de instructie van zijn werkgever naast zich neerlegt. Stel je eens voor dat een timmerman de deuren anders uitwerkt dan op het plan staat aangeduid, een plan dat hij ontvangen heeft van zijn werknemer. In de private sector leidt dit tot een serieus uitbrander, en misschien zelfs tot ontslag. Danneels heeft gewoon te doen wat zijn baas hem vraagt te doen. Als hij het daar niet mee eens is, moet Danneels dan maar de conclusies trekken. Net zoals een werknever die niet akkoord gaat met bepaalde visies, plannen, opdrachten... van zijn werkgever. |
|
|
|
|
|
|
#1327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, Max vraagt zich terecht af waarom dergelijke opposanten die zich nu tegen mgr. Léonard keren, dat niet veel eerder gedaan hebben tegen die imams die gelijkaardige standpunten innemen of zelfs nog veel verder gaan?
Juist, omdat ze maar al te goed weten dat christenen over het algemeen wat lankmoediger zijn dan moslims. Gooi een taart naar een imam, en ik verzeker je dat je nauwlijks levend uit die moskee komt. Bijgevolg vind ik die taartengooier eerder een zwak mannetje behept met een lafheid die kan tellen. |
|
|
|
|
|
#1328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat voor straf moet die taartengooier krijgen volgens u ??... |
|
|
|
|
|
|
#1329 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus de gruwelijke toestanden moeten dan toch geimporteerd worden ???.. |
|
|
|
|
|
|
#1330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stenigen die taartengooier ??? , moest ik hem tegenkomen geef ik hem een 10tal slagroombiscuits voor de volgende eucharistieviering . |
|
|
|
|
|
|
#1331 | |
|
|
Citaat:
Nu op justitie moeten we ook niet rekenen. Die taartgooier had gewoon een pak rammel verdiend van de aanwezige gelovigen. |
|
|
|
|
|
|
#1332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1333 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1334 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik respecteer gelovigen 'zij zijn in mijn ogen slachtoffers' maar niet het geloof . |
|
|
|
|
|
|
#1335 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Paleokatholiek Jan kan hier duidelijk niet mee omgaan. Hij denkt dat dit meer is dan Aristotelische dwaasheid omdat het in de kerkleer is opgenomen. |
|
|
|
|
|
|
#1336 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|