![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar dat past niet in het mensbeeld vol vooroordelen van de grote tierders over gelovigen, christenen en dus ook katholieken. De Kerk verlangt inderdaad geen blind geloof, maar meent dat ook de rede een plaats krijgt in het geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan dus eerst verder met het lezen van de volgende reacties, kwestie van je ogen en je geest de overbodige redundanties te besparen. Voorts speel ik nog met het idee om het een immanente rechtvaardigheid te vinden om de teksten van een hautaine discriminator pas morgen te lezen in plaats van vandaag. Dus, misschien morgen, zal ik de tekst tegen het licht van de volgende zaken houden: - wordt de vrijheid van twee homo's die een burgerlijk contract van wederzijdse solidariteit wensen af te sluiten, beperkt of zelfs maar bekritiseerd ? - worden man en vrouw als gelijken beschouwd, en zeker in het bijzonder in alle functies die betaald worden met belastingsgeld ? - worden de vrijheden van een vrouw die niet wenst over te gaan tot een abortus enerzijds, en anderzijds een vrouw die wel wenst over te gaan tot abortus, gelijkwaardig gerespecteerd ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoogstens als hulp voor zwakke mensen die zich vastklampen aan een Hogere Macht, puur uit schrik voor wat er komen gaat, vooral na de dood. Ze hopen dat ze door een voorgeschreven (enkel dat al, brrr) braaf leven te leiden recht naar de Hemel gaan. Maar het is niet omdat iets onverklaarbaar is, dat je het dan maar - uit gemakzucht - moet invullen met één of andere God. Dat is te simpel. Bovendien zit je dan altijd opgeschept met een hiërarchie van leiders die je moet volgen, wat ze ook uithalen of uitkramen. Niks voor mij, nooit! Niemand hoeft mij te vertellen wat ik moet denken en zeggen, hoe ik moet handelen. Ik zal nooit iemand kwaad doen, dat is de enige moraal die telt voor mij, er is ook niets anders, al de rest is angst. De vragen die jij je stelt kan niemand beantwoorden, tenzij je een rechtstreekse lijn met jouw God kan regelen.
![]() |
![]() |
#1386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent zwanger of je bent het niet. Iets is bewezen, dan kan je het niet langer 'geloven'. Iets is niet bewezen, dan kan je het geloven of niet. Check: kan je een gelovige kristen zijn als je niet blind gelooft dat er leven is na de dood ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onredelijkerwijze aannemen is dom. Nu, dat is allemaal of topic. 't Ging hier over de herder van steeds minder schapen, die zijn hond (woordvoerder) kwijt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe staat u tegenover aids? Ziet u er een straf van God in voor de seksuele bevrijding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We waren het er zelfs over eens dat deze brief niks verandert aan de oorspronkelijke uitspraken. Er worden enkel wat meer mensen willens nille ns in de context getrokken waardoor Lenonard een poging doet om de schuld over meer hoofden te verspreiden. Als gij mijn mening wilt over de originele uitspraken dan moet ge die maar posten en de vraag stellen. Helaas toont gij heel schreeuwerig dat gij mijn mening niet wilt door te stellen dat: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest ben ik het vaak niet eens met de paus, zeker op vlak van oecumene, vooral die ene keer toen Joahnnes Paulus II de koran kuste. Johannes Paulus I was een voorstander van voorbehoedsmiddelen, heb ik gehoord. Voor de rest hebben vele pausen sinds VII, waarschijnlijk zonder het echt te beseffen, vaak de traditie tegengesproken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste paus die een dergelijke uitspraak heeft gedaan, was Pius XII. Daarenboven zijn de voorwaarden dermate strikt en wijdlopend dat het niet zomaar gaat, zoals velen soms denken, dat ieder woord dat uit de paus komt onfeilbaar is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 november 2010 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens geen weet van wat u hierboven beschrijft. Waar heeft u dat ergens gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hij had die hele hetze kunnen vermijden door het anders te zeggen. En dit zonder afbreuk te doen aan zijn principes, namelijk (want hier komt het eigenlijk op neer) dat men niet moet komen zeuren wanneer men door een zekere levensstijl -die hij dan als christen 'losbandig' of 'promiscu' beschouwt- aids opdoet. Want dat is het lot dat men kan verwachten wanneer men op die manier leeft. Zo begrijp ik hem althans voor het ogenblik. Laatst gewijzigd door system : 7 november 2010 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen het boek in het Frans uitkwam, was Leonard natuurlijk nog geen aartsbisschop. En het was één van de zovele gebruikelijke boeken die bisschoppen schreven.Niemand heeft dit waarschijnlijk opgemerkt of de moeite gevonden daarop te reageren. En toen de hetze uitbrak, stond Leonard in het middelpunt van de (negatieve) belangstelling. En daarom werd dat allemaal uitvergroot. Nu, ik heb hier nogmaals de tekst. En ik vind ook dat men dit op tweerlei manieren kan interpreteren. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 november 2010 om 16:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus ergens niet logisch dat er bij de Franse uitgave geen kat omkraaide en dat nu de hele zaak wordt opgeschroefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar ondertussen heeft mgr. Léonard deze passage in woord en geschrift uitgebreid toegelicht. Daarmee lijkt me het duidelijk te zijn geworden wat mgr. Léonard hiermee bedoelde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat in de persconferentie na zijn ontslag?
|
![]() |
![]() |