Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zijn NV-V'ers de tjeven van weldra?
Ja 21 42,00%
Nee 20 40,00%
Kweenie 9 18,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 7 november 2010, 13:29   #21
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
"onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie", het blijft toch hilarisch eigenlijk.
Hangt er vanaf hoe je het concept EU bekijkt. Maar dat onafhankelijke is in ieder geval waar ik naar toe wil en samen met mij de n-va. Dus wil van deze laatste als beleidspartij drastische stappen in die richting zien.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 7 november 2010 om 13:30.
dominatrix is offline  
Oud 7 november 2010, 13:31   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gisterenavond op café er niet aan uitgeraakt: "Zijn de NV-A'ers de nieuwe tsjeven?".
Hoe anders een partij benoemen die er als enige in de Belgisch parlementaire geschiedenis ooit in lukte om niet te stemmen voor een eigen voorstel tot hoogdringende agendering?
Er zijn dus wel degelijk domme vragen.

Hier volgt dan het slimme antwoord:

voor een "echte" Belanger/Blokker zal eenderwelke andere partij die succesvol is, bestempeld worden als nieuwe tsjeven.

voor eenderwie anders, zal dit niet het geval zijn.

Ergerlijk aan de vraag is dan nog wel, dat het allemaal geen fluit belang heeft.
Het enige wat echt heel veel belang heeft, is zelfs nog niet wat de nu komende federale regering zal kunnen verwezenlijken op communautair vlak, maar wel hoeveel stemmen de V-partijen tesamen zullen halen bij de volgende verkiezingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 november 2010 om 13:31.
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2010, 13:35   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"onafhankelijke lidstaat van de Europese Unie", het blijft toch hilarisch eigenlijk.
Ik vind dat pertang bloedernstig.

In die mate dat ik niet langer op de nva zou stemmen, indien deze zou gaan samenwerken met een partij die niet zou streven om lidstaat van de EU te zijn/blijven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2010, 13:35   #24
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

voor een "echte" Belanger/Blokker zal eenderwelke andere partij die succesvol is, bestempeld worden als nieuwe tsjeven.
Dat hangt volkomen van de partij in kwestie af. Als die partij niet doet wat ze beloofde voor Vlaanderen te zullen doen... Tja dan zit die kans er in. Maar als die partij ons de mond kan snoeren door effectief de Vlaamse onafhankelijkheid te realiseren. Tja... dan is ons mondje dicht hé. Maar zover zijn we nog lang niet.
Oud 7 november 2010, 13:36   #25
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat pertang bloedernstig.

In die mate dat ik niet langer op de nva zou stemmen, indien deze zou gaan samenwerken met een partij die niet zou streven om lidstaat van de EU te zijn/blijven.
Veramerikanisering van Bert Van Boghout ooit gelezen?
Oud 7 november 2010, 13:48   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Hangt er vanaf hoe je het concept EU bekijkt. Maar dat onafhankelijke is in ieder geval waar ik naar toe wil en samen met mij de n-va. Dus wil van deze laatste als beleidspartij drastische stappen in die richting zien.
N-VA keurde het verdrag van Lissabon goed, keurde de EU grondwet goed, keurt nu ook het Europees Garantiefonds goed - de grootste bankroof uit de Europese geschiedenis.

N-VA wil helemaal geen onafhankelijk Vlaanderen.
Pelgrim is offline  
Oud 7 november 2010, 13:52   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA keurde het verdrag van Lissabon goed, keurde de EU grondwet goed, keurt nu ook het Europees Garantiefonds goed - de grootste bankroof uit de Europese geschiedenis.

There are no Americans in Bagdad.

De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2010, 14:01   #28
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vind het Groot Hertogdom Luxemburg en Denemarken en nog vele anderen, hilarisch??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 november 2010, 14:04   #29
EddyBal

Standaard

Citaat:

Eh, hoewel ik met je bedoeling het eens kan zijn, denk ik niet dat je van "bankroof" kan spreken. Een bankroof is waar men een bank of banken beroofd, niet omgekeerd

en NV-A wil wél onafhankelijkheid voor Vlaanderen. Maar via evolutie, niet via revolutie. Wij zijn geen bommenleggers zo als jij er wel een beweert te zijn
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 november 2010, 14:14   #30
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, hoewel ik met je bedoeling het eens kan zijn, denk ik niet dat je van "bankroof" kan spreken. Een bankroof is waar men een bank of banken beroofd, niet omgekeerd

en NV-A wil wél onafhankelijkheid voor Vlaanderen. Maar via evolutie, niet via revolutie. Wij zijn geen bommenleggers zo als jij er wel een beweert te zijn
Allemaal goed en wel dat ge geen bommen wil leggen... maar wat gaat er op het einde nog overblijven van de onafhankelijkheid als de zelfs een nationalistische partij in Europa geen weerwerk wil bieden aan dingen zoals een grondwet?

Daarom, dringend aanbevolen om Bert Van Boghout te lezen. Welk Europa staat er voor onze deur? Het stemgedrag van Brepoels, en dat heb ik hier al veel gezegd, staat mijlenver van het Europa dat ik wil en mijlenver van het Europa waarbij staten nog veel identiteit kunnen overhouden.

Je mag nooit vergeten dat Uw mandataris daar in een extreem-linkse fractie zit...
Oud 7 november 2010, 14:15   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vind het Groot Hertogdom Luxemburg en Denemarken en nog vele anderen, hilarisch??
Dat zijn ook geen onafhankelijke landen meer nee.
Pelgrim is offline  
Oud 7 november 2010, 14:15   #32
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah bon, darwinisme ten voeten uit, nv-aers zijn geëvolueerde tsjeven. Super-tsjeven?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2010, 14:18   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gisterenavond op café er niet aan uitgeraakt: "Zijn de NV-A'ers de nieuwe tsjeven?".
Hoe anders een partij benoemen die er als enige in de Belgisch parlementaire geschiedenis ooit in lukte om niet te stemmen voor een eigen voorstel tot hoogdringende agendering?
Het is inderdaad sterk, niet voor het eigen voorstel stemmen!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 7 november 2010, 14:19   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Banken die roven, plegen ook bankroven.

Citaat:
N-VA keurde de EU grondwet en het verdrag van Lissabon goed, een staatshervorming die véél verder ging dan al wat er nu op de onderhandelingstafel ligt.

N-VA wil géén onafhankelijkheid.
Pelgrim is offline  
Oud 7 november 2010, 14:19   #35
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vooral sterker hoe ze er mee wegkomen...
Oud 7 november 2010, 14:21   #36
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog tsjeefser dan de tsjeven zelf eigenlijk
Pelgrim is offline  
Oud 7 november 2010, 14:25   #37
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn dus wel degelijk domme vragen.

Hier volgt dan het slimme antwoord:

voor eenderwie anders, zal dit niet het geval zijn.

Ergerlijk aan de vraag is dan nog wel, dat het allemaal geen fluit belang heeft.
Het enige wat echt heel veel belang heeft, is zelfs nog niet wat de nu komende federale regering zal kunnen verwezenlijken op communautair vlak, maar wel hoeveel stemmen de V-partijen tesamen zullen halen bij de volgende verkiezingen.
Weet je, het nv-a zou ik niet meteen als een succesvolle partij durven bestempelen.
Verder beschouw ik me niet als een echte belanger, of valse blokker, dus moet het wel het geval zijn.
Geen fluit, virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2010, 15:42   #38
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dat zijn ook geen onafhankelijke landen meer nee.
Dan is ook Noord-Korea niet onafhankelijk. Wat een gekke woordverklaring die jij steeds gebruikt...
EddyBal is offline  
Oud 7 november 2010, 15:44   #39
EddyBal

Standaard

Citaat:
Niet voor de HOOGDRINGENDHEID gestemd. Dat is in jouw ogen misschien een detail, maar niet onbelangrijk. Het voorstel zelf moet nog gestemd worden.
EddyBal is offline  
Oud 7 november 2010, 15:53   #40
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet voor de HOOGDRINGENDHEID gestemd. Dat is in jouw ogen misschien een detail, maar niet onbelangrijk. Het voorstel zelf moet nog gestemd worden.
Dat is absoluut geen detail want het ziet/zag ernaar uit dat we elk moment op nieuwe verkiezingen konden uitkomen. Dus is en blijft het wel degelijk HOOGDRINGEND om BHV te splitsen alvorens men moet overgaan tot het ontbinden van de kamer en het uitroepen van nieuwe verkiezingen.

De n-va had voet bij stuk moeten houden Eddy. Of het nu een meerderheid had meegekregen of niet. Die dag dat het zich terug trok toonde het immers dat er met de n-va te sollen valt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be