![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2581 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ipv gewoon veen verder te gaan op dat seculiere, wat jij daar dan onder wilt verstaan en/of van wilt gaan maken.... Blijkbaar zijn de argumenten al op en put je nu enkel drog-soort |
|
|
|
|
|
|
#2582 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat het dragen van zo'n ding niet strafbaar is, maar vanwege de (zelf gecreëerde) onmogelijkheid om maatschappelijk te functioneren het recht op voorzieningen zoals uitkeringen wel ontzegt.
|
|
|
|
|
|
#2583 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2584 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2585 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mevrouw Herremans formuleert trouwens deftig en gemotiveert waarom dat verbod absoluut nodig was. De hoofddoek is geen sjalleke tegen de kou maar een duidelijk statement; ik ben moslima en die identiteit primeert boven alle andere. Het is niets minder dan een vlag voor apartheid en onderscheid op basis van die moslimidentiteit, die bovendien aan andere gelovigen wordt opgelegd. Daarvoor mag een school geen ruimte bieden. Religieus fanatisme blijft fanatisme hoor. |
|
|
|
|
|
|
#2587 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Reformist Iranian-French Writer Chahdortt Djavann: The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=14892&start=0 http://www.dailymotion.com/video/x24...-ardisson_news
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 8 november 2010 om 00:09. |
|
|
|
|
|
|
#2588 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik geloof wat dat betreft meer in Sokrates' opvatting van de mens, namelijk dat de dingen van 'het zelf' het verste weg staan van 'het zelf', en er zelfs niet mee te maken hebben. Daaronder valt ook kleding. Iemand die zich identificeert naar zijn spullen kent derhalve zichzelf niet, vandaar: gnoothi seauton.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 november 2010 om 00:14. |
|
|
|
|
|
#2589 |
|
Minister-President
|
Er is geen verschil tussen de "zelf gecreëerde onmogelijkheid om maatschappelijk te functioneren" van de hoofddoekdragende moslima en de straf van de crimineel. Semantiek.
|
|
|
#2590 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2591 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2592 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wil van jou weten wat er anders was vóór die nieuwe wetgeving. Je had reeds vrijheid van godsdienst voor iedereen. Citaat:
Je rechtvaardigt niet een fout door te wijzen op iemands anders fout. Citaat:
Vertel me liever wat er in dat (opinie)stuk ( vergelijk het met Wilders-stuff ) plots niet meer zou kunnen. Ik zie hem alvast niet oproepen om iedere individuele moslim die in het westen leeft zijn zelfde vrijheden te beknotten tov dat van een niet-moslim. Zie jij dat daar ergens staan ? Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#2593 |
|
Minister-President
|
Neen hoor. Het zijn beiden exponenten van eenzelfde oorlogsretoriek. De ene gebruikt die retoriek om op te roepen tot haat tegen wat hij percipieert als 'het Westen', terwijl de andere zijn pijlen richt op een al even imaginair 'Oosten'.
|
|
|
#2594 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uhm... nee. Ik had het over boerka's, niet hoofddoeken voor de duidelijkheid. Wezenlijk verschil! Een stinkendrijke vrouw die ervoor kiest om een boerka te dragen, prima. Maar een vrouw met boerka, die weigert het af te doen en derhalve geen baan kan krijgen, daarvoor geldt: geen uitkering. Dat u dat gelijkstelt aan de straf van een crimineel (namelijk boete of gevang), snap ik echt niet. Tenzij u de boerka zelf al als een gevang ziet.
|
|
|
|
|
|
#2595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2596 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Waar haal je dat ? Ten eerste ben ik een man en ten tweede er scheelt niks met mij en evenmin scheelt er iets met Chahdortt Djavann. Er scheelt echt niks met mensen die tegen iSSlam spreken. Die mensen lijden echt niet aan een fobie. Die mensen weten gewoon waarover ze spreken.
|
|
|
#2597 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|