![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Ach, jong en roekeloos....zoals al die onnozel jong soldaatjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ow , 't zijn dames die't in gang gestoken hebben ??? Dan moet ik toch gaan zenne , 'k zal wel parapluutje meenemen ... Merci MaGNi , zonder u zou'k ni opgekomen zijn voor de onschuldig veroordeelden ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() lol, alsof jij zou gaan.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is weer zo'n 'ben ik nu de enige normale nog op dit forum" moment.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
De domme, plebejische massa opruien. Een middeleeuwse heksenjacht tegen Vermassen. En waarom? Omdat hij zijn werk deed: hij is advocaat, weetjewel. ![]() Sinds dat fenomeen (het constateren hoe gemakkelijk de mening van de achterlijke massa te beïvloeden is) ben ik in de overtuiging dat censuur in sommige of misschien zelfs in vele gevallen te rechtvaardigen is, en dat "vrije meningsuiting" voor het gemenigte eigenlijk helemaal niet evident moet/mag zijn.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat gij als het zover is wel een excuus zult vinden om niet te moeten gaan.
![]() |
#72 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Op naar de vrijspraak, Els Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de witte mars hadden ze ook bussen en treinen ingezet om de mensen in grote getale naar Brussel te brengen ... Ik hoop dat ze dat nu ook doen , 't zou de smarten van de stakingen mss nog een beetje doen vergeten ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en 't volgende ook... stel dat hij iemand persoonlijk verdenkt dan kan hij een profieltje aandragen en klaar is kees ... en dan de volgende... en de volgende... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ja CSI maar ook van al die jeugdreeksen op VRT/BRT.
Daarin zijn de schuldigen altijd zeer eenvoudig te herkennen, in Merlina reden ze zelfs rond in een auto met 'Sardonis' erop. Ja, dan weet je het wel zeker? Of zoals in 'De Kat', daar hadden de slechterikken altijd oranje overalls aan, wat de moeilijkheidsgraad toch ook wel een stukje omlaag bracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je dat nog eens overdoen, please ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Gaat immers niet over een onschuldige die slachtoffer wordt ... slachtoffers zijn immers steeds onschuldig verondersteld ( op het vlak waar ze slachtoffer van geworden zijn ). Steeds leuk slachtoffers te kunnen vermijden , natuurlijk... dat wel... maar ze zullen er altijd zijn. Bovendien , ....in jouw hypothetisch voorbeeld hierboven heb je steeds één slachtoffer méér dan het slachtoffer waar rond het proces opgestart is. Maar het gaat vooral over verantwoordelijkheid... Voor een onschuldige die de bak is ingedraaid zijn wij als maatschappij ( dus allemaal ) verantwoordelijk.... voor iemand die morgen wordt van kant gemaakt is zijn we niet verantwoordelijk, enkel de dader is dat. Je zou natuurlijk kunnen naar voren schuiven dat we die dader dan hebben laten lopen en daarvoor ook ergens mede-verantwoordelijk zijn voor de dood van dat nieuwe slachtoffer.... maar zoiets geldt alleen maar als daar gegronde redenen voorhanden zijn ... iemand wiens schuld niet vaststaat en daarom weer wordt vrijgelaten hoort daar niet echt bij Laatst gewijzigd door praha : 8 november 2010 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onweerstaanbare drang is iets dat plots in jou opkwam, jouw lichaam reageerde zo heftig en je moest doden en je kon het niet tegenhouden. Je pleegde deze moord onder impulsen waaraan je niet kon weerstaan. Je bent het slachtoffer geworden van de situatie.... |
|
![]() |
![]() |