![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet goed lezen.
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#242 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Naarmate ie daar dan van eet en wat bijkomt in volume....gaat ie plots wat sneller draaien Draait die draaitafel dan sneller volgens jou naarmate die eet ? Of draait hij alleen sneller en blijft die draaitafel netjes even snel draaien ? Maar heb ge in dat laatste geval dan geen negatieve slip als blijkt dat die persoon sneller draait dan die draaitafel ? Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2010 om 00:36. |
|
|
|
|
|
|
#246 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je had een systeem waaruit je definitief kon afleiden wat er "echt" beweegt en wat enkel "schijn" is. Als ik je vraag om mij te zeggen of de trein "echt" beweegt antwoord je niet op die vraag. Wat je wel doet is de trein bekijken vanuit verschillende referentie kaders en herkennen dat die vanuit het ene kader beweegt en het andere stil staat. Dit is krak het tegenovergestelde van wat je eerst beweerde: Citaat:
Je hebt je theorie hier dus gedurende de loop van de discutie moeten herzien want je kon de tegenstrijdigheden niet uitleggen. |
||
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moet het zelf maar even uitleggen en ik zie ook niet wat dat met Einstein te maken heeft. En van draaien en eten tegelijkertijd word je misselijk en zou ik dus helemaal niet doen. Ik weet wel dat een schaatser sneller gaat draaien als deze samentrekt in haar of zijn middelpunt. Maar ik heb hem of haar daar nooit bij zien eten........... Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 november 2010 om 00:46. |
|
|
|
|
|
|
#248 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Binnen een groter systeem zijn natuurlijk ook de bewegingen complexer. Gemakkelijk te vatten, maar niet voor Rizz, omdat die al reeds het meest eenvoudige niet wil of kan vatten. |
||||
|
|
|
|
|
#249 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Blijft interessant hoor ... maar waar vind ik daar in terug wat Einstein bewees en concludeerde ? Citaat:
Lorentz had inderdaad al de Lorentztransformaties ingevoerd ... een loutere rekenregel opdat de zaken cijfermatig zouden blijven kloppen voor elektromagnetische verschijnselen. Het vormde echter helemaal geen verklaring. Dat is dus een theorie ( beter een wetmatigheid ) uitgaande van vaststellingen. De verklaring kwam er echter met Einstein die in eerste instantie niks wezenlijk niets bijbracht op één belangrijk punt na : onze interpretatie over afstanden, tijd , ed zaten niet juist .... er diende rekening gehouden te worden met de gelijktijdigheid van waarnemingen. heel simpel uitgelegd : Als jij een lange paal zou willen meten met een meter ( een vast instrument voor jou ) en je legt de 0 aan de ene zijde waar je bijstaat en je begeeft je naar de andere kant om het andere uiteinde te meten maar die paal verschuift ondertussen richting nulpunt dan kom je op een kleinere afstand dan de paal zou zijn wanneer ie stil ligt. Je kan immers niet gelijktijdig op beide plaatsen op hetzelfde moment zijn. Heel logisch allemaal Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2010 om 00:57. |
|||
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus je zal in eerste instantie tot de redelijke conclusie kunnen komen dat je op een bewegend voorwerp gesmakt bent. Dan ben je daar dus. Vervolgens maken ze je wijs dat je nu stilstaat en die trein vanwaar je kwam in feite aan 't rijden was. Wat hebben die stationbewoners exclusief in handen om je te overtuigen ? |
|
|
|
|
|
|
#252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat die schaatser dan meer km/h afleggen als hij zijn armen intrekt ? Want als hij zijn armen intrekt ( dat was het buitenste punt ) dan verkrijgt hij toch een nieuw buitenste punt dat zich korter bij de draai-as bevindt ? en aldus je eigen redenering zou dat punt net minder km/h afleggen terwijl je net komt te zeggen dat hij sneller gaat draaien. aardig verwarrend allemaal Volgens mij kom je er niet meer uit Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2010 om 01:15. |
|
|
|
|
|
|
#254 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat je beweerd hebt? Geheugenverlies? Ik heb je post geciteerd, zal het nog eens doen: Citaat:
los het dan eens "natuurlijk op" voor me. Zeg me nu eindelijk eens wat er echt beweegt en wat schijn is (zonder er referentie kaders bij te brengen want dan spreek je jezelf tegen). En stop met te zeggen dat je dat al gedaan hebt, want je weet goed genoeg dat je dat niet gedaan hebt. Zoals ik al zei is het enige wat je gedaan hebt herkennen dat de trein stil staat tegenover de aarde als je het vanop de zon bekijkt. Je hebt dus moeten toegeven dat de beweging van de trein afhankelijk is vanuit welk referentie kader je de trein bekijkt. Je gaat je hier niet uit praten door te blijven rond de pot te draaien hoor! |
||
|
|
|
|
|
#255 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Heeft weinig zin, gezien dat allemaal al weerlegd is en er alleen maar fout aannames in staan.
|
|
|
#256 |
|
|
Lol.
Hou het maar bij het Nederlands
|
|
|
#257 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#258 |
|
|
Ik schrijf al op zo'n manier dat het voor iemand met een IQ van 80-85 begrijpelijk zou moeten zijn.
Bedoelt ge echt dat ik nog lager moet gaan eer ge het gaat verstaan?
|
|
|
#259 | |
|
|
Citaat:
Ge hebt nog geen enkele keer op die vragen geantwoord. Ge zijn bezig u helemaal belachelijk te maken.
|
|
|
|
#260 | |
|
|
Citaat:
Het bepalen wat echt en schijn is, is enkel vanuit uw standpunt. Vanuit het standpunt van iemand anders kan schijn echt zijn en echt schijn. Gezien de wetten van de natuur niet geschreven zijn vanuit uw standpunt, maar algemeen gelden zijn de begrippen 'echt' en 'schijn' relatief. En daarom worden ze niet gebruikt. Wat vanuit het standpunt van een persoon beweegt, beweegt echt en wat stilstaat staat stil. Gij moogt gerust denken dat ge stilstaat, maar toch reist ge door de ruimte aan duizenden km/h.
|
|