Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 november 2010, 22:44   #2261
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
System de Wat de FR dienen te beseffen, buiten responsabilisering is dat er voor clientilisme geen ruimte meer is en dat annexatie etc. not done is, dat ze niet moeten eisen wat ze zelf weigeren te geven (vergelijk even de faciliteiten voor FR in Vlaanderen en de faciliteiten voor NL in Wallonië) om maar wat op te noemen.
Dat is voor mij geen probleem. Ik heb altijd gesteld dat iemand die in Wallonië gaat wonen, maar Frans moet leren, iemand die in Vlaanderen gaat wonen moet maar Nederlands leren en diegen die in de Oostkantons gaat wonen moet Duits leren. En als hij niet akkoord gaat dat moet hij maar in het hoofstedelijkg gebied gaan wonen. Daar heeft hij een keuze over twee talen.
system is offline  
Oud 8 november 2010, 22:59   #2262
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Dat is nu juist het probleem, dat mentaliteitsverschil. Voor de meeste van ons lijkt dat een evidentie, voor (sommige) FR daarentegen is dat een schending van hun rechten, dewelke heb ik geen flauw idee vermits rechten niet hetzelfde is als voorrechten (welk de faciliteiten zijn).
Gwyndion is offline  
Oud 9 november 2010, 00:01   #2263
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
ja .. en wat is dan de volgende stap? limburg en antwerpen onafhankelijk? kan men geen deelstaten maken zoals bvb in Duitsland die hun verantwoordelijkheid nemen? In Zwitserland spreken ze 4 talen en daar is er geen echtscheiding.
Altijd dat gezever over Zwitserland. Informeer je over het kanton Jura en je beseft dat Franstaligen overal ter wereld hetzelfde zijn: mensen die niet met anderstaligen kunnen samenleven.
fonne is offline  
Oud 9 november 2010, 09:06   #2264
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Altijd dat gezever over Zwitserland. Informeer je over het kanton Jura en je beseft dat Franstaligen overal ter wereld hetzelfde zijn: mensen die niet met anderstaligen kunnen samenleven.
Inderdaad: ik was vorig jaar in Montreal. Schijnbaar leven ze daar vreedzaam naast elkaar. De werkelijkheid is anders. Het is niet zo erg als in de Brusselse rand maar de Franstaligen proberen daar ook van alles om het Engels, DE wereldtaal, opzij te duwen. Een grote illusie.
Boduo is offline  
Oud 9 november 2010, 11:41   #2265
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: ik was vorig jaar in Montreal. Schijnbaar leven ze daar vreedzaam naast elkaar. De werkelijkheid is anders. Het is niet zo erg als in de Brusselse rand maar de Franstaligen proberen daar ook van alles om het Engels, DE wereldtaal, opzij te duwen. Een grote illusie.
Ja, maar in Canada is het Engels de opdringerige taal. Het verwondert me zelfs dat daar nog Frans gesproken wordt. Dat kan alleen indien de Franstalen zich schrap houden. Anders komen ze aan zoals de mensen uit Nouvelle Oréans ofte nu 'New Orleans'. Alleen de Cajuns spreken daar nog wat verhakkeld Frans.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 11:41.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 12:42   #2266
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie niet veel voordelen in een scheiding. En ik zie ook niet waarom we moeten scheiden. Zwitserland is een federaal land (dus nog niet eens een confederaal land) waar het goed marcheert, waar het goed werkt. Met 4 talen. Duitsland is ook een federaal land waar het goed draait.

Natuurlijk er moet grotere financiële verantwoordelijkheid zijn voor de deelstaten. Daar ben ik het volmondig meer eens. En de Franstaligen moeten dat terdege beseffen. En De Wever moet die oekazes laten vallen. Hetgeen niet betekent dat hij de Franstaligen weer hun zin moet geven in alles. Maar het zijn toch beroepspolitici en het is hun verdomde plicht daar uit te geraken. Daar worden ze met onze centen ook genoeg voor betaald.
Je bent weer aan het draaien zoals een hond in zijn mand. Je bent voorstander van grotere financiële verantwoordelijkheid. Tenminste zo beweer je toch, maar ja ...het had niet mogen gevraagd worden door de N-VA en De Wever, nietwaar system? Tomme toch! Dat nu uitgerekend De Wever die eisen stelt! Wees nu toch eens wat minder achterbaks en schijnheilig. De Wever doet nu al maanden niets anders dan hameren op financiële responsabilizering. Maar toch zit je te lullen over de "oekazes" die De Wever moet laten vallen. Besef je wel wat voor een onzin je hier uitkraamt? Weet je wat, verlaat dit forum en ga met je onlogisch en volstrekt contradictorisch betoog naar "Het Laatste Nieuws". Van Der Kelen zal je met open armen ontvangen.

Laatst gewijzigd door quercus : 9 november 2010 om 12:46.
quercus is offline  
Oud 9 november 2010, 13:57   #2267
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent weer aan het draaien zoals een hond in zijn mand. Je bent voorstander van grotere financiële verantwoordelijkheid. Tenminste zo beweer je toch, maar ja ...het had niet mogen gevraagd worden door de N-VA en De Wever, nietwaar system? Tomme toch! Dat nu uitgerekend De Wever die eisen stelt! Wees nu toch eens wat minder achterbaks en schijnheilig. De Wever doet nu al maanden niets anders dan hameren op financiële responsabilizering. Maar toch zit je te lullen over de "oekazes" die De Wever moet laten vallen. Besef je wel wat voor een onzin je hier uitkraamt? Weet je wat, verlaat dit forum en ga met je onlogisch en volstrekt contradictorisch betoog naar "Het Laatste Nieuws". Van Der Kelen zal je met open armen ontvangen.
Wat vertelt u toch allemaal. Als De Wever een tekst produceert en hij zegt in evenveel woorden: 'ja dat is het dan, en daar blijft het bij. Ik ga hier niet onder. Het is te nemen of te laten'. Dan komt dit bij mij neer op een oekaze. In uw speciaal 'Quercus-woordenboek' luidt dit misschien anders, dat zou kunnen.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 13:58.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 14:01   #2268
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat vertelt u toch allemaal. Als De Wever een tekst produceert en hij zegt in evenveel woorden: 'ja dat is het dan, en daar blijft het bij. Ik ga hier niet onder. Het is te nemen of te laten'. Dan komt dit bij mij neer op een oekaze. In uw speciaal 'Quercus-woordenboek' luidt dit misschien anders, dat zou kunnen.
Er kon over gepraat worden op voorwaarde dat er voor elke toegeving een compensatie komt.
Gwyndion is offline  
Oud 9 november 2010, 14:06   #2269
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er kon over gepraat worden op voorwaarde dat er voor elke toegeving een compensatie komt.
Dat zegt u. Ik heb De Wever dat nooit horen zeggen.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 14:12   #2270
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist het probleem, dat mentaliteitsverschil. Voor de meeste van ons lijkt dat een evidentie, voor (sommige) FR daarentegen is dat een schending van hun rechten, dewelke heb ik geen flauw idee vermits rechten niet hetzelfde is als voorrechten (welk de faciliteiten zijn).
D�*�*r zit het hem: heel wat franstaligen in de rand willen het verschil niet kennen tussen rechten en voorrechten

Boduo is offline  
Oud 9 november 2010, 14:18   #2271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het Van Daele woordenboek staat o.a. het woord "onafhankelijkheid".
Politicoloog C. Devos schrijft hierover: "Je kan niet ontkennen dat onafhankelijkheid dichterbij komt door de huidige impasse. Als je me dat een paar jaar geleden had gevraagd, had ik dat weggelachen. Nu sluit ik echt niet uit dat het ervan komt. En velen met mij. Dat is veelzeggend"
Boduo is offline  
Oud 9 november 2010, 14:23   #2272
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan had je moeten luisteren naar wat hij zei: dit is een evenwichtsoefening en het evenwicht kan je niet verbreken door er eenzijdig dingen uit weg te nemen zonder compensatie aan de andere kant.
fonne is offline  
Oud 9 november 2010, 15:10   #2273
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmmm, "wat vertelt u toch allemaal..."
Dat heeft hij nochtans heel uitdrukkelijk gezegd, zowel op radio als op TV. Je zit dus bevooroordeeld te lullen omtrent zaken waarover je niet eens goed op de hoogte bent. Zo kennen we je.
Oud 9 november 2010, 16:22   #2274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan had je moeten luisteren naar wat hij zei: dit is een evenwichtsoefening en het evenwicht kan je niet verbreken door er eenzijdig dingen uit weg te nemen zonder compensatie aan de andere kant.

Citaat:
Hmmm, "wat vertelt u toch allemaal..."
Dat heeft hij nochtans heel uitdrukkelijk gezegd, zowel op radio als op TV. Je zit dus bevooroordeeld te lullen omtrent zaken waarover je niet eens goed op de hoogte bent. Zo kennen we je.

U had beiden misschien beter moeten luisteren. En dat lijkt u heel moeilijk zo te zien.

Citaat:
De Wever: "Voor minder doe ik het niet" -VRT Site-.
VRT ma 18/10/2010 - 20:25

De compromistekst die koninklijk verduidelijker Bart De Wever heeft uitgewerkt, is een minimumbod, voor minder doet hij het niet. Dat liet hij verstaan in Terzake. Aan de tekst kan nog een kleinigheid veranderd worden en er kan iets uitgehaald worden als er iets anders ingestopt wordt, meer niet.
Maar wellicht heeft de VRT in Terzake niet goed geluisterd en is de videoband van Terzake meer dan waarschijnlijk vervalst door manipulatie.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 16:24.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 16:25   #2275
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U had beiden misschien beter moeten luisteren. En dat lijkt u heel moeilijk zo te zien.

Maar wellicht heeft de VRT in Terzake niet goed geluisterd en is de videoband van Terzake meer dan waarschijnlijk vervalst door manipulatie.
Er kan dus nog wat veranderd worden, maar het evenwicht mag niet verstoord worden. Het is dus niet te nemen of te laten. Maar het is natuurlijk wel voor 90% wat de PS van Magnette had voorgesteld, ik ga ervan uit dat de PS niet terug komt op gedane beloftes, of?
fonne is offline  
Oud 9 november 2010, 16:28   #2276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er kan dus nog wat veranderd worden, maar het evenwicht mag niet verstoord worden. Het is dus niet te nemen of te laten. Maar het is natuurlijk wel voor 90% wat de PS van Magnette had voorgesteld, ik ga ervan uit dat de PS niet terug komt op gedane beloftes, of?
Ja 'kleinigheden' ofte 'peanuts'. Zoals De Wever zelf zegt. Neen, het wordt eens tijd dat u en het personage dat zich 'Quercus' noemt, dat u beiden dus, de dingen erkennen zoals ze zijn en zoals ze zich hebben afgespeeld. En dat u met zijn tweetjes niet constant uw eigen sprookjes begint te breien omdat het toevallig goed in uw politieke kaarten past.

De tekst van De Wever is wel degelijk tevens het 'dictaat' van De Wever. Punt uit. En nu moet u zich niet beginnen te gedragen als een duivel in een wijwatervat en al spartelend tevergeefs uitwegen zoeken. Olijke Bart zegt letterlijk: dit is mijn minimumbod en hier ga ik niet onder! Ik denk niet dat het nog duidelijker kan.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 16:45.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 16:33   #2277
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is mijn probleem niet, zoek het maar op. Hij beschreef het zelf als erwtensoep met spekblokjes : Er mocht wat veranderd worden maar voor elk spekblokje dat er uit verwijderd werd moest er een nieuw in komen. Als er enkel erwtensoep overbleef hoefde het voor hem niet.
Gwyndion is offline  
Oud 9 november 2010, 16:34   #2278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is mijn probleem niet, zoek het maar op. Hij beschreef het zelf als erwtensoep met spekblokjes : Er mocht wat veranderd worden maar voor elk spekblokje dat er uit verwijderd werd moest er een nieuw in komen. Als er enkel erwtensoep overbleef hoefde het voor hem niet.
Zie boven.
system is offline  
Oud 9 november 2010, 17:16   #2279
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja 'kleinigheden' ofte 'peanuts'. Zoals De Wever zelf zegt. Neen, het wordt eens tijd dat u en het personage dat zich 'Quercus' noemt, dat u beiden dus, de dingen erkennen zoals ze zijn en zoals ze zich hebben afgespeeld. En dat u met zijn tweetjes niet constant uw eigen sprookjes begint te breien omdat het toevallig goed in uw politieke kaarten past.

De tekst van De Wever is wel degelijk tevens het 'dictaat' van De Wever. Punt uit. En nu moet u zich niet beginnen te gedragen als een duivel in een wijwatervat en al spartelend tevergeefs uitwegen zoeken. Olijke Bart zegt letterlijk: dit is mijn minimumbod en hier ga ik niet onder! Ik denk niet dat het nog duidelijker kan.
Klaar en duidelijk aangeven wat het minimum is waar je niet onder wil gaan is veel eerlijker dan een zwaarwegend pak met bewust overdreven eisen op tafel gooien, om daar dan, via zogezegde "onderhandelingen" een heel stuk van te laten vallen. De Wever had het ook zo kunnen doen. Het komt in dat geval natuurlijk neer op blufpoker. Misschien dat de francofonen het liever op die wijze hebben, maar deze maal is het zo niet. Het is deze maal recht voor de raap. Ze moeten zich dus maar aanpassen.

En wat dat spartelen in een wijwatervat betreft, op dat vlak hebben we van jou hier al heel wat meegemaakt. Maar ja, wijwater past bij jou.
Oud 9 november 2010, 17:55   #2280
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Klaar en duidelijk aangeven wat het minimum is waar je niet onder wil gaan is veel eerlijker dan een zwaarwegend pak met bewust overdreven eisen op tafel gooien, om daar dan, via zogezegde "onderhandelingen" een heel stuk van te laten vallen. De Wever had het ook zo kunnen doen. Het komt in dat geval natuurlijk neer op blufpoker. Misschien dat de francofonen het liever op die wijze hebben, maar deze maal is het zo niet. Het is deze maal recht voor de raap. Ze moeten zich dus maar aanpassen.

En wat dat spartelen in een wijwatervat betreft, op dat vlak hebben we van jou hier al heel wat meegemaakt. Maar ja, wijwater past bij jou.
Dus en met andere woorden, u komt stilletjes tot mijn besluit: de tekst van De Wever kan men evengoed het 'dictaat van Olijke Bart' noemen. Waarom duurt het altijd zo lang bij u vooraleer u -schoorvoetend weliswaar- moet inzien dat u fout zat.

Misschien omdat 'Quercus' teveel 'quettert'.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be