![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#2261 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2262 |
|
Minister-President
|
Dat is nu juist het probleem, dat mentaliteitsverschil. Voor de meeste van ons lijkt dat een evidentie, voor (sommige) FR daarentegen is dat een schending van hun rechten, dewelke heb ik geen flauw idee vermits rechten niet hetzelfde is als voorrechten (welk de faciliteiten zijn).
|
|
|
|
|
#2263 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Altijd dat gezever over Zwitserland. Informeer je over het kanton Jura en je beseft dat Franstaligen overal ter wereld hetzelfde zijn: mensen die niet met anderstaligen kunnen samenleven.
|
|
|
|
|
#2264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad: ik was vorig jaar in Montreal. Schijnbaar leven ze daar vreedzaam naast elkaar. De werkelijkheid is anders. Het is niet zo erg als in de Brusselse rand maar de Franstaligen proberen daar ook van alles om het Engels, DE wereldtaal, opzij te duwen. Een grote illusie.
|
|
|
|
|
#2265 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 11:41. |
|
|
|
|
|
#2266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 9 november 2010 om 12:46. |
|
|
|
|
|
#2267 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 13:58. |
|
|
|
|
|
#2268 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2269 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#2270 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2271 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In het Van Daele woordenboek staat o.a. het woord "onafhankelijkheid".
Politicoloog C. Devos schrijft hierover: "Je kan niet ontkennen dat onafhankelijkheid dichterbij komt door de huidige impasse. Als je me dat een paar jaar geleden had gevraagd, had ik dat weggelachen. Nu sluit ik echt niet uit dat het ervan komt. En velen met mij. Dat is veelzeggend" |
|
|
|
|
#2272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#2273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hmmm, "wat vertelt u toch allemaal..."
Dat heeft hij nochtans heel uitdrukkelijk gezegd, zowel op radio als op TV. Je zit dus bevooroordeeld te lullen omtrent zaken waarover je niet eens goed op de hoogte bent. Zo kennen we je.
|
|
#2274 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
U had beiden misschien beter moeten luisteren. En dat lijkt u heel moeilijk zo te zien. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 16:24. |
|||
|
|
|
|
#2275 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er kan dus nog wat veranderd worden, maar het evenwicht mag niet verstoord worden. Het is dus niet te nemen of te laten. Maar het is natuurlijk wel voor 90% wat de PS van Magnette had voorgesteld, ik ga ervan uit dat de PS niet terug komt op gedane beloftes, of?
|
|
|
|
|
#2276 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De tekst van De Wever is wel degelijk tevens het 'dictaat' van De Wever. Punt uit. En nu moet u zich niet beginnen te gedragen als een duivel in een wijwatervat en al spartelend tevergeefs uitwegen zoeken. Olijke Bart zegt letterlijk: dit is mijn minimumbod en hier ga ik niet onder! Ik denk niet dat het nog duidelijker kan. Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 16:45. |
|
|
|
|
|
#2277 |
|
Minister-President
|
Dat is mijn probleem niet, zoek het maar op. Hij beschreef het zelf als erwtensoep met spekblokjes : Er mocht wat veranderd worden maar voor elk spekblokje dat er uit verwijderd werd moest er een nieuw in komen. Als er enkel erwtensoep overbleef hoefde het voor hem niet.
|
|
|
|
|
#2278 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat dat spartelen in een wijwatervat betreft, op dat vlak hebben we van jou hier al heel wat meegemaakt. Maar ja, wijwater past bij jou.
|
|
|
#2280 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Misschien omdat 'Quercus' teveel 'quettert'. |
|
|
|