Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 10:15   #101
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Aan alle facialbook groepjes :
DON'T FEED THE (mediageile) TROL..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:16   #102
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Maar dat stuk begrijp ik wel
Het gaat over dit

stukje waar je sprak over
"als de man haar ( da's dus die verondersteld brave huisvrouw ) thuis kon betrappen werd dit meestal gevolgd door moord omdat in die tijd de eer van de man zeer sterk geschonden werd ! "
Waar ik (nu) van op uit maak dat die 'brave' huisvrouw ook met iemand lag te vozen, de man dat niet kan hebben , haar vervolgens vermoord en de kaart onweerstaanbare drang trok.
Klopt dit ? Heb ik dat juist begrepen... wat je formulering kwam me niet al te duidelijk over (toen)
Ja dat klopt, sorry.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:21   #103
kameleon
Minister

Standaard

Pim Fortuyn werd daadwerkelijk vermoord door opruierij van het establishement.
Dit heeft hij nog duidelijk in Jensen gezegd. Werden deze opruiers gestraft denk Of werd er ook maar één actie ondernomen om deze opruierij te laten stoppen ? Helemaal niets, zelfs na de moord werd er niemand gestraft !

Een goed verstaander weet hoe alles in elkaar zit
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 11:31   #104
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat begrijp je dan niet, die onweerstaanbare drang ?
Onweerstaanbare drang is iets dat plots in jou opkwam, jouw lichaam reageerde zo heftig en je moest doden en je kon het niet tegenhouden. Je pleegde deze moord onder impulsen waaraan je niet kon weerstaan. Je bent het slachtoffer geworden van de situatie....
Klopt

De menselijke vrijheid bestaat niet (in gerechterlijke kringen)

Dus als ik Vermassen vermoord, dan ga ik ook vrijuit. Hoera!

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2010 om 11:32.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:14   #105
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Clothemans is misschien ook veroordeeld dankzij de aanhoudende opruiende kritiek tegen haar persoon via de media ?
Oud 9 november 2010, 12:42   #106
giserke
Banneling

Standaard

Tja, doodsbedreigingen kunnen natuurlijk nooit in een rechtstaat.

Maar Vermassen heeft het er toch wel vingerdik opgelegd dat zijn show op dat proces verkeerde gevolgen zou hebben.
De benadering van zijn cliënten met de jury vb.
Hij is te ver gegaan in zijn show. Je moet rekening houden dat niet iedereen labiel is.
En als ook niet labiele personen aanvoelen dat er iets grondig fout is, ontstaan dergelijke ongewenste neven effecten.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 november 2010 om 12:42.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 12:52   #107
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
dus de facebook pagina "anti jef vermassen" is er gekomen omdat jef vermassen de facebookpagina "anti jef vermassen" liet sluiten?
Euh, neen. Dat heb ik toch helemaal niet beweerd:

Citaat:
Hij heeft twee Facebook-groepen laten sluiten waarin men kritiek had op zijn optreden en de werking van justitie.

Hij heeft dit proberen te rechtvaardigen door een onbestaande causale link te leggen tussen die groepen en doodsbedreigingen die hij heeft ontvangen.

In die groepen waren bepaalde mensen, niet langer anoniem, een demonstratie aan het voorbereiden.

Acties die je van een Berlusconi of Putin zou verwachten, dus, maar die geen plaats hebben in een democratie.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 13:14   #108
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

't Zullen wel geen naamloze bedreigingen zijn? Want Vermassen gelooft niet in anonieme brieven hé ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 14:02   #109
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Tijdens een city-trip in Parijs werden Vermassen en zijn familie enkele dagen geleden aangeklampt.
Ik vermoed niet dat dit geweldadig was, anders had Vermassen er wel klacht ingediend. Toch wel pittig: aangeklampt worden om handtekeningen uit te delen vind de meester helemaal niet erg, maar owee als er kritiek wordt geuit.
Oud 9 november 2010, 14:23   #110
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Ik vermoed niet dat dit geweldadig was, anders had Vermassen er wel klacht ingediend. Toch wel pittig: aangeklampt worden om handtekeningen uit te delen vind de meester helemaal niet erg, maar owee als er kritiek wordt geuit.
Van welke planeet kom jij eigelijk? Reageer jij misschien hetzelfde op aanmoedigingen en bedreigingen?
Oud 9 november 2010, 14:49   #111
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als hij iets van waarde in zich heeft zou hij ook beklag maken over die facebook groepen die hem verdedigen...Zou hij de stichters van die pagina's ook bedreigen?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 14:57   #112
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Van welke planeet kom jij eigelijk? Reageer jij misschien hetzelfde op aanmoedigingen en bedreigingen?
Fans en critici, mijn beste. De doodsbedreigingen kwamen niet van de Facebook-groepen.

Wie fans heeft, heeft ook critici. Iets waar de meeste bekende medemensen redelijk goed mee weten om te gaan, al slaan ze af en toe wat opdringerige fotografen op hun muil.

Dat Vermassen politiebescherming krijgt voor ontvangen doodsbedreigingen, daar heb ik weinig problemen mee, en dat ze die tot het bot onderzoeken ook niet.

Maar dat hij op zijn minst 20.000 mensen de mond probeert te snoeren via een zeer twijfelachtige juridische dreiging, en dat probeert te linken aan die bedreigingen, dat is erover.

En niet alleen is dat erover, maar het werkt ook compleet averechts. Het doet de storm rond zijn optreden alleen maar toenemen, niet bedaren.
Oud 9 november 2010, 14:58   #113
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
als hij iets van waarde in zich heeft zou hij ook beklag maken over die facebook groepen die hem verdedigen...Zou hij de stichters van die pagina's ook bedreigen?
Drie keer raden?
Oud 9 november 2010, 15:09   #114
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fans en critici, mijn beste. De doodsbedreigingen kwamen niet van de Facebook-groepen.

Wie fans heeft, heeft ook critici. Iets waar de meeste bekende medemensen redelijk goed mee weten om te gaan, al slaan ze af en toe wat opdringerige fotografen op hun muil.

Dat Vermassen politiebescherming krijgt voor ontvangen doodsbedreigingen, daar heb ik weinig problemen mee, en dat ze die tot het bot onderzoeken ook niet.

Maar dat hij op zijn minst 20.000 mensen de mond probeert te snoeren via een zeer twijfelachtige juridische dreiging, en dat probeert te linken aan die bedreigingen, dat is erover.

En niet alleen is dat erover, maar het werkt ook compleet averechts. Het doet de storm rond zijn optreden alleen maar toenemen, niet bedaren.
Blijf maar dromen. De EC fanclub wordt hoe langer hoe meer herkenbaarder als uitschot van de maatschappij. Vorige week waren ze gewoon dom. Nu zijn ze dom en crimineel.
Over contraproductief gesproken.
Oud 9 november 2010, 15:45   #115
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
94 berichten, en ik weet nog steeds niet wat voor verschrikkelijke feiten Vermassen nu eigenlijk gepleegd heeft.

Kan iemand me helpen ? Alvast bedankt.
Ach, er is zoveel dat jij niet weet

Maar 't gaat vooral over wat je niet wilt weten

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 15:53   #116
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Blijf maar dromen. De EC fanclub wordt hoe langer hoe meer herkenbaarder als uitschot van de maatschappij. Vorige week waren ze gewoon dom. Nu zijn ze dom en crimineel.
Over contraproductief gesproken.
Als mensen de discussie verlaten om de modderbak en de mesthoop boven te halen, dan wil dat zeggen dat ze nerveus worden.

Proficiat voor je spontane bekentenis.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:23   #117
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Tja, doodsbedreigingen kunnen natuurlijk nooit in een rechtstaat.

Maar Vermassen heeft het er toch wel vingerdik opgelegd dat zijn show op dat proces verkeerde gevolgen zou hebben.
Welke show ? Kun je me even enkele concrete voorbeelden geven ?

Citaat:
De benadering van zijn cliënten met de jury vb.
Wat is daarvan ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 19:27   #118
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Ach, er is zoveel dat jij niet weet
Zonder enige twijfel.

Wat ik wel weet, is dat Els Clottemans schuldig aan moord is, daar kun je geen gram aan veranderen, en dat ergert je veel meer dan je wil toegeven.

Haar veroordeling hindert mij niet hoor, hopelijk zal ze nog een lange tijd vertoeven tussen vier muren.
Oud 9 november 2010, 19:29   #119
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Als mensen de discussie verlaten om de modderbak en de mesthoop boven te halen, dan wil dat zeggen dat ze nerveus worden.

Proficiat voor je spontane bekentenis.

Noorman
En waar heb ik de discussie verlaten? Ik dacht dat ik recht op een argument antwoordde.
Oud 9 november 2010, 19:31   #120
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er moet ongebreidelde, onbeperkte meningsuiting zijn op het internet ? Van laster en eerroof kan nooit sprake zijn ?

Citaat:
En niet alleen is dat erover, maar het werkt ook compleet averechts. Het doet de storm rond zijn optreden alleen maar toenemen, niet bedaren
Hier geef ik je gelijk in. Vermassen had het beter zo gelaten, het voordeel met die debiele facebookgroepen is dat ze meestal niet lang leven en een kort geheugen hebben.

Ik kan wel begrijpen dat het na een tijd zeer ernstig op zijn zenuwen begon te werken, zeker omdat hij niets misdaan heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be