Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2010, 22:05   #261
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Zo zie je maar dat de recente antiklerikale propaganda niet 'zomaar' gebeurt, maar mooi kadert in de links-liberale campagne om de laatste resten van onze eeuwenoude beschaving weg te vagen en voorgoed te vervangen door een multiculturele, individualistische, geatomiseerde en materialistische demoncratie. Dat deze waanzinnige plannen niet zomaar in de realiteit kunnen gebracht worden is nogmaals een bewijs dat het VB geen nutteloze partij is.
Wat u liberaal vindt aan betaalde feestdagen, ontgaat mij volledig.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 22:06   #262
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een feestdag voor diversiteit , weet je wel ..
Mijn vrees is, dat dergelijke wettelijk afgedwongen multiculturaliteit, allesbehalve de diversiteit ten goede komt.
Oud 9 november 2010, 22:13   #263
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maken er deel van uit Filo, is in de loop der tijd een begrip geworden in onze samenleving , net zoals we evolueerden naar een diervriendelijk slachten (nu een dikke hallale stap achteruit voor de beestjes maar da's in't belang van de multicul , de beesten moeten maar verdraagzaam zijn) , Kermissen , noem het maar op , alles waar men zoveel mogelijk een "vreemd tintje" aan wil geven tegenwoordig ...
Zelf ne simpele kertsboom of een paasei is een bedreigde soort in dit land waar alles moet openstaan voor anderen ...
Tsj�*, zo gaat dat, hè: men begint met het verbieden van hoofddoekjes, dan boerkinis, dan boerkas, daarop vraagt men, hallal en minaretten te verbieden en tenslotte eindigt men met véél meer verboden dan voorzien.
Slippery slope.
En dan nog : paasei en kerstboom lopen m.i. niet het risico verboden te worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2010 om 22:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 22:16   #264
Ninelle
Banneling

Standaard

België maakt zichzelf tot risee van de wereld

Citaat:
België schaft zich af
Alle frituurs worden vervangen door couscouskotten, Vlaamse karbonaden worden verboten, Manneke Pis (klik picca) wordt multicultureel omgekat, Suske en Wiske gaan Süsçe en Wasim heten. Tom Lanoye, Erwin Mortier, Dirk Bikkembergs worden opgehangen aan het Burj Atomium in Brussel. Sarah Bettens, Ann Wauters, Eva Pauwels worden gestenigd op het strand van Knokke El Heist. Er komt een minaret op het Belfort van Brugge en Arabisch en Pools worden de vierde en vijfde taal van het land. K3 krijgt een make-over en wordt B3. De IJzertoren wordt opgeblazen. Er komt een hele grote zwarte vierkante doos op de Grote Markt van Antwerpen, waar iedereen 1 x per jaar in een witte bouillonjurk omheen moet middeleeuwen. De watervallen van Coo worden doorgelust naar de Westelijke Sahara voor irrigatie-doeleinden. Aparte go-areas in Plopsaland voor mannen en vrouwen. Straatnamen die ethnische minderheden schokken, moeten worden verwijderd. De betaalde feestdagen moeten worden aangepast aan de multiculturele samenleving: Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen sneuvelen. De hoofddoek moet op school kunnen vanaf het vierde middelbaar en ook overal in de ambtenarij, behalve bij leger, politie en gerecht. De overheid én privébedrijven die overheidsaanbestedingen willen krijgen, moeten met tijdelijke quota voor etnische en culturele minderheden werken. Dit alles feestelijk op muziek gezet door Ibrahim van het Groenewoud met ♫ Vlaanderen Onderen ♫ (mirror) Amai, zuiderbuurkes...

http://www.geenstijl.nl/
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 22:26   #265
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tsj�*, zo gaat dat, hè: men begint met het verbieden van hoofddoekjes, dan boerkinis, dan boerkas, daarop vraagt men, hallal en minaretten te verbieden en tenslotte eindigt men met véél meer verboden dan voorzien.
Slippery slope.
En dan nog : paasei en kerstboom lopen m.i. niet het risico verboden te worden.
Nee, het begint met het verbieden van autochtone kost voor schoolkinderen en het verplichten van halalkost; het verbieden van gemengd zwemmen want haraam ; het aanpassen van lessen want niet passend voor moslims; het gaat verder met het verbieden van vrije meningsuiting, het verbieden van godslastering en het eindigt in verplichte islamisering of geweld (getuige de geschiedenis van de gewelddadige islam).
Onze beschaving ligt bijna op zijn gat door de slippery slope van de islamisering met de bereidwillige medewerking van roodgroene wij-verachten-onszelf-collaborateurs.
Oud 9 november 2010, 22:31   #266
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Wat een gezever dat document. De manier van "En nu gaat ge wa verdraagzamer zijn, of we laten u dokken of draaien u den bak in." gaat echt wel bevorderlijk voor wederzijds respect zorgen.
Zorg er eerst eens voor dat alle vooroordelen onderzocht worden, en zie of ze correct of compleet van de pot gerukt zijn. En wijs dan eens iedereen op zijn verantwoordelijkheden, allochtoon of autochtoon.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 23:00   #267
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Anonieme sollicitaties... dus als ik nog eens solliciteer mag ik niet vermelden wat ik al gepubliceerd heb enzo?
En gewone referenties zijn dan eigenlijk ook onbruikbaar?
Oud 9 november 2010, 23:02   #268
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat een gezever dat document. De manier van "En nu gaat ge wa verdraagzamer zijn, of we laten u dokken of draaien u den bak in." gaat echt wel bevorderlijk voor wederzijds respect zorgen.
Je doet precies of onverdraagzaam zijn de norm is. Is het werkelijk zo'n onoverkomelijk euvel om verdraagzaam te zijn tegen medemensen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zorg er eerst eens voor dat alle vooroordelen onderzocht worden, en zie of ze correct of compleet van de pot gerukt zijn. En wijs dan eens iedereen op zijn verantwoordelijkheden, allochtoon of autochtoon.
Vooroordelen zijn per definitie onjuist daarom heet het ook voor-oordelen (men velt reeds een oordeel vooraleer men de werkelijkheid kent).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 november 2010 om 23:03.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 23:07   #269
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
België maakt zichzelf tot risee van de wereld
blabla uit http://geenstyl.nl
Uiteraard voor de mensen waarvoor geenstijl.nl de wereld is.
Die mogen gerust met mij en met België lachen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2010 om 23:15.
Oud 9 november 2010, 23:11   #270
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Betaalde feestdagen die naar eigen voorkeur gekozen kunnen worden, zijn heel wat liberaler dan feestdagen die vaststaan voor iedereen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 23:13   #271
filosoof
Banneling

Standaard

...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Je doet precies of onverdraagzaam zijn de norm is. Is het werkelijk zo'n onoverkomelijk euvel om verdraagzaam te zijn tegen medemensen?
...

Vooroordelen zijn per definitie onjuist daarom heet het ook voor-oordelen (men velt reeds een oordeel vooraleer men de werkelijkheid kent).
AUB, Fallen, in dit geval geen moeilijke woorden gebruiken, anders ga je verkeerd begrepen worden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 november 2010 om 23:14.
Oud 9 november 2010, 23:18   #272
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Betaalde feestdagen die naar eigen voorkeur gekozen kunnen worden, zijn heel wat liberaler dan feestdagen die vaststaan voor iedereen.
Eens.
Oud 9 november 2010, 23:18   #273
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Waarom zou men verdraagzaam moeten zijn tegenover iSSlamfundamentalisten ??? Waarom zou men verdraagzaam moeten zijn tegenover onverdraagzamen ?? Waarom tolerant voor de intolerantie ?

The veil reflects a refusal to integrate, and its spread in Europe is a very clear indicator of the spread of Islamism. Therefore, intellectuals who defend it, in an attempt to be understanding and compassionate, are in fact promoting Islamism: "The French intellectuals who oppose the banning of the veil in secular schools must understand that they are supporting Islamic dictatorships

Chahdortt Djavann: The Hijab, a Political Weapon and Form of Sexual Abuse, Should Be Outlawed

http://dutch.faithfreedom.org/forum/...=14892&start=0

Laatst gewijzigd door smiley : 9 november 2010 om 23:22.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 23:24   #274
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat lijkt me nu niet echt een probleem te zijn, aangezien wegenwerker een knelpuntberoep is. Dit al enkele jaren op rij.
Daar heb je wel een punt.
Maar het is het principe dat me dwars zit. Mensen horen niet voor genomen te worden op basis van hun afkomst of kleur. Ze horen ook niet gediscrimineerd te worden om die reden. Het is ook allemaal heel subjectief. Bij een sollicitatie wordt echt niet alleen gekeken naar je vroegere prestaties of jobs. Het gaat ook om hoe je over komt bij je sollicitatie, welke antwoorden je daar geeft, of je in het team kan passen,... Dat zijn ook zaken waar afkomst en kleur geen rol bij mag spelen. Maar het valt gewoon niet te objectiveren. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat een team iemand met een kleurtje MOET aannemen waarvan men het gevoel heeft dat die niet goed zal passen in het team, en dat ze iemand moeten laten gaan beter zou passen in het team, maar 'helaas' vlaamse roots heeft?
Ik vraag me ook af of dat écht leidt tot een betere samenleving.
Een pas afgestudeerde autochtoon die naar een sollicitatie gaat en daar een pas afgestudeerde allochtoon uit haar jaar in de wachtkamer ziet zitten kan al gewoon terug naar huis gaan: 't gaat toch verplicht naar de allochtoon. 'k Betwijfel ook of de allochtoon zélf dat zo tof vindt, gewoon aangenomen worden op basis van je kleur of afkomst.

Dat heeft toch wel perverse gevolgen: als autochtoon moet je maar gewoon hopen dat er zich geen allochtoon aandient. Da's toch zielig?

M'n laatste job heb ik gekregen, ook al was er een kandidaat die veel sterker was op papier dan ik. Maar als er een allochtoon was die even goed was geweest op papier dan had ik kunnen fluiten naar de job waarvoor ik me de voorbije 3 jaar al uit de naad had gewerkt? Iets lijkt me toch niet helemaal eerlijk. De ene oneerlijkheid (geweigerd worden omdat je allochtoon bent) vervangen door de andere oneerlijkheid (geweigerd worden omdat je autochtoon bent) lijkt me toch geen oplossing. EN te leiden tot bijkomende spanningen.

Diegenen die van slechte wil zijn en geen allochtonen willen aannemen vinden er trouwens toch wel wat op hoor.
Oud 9 november 2010, 23:31   #275
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En gewone referenties zijn dan eigenlijk ook onbruikbaar?
Sja, alles eigenlijk eh. Je kan dan nooit vermelden wie je bent uiteindelijk. Als ik zou willen overstappen naar een andere hogeschool of universiteit om daar te werken zou ik toch graag kunnen zeggen wie ik ben.

Er is zo een bepaalde woordvoerder die onlangs zijn ontslag ingediend heeft. Moet die dan ook gaan solliciteren zonder dat hij kan zeggen: "ik ben de ex-woordvoerder van Leonard"?

Ken zo iemand die in een familiebedrijf werkt en serieus bekend is in de omgeving van dat bedrijf (en eigenlijk tot ver buiten dat bedrijf). Als hij daar geen zin meer in heeft of het familiebedrijf stopt ermee en hij heeft geen zin om het alleen over te nemen, mag hij dan niet gaan solliciteren met "ik ben X, ge weet wel, van bedrijf Y, en ik kom mij hier aanbieden"? Die wordt zonder aarzelen meteen aangenomen waar hij zich ook aanbiedt, maar hij mag niet meer duidelijk maken wie hij is?

allez, het maakt van nu af aan dus niet meer uit of je naamsbekendheid en enige faam verwerft, alles anoniem
Oud 9 november 2010, 23:31   #276
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom zou men verdraagzaam moeten zijn tegenover iSSlamfundamentalisten ???
Na de implosie van het communisme hebben de linkse rakkers een nieuwe dada gevonden: oerconservatieve religieuze bigotterie met een gekleurd tintje ofte de monoculturele, homogene ieslaaaaaaaaaaam. Het best bij hen passend vehikel om hun oude droom waar te maken, nl het vernietigen v d Westerse beschaving.
Oud 9 november 2010, 23:41   #277
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
"links-liberaal" schreef hij. Vanuit zijn rechterhoek van het politieke sprectrum zijn die nuances schijnbaar moeilijk in te schatten.
Oud 9 november 2010, 23:55   #278
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een mooie toekomst voor het VB.
Daarom zie ik dit alles nog niet zo snel gebeuren.
... en voor de PVV. Wilders kan de lol niet op. Hij gaat er vast ne flinke "lap" op geven.
Oud 10 november 2010, 01:14   #279
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in dezen om een radicale culturele omwenteling.
Er is hier nog niemand erin geslaagd die cultuur te omschrijven (behalve dan enkele forummers zoals de MvA, Kallikles e.a.). Wat zou iemand hier in staat zijn de uitkomst van zulke processen deftig in te schatten?
Citaat:
De situatie die nu is Islamitische landen heerst, is niet veel anders dan 700 jaar geleden. En zo zal het ook hier worden, indien er niets gebeurt.
(1) De 'islamitische landen' vandaag verschillen natuurlijk wel grondig van die van zeven eeuwen terug. Het islamisme bestond immers niet in de veertiende eeuw. Er bestond evenmin een multipolaire wereld zoals we die vandaag kennen, en verschillende islamitische stromingen moesten toen nog ontstaan. Niet minder dan zes ahadith moesten toen nog bijeen geschreven worden.

(2) De meeste migranten komen niet uit islamitische landen. De meeste migranten komen uit buurlanden, landen uit de EU, landen uit Oost-Europa, uit de VS, uit China en ook uit Marokko, Turkije en Congo. Het aandeel moslims daarin is redelijk beperkt.

(3) Ik heb geen kristallen bol. En zolang u mij de lottocijfers niet correct voorspelt heeft u er wellicht ook geen.

Laatst gewijzigd door Andy : 10 november 2010 om 01:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 01:40   #280
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"links-liberaal" schreef hij. Vanuit zijn rechterhoek van het politieke sprectrum zijn die nuances schijnbaar moeilijk in te schatten.
Wat ik vaststel, is dat de belangen van liberalen vaak samenvallen met de wensen van vele zogenaamde 'linksen' ('progressieven' is een betere term). Cui bono, om een adagium te gebruiken dat u ook wel eens benut.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=99
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be