![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo stelde je letterlijk dat die trein aldus Einstein zou stilstaan.. dat is een permanente leugen Citaat:
Wat wel natuurlijk is dat die teorie uitgaat van een aantal zaken die door anderen zijn geleverd. Het enigste verwijt dat je de man kan geven is dat hij net op de juiste plek op de juiste tijd was met een geest die nog niet vastgereoed zat in het oude paradigma |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet anders dan tot het besluit koen dat je inziet dat je het aanvankelijk volledig mis had Kortom : je bent je weer eens je kak aan in 't trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij nu doet is je eigen visie , dat je perfect gegund is, telke male poneren om te zeggen dat die theorie uitgaat van foutieve formulismen ( postulaten) . Dat kan natuurlijk... maar dan zeg je in feite gewoon : 'Ik, harriechristus, aanvaardt die theorie als beschrijving van de fysische werkelijkheid niet omdat ze uitgaat van fouieve veronderstellingen' ... dat is iets compleets anders dan een theorie onderuit halen vanwege inconsistenties. ... in feite geef je dan impliciet toe dat je niks kunt vinden dat er niet zou aan kloppen _ wat tot nu toe al overduidelijk geëtaleerd hebt_ maar dat ge enkel wenst dat het geen model van de werkelijkheid is. Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is in de algemene relativiteitstheorie.... hoeveel keren nog ?
Het filmpje met die raket, het voorbeeld van dien trein : dat is speciale relativiteitstheorie die enkel constane lineaire beweging TOV elkaar in beschouwing neemt. Een sateliet in een baan rond de aarde : algemene relativiteitstheorie |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit het station gezien beweegt dus de trein echt. Vanuit de trein ezien beweegt het landschap dus ook echt. Is het omdat ge graag de zelfverklaarde mesias uithangt dat ge ook vindt dat de nulmeridiaan door uw gat loopt... of hoe zit dat ? Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2010 om 02:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het enige wat je hier doet is de dingen vanuit referentie kaders bekijken en toegeven dat de trein vanuit het ene referentie kader beweegt (de aarde) en vanuit het andere (de zon) stilstaat. je zei nochtans: Citaat:
Nadat ik je zo vele keren heb gevraagd om mij eens te vertellen of de beweging van de trein binnen "totale systeem van alle (oneindig veel) bewegingen" nu "echt" is of "schijn" blijf je maar rond de pot draaien zonder mij een klaar en duidelijk antwoord te geven. Ik kan hieruit enkel afleiden dat je maar wat uit je duim aan het zuigen was toen je dit beweerde. Nadat ik en anderen je hier keer op keer hebben op gewezen heb je dit ook ingezien en nu kan je niet anders dan rond de pot draaien en te proberen de aandacht te verleggen om toch maar niet (nog meer) af te moeten gaan, zoals je nu probeert te doen met die fameuze post 209 (waarop ik je een antwoord kan geven dat een kind van 9 jaar zelfs zou verstaan, ik hoop jij ook, zie mijn volgende post). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie die post trouwens niet meer staan onder 209, dat was toch die post over het boek "Gij en de natuurkunde", dat blijkt nu onder post 200 te staan...? Anyway, ik heb dat boek niet gelezen maar ik veronderstel dat het hier gaat over ofwel Lorentz transformaties, ofwel aberratie van licht. Ik zal je eerst de gemakkelijkste van beide proberen uitleggen, aberratie van licht: Als ik je vraag naar de vorm van vallende regendruppels wat ga je mij dan antwoorden? (min of meer) rond natuurlijk. Nochtans heb je al eens naar regen gekeken vanuit een snel rijdende auto of trein? als je snel genoeg rijdt lijken de druppels niet meer rond maar lijken langwerpig plat, en horizontaal tov. de aarde. Zoals hier uitgelegd wordt (pagina is in het engels maar kijk gewoon naar de tekeningetjes, je zal dit wel herkennen): http://www.fourmilab.ch/cship/aberration.html Je gaat me niet zeggen dat je dit fenomeen nog nooit gezien hebt (tenzij je nog nooit in een trein of auto gezeten hebt tijdens felle regen). (zoals ik eerder zei, een kind van 9 zou dit ook herkennen en inzien) Licht kan eenzelfde fenomeen vertonen maar daarvoor moet je natuurlijk veel sneller bewegen (zoals de 259000km/s in het voorbeeld in dat boek): Zie de twee filmpjes onderaan volgende pagina (pagina is weer in het engels maar enkel de filmpjes zijn, voor jou tenminste, belangrijk): http://www.physics.nus.edu.sg/~phyte.../aberratn.html filmpje 1 toont hoe een naderende bus er zou uitzien aan 7/10de van de lichtsnelheid, let vooral op de platte vorm van de bus als die nadert. filmpje 2 toont hoe de wereld eruit ziet vanuit de bus. Lorentz transformaties zijn een stuk moeilijker te begrijpen en uit te leggen omdat je daarvoor een redelijke kennis van wiskunde moet hebben zodat je transformaties van coordinaten systemen kan toepassen. De uitleg vind je gedeeltelijk hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lorentztransformatie De engelse versie van wiki is zoals gewoonlijk veel uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Lorentz_transformation Kort en bondig gaat het hier over het rekken en krimpen van de ruimte (met alles erin, dus ook de aarde) afhankelijk van hoe we ons bewegen tegenover die ruimte met alles erin. Eerlijk gezegd denk ik dat de schrijver in dat boek van je het eerder over het eerste onderwerp had, aberratie van licht, maar gezien ik het boek niet gelezen heb kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Ik heb het boek proberen opzoeken maar vind geen online versie zoals dat van sommige andere boeken bestaat. In ieder geval, ik denk dat ik je hier een perfecte uitleg gegeven heb dus stop met de aandacht van je eigen stomiteiten te proberen verleggen naar die fameuze post 209/200 en probeer eens klaar en duidelijk te antwoorden op de vele gaten die ik en anderen in je theorie hebben blootgesteld. Als je dat niet kan stel ik voor dat je nog enkele jaren aan je theorie in stilte gaat verder werken tot alle tegenstrijdigheden zijn weggewerkt want dat zijn er heel wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Google maar even bij: speciale relativiteitstheorie en je kunt het zo lezen. Citaat:
Stelen noemen we dat. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat domme verhaaltje van jou even gecorrigeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Post 209 : denk je werkelijk dat de aarde plat is? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook deze relativiteit der draaibeweging is tegenstrijdig. Denk je werkelijk dat de zon om de aarde draait en ook nog eens de sterren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik bedoel is dat elk ding uiteraard deel is van een eindeloos systeem van bewegingen. Dus die zou je moeten kennen om de uiteindelijke absolute beweging te kennen, want mijns inziens onmogelijk is. Maar wat niet verhindert dat je over een deel van het systeem wel degelijk een conclusie kan trekken, zoals met name over de beweging van een trein tov een landschap. Citaat:
Want we kennen het oneindige systeem niet. Citaat:
Wel weer veel domme beledigingen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ge op het perron staat dan beweegt de passagier echt. Wanneer ge in de trein zit, dan zit de passagier recht voor u echt stil.
![]() |
![]() |
#337 | |
|
![]() Citaat:
Dit is exact wat Einstein zegt. Het absolute referentiesysteem, dus alle zonnestelsels, alle sterrenstellsels, alle clusters, alle heelallen, alle heelal-clusters, ... tot in het oneindige, is onmogelijk te bepalen. Dus de absolute 'echte' beweging van die trein is onmogelijk te bepalen. Wat inderdaad niet verhinderd dat me over een deel van het systeem, waar de waarnemer zich in een referentiekader bevind wel degelijk conclusies te trekken. Het heeft even geduurd, maar het lijkt er meer en meer op te lijken dat ge het begrepen hebt. Proficiat.
![]() |
![]() |
#338 |
|
![]() Blij dat ge het door hebt. Stop er dan ook mee
![]()
![]() |
#339 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Google bij Speciale Relativiteitstheorie. Hoe gek het ook klinkt, deze theorie was al voor het uitkomen ervan bewezen in het 'mislukte' experiment van Michelson en Morley om het bestaan van de ether aan te tonen. De Iers-Britse natuurkundige George FitzGerald en de Nederlandse natuurkundige Hendrik Lorentz hadden, voordat Einstein met zijn theorie kwam, al een eerste aanzet gegeven om dit te verklaren met de Lorentz-FitzGeraldcontractie: zij postuleerden dat voorwerpen die de lichtsnelheid naderen, verkort worden in de bewegingsrichting. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je echt dat de aarde plat is? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of heb je nog nooit van Einstein gehoord of ben je nu plotseling erg onzeker en angstig geworden dat je door de mand zal vallen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk je werkelijk dat de aarde plat is? ..... post 200 |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat de omgeving echt zou bewegen ten opzichte van de trein is niet zo. Dat is schijn. Die beweging kan ook niet verklaard worden, want de trein kan niet de omgeving onder zijn wielen wegrijden. Heel moeilijk te vatten, hoor!! Zelfs Einstein begreep dit niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |