![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#2301 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat het roze strikje gedurig rond de pot heeft gedraaid vindt u natuurlijk volkomen logisch... Zo hoort het als slaafje van de franskiljons... |
|
|
|
|
|
#2302 |
|
Banneling
|
U begrijpt het verkeerd. Ik bedoel: mij stoort het niet dat De Wever dit of dat zegt. Hij is vrij te zeggen wat hij wilt. Maar dan moeten we ook durven zeggen dat hij dit of dat gezegd heeft. En er niet iets anders van proberen te maken zoals u en uw acolieten al eens de gewoonte hebben te doen..
Laatst gewijzigd door system : 9 november 2010 om 23:00. |
|
|
|
|
#2303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#2305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#2306 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#2307 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb dat hier al eens gezegd. De typische manier, in Belgie, om te "onderhandelen", is als volgt. De FR willen een tweedehandse auto aan de VL verkopen. Het is noodzakelijk voor het Belgische staatsbestand om tot een verkoop te komen. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheden nemen. De FR vragen 15 000 Euro voor de auto, de VL willen 7000 Euro bieden. Er moet onderhandeld worden. Men vraagt aan een VL (ene die vond dat de auto 7000 Euro waard was) om een compromis uit te werken. Hij komt tot het besluit dat het beste compromis dat mogelijk is, de peer in twee doen is, en dat ALS er een kans is om tot een akkoord te komen, het rond de 11 000 Euro zal draaien. En nu is de truuk om dat COMPROMIS uitgewerkt door een VL, voor te stellen als de VL positie, en dus te doen alsof de FR nog altijd 15 000 Euro vragen, maar de VL 11 000 Euro. En wat jij nu zegt, is: die stomme vlaming heeft gezegd dat hij niet boven de 11 000 Euro wil gaan. Op die manier kunnen we natuurlijk geen compromis vinden. Nochtans heeft de NIEUWE vlaamse onderhandelaar gesteld dat 13 000 Euro hem een billijk voorstel lijkt. En als 't moet doen we het nog eens over, en gaan we stellen dat de VL positie 13 000 Euro is, en de FR positie 15 000 Euro. En dan gaan we toch niet zeveren zeker, in 't lands belang, allez, 14 000 Euro, verkocht kom ! En dan wil daar een onnozelaar moeilijk over doen, en blijft bij 11 000 Euro als maximum bod. Wat een onredelijke vent toch ! Die wil dus blijkbaar geen akkoord he ! Als ge het spelleke nog niet door hebt, men laat altijd aan een VL het compromis optekenen (de enige keer dat een FR het moest doen, heeft die leperd niks op papier gezet), om dan dat compromis voor te stellen als de VL positie. Doe dat 5 keer, en de compromis posities schuiven gewoon altijd maar op richting (ongewijzigde want nooit gecompromitteerde) FR positie. BDW heeft een duidelijk onderscheid gemaakt tussen zijn taak als verduidelijker om een COMPROMIS neer te pennen, en zijn taak als partijleider om een (ongewijzigde) VL positie te afficheren.
|
|
|
#2308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#2309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 08:15. |
|
|
|
|
|
#2310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#2311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je poogt (op een volstrekt kinderachtige manier) eronderuit te kruipen. Ik heb op uw onzinnige BDW-"oekaze"-verhaal geantwoord in #2279 en #2284. Lees het nog maar eens. "Begrijpend" deze maal. Als je al daartoe in staat bent, wat ik ten zeerste betwijfel. Ik ga geen energie meer stoppen in het replikeren op jouw dwaas proza. Je denkt dat je er iedereen hier aan het lijntje kunt mee houden (antwoord #2310 is er een mooie illustratie van). Maar je forumgenoten hebben je reeds héél lang doorzien.
|
|
#2312 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kan jij eigenlijk wel lezen? De man beschrijft hier nauwkeurig welk proces gaande is en jij trekt alleen een stukje uit de preambule uit zn verband om daar als een dolleman op te reageren.
|
|
#2313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan hij wel degelijk. Maar of hij dat ook wil is een andere vraag. Dat is ook zijn bedoeling niet.
|
|
#2314 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wanneer men tegen iemand zegt: 'kijk, dat is mijn tekst en ik hier ga ik niet onder', dan betekent dit dat alles is gezegd en dat men wel nog wat mag rommelen in de marge van de tekst, maar de rest van het voorstel niet meer vatbaar is voor verandering. Vandaar dat ik dan ook 'de tekst van De Wever' gelijk stel aan het 'dictaat van De Wever'. Goed, dat is het recht van De Wever om dit zo te stellen, maar we moeten dan wel een kat een kat durven noemen. En dus concluderen dat onderhandelingen zo goed als onmogelijk worden met zo'n oekaze. Maar blijkbaar overstijgt dit uw bevattingsvermogen. Zo moeilijk te begrijpen is het anders niet. Maar voor u wel dus. Laatst gewijzigd door system : 10 november 2010 om 09:44. |
|
|
|
|
|
#2315 |
|
Minister-President
|
Geef het op, volgens system is BDW de fysieke manifestatie arrogante onredelijkheid dictatuur. Het feit dat BDW zijn broek niet wil laten zakken voor de FR en zelfs -gasp- minimumverwachtingen heeft is natuurlijk onaanvaardbaar, wat denkt dat vlaams boertje wel? Het feit dat BDW tenminste een compromistekst waar hij weldegelijk toegevingen doet terwijl de FR pertinent weigeren iets op papier te zetten en in de media vaak torpedos voeren dringt bij hem blijkbaar niet door.
|
|
|
|
|
#2316 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
U begrijpt toch dat de tekst lang niet de Vlaamse eisen weerspiegelt. Waar zijn de toegevingen van Di Rupo?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
|
|
|
|
#2317 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#2318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik zeg: ik vind de auto 7 000 Euro waard, jij vraagt 15 000 Euro, ik stel 11 000 Euro voor, maar ga zeker niet verder dan dat, weiger ik dan van te onderhandelen ? Moet ik 13 000 Euro ook toelaten ? 14 000 Euro ook ? 14 500 Euro ? 14 750 Euro ? Vanaf welk punt mag ik stellen dat "mijn grenzen bereikt zijn" ? Of mag men dat niet stellen (aan de VL kant) tijdens onderhandelingen ?
|
|
|
#2319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik veronderstel dat de PS enkel zal akkoord gaan met een voorstel waar Vlaanderen zwaar bloedt en Wallonië en Brussel nog 100 jaar miljarden krijgt van dat verarmd Vlaanderen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#2320 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|